motorun hava emişi sıcakmı sogukmu olmalı?
Reklamlar
-
bu konu beni ilgilendirdigi için açtım. bende scooter var bu scooterin hava fitre emiş yeri tam arka tekerin kaldırdıgı tozun bulundugu yerde
ve hava filtresi çabuk doluyor ben yerini degiştirdim koltugun altındaki eşya konacak yere bir delik açarak hava filtre agzını buraya koydum fakat burası motor biraz yol yaptıktan sonra motorun ısısı ile burdaki yer biraz ısınıyor peki burdan emilen hava normale göre birazcık daha sıcak motorun verimli çalışmasına engelmidir bu durum.
duyduguma göre sıcak havanın basınç yogunlugu daha az mış soguk havanın ise daha çok o yüzden soguk havadan elde edilen yakıt karışımı daha verimli bir patlama oluşturup performansa da etkisi oluyormuş.
Reklamlar
-
soğuk hava daha verimli yanar.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
motorun oradan yeterli hava alacağını sanmıyorum eski haline getirmen daha doğru bence hava filtreni daha sık temizlersin olmazmı
-
soğuk hava, sıcak havaya göre daha yoğun olduğu için daha verimli çalşır motor.
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
Hava filtreni motorun ön grenaj kısmına koymalısın ki daha bol, soğuk ve temiz bir hava içeri girsin. Genleşme prensibine göre hava sıcakta genleşir ve aynı hacimde kütlesi azalır ve bu yüzden soğuk hava istenilir.
-
motorunu orjinal haline geri çevir.. soguk hava herzaman için en iyi sonucu verecektir ..
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
yeni nesil araç motorlarında intercooleer denilen sistem bunun için var zaten..
yani mevcut havayı daha da soğutup piston kafalarına soğuk hava üflemek..
orijinal durumuna geri alın.
-
Motorun hava emişi kesinlike açıkta olmalıdır bence çabuk onu eski yerine almalısın.Aksi takdirde motorun sağırlaşır.
-
Mersin İl Temsilcisi
hemen motorundan özür dilemelisin. bu, saunada 100 metre koşu yapmaya benzer....
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
29 Aralık 2008, 18:57
#10
Sıcak hava iyi olsaydı mutlaka bir ısıtıcı kyarlardı filtre sistemine
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
29 Aralık 2008, 19:00
#11
Özer adlı üyeden alıntı
Sıcak hava iyi olsaydı mutlaka bir ısıtıcı kyarlardı filtre sistemine
Onun yerine soğutucu koyuyorular intercooler
-
29 Aralık 2008, 19:04
#12
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Soğuk hava
Soğuk hava motoru neden daha iyi çalıştırır?
Bildiğiniz gibi hava azot (%78) ve oksijenden (%21) meydana gelir.Görüldüğü gibi oksijen kabaca 5 te 1 oranında.Sıcak, havayı genleştirir ve birim hacimdeki Oksijen oranı düşer.Soğuk havada ise birim hacimdeki Oksijen oranı fazladır.Oksijen yanma için gerekli ana maddedir.Ne kadar çoksa o kadar iyi yanma olur yani motor verimli çalışır.Bu nedenle bütün araçların hava girişleri ön tarafta ve basınç oluşturacak şekilde yapılandırılır.Yabancı maddelerden arındırılması için de filtre edilmelidir.
Yeterince bilimsel oldu sanırım.
Herkese iyi günler.
-
29 Aralık 2008, 20:13
#13
yürekçe adlı üyeden alıntı
hemen motorundan özür dilemelisin. bu, saunada 100 metre koşu yapmaya benzer....
Bence de.!!!
-
motorsiklet su sogutmalı oldugu için motorun ısı ile derdi yok
fakat hava filtresinin orjinal yeri çok kötü toz alıyor ve yaglı tip kagıt hava filtre oldugundan filitre 1000km de doluyor ve temizlemek mümkün degil yenisi ile degiştirmek gerekiyor. buda çok binen biri olarak maliyeti yükselttigi için hava emiş agzını koltugun altındaki eşya konulan yere koydum ve orası sıcak olacak derken maxsimum 3 derece olur normal havaya göre bende ön taraftan temiz hava girişi yaparak bu odadaki duragan havaya dışarıdan eklenti yaptım yazın sıcak havalarda performans düşecek gibi olursa biraz daha ön taraftan delerek akımı çogaltırım diye düşündüm tozlu hava almaktan iyidir. heralde
-
Motora giden havanın sıcaklığı aşırı yüksek olmadıkça fark edebileceğin bir performans düşüşü olacağını sanmam, motora giden havanın sıcaklığının 10-15 derece yüksek olması motora toz kaçmasına yeğlenebilir.
-
soğuk havadaki oksijen konsantrasyonu daha fazla olacağından daha fazla yanma gerçekleşir diyeb bi doğru orantı kuruluyor ama sonuç olarak tabii yinede başka etkileyen bi parametre var mı bakmak lazım dynamometre de
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
filtreyi eski haline çevir arkadaki hava girişlerini kapa önünden aynı büyüklükte hava girişleri aç ama kafana göre açma önce aç içini nası daha rahat ve temiz hava alabilir diye sonrada hem motorun temiz hava çekecek hemde tekerleğin kaldırdığı toz girmiyecektir
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
kardeş sen şekere karınca gelmesin diye şekeri denize dökmek gibi bişey yapmışsın
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
-
acun0 adlı üyeden alıntı
motorsiklet su sogutmalı oldugu için motorun ısı ile derdi yok
motorun su soğutmalı olması önemli değil burada... o sadece motor ısısını daha çabuk düşürür, hararet yapmasını önler fakat burada bahsedilen motorun çalışması için gerekli havanın soğuk olması, yani motoru soğutmak için değil benzini yakmak için gerekli hava soğuk olursa daha verimli olur...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)