Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

2009 yılı planlanan KIRGIZİSTAN gezisi

    REKLAM ALANI
  1. #101
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    yazıları okudumda ben şimdiden sizin için tırsmaya başladım sallayın kırgizistanı siz vurun alamanyaya vede kesin olarak uzaktan yakından alamanyada akrabanız vardır hemde onları ziyaret etmiş olursunuz hiç değişse avrupa ülkelerinden geçeceğiniz için motosiklete saygı olacak buda sizind aha güvenli vede rahat bi sürüş yapmanızı sağlıyıcak
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Gezmek, macera yaşamak, ata yurdunu görmek güzeldir ama bu kadar uyarılara ve yazılanları da dikkate almak gerekir diye düşünüyorum.Umarım sağ salim gider gelirsiniz
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  3. #103

    Üyelik
    24 Haziran 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    beat gitti geriye ne kaldı şimdi
    gercekten düşünceleriniz çok güzel size gezinizde başarılar diliyorum kırgızların kendilerine türk demelerinin baş nedeni rusların onları asimile etmesidir lütfen onları suçlamıyalım birde birşey hatırlatmak isterim benzin konusunda çin malı motorunuz sorun çıkartabilir bildigim kadarıyla ordaki benzinler düşük oktanlı oldugu için motor sizi üzebilir yolda

  4. #104

    Üyelik
    17 Eylül 2008

    octan sorunu

    bahsı gecen ulkelerden sadece kazakıstan'da oktan sorunu ıle karsılasmadık. daha dogrusu baslarda karsılastık ama daha sonra benzıncımızı, dıgerlerı arasından sectık ve sadece ondan benzın / dızel alarak bu sorunu astık.

    kazakıstan dahıl tum bu ulkelerde akaryakıt cok buyuk bır sorun. mesela turkmenıstan'da sadece bır tane rafınerı var. o da 3 sene once 1 hafta durdu

    sebep ?

    sebep akıllara durgunluk veren bır sey. soyle kı : rafınerıdekı ana bılgısayarlardan bırıne, 2 gece gorevlısı oyun yukluyor dısketten ve uretım process'ı devam ederken sabaha kadar oyun oynuyorlar. bır ara bılgısayar kıtlenıyor ve yenıden calıstırılamıyor. Vırus )))

    tabıı bu ıkı kafadar kımseye soylemıyorlar durumu ve uretım ertesı gun yapılamıyor bır allah'ın kulu da cozum uretemedıgı ıcın ( bu ulkedekı rusları kovdular bagımsızlık kazanınca ve ulkenın teknık bel kemıgı ruslardı ) rafınerıde uretım sızlere omur ))

    tabıı buyuk bır ıstıbdat yonetımı var ulkede. kımse bır ust makama korkusundan sorunun ne oldugunu soyleyemıyor. yanı bırakın problemın bılgısayardan oldugunu, uretımın durdugu bıle soylenmıyor )) depolardakı yakıt ne zaman tukenmeye baslıyor , yumurta delıge gelıyor ve yuce ust makamlar haberdar edılıyor )) sorunu cozmek ıcın almanya'dan muhendısler gelıyor ( turkmenlerın %90ı, bır vıdanın sagdan sola mı soldan saga mı sıkıldıgını bıle bılmezler ) ve sorun anlasılıyor )))

    bılgısayara format atılıyor ve program yenıden yuklenıyor ; dıkkatınızı cekerım yenı bır bılgısayar konmuyor, tamır vs edılmıyor hıcbır parca , sadece format ve reload turkmen hukumetı bu buyuk onarım ıcın 240.000 EUR para oduyor ))

    suclular ? valla bır daha ne goren var bu ıkı kardesımızı ne de duyan
    ( karakum çöü gecelerı cok sessız ve derındır )

    sımdı bu rafınerıden cıkan benzın sızın tamamen sansınıza. 70-80 bılmedınız 100 oktan da olabılır, olmayadabılır. benzın yerıne mazot da akabılır pompadan. mazot yerıne benzın de. yanınızda tulbent goturmenızde fayda var. en azından çölde bır ıstasyondan benzın ( tabıı once ıstasyonu bulmanız gerek ) alacaksanız en azından tas - toprak parcalarını suzersınız deponuza gırmeden

    tum bu garıplıkler , komedı , trajedı yanında soylemeden edemeyecegım. Rus malı KAMAZ kamyonları gıbı kamyon hayatımda gormedım. saf su ıle bıle yurudugune daır soylentıler var

    ne olursa olsun , bır kamaz gorursenız ona saygı duyun ve ınanın , yolda kalırsanız ısteyecegınız tek sey bır kamaz'ın sızı gormesı ve kurtarması olacaktır.

  5. #105
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Yuzucu kardeşim gerçekten Hasan bey alınmasın lütfen! Yazınızı büyük bir keyif ve gülümseme ile hatta kahkaha ile okudum. Gerçekten bu yazınızı okurken sanki bir ara kendimi Türkmenistan da sandım. Yalnız çok hoş ve isabetli anektodlar. Bende Artvin /Murgul'da 1996-1997-1998 yıllarında KBİ ile (Karadeniz Bakır İşletmeleri) beraber (Şirketimin adı-INCO Int.Nicel Co. Kanada menşeili idi) orada delme patlatma mühendisi idim. Bir ara Mustafa Kemal Paşa sınır kapısından Gürcistan'a geçmiştik. 1 hafta kalmıştım. Ama ne hafta 13 sene geçmesine rağmen herşey dün gibi aklımda taptaze.. Sınırı geçtik, ilk 50 km de acıktık. Yemek yiyelim dedik. Gürcü lokantasına girdik. Bir ekmek geldi, hani bizde sokakta kışın soğukta 1 haftalık bekleyen ekmek nasıl ise aynen öyle. Lokanta sahibi bu ekmeği bizden yememizi bekliyordu. Ancak duvara fırlattsam kesinlikle kireç yada sıvayı indirecek türden di. Yanımda bir parça Trabzon ekmeği vardı adama gittim bu ekmeği gösterdim ve adam yarım yamalak Türkçesi ise "Pasta Bu!" deyince suratımdaki şaşkınlığım bir kat daha artmıştı. Ve bi'şey diyemeden lokantacı adam elimdeki parça ekmeği bir çırpıda elimden alıp yuttuğu anda nerde ve nerede olacağımızı artık net bir şekilde anlamıştım. Altımızda Lada Niva cipler vardı. 3 cip Tiflise gidiyorduk. Bir ara yollarda ki elektrik direklerinin kelek kelek durduğunu görünce ( yani sadece tahta direkler var kabloları yok) "Bunlar niye böyle diye soruverdim" o an başmühendis Gürcülerin Türkiye de bakırın para yaptığını öğrenince tüm direklerdeki kabloları kesip Türkiye de satmışlar diyince suratımdaki salak ifade garip bir hal almış, gülümseme , şaşkınlık, hayret, korku karışımı bir şey olmuştu.
    Neyse gece otelimize geldik. Gece otururken akşam 20:30'dan sonra patt elektrikler gitti. Meğerse artık sabaha kadar elektrik yokmuş..:((
    Sabah oldu tekrar yola koyulduk yolda bir benzin istasyonunda durduk. Bir köylü büyük bir telaş ile yanımıza geldi. Yine yarı gürcüce yarı türkçe Türkiyeden geldiğimizi bildiğini ve elindeki muhtemelen dinamo kolu gibi bi'şeyi bize gösterip para edip etmeyeceğini soruyordu. Bende elinde tuttuğu şeyin ne olduğuna dair bilgim vefikrim olmadığını bu kolu aldığı yere derhal götürüp takması gerektiğini anlatmaya çalıştım lakin köylü anlamadı bende en sonunda suratımdaki dünkü ifadem ile cipe bindiğim an bu garip ifade suratıma yerleşmiş ve bu durumdan kurtulamıyordum.. Neyse bu hikaye uzun sürer daha arazide çalışırken askerler ve polisler ile yaşadığım maceralarım var da; eh onlarıda da başka bir zaman bahs ederim..
    Kalın Sağlıcakla..
    Hasan bey yalnız bu anlattıklarım 13 sene önce GÜRCİSTAN da yaşanmış şeylerdi..
    Arz ederim...
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  6. #106
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    valla her sabah bu foruma bakıyorum ilk. ve çok merak ediyorum. gidecekmisiniz gitmeyecekmisiniz diye sanki derby maçı gibi bir durum oldu. bakalım kim kazanacak

    temmuz sonunu iple çekiyorum

  7. #107

    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Fenerbahçe
    Motosikleti
    SWT
    Acaba bütün anlatılanlara ragmen bu gezi yapılacak mı
    Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P

  8. #108
    dark_face - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 CBF 1000
    gerçekten önünüzde saygıyla eğiliyorum =) sakın vaz geçmeyin fikirlerinizden. ben daha önce tüm nepalı gittim gezdim motorsuzdum ama gıtmeden önce neler duydum inanamazsınız. insanlarından tutunda militanlarına kadar neler soylendı yemeklerı suları vs. ben bı kac bılgı topladım ınternetten kalktım bındım ucaga gıttım. ve hıc bır sorun yasamadım. mukemmeldı benım ıcın. arvasi3 abimizin verdiği bir link vardı http://www.lamaorda.com/ bu linkteki gezi notlarını mutlaka okumalı herkes. okurken nasıl imrendim anlatamam. kesinlikle bir gün bende kathmandu ya tekrar bu sefer inşallah motorumla gidicem.
    gezinizde sonuna kadar destekliyorum arkadaşlar yolunuz hep açık olsun keyifle takip ediyorum sizi =)
    Honda Hayat Onda...

  9. #109
    dark_face - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 CBF 1000
    o kadar zaman ayırabilecek olsam size keyifle katılırdım gerçekten ama ne yazıkki bu gezi gelmek için istifa etmem gerekir
    Honda Hayat Onda...

  10. #110
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    yapılan tüm uyarıların %5 ini doğru buluyorum. geri kalanları ise tamamen uydurmadır.hiç birine itibar etmeyiniz.. hayali senaryolar hepsi.. birde hasanı burada yazanların tanıdığını sanmıyorum..onu tanısalar bu şekilde yazmazlardı..

    bu gezi gerçekleşirse eğer
    motorlarda bazı sorunlar olacak bu kaçınılmaz..bir çoğuda olağan sorunlar olacak..

    bazı yerlerde iki nokta arası mesafeler aşırı uzak olacağı için yakıt sorunu olacaktır,yeterli zannedilen yedek yakıtın bile yetmediği durumlar olacaktır.

    sınırlarda bürokratik sorunlar olabilir.

    insanın kendisi ve doğa ile limitlerini zorlamasında sıkıntılar çıkacaktır.

    gerisini boşverin;
    allahın izni olmadan kurumuş yaprak yere düşmezken öngörülen diğer tehditlere hiç aldırmayın...

  11. #111
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    Madem açık oynuyoruz bende açık konuşayım. Asla hayali bi'şey yazmadım. Bu şekilde suçlamayıda ben kabul etmiyorum. Siz beni tanımıyorsunuz ki; %5'i gerçek %95'i yalan diyesiniz. Sonuçta insan bazen aynı şehrin köyüne gittiği an bile tedirgin olurken evinizden binlerce km uzakta iken nasıl tedirgin olmaz ve bu anlattığımız olaylara (en azından beniim için durum öyle), hayal ürünü diyebilirsiniz. Yada siz bu forumu okurken bu geziyi gerçekleştirecek kişilerin içine düştüğü yada düşeceği kötü ve zor durumu okurken kıs kıs güleceksiniz. İster gidin ister gitmeyin. Asla ben Hasan beye karar verici olamam. Sizde! Bizim nasıl gitmeyin deme hakkımız yok ise; sizlerinde gidin sizlerin arkasındayız deme hakkınız yoktur! Çünkü ufak bir taş bile tekere gelse üzerinden sürücüsünü metrelerce uzağa atacaktır. Kafasının üzerine çakılan bir insanın kurtulması için de orta Asyanın binlerce km ortasında olmaktan daha büyük bir talihsizlik olamaz herhalde. Ayrıca sizlerinde bu halde ki bir insana internet başında nasıl destekçisi olup arkalarından destek vereceksiniz merak ediyorum. Hatta bundan daha büyük bir talihsizlik gidin arkanızdayız deyip, rahat rahat koltuklarınızda oturup çaylarınızı yudumlayıp internete yüklenen sürücülerin talihsiz resimlerine bakmak olacaktır.
    O sebeble ne olur bir insanın yaşadığı tecrübelere, para kazanmak amacı ile cm cm tehlikeleri göze alıp risk edindiği şeylere anlamadan hayal demeyin. Ya da sizin kira geliriniz falan var hiç zor şartlar altında çalışmak zorunda kalmamışsınız..

    Sonuç olarak Kaldera bey; Bence sizin ülkeler hakkında bilgi paylaşırken; internete ve coğrafya kitaplarına bakıp başkalarının tehlikeli yolculuklarına destek ve karar vermeyi bir an önce bırakmanız gerekli..! Oralarda ki hayatlar ve bizlerin bu tecrübesi ; sizlerin okuduğu felsefik entellektüel kitaplarınızın yapmış olduğu alıntı yazılardan çok daha gerçek emin olun.. Hayal DEĞİL!
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  12. #112
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapılan tüm uyarıların %5 ini doğru buluyorum. geri kalanları ise tamamen uydurmadır.hiç birine itibar etmeyiniz.. hayali senaryolar hepsi.. birde hasanı burada yazanların tanıdığını sanmıyorum..onu tanısalar bu şekilde yazmazlardı..

    bu gezi gerçekleşirse eğer
    motorlarda bazı sorunlar olacak bu kaçınılmaz..bir çoğuda olağan sorunlar olacak..

    bazı yerlerde iki nokta arası mesafeler aşırı uzak olacağı için yakıt sorunu olacaktır,yeterli zannedilen yedek yakıtın bile yetmediği durumlar olacaktır.

    sınırlarda bürokratik sorunlar olabilir.

    insanın kendisi ve doğa ile limitlerini zorlamasında sıkıntılar çıkacaktır.

    gerisini boşverin;
    allahın izni olmadan kurumuş yaprak yere düşmezken öngörülen diğer tehditlere hiç aldırmayın...
    inan bana uğur abi bu yazıları yazan arkadaşların bilmem kaç tanesi benim gibi bir milyon Km yol yaptı motorla merak ediyorum.yazmışki önce katmanduya gir tecrüben artar diye.Ben Türkiyenin neden hep avrupadan geri kaldığını düşünüp durmuşumdur.ya bizde kaşif yokki.marko pololar gibi herkes kıçı rahat minderden kalkmadan yorulmadan zahmetsizce bir şeyler yapma sevdasında.ama olmaz kardeşim olmaz.zor çekmeden lor yenmez.ben yazımın başınddada belirttiğim gibi bir sürü tehlikelerle dolu bu yolculuğumuzda diye.herhalde bir sürü tehlike olcak.ama bu tecavüz olayıda işin iyice saçmaladığına delalet.olmaz böyle bir şey abuk sabuk laflara itibar etmeyiniz lütfen.motora gelincede.eli anahtar tutmayan hiç kimse yanlız başına tenha yollara çıkmasın diyorum.Ben devamlı dağ başlarından yol iz olmayan yerlerden trans yaparım senelerdir.Allaha şükürde hiç yolda kalmadım.ben çinli bir enduro ile elli bin km yaptım.bir diğeri ilede o kadar yaptım.bir tanesi ile otuz sekiz bin km yaptım.ama hiç yolda kalmadım.kaldıysamda ufak tefek buji arızası falan kendim hallettim.Ama söyleyebilirimki size şimdi en kralınıza KTM yada f 650 yada dakarı versem yolda tık dese neyin nerede olduğunu hayatta hiç biriniz bulamaz vede hemen kurtarıcı çağırmaya kalkarsınız.ondan sonrada kalkıp bana burada ahkam kesersiniz.Benim ne amaçla bu geziyi yapmaya kalktığımı siz hala anlayamadınızmı kardeşim.üstüne basa basa bağırıyorum.Türkiyede bir ilk olacak diyorum.neden bir ilk olacak.250 cc bir motor ile kimse şimdiye kadar cesaret edemediği bu geziyi ben allahın izni ile yapacağım.nedenmi yıllardır karizma motorcu diye geçinen ve çin malı motor kullanan ve bunları hor ve küçük gören Bağdata caddesinde kafe önlerinde şekil yapıp pc başında ahkam kesen horozların ibiklerini kesmek için.onların karizmalarını çizmek için.anladınızmı kardeşim.ve şunu iddia edeiyorum bu topicde yazan arkadaşların hiç birisinin motor tecrübesi benim kadar uzun değildir.ve benim kadar yol yapmış yoktur içinizde.o zaman herkes yorumunu ona göre yapsın.neyse bu vesile ile herkesin yeni yılını kutlarım.selamlar baki Allaha emnet olunuz.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  13. #113
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç olarak Kaldera bey; Bence sizin ülkeler hakkında bilgi paylaşırken; internete ve coğrafya kitaplarına bakıp başkalarının tehlikeli yolculuklarına destek ve karar vermeyi bir an önce bırakmanız gerekli..
    o başkaları dediğin benim gerçek motorcu dostlarım.. ben senin gibi tanımadığım kişiler hakkında ukalalık etmem..

    seninle daha öncede başka bir topicte karşılaşmışız..merak edenler buradan bakabilir..
    paylaştığım bilgiler eğer varsa bizzat kendi tecrübelerimdir.beni şahsen tanıyanlar bunu teyid eder.

    1993 - danimarka finlandiya (dünya kasa fuarı)
    1996 -97 bulgaristan (13 kez- uzun araç kullanımı)
    2002 -almanya (otomotiv sektörü bayii gezisi)
    2004 2005-gürcistan-ermenistan azerbaycan (otomotiv sektörü yurt dışı satışları)
    2005-yunanistan ( 2 günlük bir iş)
    2005 - çin (2 kez otomotiv yedek parça ürün tedariği)
    2004 -kazakistan (33 gün ahmet yasevi üniversitesi özel iş)
    2005 - ırak ( 17 kez otomotiv yedek parça satış -tahsilat mercedes actrosla tek başıma)
    2005 -iran -suriye-ürdün (otomotiv sektörü müşteri ar-ge)

    öngörülen saçma sapan tehditleri unutmayınki daha fazlası bizim ülkemizde olmuyormu..yoklayın
    bakalım hafızalarınızı...

    Alıntı Arvasi3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inan bana uğur abi bu yazıları yazan arkadaşların bilmem kaç tanesi benim gibi bir milyon Km yol yaptı motorla merak ediyorum.
    bende onu demeye çalışıyorum zaten senın ne tür motorlarla nerden nerelere hangi koşullarda gittiğini biliyorum..

    o ülkeler hakkındaki yazılanların %5 ine katılırım. o %5 de zaten motora bindiğin zaman aldığını riske eşittir. kuzey ırağa bağdata bir çok kez geçtim.her seferindede kamyonla yedek parça götürüyordum.
    lübnan dağı anlamına gelen yabancıların ve benim kaldığım otele bomba yüklü araç girdi otel havaya uçtu.. bende bir kaç saat önce ayrılmıştım..

    can boğaza gelmeden , ne bir nefes fazla ,ne bir nefes eksik...

  14. #114
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    Daha önce de dediğim gibi.Tek başına bir erkeğin gitmesi çok tehlikeli.2 belki 3 arkadaş gitmek daha sağlıklı olacaktır.Yolda karşılaşılacak herhangi bir olumsuzluk (Kaza, arıza vs...) karşısında birbirinize destek olabilirsiniz.

    Kim giderse gitsin , çadırda kalma fikri çılgınca.

    Bayan sürücü hakkında yaptığım uyarı , sanki bu düşünceye ben sahipmişim gibi bir tepkiyle karşılandı.İyilikten maraz doğar derler.Sizlere hemen hemen her sene karşılaştığımız durumları hatırlamanızı tavsiye ediyorum.Doğu illerimize gidip tacize uğrayan turistlerle ilgili haberlere ne sıklıkla rastlıyorsunuz?Üzerinden uzun süre geçmedi , İtalyan sanatçı Pippa Bacca'yı da bir grup arkadaşı yolculuğu için yüreklendirmişti!Sonucunu hatırlamak bile istemiyoruz.

    Uyarıları göz önünde bulundurup bulundurmamak sizin insiyatifinizde.Ben tamamen samimi ve art niyetsiz olarak kendi aklıma gelenleri yazdım.

    Herşeye rağmen böyle ''çılgınca'' bir geziye çıkacak arkadaşlar umarım hiçbir zorluk yaşamdan bu yolculuklarını tamamlarlar.

    Saygılar.

  15. #115
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o başkaları dediğin benim gerçek motorcu dostlarım.. ben senin gibi tanımadığım kişiler hakkında ukalalık etmem..

    seninle daha öncede başka bir topicte karşılaşmışız..merak edenler buradan bakabilir..
    paylaştığım bilgiler eğer varsa bizzat kendi tecrübelerimdir.beni şahsen tanıyanlar bunu teyid eder.

    1993 - danimarka finlandiya (dünya kasa fuarı)
    1996 -97 bulgaristan (13 kez- uzun araç kullanımı)
    2002 -almanya (otomotiv sektörü bayii gezisi)
    2004 2005-gürcistan-ermenistan azerbaycan (otomotiv sektörü yurt dışı satışları)
    2005-yunanistan ( 2 günlük bir iş)
    2005 - çin (2 kez otomotiv yedek parça ürün tedariği)
    2004 -kazakistan (33 gün ahmet yasevi üniversitesi özel iş)
    2005 - ırak ( 17 kez otomotiv yedek parça satış -tahsilat mercedes actrosla tek başıma)
    2005 -iran -suriye-ürdün (otomotiv sektörü müşteri ar-ge)

    öngörülen saçma sapan tehditleri unutmayınki daha fazlası bizim ülkemizde olmuyormu..yoklayın
    bakalım hafızalarınızı...



    bende onu demeye çalışıyorum zaten senın ne tür motorlarla nerden nerelere hangi koşullarda gittiğini biliyorum..

    o ülkeler hakkındaki yazılanların %5 ine katılırım. o %5 de zaten motora bindiğin zaman aldığını riske eşittir. kuzey ırağa bağdata bir çok kez geçtim.her seferindede kamyonla yedek parça götürüyordum.
    lübnan dağı anlamına gelen yabancıların ve benim kaldığım otele bomba yüklü araç girdi otel havaya uçtu.. bende bir kaç saat önce ayrılmıştım..

    can boğaza gelmeden , ne bir nefes fazla ,ne bir nefes eksik...


    daha önceki yazılarımda bu ülke hakkındaki endişem özellikle hasan için türkiyeyi günü birinde terkedip buraya yerleşeceği idi. çok çok güzel bir ülke.. türkistana gitmiştim ama daha sonra 30 günlük misafirliğimde bir çok şehirlerinide dolaştım . hem ziyaret hem ticaret olsun diye. türkiyenin 4-5 katı büyüklüğünde bir ülke.. mesafeler uzun ve çok keyifli.. dil sıkıntısı çekmezsiniz çok kolay anlaşırsınız o insanlarla..gönül isterki en fazla zamanı buraya ayırın..iletişimde internette sorun yok.bankacılıkta,atm lerde sorun yok.
    Aynen katılıyorum kaldera sana, 3 aylık motor tecrübeleri ile motor uzmanı, rota uzmanı kesilenler var aramızda...

  16. #116
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    Alıntı Batis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce de dediğim gibi.Tek başına bir erkeğin gitmesi çok tehlikeli.2 belki 3 arkadaş gitmek daha sağlıklı olacaktır.Yolda karşılaşılacak herhangi bir olumsuzluk (Kaza, arıza vs...) karşısında birbirinize destek olabilirsiniz.

    Kim giderse gitsin , çadırda kalma fikri çılgınca.

    Bayan sürücü hakkında yaptığım uyarı , sanki bu düşünceye ben sahipmişim gibi bir tepkiyle karşılandı.İyilikten maraz doğar derler.Sizlere hemen hemen her sene karşılaştığımız durumları hatırlamanızı tavsiye ediyorum.Doğu illerimize gidip tacize uğrayan turistlerle ilgili haberlere ne sıklıkla rastlıyorsunuz?Üzerinden uzun süre geçmedi , İtalyan sanatçı Pippa Bacca'yı da bir grup arkadaşı yolculuğu için yüreklendirmişti!Sonucunu hatırlamak bile istemiyoruz.

    Uyarıları göz önünde bulundurup bulundurmamak sizin insiyatifinizde.Ben tamamen samimi ve art niyetsiz olarak kendi aklıma gelenleri yazdım.

    Herşeye rağmen böyle ''çılgınca'' bir geziye çıkacak arkadaşlar umarım hiçbir zorluk yaşamdan bu yolculuklarını tamamlarlar.

    Saygılar.
    saygılar ve sevgiler bizden olsun
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  17. #117

    Üyelik
    12 Aralık 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    FYM 250 cooper
    sayın arkadaşlar, konuyu santim santim izliyorum..çünkü tek olarak bile türki,ata vatana gitmeyi uzun zamandır hayal ediyorum. sizinle fuarda konuşmayı bekliyorum. ama merak ettiğim bir konu var.hazar denizinin kuzeyinden yol güzergâhı varmıdır,yoksa neden yok? merak ediyorum.beni aydınlatırsanız sevinirim..görüşmek üzere hoşça kalın..

  18. #118
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    Alıntı ysrgnys adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın arkadaşlar, konuyu santim santim izliyorum..çünkü tek olarak bile türki,ata vatana gitmeyi uzun zamandır hayal ediyorum. sizinle fuarda konuşmayı bekliyorum. ama merak ettiğim bir konu var.hazar denizinin kuzeyinden yol güzergâhı varmıdır,yoksa neden yok? merak ediyorum.beni aydınlatırsanız sevinirim..görüşmek üzere hoşça kalın..
    abi avrupadan dolaşarak bile yol var ama biz en güvenli en masrafsız ve en risksiz rotadan gitmeyi planlıyoruz.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  19. #119
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    ya bu konu aynen TÜRKİYE gibi oldu. iyiliksever insanlar heryerde. yardımseven insanlar...

    arkadaşlar yeter artık. eğer gerçekten yardım etmek isteyen varsa yazsın artık.bir arkadaşımız ne güzel söylemiş malzeme yardımında bulunabilirim diye..varmı böyle yardım yapabilecekler?? hatta bir akşam buluşalım konuşalım gerçek macera ruhunu taşıyan bu arkadaşlara nasıl destek olabiliriz bunları konuşalım.

    tehlike diyenlere katılıyorum ama bir arkadaşımız ne güzel demiş on senede geçse 2009 temmuzunda ağustosunda ne yaptığınızı hiç unutmayacaksınız diye..

    istanbulda motosiklet kullanmakla hergün hayatımızı riske sokmuyormuyuz?

    ALLAH korusun hepimizi kazasız belasız sürüşler dilerim.

  20. #120
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    http://74.125.77.132/search?q=cache:...=tr&lr=lang_tr

    Üstte verdiğim linkteki orta asya gezi yazısını ve raporunu çok dikkatli okumalarını öneririrm bazı arkadaşların.ve bu yazının bir bölümünde şöyle yazıyor geziyi yapan hocamız dikkatle okuyup bundan sonra yorumları ona göre yapalım.

    spartakus
    Katilimci Uye



    Kayıt: Sep 11, 2005
    Mesajlar: 70

    Tarih: Pzr Ağu 27, 2006 2:45 pm Mesaj konusu:

    --------------------------------------------------------------------------------

    uzaklar demiş ki:
    Üstad tebrik ederim; yalnız birkaç konuda müsadenizle eleştiride bulunmak istiyorum;

    1)Yetersiz iklimsel kıyafet seçiminiz

    2)Tekrar tebrik etmek isterim ancak tek başına eşinizide bu geziye
    götürmeniz

    3)Hidrasyona yönelik herhangibir önlem almayışınız

    Her kademesi amatörce keşfetmenin keyfiyle dolu öyle "nazeninvari" olmayan, maliyet gerektirmeyen (!) tek kelimeyle muhteşem diyebileceğim bir gezi, hemde bazı dostların şile gezisi için bile yetersiz (!) bulabildikleri bir enduro ile üstelik iki kişi olarak yapılıyor. Üzerinde dolaştığınız coğrafyada temas ettiğiniz her insan evladı artık türkiyeyi daha farklı bir gözle görüyor emin olun.

    Sizleri Ulan Baturda görmek isteriz!!!!



    1)-Eleştirilerinizin giysiler bölümünde tamamen haklısınız. Uzun kollu sweetin altında holo-fiber içlikler vardı ama bunu sıcağa/tere karşı giydik. Yağmuru ve soğuğu temmuzun neredeyse ortasında hesaba katmadık. Belkide Mersinde yaşamanın verdiği bir bilinç altı ataletdi. Bir daha olmaz.

    2)-Oraların güvenli yerler olduğunu (bunu kastediyorsanız) az çok biliyorduk. Eşimi götürmemi neden anlamadığınızı anlayamadım.

    3)-Dehidratasyon için tüm önlemleri almıştık aslında. O dediğiniz borulu, trekingde tırmanışlarda, hatta sürüş esnasında bile rahatlıkla kullandığım (öyle bir kaç dolarlık da değil...) matarayı depo üstü çantaya koyunca iş bitti zannettim. Aşırı sıcakta, çantanın içinde bile olsa suyun içilemeyecek kadar ısınacağına gerekli itinayı göstermedim. İkinci ve üçüncü çöllerde daha dikkatliydik ve çok rahat geçildiler.

    Nazeninvarilikle çöl geçilmez, Orta Asyaya seyahat yapılmaz.

    Şile gezisi için bu makineyi yetersiz bulan arkadaşlarınız... Bilemem!

    Ben bu gezide medeniyete doğru gittim, teknolojiye değil. Oralarda teknoloji yoktu. Dolayısıyla o yollar için dakar bence çok iyi bir seçim. Defalarca dünyayı dolaşmış, kendisini kanıtlamış, sorunsuz, basit bir alet. Bir çok yerine kendim müdahale edebilirim. Özbekde rafineri arıza yapınca 91 oktan bulamadım, 80 oktanı sorun çıkartmadan yedi... Yanımda götürdüğüm "octane booster"leri Phillipe'e verdim!

    Biraz önce "long way round'a" bakıyordum. Özellikle Kazak'da ve Moğol'da adamların bağrı yerden kalkmıyor ama bunun nedeni çok net gözüküyor: Ağır makineler! Dirt'e girdiklerinde dönmüyor, tutamıyorlar. Kameraman küçük rus motoruna bindikten sonra düşmüyor. Aynı "yolu" gidiyorlar, o durup düşenleri kaldırıyor... 1.70 ile selvi boyluyum. Büyük motorlara gücüm yetmeyebilir. Makine şartlara uygun olmalı.

    Sevgili doktor,
    sizin anlayışınıza saygı duydum.
    Hangisi olusa olsun, motor çok keyifli bir araç. Motorlarım sevgili oyuncaklarım. Statü sembolüm değil.

    Seneye Mersin-İstanbul-Vladivostock gündemde. Çalıştığım seyahat acentasına vizelerle uğraşsınlar diye talimatı şimdiden verdim. İlgilenen arkadaşlara duyurulur. Kısmet olursa, seneye, yine temmuz başında.

    Haydi hep beraber olsun!!!

    sevgili arkadaşlar ve dostlar bu gün amerikanın colorado eyaletinde burslu olarak yüksek tahsilini yapmakta olan kızım ile msn de yaptığım görüşmede bana babacığım kesinlikle irana giriş ve çıkış yapmamamı ve pasaportuma iran vizesi vurdurmamamı aksi takdirde kendisinin tahsil hayatının Amerikada sona ereceğini önünde kocaman bir beş senesinin olduğunu bunu riske atmamam gerektiğini bildirmiştir.Amerikan hükümeti o kadar detaylı bir araştırma yapıyorlarmışki kesinlikle pakistan Afkanistan yemen iran vizeli pasaport sahiplerini sorgusuz ve sualsiz sınır dışı ediyorlarmış.ve bu ülke vizesi olanları ülkeye sokmuyorlarmış.bende kızımın tahsil hayatını tehlikeye atmaman adına bu geziyi şu anda iptal etmiş bulunmaktayım.fakat mart ayı sonuna kadar araştırmalarımı devam ettitreceğim.çünkü mart ayında kızım bir haftalığına gelecek.bu arada ben araştırmalarımı yapacağım.herkese çok telşekkür ederim.demekki her şey planlandığı gibi yürümüyor.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler