Nasıl fren yapılır? 2 parmak mı 4 parmak mı?
Reklamlar
-
Gundelik motor kullanımında ön fren icin tüm elinizi mi (4 parmak) yoksa 2 parmak mı kullanmak daha etkili ve pratik acaba? Ben bu isin dogrusu tüm parmaklar olmalı diye biliyorum (ne de olsa motogp sürücüsü degiliz.. ) ama ehliyet kursundaki derslerde surekli 2 parmak kullanılması tavsiye ediliyor.
tavsiyeleriniz icin tesekkurler.
Reklamlar
-
-
3 parmak en doğrusu
-
DD'nin motosiklet teorisi'ne göz atmanızı tavsiye ederim.Doğru kullanım 4 parmakladır.
-
-
Tesekkurler Si Be mol.. Aslinda her iki yontemin de bazi avantaji var gibi. DD'nin yazilarinda 4 parmak tavsiye ediliyor. Bu sekilde frenlemenin daha kontrollu yapilabilecegi anlatilmis. Ayrica 4 parmak kullanılınca bilegin gazda takili kalmasi tehlikeside buyuk olcude bertaraf edilir deniyor. Sanirim bu konuda herkes pratik yaptikca kendine gore ideal bir yontem buluyor..
-
Arkadaşlar, DD nin teorilerini okuduktan sonra iş size kalıyor. Deneyin ve görün. Göreceksiniz ki 2 parmakla frenlemede baskının ayarını tutturabilmek, 4 parmaktan çok daha zor. Hele ki panik anında çok daha zorlaşıyor. DD nin dediği gibi 2 parmak stili özellikle motocross larda geçerli. Ama tabii ki isteyen istediği stille kullanabilir.
-
şunu unutmayın iki parmakla gaza asılı kalırsın dört parmakla gazı kapatırsın.bu unutulmamalı.eğer kilitlemek istemiyorsakta 1,2,3 tekniği var o denenmeli arkadaşlar.
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
eğer kilitlemek istemiyorsakta 1,2,3 tekniği var o denenmeli arkadaşlar.
hocam şundan da biraz bahsedebilirmiiz ??? teşekkürler......
-
her zaman için 4 parmak ve 1.2.3 pompalama taktiği en rahat fren yapma şekilleridir
-
İkisini de denedin mi? Sence hangisi daha iyi ise o doğrudur.
-
-
Yarislarda tamamen durmak soz konusu olmadigi icin bu tur performans suruculeri 1 bazen 2 parmakla fren kullanir. Ancak yine ayni surucu trafikte 4 parmagiyla "progresif" olarak fren yapar, cunku durma ihtimali vardir.
Tam durus 2 parmakla hicbir zaman puruzsuz bir sekilde yapilamaz, ozellikle dusuk hizda her iki yontemi de acik bir yerde deneyip kendiniz de gorebilirsiniz. "puruzsuzlugu" (smoothness) saglayan kucuk parmak ve yuzuk parmagidir. Her parmagin kendince gorevleri vardir ve bunlar sadece isbirligi sartlarinda ise yarar.
Bir tehlike, yada olasi bir tehlike durumunda fren yapmanin birinci sarti gazi kesmektir. Dort parmaginizi fren levyesine goturmeksizin gaz kesemezsiniz.
Ayrica diyelim ilerde tehlikeli olabilecek bir durum gordunuz, cocugun biri kaldirimda sanki yola atlayacak gibi duruyor. Freni dort degil de iki parmakla orterseniz (fern sikmaya hazirlik olarak) ve cocuk gercekten yola atlarsa, artik o geri kalan diger iki parmagi gazdan cekip tekrar ferene, diger iki parmagin yanina koyma sansiniz yoktur.
-
ya bu topiğin son yazısı bu olacak herhalde böyle bir anlatımın üstüne söylenecek tek cevap TEŞEKKÜRLER DD olocaktır.
YAŞLANARAK DEĞİL YAŞANARAK TECRÜBE KAZANILIR.ZAMAN İNSANLARI DEĞİL ARMUTLARI OLGUNLAŞTIRIR.
-
Cok Tesekkurler Donald Duck. Mesaj alinmistir. Istanbul Park'da surmeyecegimize gore 4 parmak kullanmak en dogru is. Ben de aslinda bu sekilde kullanmayi istemistim ama surucu kursunda ısrarla 2 parmak tavsiye ettiler. Ustelik 2 parmak kullanmak daha yorucu..
-
o an düşünebiliyomusunuz bunları
-
donald_duck a tamamen katiliyorum.
MT Motorize07 Antalya Grubu
-
musti81 adlı üyeden alıntı
o an düşünebiliyomusunuz bunları
artık bi süre sonra refleks oluyo bu hareketler. bende ilk araba sürerken vites değişikliiinde vitese bakıodum ama bi süre soora bu artık otomatik olarak yaptıım bi hareket haline geldi (muhtemelen bi çok kişide de bööle olmuştur) motor içinde aynısı geçerli tecrübe dahilinde bu hareketleri otomatik olarak yapıosun
-
bu soru çok saçma bi soru ya kafana göre takıl arkadaşım ister 4 parmak ister 6 parmak o anda hangisi uygunsa onu yaparsın bunlar çok önemli degil bunlara çok kafanı takarsan dikkatini yola veremezsin bu senin için daha tehlikeli olur
-
DD güzel anlatmış. Teşekkürler.
Kendi uygulamamdan örnek: 40 km/h altında 2, üstünde 4 parmak frende.
Acemilik döneminde en çok yapılan hatalar düşük hızlarda gerçekleşiyor ve genelde fren hatalarından oluşuyor. Özellikle düşük süratlerde viraj içerisinde dört parmak önfren yaparsanız en ufak bir hatada motorunuzu yatırma ihtimaliniz var.
Motorla hızlanmaya başladıkça 2 parmağın düz frenlemelerde yetmediğini zaten hissedeceksiniz. Özellikle tekerleğin yüksek süratlerde ekseni etrafındaki eylemsizlik momentinin artması, frenlemenizi 2 parmakla bitiremeyeceğinizi hissettirecek. O zaman 4 parmağınızı zaten otomatik olarak kullanacaksınız. Hatta hıza alıştıkça motorunuzun önfreninin de yetmediğini (uzun frenlemelerde solduğunu ve fren kolunun kütük gibi olduğunu) farkedip daha kesin ve ince dozlama için çelik fren hortumlarına geçeceksiniz.
Sürün görün derim. Arka freni de etkin kullanmayı unutmayın.
İyi eğlenceler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler