[B]*atlantic[/B0] kullanıcısının son msj.ına cvp olarak
AMİİİN kaza iyi bişey değil Allah kimseye göstermesin
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
abi haklı sölemiş bende o araca carpmamak için ayağa kalkıp fren yapmıstım üstünden atlayabildim
Evil 9 MK Turkey President : Mert Martı No Matter What You Ride!
Okadar ufak işlerle darbe alacak gibi ise taşımayın be onları.......
Konu önemli...
ama !!!
önemi,
söz konusu olan organı korumak açısından değil, kaza ihtimali ile karşılaşıldığında nasıl davranılması gerektiği açısından bakıldığında ortaya çıkıyor.
Yapılan yorumlarda bir çok hatalı ve ölmenize neden olabilecek öneriler ve doğruya yakın ama tam doğru olmayan bazı şeyler tespit ettim.
Bu nedenle bazı noktalara dikkat çekme gereği duyuyorum.
Öncelikle kaza anı milisaniyelerle ölçülen bir şey değildir.
Biz kaza anı (an demek çok yanlış) en az 5 saniyedir.
Yani kaza yapacağınızı hissettiğiniz an ile kazanın gerçekleştiği an arasında en az 5 saniye vardır.
Burada ki 5 saniyeden kastım,ayağa kalkıp, takımları kurtarmaya çalıştığınız kaza türleridir.
Ölüm ve yaralanma ile sonuçlanan kazaların büyük çoğunluğu yüksek düşüş sonucu olmaktadır. Yani kaza anında ayağa kalkmanız, ölmenizi kolaylaştıracak bir hareket olabilir.
Kısacası takımları kurtarayım derken, bir daha asla kullanamayacağınız duruma düşmeniz mümkündür.
Kimsenin ciddiye almadığı, güvenli sürüş teknikleri,ilk öğreti olarak, doğru oturuş pozisyonu ve doğru motosikletten bahseder. Bu konuda, bilgi sahibi iseniz, bahsi geçen organlar için korkacak fazla bişey yoktur. Bu hiç risk yoktur anlamına gelmez.
Düşme anında, cenin pozisyonu almak tartışmalı bir konudur. Cenin pozisyonu aldığınızda, yere daha az temas edeceğiniz için durmanız gecikecek ve darbeler daha sert olacaktır. Mantıklı olan vücudun daha fazla bölgesinin yere temas etmesi ve bu sayede sürtünmeden dolayı daha çabuk durmak gibi görünüyor. Fakat üzerinizde sizi koruyacak bir kıyafet yoksa, sonuçları çok acıklı olabilir.
Herhangi bir kaza riskinde son ana kadar motosiklet üzerinde kalmak ve tüm uğraşınızı hızınızı azaltmak için vermek en mantıklı yöntem diye biliniyor.
Fakat tüm uğraşlarınıza rağmen, kazanın hayatınızı riske atacak şiddette gerçekleşeceği hissine sahipseniz,motosikletten ayrılmak, en mantıklı çözüm gibi görünmekte.
Fakat bu ayrılma işini havaya doğru değil yere doğru yapın.
Unutmayın ki yerden ne kadar yüksekseniz, Allah'a o kadar yakınsınız.
Bir diğer konu da trafikte motosiklet kullanıyorsunuz.
Yani çarpışmanın şiddetini elimine edecek hareketlerde bulunurken, trafiği de hesaba katmanız gerekiyor.
Çarpma anından kurtulup, arkadan gelen ve ya karşı yönden gelen bir aracın altında kalma ihtimaliniz yüksek.
Bu nedenle özellikle trafiğin yoğun olduğu yerlerde, çarpışma en iyi çözüm olabilir.
Burada önemli olan, panik değil, mantıklı bir eylem sergilemektir.
Fakat bu mantık hareketi eğitimle çözülecek bir konu değil.
Yani tabii ki eğitimin faydası var ama yaşadığınız tecrübeler bu konuda en güvenilir referansları oluşturur.
Her zaman söylediğimiz gibi;
İyi bir motosiklet kullanıcısı olmak ve riskleri en aza indirmek için yapmamız ve daha doğrusu çalışmamız gereken şeyler var.
Öncelikle sert frenleme ve bakışların doğru kullanılmasını öğreneceğiz.
Bu bize en az 4 saniye kazandırır.
(Bu konuyu daha sonra detaylandırmaya çalışacağım)
Kaza ihtimalinde motosikletin üzerinde ayağa kalkmak gibi hayatımızı tehlikeye atacak şeyler yapmayacağız.
Olayın mantığını daha iyi kavramak için,
"Ulen adamlar her türlü korumayı yapmışlar ama bu bölge için neden bir koruma tertibatı yok?
Yoksa gerek mi yok?"
sorusu üzerine düşüneceğiz.
Daha sonra konuyu biraz daha detaylandırmaya çalışacağım.
Şimdilik uyumam gerekiyor...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Paylaşım için teşekkürler ama kaza anında aklına gelmesi ve bunu uygulamaya koymak zor olsa gerek
Güzel bir noktaya değindin. Olayı refleks olarak beynimize kazımak gerek. Ben son 3 yıldan beri bu refleksi kendimde oluşturmaya çalıştırıyorum. Karşımdan gelen ve sola (yani önümden) dönüş yapan arabalar, karşıdan hatalı sollama yapan arabalar ve benim önümdeki duran arabaya arkadan hızla yaklaşma anlarında içimden hep "Zıpla" diye seslenirken aynı anda motorun üzerinden zıplama hareketinin ilk harekete geçme kısmını yapıyorum. Yerimden sadece belki 1 cm kalkıyorum ama sonuçta bir hareket yapıyorum. Gerçek olay olursa, ben hazır olacağım.
ÇARPIŞMADA ALINMASI GEREKLİ BEDEN POZİSYONLARI
Alttaki hareketli resimde high-side denen aşırtma düşüşte sürücünün motorunu zamanında bırakarak ve motorun üzerinde yükselip açılarak kendini havada dönüp motorun önüne düşmekten nasıl kurtardığına dikkat ediniz(sürücü eğer kapanıp motora tutunmağa çalışsaydı çok daha ciddi yaralanmalar kaçınılmaz olurdu):
Yine aynı mantıkla önünüzdeki bir araca bir şekilde artık çarpmanızın kaçınılmaz olduğu bir durumda çarpışmadan önce motorunuzun ayak pedalları üzerinde ayağa kalkınız. Kendinizi olabildiğince yükseğe doğru fırlatınız ama havada dönmeden. Basketçinin riebounta kalkması gibi. Bu saliselik bir hadisedir. Mesafe belki 5-10 metre ya var ya yok. Motoru durdurmanız ya da kıvırıp geçmeniz hatta yan yatırmanıza zaman olmayan çok ani ve acil bir durumdur. Oturup asla motora kapanmayınız. Kalkınız ve çarpışma anından hemen önce ya da yapabileceğiniz en iyi zamanlamayla motordan açılınız. Bu sizin başınız önde olarak vurduğunuz araca çakılmanızı önler. Bu tür bir çarpışmada genellikle fırlama yayı düz bir hattır ve araca çarpmadan yükselerek ve havada dönmeden fırlamak neticede belki kol bacak kırığı ile kurtaracağınız aksi durumda ise boyun, bel kırılması gibi çok daha vahim yaralanmalardan korunmanıza yardım edecek bir durumdur. Bunun için her motora binişte böyle bir şey olursa düşünmeğe vaktinizin olmayacağını ve dolayısıyla kendinizi otomatikman açarak motordan yükseleceğinizi telkin ediniz. Şayet yana yatış ve yerde sürüklenme olursa gevşek kalmağa gayret ederek, yuvarlanmamağa yada el ve ayağınızdan destek alarak kalkmağa çalışmayınız. Kayma sırasında iki şeye dikkat edilmelidir. Motorunuz sizin önünüzde mi ve arkadanızdaki trafik ne durumdadır. Şayet motorun üzerinden aşırtma şeklinde düşme olursa yine motora asılmadan açılınız ve ayaklarınız üzerine düşmeğe gayret ederken motorunuzun size gelip çarpması durumundan kurtulmak için elinizden geleni yapınız.
Not.: Yanlış anlaşılmalar ve uygulamalar olur korkusuyla şimdiye kadar yazmadığım bu konuyu artık yazmanın daha doğru olduğuna karar vererek yazıyorum. Bu önerilen uygulama sadece artık çarpıyorsunuz, hız yüksek ve başka çare kalmamış ise geçerlidir. Yoksa en ufak bir durumda kaldırıp kendinizi motordan atmayınız.
Kaynak.// http://www.alfamotosiklet.com http://alfamotosiklet.blogspot.com
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
oo testis olayı cok kotu arkadasım ya ! bı gun motorsıkletcıde kazalı bır motor gelmıstı o depodakı testislerın yaptıgı yada actıgı ezıgı gormelıydınız ya cok kotu bısey adam gorunce bı ıcı tuhaf oluyo we bır ınsanın yumrugunun yarısı deponun ıcıne gırecek sekılde ezilmiş dusune bılıyomusunuz arkadaslar bu nedemek dır ya allah korusun wallaaa we bu ezıgıde yapan kaza anındakı carpısmada testislerın depoya wurmasıyla gerceklesmı .gercekten cok guzel bı konuya deyınmısın abı ellıne saglık
Rüzğarı_hissSet
okurken testislerime agrilar girdi
biliyordum bu tekniği !! kaza yı hissettiğimizdeki en mantıklı davranış ta bu olsa gerek zaten
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
tövbe tövbeee bebek bezi gibi koruyucu özelliği olabilir ama bunu takacak varmı bilmiyorum yani
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
ben dağıldım bir kaç gün kendime gelemicem galiba
Biz gökyüzüne inanırız, sunroof'a değil . . .
[B][COLOR="Blue"]MerT ÇiftÇi[/COLOR][/B]
paylaşım için teşekkürler inşallah uygulayacağımız bir kaza anı yaşamayız
motorumla hayatımı çeyrek mil yaşıyorum
Şimdiye kadar hiç böyle bir şey düşünmemiştim off.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)