Egzost açtırmanın yararları & zararları
Reklamlar
-
30 Haziran 2010, 13:54
#41
motorun ses çıkarması bir tür güvenlik önlemidir. Bu sözü söyleyen arkadaş şunu unutmuş olmalı. Motorun aşırı ses çıkarması yakın akrabalarınızın da başkalarına sizin yaptığınız gibi kulaklarını çınlatmasıdır. Pek hoş bir şey değil. Motorun güvenliği sizin elinizde dozer gibi de ses çıkarsa motorun direksiyonunu siz tutuyorsunuz. Bu yanlış ise neden herkes karşıdan gelen kamyondan kenara çekiliyor. Sesinden mi cüssesinden mi_?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:51 ----------
1000 cc lik yada 500 ve üzeri cc lerdeki motorun sesi zaten yeteri derecede güzel ve tok çıkıyor birde gidip delerek bağırtmanın ne alemi var. Motor haşat oluyor etraftaki rahatsız oluyor binicide boyna benzin parası veriyor sonra tamircilere mama çıkıyor...))
Reklamlar
-
30 Haziran 2010, 14:27
#42
Vay be ne yazmışım zamanında , şimdi açık egsozdan orjinal egsoza dönüyorum iyimi, bi de 240 $ bayıldık üstüne
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
30 Haziran 2010, 14:40
#43
açtırıpda pişman olanlardanımm çekişin kalmaz tmm düzde gider falan ses ayarlanırr ama çekişi gidiyoo
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
30 Haziran 2010, 15:13
#44
orjınal eksozu bozma komple yenı al yada yaptır
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
-
30 Haziran 2010, 16:09
#45
Valla açtırmayı geçtim ER6'sına 1000tlden fazla para verip komple sistem alan bir tanıdığım 400tlye sattı bir ay sonra. Site yöneticisi ya motoru sitenin dışında çalıştırırsın ya da mahkemeye veririm seni demiş. ( Zaten 2-3 kere Polise şikayet etmişler) Tabi ev de sitenin en aşağısında olduğu için öyle bir durum yoktu. Ben Db Killer taktır demiştim ama zaten sesin ahengini de bozduğu için çıkardı attı... Pardon sattı... Ona satmak denirse
Bir de DRZ400 vardı ki İzmit'te bir abide hakikaten canavardı. Komple Akro kit taktırmıştı. Ben arkasında giderken vites aralarındaki sesten defalarca ürkmüşümdür. Bildiğin makinalıyla saydırır gibi gidiyordu motor...
Açıkcası motosikletlerin fazla BÖĞÜRMESİ taraftarı değilim. Bana çok çekici gelmiyor ( Chopper'ları tenzih ederim) Ama fark edilmek için gerekli...
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
30 Haziran 2010, 16:34
#46
zeda3000 adlı üyeden alıntı
"aynı zamanda eksoz açtırmanın motora zarardan başka bir getirisi yoktur ve eksoz açtırınca çıkan fazla fazla gürültü etrafa terbiyesizlikten başka birşey değildir."
Madem oyle diyorsunuz o zaman butun performans egzoz alan motorcular terbiyesizmi oluyor simdi? O egzozlarin hic birinde son susturucu yok.
Bence yanlis degerlendiriyorsunuz. Hic bir yuksek ccli chopper motorda sesinden rahatsiz olani duymadim tam tersi herkez zevkle donup bakiyor. Egzoz islemi her cc motora yapilacak turden bir islem degildir. Tek silindirli motorlarda sonuc genelikle rezalet olur. Cift silindirli V ve uzeri motorlarda bu ses daha ritmik ve kulaga hos gelebilir. 4 silindirli motorlarda ise ancak yuksek devirli bir motor ise performans amacli faydasi vardir.
egzoz acmak ise ap ayri bir islemdir. Turkiyede kaynak ile ici bosaltilan isleme bu ad verilsede bu resmen cingene motoru modifiyesinden baska bir sey degildir. Gercek egzoz acma isleminde egzoz komple sokulur ve gercek tupu kullanilarak icine genis bogazli yeni susturucu monte edilir. Bu o kadarda ucuz bir islem degldir. Tek avantaji gercek susturucuyu kullanmis olmanizdir. Scooterlarin veya 125 cc diger motorlarin yaptiklari o soba boru kaynaklari veya abuk subuk iscilikler ise maskaraliktan baska bir sey degildir. O sesin ne ritmik bir guzelligi var nede motorun hizi ile ortusen bir agresifligi.
Dostum cok guzel yazmissin... zaten bircok konudaki yazilarini zevkle okuyoruz... yazdiklarinin her zaman ici dolu oluyor
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
30 Haziran 2010, 17:21
#47
Şimdi asıl modifiye giidp sanayide kaynakçının çırağına del şunu demek değil normal halini bozmadan aynı eksoz hava basıncı ile güzel ve tok bir ses almak. Nasıl mı? Bende bu konu üzerine bazı çalışmalar yapmak üzere geçen sene emekli bir iki motor ustası ve egsozcu olan müşterimle görüştüm. Zaten eksoz mantığı düz basit bir mantık. Eksozumun uç kısmına eski bir ciğer filminden kalma rontgen filmini yuvarlak şekilde ağız kısmını kapatıcak şekilde kesip kelepçe ile ortasına bir kalemin kalınlığı kadar delik açarak sıfıra sıfır sabitledim. Sadece rolantide bile honda 750 shadowun sesini aldım. Ama sürat artınca bu tatlı ses gitti normale döndü sonra sıcaktan uçtu gitti. Buna biraz kafa yordum ve aklıma massey ferguson traktörlerin eksozlarının ucundaki zamazingo geldi. Aynı mantıkla bu sefer 1 mm kalınlığında eksozun ucuna yuvarlak saç kestirdim yine tam ortasına kalem kalınlığında delik açtım ve bu sefer yay taktım işte olay bu.... istediğim ses çıkıyordu ama site sakinleri sitenin içinde beton deliyorlar diye vıdı vıdı yapmaya başlayınca bıraktım. Zaten sokaktaki köpeklerde teker teker bana kin besleyip lastiklerime saldırmaya başladı...)) En sonunda anladım ki fazla kurcalamak iyi değil illa olsun derseniz de paraya kıyıp performans egsozu alın derim.
-
subap ayarları daha kolay bozuluyo yani
-
Ben yaptırırmıyım hayır ama farkedilmek adına buyrun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)