Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motorun hava emişi sıcakmı sogukmu olmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    bu konu beni ilgilendirdigi için açtım. bende scooter var bu scooterin hava fitre emiş yeri tam arka tekerin kaldırdıgı tozun bulundugu yerde
    ve hava filtresi çabuk doluyor ben yerini degiştirdim koltugun altındaki eşya konacak yere bir delik açarak hava filtre agzını buraya koydum fakat burası motor biraz yol yaptıktan sonra motorun ısısı ile burdaki yer biraz ısınıyor peki burdan emilen hava normale göre birazcık daha sıcak motorun verimli çalışmasına engelmidir bu durum.
    duyduguma göre sıcak havanın basınç yogunlugu daha az mış soguk havanın ise daha çok o yüzden soguk havadan elde edilen yakıt karışımı daha verimli bir patlama oluşturup performansa da etkisi oluyormuş.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    soğuk hava daha verimli yanar.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    motorun oradan yeterli hava alacağını sanmıyorum eski haline getirmen daha doğru bence hava filtreni daha sık temizlersin olmazmı

  4. #4
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    soğuk hava, sıcak havaya göre daha yoğun olduğu için daha verimli çalşır motor.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Hava filtreni motorun ön grenaj kısmına koymalısın ki daha bol, soğuk ve temiz bir hava içeri girsin. Genleşme prensibine göre hava sıcakta genleşir ve aynı hacimde kütlesi azalır ve bu yüzden soğuk hava istenilir.

  6. #6
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    motorunu orjinal haline geri çevir.. soguk hava herzaman için en iyi sonucu verecektir ..
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  7. #7
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    yeni nesil araç motorlarında intercooleer denilen sistem bunun için var zaten..
    yani mevcut havayı daha da soğutup piston kafalarına soğuk hava üflemek..

    orijinal durumuna geri alın.

  8. #8
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Motorun hava emişi kesinlike açıkta olmalıdır bence çabuk onu eski yerine almalısın.Aksi takdirde motorun sağırlaşır.

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    hemen motorundan özür dilemelisin. bu, saunada 100 metre koşu yapmaya benzer....
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #10
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Sıcak hava iyi olsaydı mutlaka bir ısıtıcı kyarlardı filtre sistemine
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  11. #11
    headquarters - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbulll Avcılar
    Motosikleti
    ...................
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcak hava iyi olsaydı mutlaka bir ısıtıcı kyarlardı filtre sistemine
    Onun yerine soğutucu koyuyorular intercooler
    Hasan..

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Soğuk hava

    Soğuk hava motoru neden daha iyi çalıştırır?
    Bildiğiniz gibi hava azot (%78) ve oksijenden (%21) meydana gelir.Görüldüğü gibi oksijen kabaca 5 te 1 oranında.Sıcak, havayı genleştirir ve birim hacimdeki Oksijen oranı düşer.Soğuk havada ise birim hacimdeki Oksijen oranı fazladır.Oksijen yanma için gerekli ana maddedir.Ne kadar çoksa o kadar iyi yanma olur yani motor verimli çalışır.Bu nedenle bütün araçların hava girişleri ön tarafta ve basınç oluşturacak şekilde yapılandırılır.Yabancı maddelerden arındırılması için de filtre edilmelidir.
    Yeterince bilimsel oldu sanırım.
    Herkese iyi günler.

  13. #13
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen motorundan özür dilemelisin. bu, saunada 100 metre koşu yapmaya benzer....
    Bence de.!!!

  14. #14

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    motorsiklet su sogutmalı oldugu için motorun ısı ile derdi yok
    fakat hava filtresinin orjinal yeri çok kötü toz alıyor ve yaglı tip kagıt hava filtre oldugundan filitre 1000km de doluyor ve temizlemek mümkün degil yenisi ile degiştirmek gerekiyor. buda çok binen biri olarak maliyeti yükselttigi için hava emiş agzını koltugun altındaki eşya konulan yere koydum ve orası sıcak olacak derken maxsimum 3 derece olur normal havaya göre bende ön taraftan temiz hava girişi yaparak bu odadaki duragan havaya dışarıdan eklenti yaptım yazın sıcak havalarda performans düşecek gibi olursa biraz daha ön taraftan delerek akımı çogaltırım diye düşündüm tozlu hava almaktan iyidir. heralde

  15. #15
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motora giden havanın sıcaklığı aşırı yüksek olmadıkça fark edebileceğin bir performans düşüşü olacağını sanmam, motora giden havanın sıcaklığının 10-15 derece yüksek olması motora toz kaçmasına yeğlenebilir.

  16. #16
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    soğuk havadaki oksijen konsantrasyonu daha fazla olacağından daha fazla yanma gerçekleşir diyeb bi doğru orantı kuruluyor ama sonuç olarak tabii yinede başka etkileyen bi parametre var mı bakmak lazım dynamometre de
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  17. #17
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    filtreyi eski haline çevir arkadaki hava girişlerini kapa önünden aynı büyüklükte hava girişleri aç ama kafana göre açma önce aç içini nası daha rahat ve temiz hava alabilir diye sonrada hem motorun temiz hava çekecek hemde tekerleğin kaldırdığı toz girmiyecektir
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  18. #18
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    kardeş sen şekere karınca gelmesin diye şekeri denize dökmek gibi bişey yapmışsın
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  19. #19
    -HK- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    -
    Alıntı acun0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorsiklet su sogutmalı oldugu için motorun ısı ile derdi yok
    motorun su soğutmalı olması önemli değil burada... o sadece motor ısısını daha çabuk düşürür, hararet yapmasını önler fakat burada bahsedilen motorun çalışması için gerekli havanın soğuk olması, yani motoru soğutmak için değil benzini yakmak için gerekli hava soğuk olursa daha verimli olur...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)