Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Nasıl fren yapılır? 2 parmak mı 4 parmak mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Luckdove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    Canada
    Motosikleti
    ZZR250
    Gundelik motor kullanımında ön fren icin tüm elinizi mi (4 parmak) yoksa 2 parmak mı kullanmak daha etkili ve pratik acaba? Ben bu isin dogrusu tüm parmaklar olmalı diye biliyorum (ne de olsa motogp sürücüsü degiliz.. ) ama ehliyet kursundaki derslerde surekli 2 parmak kullanılması tavsiye ediliyor.

    tavsiyeleriniz icin tesekkurler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    piskolojime göre değişir
    ERASER WİLL COME BACK

  3. #3
    yavuzk2004 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    3 parmak en doğrusu

  4. #4
    denbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2005
    Motosikleti
    Dragstar 650C
    DD'nin motosiklet teorisi'ne göz atmanızı tavsiye ederim.Doğru kullanım 4 parmakladır.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı _Si_BeMoL_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    MT - Eskişehir
    Motosikleti
    '91 Mz 251 ETZ
    Luckdove, bu konu onceden konusulmustu.lınk koycaktım bulamadım o zamanda en dogrusu 2 parmak dıye soylenmıstı.cunku bı tehlıke anında panık olursan 4 parmagınla frene asılınca kıtleyebılırsın.ama 2 parmakla cekersen nu kıtleme sansın azalır.benım ogrendıgım bu.

  6. #6
    Luckdove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    Canada
    Motosikleti
    ZZR250
    Tesekkurler Si Be mol.. Aslinda her iki yontemin de bazi avantaji var gibi. DD'nin yazilarinda 4 parmak tavsiye ediliyor. Bu sekilde frenlemenin daha kontrollu yapilabilecegi anlatilmis. Ayrica 4 parmak kullanılınca bilegin gazda takili kalmasi tehlikeside buyuk olcude bertaraf edilir deniyor. Sanirim bu konuda herkes pratik yaptikca kendine gore ideal bir yontem buluyor..

  7. #7
    Buyukbaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Arkadaşlar, DD nin teorilerini okuduktan sonra iş size kalıyor. Deneyin ve görün. Göreceksiniz ki 2 parmakla frenlemede baskının ayarını tutturabilmek, 4 parmaktan çok daha zor. Hele ki panik anında çok daha zorlaşıyor. DD nin dediği gibi 2 parmak stili özellikle motocross larda geçerli. Ama tabii ki isteyen istediği stille kullanabilir.

  8. #8
    lancelot35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    virago 535 ,ybr 125
    şunu unutmayın iki parmakla gaza asılı kalırsın dört parmakla gazı kapatırsın.bu unutulmamalı.eğer kilitlemek istemiyorsakta 1,2,3 tekniği var o denenmeli arkadaşlar.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    eğer kilitlemek istemiyorsakta 1,2,3 tekniği var o denenmeli arkadaşlar.
    hocam şundan da biraz bahsedebilirmiiz ??? teşekkürler......

  10. #10
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    her zaman için 4 parmak ve 1.2.3 pompalama taktiği en rahat fren yapma şekilleridir

  11. #11

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    İkisini de denedin mi? Sence hangisi daha iyi ise o doğrudur.

  12. #12
    serhat_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ybr125 olacak
    ben ilk sürüşümde.zaten bi kere motor sürdüm 15 km hızla giderken nasıl duruyo diye dört parmakla bi asıldım.baş parmağamda gaaz verdi herhalde ne olduğunu anlaamadım sonra gazı bıraktım biraz ön frene basarak durmuştum.eziq miyim neyim ya bi de ybr 125 istiyorumm

  13. #13
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Yarislarda tamamen durmak soz konusu olmadigi icin bu tur performans suruculeri 1 bazen 2 parmakla fren kullanir. Ancak yine ayni surucu trafikte 4 parmagiyla "progresif" olarak fren yapar, cunku durma ihtimali vardir.

    Tam durus 2 parmakla hicbir zaman puruzsuz bir sekilde yapilamaz, ozellikle dusuk hizda her iki yontemi de acik bir yerde deneyip kendiniz de gorebilirsiniz. "puruzsuzlugu" (smoothness) saglayan kucuk parmak ve yuzuk parmagidir. Her parmagin kendince gorevleri vardir ve bunlar sadece isbirligi sartlarinda ise yarar.

    Bir tehlike, yada olasi bir tehlike durumunda fren yapmanin birinci sarti gazi kesmektir. Dort parmaginizi fren levyesine goturmeksizin gaz kesemezsiniz.

    Ayrica diyelim ilerde tehlikeli olabilecek bir durum gordunuz, cocugun biri kaldirimda sanki yola atlayacak gibi duruyor. Freni dort degil de iki parmakla orterseniz (fern sikmaya hazirlik olarak) ve cocuk gercekten yola atlarsa, artik o geri kalan diger iki parmagi gazdan cekip tekrar ferene, diger iki parmagin yanina koyma sansiniz yoktur.

  14. #14
    burakoksuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul/ACIBADEM
    ya bu topiğin son yazısı bu olacak herhalde böyle bir anlatımın üstüne söylenecek tek cevap TEŞEKKÜRLER DD olocaktır.
    YAŞLANARAK DEĞİL YAŞANARAK TECRÜBE KAZANILIR.ZAMAN İNSANLARI DEĞİL ARMUTLARI OLGUNLAŞTIRIR.

  15. #15
    Luckdove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    Canada
    Motosikleti
    ZZR250
    Cok Tesekkurler Donald Duck. Mesaj alinmistir. Istanbul Park'da surmeyecegimize gore 4 parmak kullanmak en dogru is. Ben de aslinda bu sekilde kullanmayi istemistim ama surucu kursunda ısrarla 2 parmak tavsiye ettiler. Ustelik 2 parmak kullanmak daha yorucu..

  16. #16
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    o an düşünebiliyomusunuz bunları

  17. #17
    ozgur_zrolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2005
    Şehir
    antalya merkez
    Motosikleti
    jinlun 250 elegance
    donald_duck a tamamen katiliyorum.
    MT Motorize07 Antalya Grubu

  18. #18
    Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM RC 390
    Alıntı musti81 adlı üyeden alıntı
    o an düşünebiliyomusunuz bunları
    artık bi süre sonra refleks oluyo bu hareketler. bende ilk araba sürerken vites değişikliiinde vitese bakıodum ama bi süre soora bu artık otomatik olarak yaptıım bi hareket haline geldi (muhtemelen bi çok kişide de bööle olmuştur) motor içinde aynısı geçerli tecrübe dahilinde bu hareketleri otomatik olarak yapıosun
    0 Rh +

  19. #19
    murat_by - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbx250 twister
    bu soru çok saçma bi soru ya kafana göre takıl arkadaşım ister 4 parmak ister 6 parmak o anda hangisi uygunsa onu yaparsın bunlar çok önemli degil bunlara çok kafanı takarsan dikkatini yola veremezsin bu senin için daha tehlikeli olur
    murat_by

  20. #20
    LeventDeva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul - şişli
    Motosikleti
    Kiralık
    DD güzel anlatmış. Teşekkürler.

    Kendi uygulamamdan örnek: 40 km/h altında 2, üstünde 4 parmak frende.
    Acemilik döneminde en çok yapılan hatalar düşük hızlarda gerçekleşiyor ve genelde fren hatalarından oluşuyor. Özellikle düşük süratlerde viraj içerisinde dört parmak önfren yaparsanız en ufak bir hatada motorunuzu yatırma ihtimaliniz var.
    Motorla hızlanmaya başladıkça 2 parmağın düz frenlemelerde yetmediğini zaten hissedeceksiniz. Özellikle tekerleğin yüksek süratlerde ekseni etrafındaki eylemsizlik momentinin artması, frenlemenizi 2 parmakla bitiremeyeceğinizi hissettirecek. O zaman 4 parmağınızı zaten otomatik olarak kullanacaksınız. Hatta hıza alıştıkça motorunuzun önfreninin de yetmediğini (uzun frenlemelerde solduğunu ve fren kolunun kütük gibi olduğunu) farkedip daha kesin ve ince dozlama için çelik fren hortumlarına geçeceksiniz.
    Sürün görün derim. Arka freni de etkin kullanmayı unutmayın.

    İyi eğlenceler.
    Levent Deva


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler