Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

bmw r1200gs için min. kullanıcı kilosu ve boyu?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorumlar için teşekkür, hararet gerçekten sorun oluyormu? 1. viteste sallama olayı her güçlü motorda biraz var sanırsam.. deneyip görücez, f800gs ten daha umutluyum
    Ben hararet yüzünden hiç durmak zorunda kalmadım ama 20-25 dakika sonra kahve molası veren arkadaşlarım var

    Eğer araba gibi gidilirse kesin sorun olur, bulduğun aralarda gazlarsan pek bir sorun yaşamazsın.

    F800'de güzel motor ama ağırlıklı şehir içinde kullanılacaksa en iyisi F650 olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    f650 de biraz kalıpsız kalıyor ya kadın motoru gibi daha çok.. en iyisi f800 galiba.. 1200den sadece 10kg daha hafif olmamasını umuyorum

  3. #23

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Bike dergisinde yer alan 2 testi çevirmiştim. Bir göz at istersen.

    http://www.motosiklet.net/forum/test...i-stelvio.html

    http://www.motosiklet.net/forum/test...andit650s.html

  4. #24
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    birde duruma tersten bakmak belki içinizi rahatlatır.. sırf boyumdan dolayı ybr'e binemiyorum, hep içimde kalacak..

    bisiklet gibi kalıyor altımda..
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  5. #25
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    f650 de biraz kalıpsız kalıyor ya kadın motoru gibi daha çok.. en iyisi f800 galiba.. 1200den sadece 10kg daha hafif olmamasını umuyorum
    Kırıldım valla

    Benim görüşüm;

    1200GS büyük bir motor, fizik ve/veya tecrübe lazım. Devirmeden sürmek imkansız gibi görünüyor. Ben de motoru tek başıma düzeltemedim ve denemekten bile vazgeçtim. Motoru düzeltemeyen düz yolda bile geri geri nasıl gidecek?

    800GS biraz daha offroad hissi veriyor, sele dar ve rahatsız. Uzun yol deneyenimiz varmı bilmiyorum. 650/800GS lerde bir sihirbazlık yapmışlar ama anlayamadım; olduklarından çok daha hafif gibi duruyorlar (hissetiğiniz 150kg gibi).

  6. #26

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    o test yazılarını okumuştum ağzımın suları aka aka gelelim 244kg'ı yerden kaldırmaya, bana kaldırırım gibi geliyor ama işalla denemek zorunda kalmam benim makina 180kg, genelde arkasında ağır çantamla birlikte 190kg ve onu yerden çok rahat kaldırabiliyorum. ayaklarım yere aynı anda değmese bile geri geri düz yolda itebiliyorum. motorumu ilk aldığımda bunları yapmak hayal gibiydi ama alışınca gayet normal hareketler..

  7. #27
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    sadece görüntüsüne olan hayranlığımdan ötürü kafayı taktım 1200 gs e, ama her gördüğümde yok ben bunu kullanamam dedim devasa görüntüsüyle..

    taa ki borusana gidip test yapıncaya kadar.

    1200 gs in boyla alakalı tüm problemi motoru hareket ettirmekle bitiyor ve başka hiç bir motosikletin onun kadar dengeli olmadığı hissi uyandırıyor.

    fakat benim kanaatime göre, 1200 gs i olan birinin, şehiriçi yoğun trafiktede, kullanabileceği ufak hacimli bir motosikletinin olması gerekir.

    çünkü 1200 gs in tüm denge avantajları hareket halindeyken kendini gösteriyor. hafif rampa aşağı trafikte ilerlerken az dahi olsa, geri çekmen gerikirse motoru başkasından yardım almadan, 171cm boyla bunu yapabilmen imkansız.

    eğer hakkında hayırlıysa ALLAH nasip eder inşallah..

  8. #28
    MrSandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Girne/KKTC
    Motosikleti
    Sattı
    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    650/800GS lerde bir sihirbazlık yapmışlar ama anlayamadım; olduklarından çok daha hafif gibi duruyorlar (hissetiğiniz 150kg gibi).
    Bahsettiğiniz sihirbazlık benzin deposunun sele altında olması. Ağırlık merkezi yere daha yakın olduğu için motor hem daha dengeli hem de ağırlığını size taşıttırmıyor.

    Motor düşerse nasıl kaldırırım diye düşünmenize gerek yok zira motor çok nadir düşer ve kaldırmanında tekniği vardır isterse 400 kg olsun fark etmez.
    Bu linkten doğru tekniği öğrenebilirsiniz. http://www.motovirus.com/forum/devri...eri-t9310.html

    Geri gitmek ve yoruculuk konularına gelince bu aşamada süspansiyonu en aşağıya ayarlandığı halde 2 ayağınızında hem parmaklarını hem de topuklarını yere basamadığınız hiçbir bir motoru almanızı tavsiye etmem. Aksi olduğu halde o motoru kullanabildiğini söyleyenler çıkacaktır; mümkündürde. Misal motorcu bir abim var muhtemelen 1.60 boylarında ama Honda Transalp kullanır. Ama onunla sadece Antalyaya giderken şehir içinde scooterını kullanır. Her motora bindiğinizde şansı zorlamanın bir anlamı yoktur bence yine de karar sizin tabi.
    Herşey yeniden yollarda olabilmek için...

  9. #29

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    115 kiloluk motordan 180 kiloluk motora geçtiğimde bırakın üzerinde geri itmeyi, ayaktayken bile geri almakta oldukça zorlanıyordum, çoğu zaman sıkışık şehir içi trafiğinde helede arkamda biri varken motorumun bana gerçekten büyük vgeldiğini, belkide daha küçük bir motorla daha rahat edebileceğimi düşünüyordum, zaman geçipte alışınca üzerinde çok daha rahat oldum, dengesini anladım, ayak mesafemi ayarlamayı, kaldırmayı, yatırmayı, herşeyi iyice öğrendikten sonra sorunum kalmadı. esas sorum 240 kiloluk bir motordada başta bu tip sorunlarımın olacağını biliyorum ancak daha sonra alışabilecekmiyim? öğrenmek istediğim bu, ve bunu ancak benim ebatlarımda bir kullanıcıdan öğrenebilirim.

  10. #30
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Motorum 2007 Transalp. Boyum 1,88 cm.kilom 96.Motosiklet te boy ve kilo çok önemli.Sonuçta iki teker dengeyi bacaklarımız sağlıyor.Ne kadar uzun ve güçlü olursa o kadar güvenli ve dengeli bir sürüş sağlar.

    Transalpte ağırlığın dezavantajını sadece motoru orta sehbaya alırken ve garaja park ederken yaşıyorum.Yani hareket halinde olmadığı zamanşlarda.Hareket halinde olan bir motorun ağırlığı hissedilmiyor zaten.Motosikletin ağırlığı 150 kğ. üzerinde olduğu zaman yatan bir motoru düzeltmek tek başına çok zordur.

    GS 1200 İdealim olan bir motor.Temmuz 2008 de Ankara Borusan'da GS 1200 ve F800 ün test sürüşünü yaptım.Motosiklet her ne kadar yüksek, heybetli,kaslı,ağır gözüksede selesi orta boy ve uzun boylular için çok ideal bir motor.Sele yüksekliği 850/870 mm.Sonuçta GS 1200 Enduro bir motor.Şehiriçi trafikte kullanımı hem zor hemde dur-kalka gelmeyen bir motor.Yani GS1200'ü aldığınız zaman uzun yolda ve gezilerde kullanmak hem daha zevkli hemde daha güvenli olacaktır.Saygılar.

  11. #31

    Üyelik
    11 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    XL700 TA

    bencede...

    Alıntı Bolu'lu Lynx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xt 660 r kullanan biri rahatlıkla r 1200 gs i kullanır diye düşünüyorum.......
    660R Yüksek oturma pozisyonuyla sıkıntılı makina,boyum 185 ,motorda ancak parmak uçlarım yere değiyordu,düşük hızda ve panikleyip iki kere düşürmüştüm bende F 650GS aldım rahat ettim.

    Birde arkadaşlar bence motor kullanan arkadaşların spor yapmasında fayda var diye düşünüyorum ayak ve kol kaslarını çalıştıracak egzersizler son derece faydalı olur, trafikteki yorgunluk hissini ciddi oranda azaltıyor.

  12. #32

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    185cm boy ile xt600r de nasıl olurda ayaklar yere tam basmaz? benim boy 171cm ve parmak ucum aynı anda yere değiyor, sizin rahat basmanız lazım?

  13. #33
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Tersi durumlarda yaşanabilir. Benim boyum 1.92 kilom 93 ama ısınamadım şu Enduro'lara, şöyle 1.75-180 arası olsaydım Racing motorun üzerine yat,kalk,sark ne yaparsan yap

  14. #34

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01

    By barisozcetin, shot with CA6 at 2008-11-25
    evet arkadaşlar bu sabah borusan istinye tesislerine gidip testimi yaptım. ilk önce f800gs ile ilgili izlenimlerimi yazacağım,
    sele yüksekliği 85cm ve ayaklarım benim motoruma göre yere çok daha rahat basıyor, ağırlığı daha fazla olmasına rağmen ağırlık merkezinin yere daha yakın tutulması sayesinde daha dengeli ve dar alanlarda manevrası daha kolay.
    oturuş pozisyonu benim motoruma göre daha öne eğiliyorsunuz ve gidon daha geniş ve yüksekte, daha rahat diyemeyeceğim cünkü alışma meselesi biraz ama kişisel olarak ben 1 saatlik kullanmamda daha rahat etmedim, kendi motorumu daha rahat bulduğumu söylemeliyim.

    By barisozcetin, shot with CA6 at 2008-11-25
    çift silindir paralel 800cc lik 85 beygirlik motor neredeyse titreşimden tamamen arındırılmış ve tek silindirlilerin hastalığı olan surging yani düşük vites ve düşük devirde silkeleme hiç yok bu motorda.
    şanzıman oranları bana çok kısa geldi, her ne kadar 6 viteste olsa 6. viteste 5000 devirde 120 ile gidiyor ve bu hıza oldukça çabuk çıktığını söyleyebilirim. benim motorum 48 beygir ama 5 vites, nedense bana daha torklu gibi geldi belkide şanzıman oranlarından öyle gelmiştir.. yan yana kalksak baya kovalarım bmw yi

    By barisozcetin, shot with CA6 at 2008-11-25
    kısa ön cam, rüzgarı gövdenizden kesmesine rağmen tüm o türbülansı boynunuzun üzerinde ve kaskınızda hissetmenize sebep oluyor, hiç cam olmamasını tercih ederim açıkçası çünkü aşırı kask içi gürültüsüne sebep oluyor..

    By barisozcetin, shot with CA6 at 2008-11-25
    aynalar hem görüntü olarak hemde işlevsellik olarak mükemmeldi
    frenler r1200gs teki gibi kombine değil ve paralever sistemide bu kasada olmadığından oldukça etkili olmasına ragmen 1200gs teki konforu bulamıyorsunuz.

    By barisozcetin, shot with CA6 at 2008-11-25
    1200gs e gelirsek, acayip rahat bir sele, mükemmel frenler, rüya gibi amortisör, nefis ön cam ve saymakla bitmeyen mekanik ve elektronik özelliklerle fiyatını hakkeden bir makina, ağırlığıda hiç öyle büyüttüğüm gibi değilmiş, çok rahat kullanabileceğimi düşünüyorum alıştıktan sonra
    sonuç olarak alınacaklar listemden f800gs i çıkartıp r1200gs i ekliyorum
    bmw borusana ve cengiz beyede yardımlarından ve nezaketinden dolayı teşekkür ediyorum

  15. #35
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    1200 bambaşka bir makine inşallah bir gün alacağım.Hemde Adventuresini

  16. #36

    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    KAYSERİİİ
    ya benim boyumda 1.70 bu motosiklet üreticileri niye kısa boyluları düşün müyo

  17. #37

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    Alıntı CBF150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1200 bambaşka bir makine inşallah bir gün alacağım.Hemde Adventuresini
    adventure modeli depo dolu ağırlığı 256 kilo sele yüksekliği 89cm ile tam bir canavar

  18. #38

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonuç olarak alınacaklar listemden f800gs i çıkartıp r1200gs i ekliyorum
    Şimdiden hayırlı olsun

    Meraktan soruyorum 1200 ile trafiğe girdin mi? O konudaki yorumun ne? Boş yollarda tadından yenmez zaten

  19. #39

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    Alıntı pyro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdiden hayırlı olsun

    Meraktan soruyorum 1200 ile trafiğe girdin mi? O konudaki yorumun ne? Boş yollarda tadından yenmez zaten
    1200gs i kullanmadım, sadece üzerine oturdum, teknik bilgi aldım, kumandalarına baktım, o kadar.. ama f800 ü 1 saatten fazla kullandığım için ve istanbul bugün 17-18 derece olduğu için biraz sıcakladım ve yoruldum, işede gitmem gerektiği için denemek istemedim fazla vaktim olmadığından. 1200 ü alma planlarım zaten 2009 dan sonra olacak zaten. bu arada 2008 model bir 1200gs 18000 euroya kasım ayı fırsatı olarak satılık bekliyor, niyeti olanların dikkatine ;)

  20. #40

    Üyelik
    23 Temmuz 2006

    Boy kesinlikle önemli.

    Boy sorun olmaz diyenlerin tamamı uzun boylu.
    Boy kesinlikle sorun yaratıyor.
    Özellikle artçılı sürüşlerde.
    Tam 5 kere, durduğu yetde motoru yatıtdım.
    178 boydayım. motorum 83 cm.
    GS favori motorum. Ama daha alçak enduroyu kullanamazken, sanırım RT aşmak zorundayım.
    Arkadaşın GS ADV' dini denedim. Kağıt üstünde yüksek görünmesine rağmen, ayaklarım daha iyi yere bastı.
    Arazide yol kapalı olduğundan, U dönüşü yapmamız icap etti. Motoru çeviremedim.
    Şehir içinde, manevra olarak zorlanmadım ama artçım yoktu. Aralara girmesi geniş olmasına rağmen, hiç fena değil. Benim motorda ,gidon arabaların aynalarına denk gelirken GS in gidonu aynalarla boğuşmuyor. Küçük motorun geçtiği yerden geçiyor.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler