Nasıl fren yapılır? 2 parmak mı 4 parmak mı?
Reklamlar
-
doğrusunu kesinlikle DD yazmış..
nasıl mı oluyor panik anında? bol bol boş alanda pratikle otomatikleşiyosun..
bizzat başıma geldi ve ani durmam gereken bi durumda deneyimsizlikle 2 parmak ön frene gene progresif olarak asıldım ve hem orta parmağımı incittim hem de motor normalin en az 2 katı mesafede durdu.. ama alışınca panik anında 4 parmakla ve EN ÖNEMLİSİ "progresif", gittikçe artan ve kararlılıkla motor durana kadar sıkılılarak gerçekten duruyor motor. denedim gördüm.. 2 parmakla panik anında kaza istatistiği olursunuz..
Reklamlar
-
Valla 2 parmak mı doğru 4 parmak mı bilmiyorum. Ama motora ilk bindiğimden bugüne hep 2 parmak kullanıyorum. Doğruyu söylemek gerekirse hep de mesafeli kullanırım ve deli fren yapmam gereken bir durum olmadı. 1 kez oldu onda da 2 parmak fren yaptım umarım kitlenmez diyerek asıldım ve durdum ama arkamdaki araba duramadı
Zaten anlayamadığım 4 parmak ile kolu tutmak mümkün değil. 2 parmak olunca sürekli o iki parmak orada durabiliyor. Ve daha çabuk refleksi yansıtabiliyorsun gibi geliyor bana. DD ye saygı duymama rağmen 4 parmakla aynı tepkiyi veremem gibi geliyor. Yani ayağınız sürekli fren üzerinde olması ya da kenardayken fren durumunda üzerine getirmeniz gibi bir süre. Bilemiyorum yani!
-
arkadaşlar durmak içinde yavaşlamak için de bence 2 parmak diyorum çünkü gaz verdiğiniz sırada fren yaptığınızda eğer 4 parmala fren yaparsanız gazı gevşek bırakamıyorsunuz yani fren yapıyorsunuz ama gazda veriyorsunuz farkında olmadan ama 2 parmakla hem gazı kontrol edip hemde fren yapabiliyorsunuz tabi benim gibi ön ve arka freni orntılı kullanıyorsanız ama sade arka freni kullanıyorsanız bilemem benim makinede arka disk olmadığı için öne dağa çok güveniyorum
-
bence 4 parmak ne var ne yok asılıyoruz frene bence bunun en guzel ornegı moto gp de yapıyolar adamlar ne var ne yok basıyolar frene 4-5 parmak ama tabı yerıne gorede degısır bu ıs
motorsikleti seveni bende severim herkese selam tek tekere devam
-
Bence 4 parmak gercek fren anı kullanılması gereken sıkma seklidir. Eger On fren kavraması yuksekte değilse. Altta kalan 2 parmak frenin tam basılamamasına sebep oluyor. Motorumun 2 nci bakımından sonra bunu yasadım. Sonra yeniden ayarlattım alıştığım yumusaklıga gore.
Kural koymamak gerekli kendimize fren kolunu hep 4 parmakla sıkacağım diye. Dikkati vermeyi gerektiren birçok nokta varken ;) Bazı durumlarda küçük yavaşlamalar için 2 parmak yeterli gelebilir. Ama Kesin durmanız gereken noktada Altta kalacak 2 parmagın oluşturduğu yükseltiyi hesaba katmak iyi olur.
-
tek serhat adlı üyeden alıntı
bence 4 parmak ne var ne yok asılıyoruz frene bence bunun en guzel ornegı moto gp de yapıyolar adamlar ne var ne yok basıyolar frene 4-5 parmak ama tabı yerıne gorede degısır bu ıs
moto gp yi seyretmedin heralde çünkü genelde 2 parmak kulanıyorllar
-
ben hem Honda'nın hem de BMW Riders Academy'nin sürüş eğitimlerini aldım. ikisinde de sürekli eğitim alan ve çok tecrübeli motosiklet kullanıcıları eğitimleri veriyor. ikisinde de 4 parmakla fren yapılır şeklinde öğrendim. hem DD'ta aynı şeyi söylüyor. siz hala 2 parmak mı 4 parmak mı tartışması yapıyosunuz sanırım bu insanlar kadar tecrübelisiniz ve bu işe bu kadar kafa yoruyorsunuz ki hala 2 parmak iyidir diyenler var. bence nedenini düşünmeden 4 parmak kullanın frenlerinizi. sonra başınıza bir hal gelmesin.
-
-
walla bende bi kere acemiydim gaza fazla asıldım soora 4 parmak fren ama gaza basmaya dewam ettim o arada baş parmakla bana sorarsanız duruma göre 2 yada 4 duruma göre değişir ben genelde 2 yapıyorum ama çok acil birşey olunca 4 parmakta oluyo arada
-
Ellerim küçük olduğu için eldivenin parmaklarının ucunda kalan boşluklar parmaklarımı elcik ve kol arasında seri olarak hareket ettirmemi engelliyor. Kışlık eldivenlerim kalın da olduğu için onları kullandığımda 2 parmağımı sürekli fren üzerinde tutmak zorunda kalıyorum.
2 parmağın yetersiz geldiği ani frenlemelerde ilk sıkıştan sonra kolu bir an bırakıp 4 parmak frenine geçiyorum, ancak çok önemli bi kaç metre kaybediyorum bu arada. Yazlık eldivenlerimle aynı sorunu yaşamıyorum, ince ve small size oldukları için.
Yani soğuk havalarda 2, sıcak havalarda 4 parmak freni yapıyorum
-
benim aliskanligim ise 2 parmak fakat bunun yanlisligini ögrendigimden beri 4 parmakla yapmaya calisiyorum .takdir edersiniz ki en zor olan aliskanliklarin degistirilmesi. devamli egzersiz ile bu sorunu asacagim sanirim
4 parmak 2 parmak önemli degil diyen arkidisler
2 parmakla sert frende diger 2 parmak elcik ve fren zamazingosu arasinda sikismasin dikkat
(benim icinde bu gecerli)
-
Akıllı bir şekilde kullandıktan sonra ha 2 parmak ha 125 parmak önemli olan kuralları ihlal etmeden kullanmak hem o zaman frene bile ihtiyaç kalmaz.
Bir gün herkes Motosiklete binecek...!
-
Kafasi basmayan, onemsiz oldugunu dusunenler, ya da ne fark varki yahu diyen arkadaslar... Onemli farki yazdim ama gormemis olmalisiniz.
SU deneyi yapin. Motor durdugu yerde, calismiyorken...
Gaz verin ve sonra iki parmakla fren yapin.
Birakin.
Sonra
Gaz verin ve dort parmakla fren yapin.
Aradaki fark bariz bir sekilde dort parmagin fren levyesine uzanmasi aninda motorun gaz kesmesidir.
--------------
"Iki parmaktan dort parmaga gecme" gibi bir numarayi gercek bir tehlikede yapamazsiniz. Yuzuk parmagi ve kucuk parmak arada sikisir kalir. Kurtarmak icin freni bosaltmak zorunda kalir, fren mesafenizi uzatirsiniz ve cok tehlikelidir.
Kotu aliskanlik edinmeyin ! Sonradan duzeltmek imkansiz denecek kadar zor oluyor... Kendimden biliyorum.
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
-
MrCool, hala anlatamadim, ya da okumuyorsun
Donald_Duck adlı üyeden alıntı
Aradaki fark bariz bir sekilde dort parmagin fren levyesine uzanmasi aninda motorun gaz kesmesidir.
Mesele kuvvet yetip yetmemesi degil. Hic alakasi yok.... Yani evet var biraz ama senin anladigin sekilde degil. 1.MADDE gazi kesmek.
Iki yada tek parmakla da motoru durdurmaya yetecek guc saglanabilir - saglanamayabilirde. Ancak Iki parmakla "progresif" fren yapmak neredeyse imkansizdir.
Her parmagin ayri bir gorevi vardir. Kucuk parmak olmadan "smoothness" = puruzsuzluk-yumusaklik saglamak cok cok zordur. (ben yapamiyorum) Yaris filmlerindeki motora yuklu kameralara bakin, Rossi, Hayden, Capirossi.. bunlar bile pistte kritik fren gerektiren yerde dort parmakla yapiyor, cunku yumusacik dokunmak istiyorlar. Ayni sekilde guvenli - kaydirmadan savrulmadan, arkadaki yolcunuzla kasklarinizi tokusturmadan durdurmak icinde dort parmakla progresif fren yapmaniz sart.
-
-
e_erdun,
+100000
-
Beyler bir soru sordum ama pisman oldum her kafadan bir ses cikiyor. DD, ben 4 parmak kullanıyorum merak etme..
Aslinda benim sormamim sebebi ehliyet kursunda ısrarla mutlaka 2 parmak kullanılması gerektigininin soylenmesi idi. yani ben 4 parmak kullanmak isterken hocalar kesinlikle yanlis her zaman 2 parmak olmali diyorlardi...
Because you are mine. I walk the line..
-
-
walla hangisinle rahat edersen onunla sık 3-5-7 farketmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler