Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Otoyol Bariyerleri Ne Kadar Güvenli...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Otoyol kenarlarındaki bariyerler kaza anında motosikletler ve diğer araçalr için ne kadar güvenli?
    Yurt dışında bu bariyerler için çeşitli düzenlemeler yapılmaya başlandı acaba bizim ülkemizde bu tarz bir önlem alınacak mı?


    Olması gereken bariyer örneği




    Bizdeki bariyerlerin tehlikesi!!!!




    Yurt dışındaki kampanyalar düzenleniyor.

    Motosiklet kazalarının %10da sürücüler bariyerlere çarparak hayatının kaybediyor..
    Saatte 40 kilometre hızla bariyerler bıçak etkisi yapıyor ve sürücülerin sakat kalmasına neden oluyor.


    Kampanya Videosu

    Video Dosyası

    Kaynak: http://fema.kaalium.com/crashbarrier/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    motoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp

    Re: Otoyol Bariyerleri Ne Kadar Güvenli...

    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı
    Saatte 40 kilometre hızla bariyerler bıçak etkisi yapıyor
    Kesinlikle katılıyorum bir sitede bariyere çarpıp kaza yapmış bir kişinin görüntüsünü görmüştüm kesinlikle bıçak etkisi adam doğranmış
    GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ

  3. #3

    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul-G.O.Paşa
    Motosikleti
    ercüment erdun,benim kIrmIzI JInlun 250cc metal kIsragIm,oglumun 200 cc lIk yaban keçIsI sky team
    Bizim Türkiyede bunlar biraz zor ama
    araba kazalarında bile aracın önünden girip arkasından çıkan bariyer kazaları bile var allah korusun

  4. #4
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Herkesin dediği gibi, daha yolları DÜZGÜN yapmayı beceremeyen bi ülkede yaşıyorken böyle bir şeyin yapılabileceğini düşünmek hayal olur.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    birde
    saygıdeğer(!) kamyon-otobüs-taxi-minibüs şöförlerimiz biraz öğrenseler araçlarını kullanmayı ; ne tretuara gerek kalır, ne bariyere.... önce şöförlerimiz şöför olmalı, daha sonra banketler manketler düzeltilir bence hocam...
    oraya istersen puf yastık kapla - adam seni sıkıştırıp attıktan sonra neye fayda edecekki ???

    gerçi bu uygulama yapılsa pek tabiki fena olmaz,
    -yapılsınmı ?
    -yapılsın.....
    -ne zaman yapılır?
    -onu allah bilir....

    saygılarımla..

  6. #6
    phoneix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2005
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    HONDA CBF 250
    Her otoyol sürüşünde o bariyerler beni tedirgin ediyor. Daha iki gün önce bariyerlerin önüne bir kaplama konması gerektiğini düşünmüştüm yolda gelirken, demek zaten bunu akıl edenler varmış. Türkiye'de gerçekten bunu yaptırmak kolay değil ama pek çok hayat kurtaracağı kesin. 110 km ile giderken asfalta düşerseniz arkadan gelen herhangi bir araç size çarpmaz ise ve bariyerlere de çarpmazsanız büyük ihtimal yaşarsınız. Bariyer tehlikesini bertaraf etmek yaşama şansımızı iki kat artırır bence. Bunun için bir kampanya başlatalım mı acaba?

  7. #7

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    Bizde uygulanması biraz daha zaman alacak gibi

  8. #8

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Arkadaşlar ; motosiklet demek hızlı koşmaktır.
    Yani vücudun tamamen dış tehditlere açık.Her ne kadar koruyucu malzeme giyilse de.Yinede eğer başka bir cisime çarparsanız , hayati tehlikeniz var demektir.Bariyer değil , yastık koysanız KELLE KOLTUKTA.
    Ama otoyolda bariyerler (otomobil ve diğer araçlarda) kaç kişinin hayatını kurtarıyor.Benim bile hayatımı kurtardı.
    Onun için bariyerleri kaldıralım falan diye ümitlenmeyin...
    Ama bariyerlere koruyucu bir malzeme takılırsa iyi olur.Çünkü birdefa yolun kenarında yawaş bir şekilde ilerlerken benim eksozun boyasını götürmüştü.

  9. #9
    phoneix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2005
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    HONDA CBF 250
    Bariyerleri kaldıralım demiyoruz zaten, bariyerlerin direklerini kaplayan bir kaplama pek çok motorcunun hayatını kurtarır. Resimdeki kadar sağlam bir şey yapmaya da gerek yok. Bariyerin alt kısmına otoyol kenarlarındaki çitlerde kullanılan tellerden gerseler o bile bir motor sürücüsünü tutup demir direklere çarpıp parçalanmasını önler.

  10. #10
    Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM RC 390
    bırakın motoru arabayla giderken bile o bariyerler beni korkutuyo özellikle ana yollardan ayrılan yerlerdeki (mesela e-5 in herhangi bir sapağından içeri girerken) önceden bariyerler V şeklinde birleşiodu neyse ki artık tam V olarak birleşmio araya parça koydular.
    neyse Türkiye deki bariyerlere gelirsek eğer yazdan beri bitmeyen şu saçma sapan yol kazma hikayesi hala dewam edioyosa bariyerlerin istediiimiz standartlara getirilmesi çoook çoook uzun zaman alır bana kalırsa bariyerlerin yeniden düzenlenmesi Türkiye'nin AB süreci gibi olur tabi AB ye girersek ve o birlikte de bu şekilde bu zorunluluk getirilirse o ayrı
    0 Rh +

  11. #11
    patatessogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Müzakere sürecinde bu tarz çeşitli düzenlemeler yapılabilir,birçok ülke yollarında değişikliğe gitti AB ye girerken bizde de olur inşallah

  12. #12
    ya-ma-ha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2005
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha bws
    evet inşallah saçma sapan konulara el atacaklarına bunlara el atarlar ab yolunda

  13. #13
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Bu bariyer konusu Türkiye yol şartlarını iyileştirme çalışmalarında geri planda kalan ufak bir detay olsada sürücülerin can güvenliği için dikkat edilemsi gereken güvenliklerden biri. Yurt dışında bu bariyerler konusudna devaml bir çalışma ve araştırma yapılıyorm
    umarın en kısa zamanda yetkililer bu konuya el atarlar.
    Çoğu kişi b kadar sorun var iken bariyerlere mi taktınız diyebilir ama biz motor tutkunlarının güvenliğini en ufak düzeyde etkileyecek şeyleri bile takip etmeliyiz. Motosiklet kültürünün gelişmesi için bu şart..






    Tabelada Kablo çalışması yazıyor motosiklet resmi ile de motosiklet sürücüleri uyarılıyor. Bizim yolla çalışmalarında hiçbir uyarı kullanılmadğı düşünülürse insana verelen değeri anlıyoruz.



    Tel Bariyerler bıçak etkisi yapıyor.




Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler