Scooterlar'ın daha güvenli motorlar olduğuna açık bir örnek bu bence. Teşekkürler bilgilendirme için.
Scooterlar'ın daha güvenli motorlar olduğuna açık bir örnek bu bence. Teşekkürler bilgilendirme için.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
giysen noolcakki sanırım bu sadece kumaş-sünger karışımı bişi futbol oynayanlar bilir bunu full plastik-kumaş olanı var tam kafes gibi yani
bu olay sadece kazadada olmuyoki mubarek geçenlerde artçım kamerayla takılayım dedi biraz manzara hesabı tabiki 1 eli boşta fren yapınca resmen patlıcaktım kaç defa kapattırdım kamerayı sonunda dayanamadım arkadaş
Hayır hayır içinde sert plastik var sadece kumaş sünger olayı değil. Düşünsene müsabakada diz geldiğini yumurtalıklara kumaş ve sünger nasıl koruyabilir ki. Oldukça sert bir plastik var içinde. Bizzat senelerce kullandım
Ama şunu da söylemek isterim: bu işin espri yanı imkanı yok bunu motosiklet kullanırken takamazsın, rahat edemezsin.
O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.
En çok direnenler, en çok bilenenlerdir
Kaliteli lastik kullandıktan sonra pek sıkıntı olmuyor aslında. Evet lastik çapı biraz ufak, o açıdan problem olabilir ama biraz dikkat edilirse bence daha güvenli. Çünkü hem bacaklar içeride (yandan bir darbe alındığında bacağınızın kopma ihtimali yok denecek kadar az), hem de testislerim güvende, önüm boş. Depo vb. bişey yok. Tercih meselesi yine de. Son zamanlardaki kaza haberlerinden ve yaşadığım kaza olayından sonra motoru bacaklarımın arasına almaya hiç niyetim yok. Scooter'da kendimi çok daha fazla güvende hissediyorum çünkü. Gerçi hoş, artık scootera da güvenim kalmadı ya..
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Aman Allahım resmi görünce elim direkt oraya çarpan bölgeye gitti. Nasıl yamulur öyle. Aklım almıyor valla ama oluyor işte.
O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.
En çok direnenler, en çok bilenenlerdir
MAŞALLAH
bir depodelici daha çıktı aramızdan
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Benim bir arkadaşım 500 cc'lik scooter ile kaza yaptı, yüksek beton kaldırıma çarpıp üzerinden uçtu. Uçarken bacakları scooterin önüne çarptı ve kaval kemikleri deriden dışarı çıkacak şekilde açık kırık olarak kırıldı. Kaval kemiği korumalı dizliği olsaydı belki de bir şey olmayacaktı. 2 yıldan sonra ancak şimdi topallamadan yürümeye başladı, az kaldı ayağını da kaybedecekti. Scooter daha güvenli diye bir şey yok. O andaki kazaya göre ve reaksiyonunuza göre değişir.
Fotoğrafa bakarken direk bacaklarımı kapatma ihtiyacı duydum.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
güzel bi konuya değinilmiş, ama genellikle bacak arasında depo kullananarın zaten alışması gerekene ilk mesele her frenaj da bacaklarıyla depoyu sıkmasıdır..
buna alıştığınız zaman kaza anında depoyu var gücünüzle sıkacaksınız ve o sıkmanın etkisitle zati kayıp gidiceksiniz üzerinden..
düşme konusuna gelince biçok kes, tekerde, virajda, başka bir arada önden arkadan yada yandan patlayan he her seferinde kefeni yırtan yani motordan uzaklaşıp başkasının da üstümden geçmemesi için elinden geleni yapan biri olarak tavsiyelerim şunlar;
motordan ayrılmak yüksek ihtimal kurtarır ama kimi zamanda motorla beraber bi süre hareket edip olay mahalinden uzaklaştıktan soora motoru bırakmak gerekebilir. bu tamamen kazanın oluş yeri, oluş şekli çevrenin ve trafiğin durumuyla alakalı bi durum..
en basiti son yaptığım kazada anlattığım gibi çarpma esnasında var gücümle geriye doğru takla atarcasına zıpladım.. bun yaparken ilk işim karşı şeridi kontrol etmek oldu.. buna saliselerden bile az zamanda karar veriyosunuz..
cenin pozisyonu hakıında da çok ince yargılarınız olmasın.. kaçımız full koruma geziyoruz.. cenin pozisyonu tulum giydiğiniz çizmelerinizin eldivenlerinizin üzerinizde olduğu zeminnin düz olduğu ve araçların oldukça az olduğu ortamlarda sizi korur..
çünkü cenin pozisyonunda amaç top gibi dönerek uzaklaşmaktır olay yerinden..
bu esnada yerdeki bi eğim taş yol bozukluğu yada sizin bu pozisyonu değiştirmeye yada bozmaya yönelik herhangi bi hareketiniz biryerlerinizi sağlam bi şekilde kırılmasına yol açacaktır..öncelikli tehlikede olan kısım ise boynunuzdur..
ben kaza esnasında eğer düşme şeklindeyse yol da daha öncde geçdiğiniz bildiğiniz biyerse heemn uygun bir yere doğru kendinizi sırt üstü vermenizden yanayım.. sonuçta full koruma gezemesekte, biçoğumuzun montu kaskı eldiveni ve belliği var. buda sırt üstü kayma esnasında oldukça korumalı olucaktır..
eğerki kaza çarpma şeklinde olduysa bunu hissettiğiniz anda çok hızlıysanız yatırın motoru gitsin ama sürat yoksa atlayın zıplayın..
kısacası motosikletten ayrılmanın asıl amacı onun çartpığı yere çarpmamak ondan alınacak darbelerden uzaklaşmaktır..
en başta birinin dediği gibi sonuçta bu tebrübe edinmesi oldukça zor bişey.. ama en azından daha önce tecrübe edinmiş ve başarılı olunmuş olaylardan kendimize pay çıkarıp belli başlı kaza atlattığmız anlarda aklımıza getirip senaryo kurarsak kendi içimizde, en azından soyut olarak onlarca kez tecrübe edinmiş oluruz..
GKN MOTORS
ne ibret fotograflari gordum, boylesine ic giciklayici boylesine harap edenini gormedim!
Wildgoose Rider - Transalp 650
konu başlığı gerçekten çok faydalı....diğer sürüşlerde kesinlikle akılda olması gerekiyor
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
yüksek hızda çarpmadan yatırmak en mantıklısı bence de. temmuz başlarında 160 la giderken karşıma çıkan araca 11 metre kala yatırmışım motoru ve motor direk arabaya çarptıktan sonra peşimden gelmiş. ben 85 metre, motor hemen 3 metre sağımdan 90 metre kayarak durduk. protect zırh, dizlik, eldiven, bot... yani full korumaydım. sadece 4 kaburgam çatladı, zırhın parçalanan kısmından da asfalt yanığım vardı 20 cm çapında.
o anda, henüz 2-3 ay önce kaybettimiz bir arkadaşın arabanın sağ kapısına çarpmasıyla kaburgaların başta olmaz üzere kırılıp hayatını kaybettiği geldi aklıma ve yatırdım. ama bunu saliseler içinde yapıyorsunuz. direk gazi açtım, sağ ayağımla pege bastırım çok sert arka fren yapıp yatırdım. çok hafif atlattım diyebilirim...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
testis lazim tabi... =)
saka bi yana ztn carpacagınızı anladıgınızda motoru yatırmak ondan uzaklasmak en iyi secenek. korumalar varsa bi yere carpmadıgımız surece yerde surunmenin pek zararı olmaz...
HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-
Artik No Kawasaki Yes Honda =)
İki tekerleğin hiç biri güvenli değil zaten. Ben de mevcut 500cc scooterımdan düştüm. 4 kere ameliyat oldum. O ayrı mesele... Şans kısmet meselesi. Yine de o kazada altımda vitesli bir makine olduğunu düşünmek bile istemiyorum açıkçası. Sol bacağımı kesin kaybederdim. Unutmadan, üzerimde pantalon hariç tüm korumalarım vardı, eldiveninden dizliğine kadar. Allah hiç birimize kaza bela göstermesin.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)