tek disk sert frende çok ısınacak ve kamyonlarda yaşanan "fren patlaması" geyiği senin motorunda olacaktır..
fren diski ısındığında balatalar belli bir sıcaklıktan sonra tutmamaya başlayacaktır. Yokuş aşağı vitesi boşa atıp, ayağı frende inen denyo kamyon şöförleri çok sık yaşar bu durumu
Hem az kuvvet uygulayacaksın, hem daha etkili fren yapacaksın. olay bu.
Kampana frenler de diskten daha iyi tutar esasında. Fakat kapalı bir sistem olduğu için çok çabuk ısınır ve ısındığı zaman da kolay kolay soğumaz
Fren disklerini delikli yapmalarının sebebi, hem ısıyı daha iyi dağıtması hem de fiziksel olarak yüzey basıncını artırmak içindir.
Disk sayısı kadar, diske baskı yapan balataların olduğu kaliperin içindeki piston sayısı da önemlidir.
Fren ısınma testini çok dik bir yolda aşağı inerken elin frende inerek deneyebilirsin. Bir süre sonra göreceksin zaten elin frenin yarısını sıkmasına rağmen motorun ön tekerinin kilitlenmediğini
(sadece benim gibi manyaklar deneme yapar, tehlikeli bir deneydir yapmak gereksizdir
)
yardımcı olabildiysem ne mutlu.