Anket: Gündüz seyir halinde Farınızı acark tutarmısınız?
- Katılımcı sayısı
- 283. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Gündüz kaçımız farları açık geziyoruz?
Reklamlar
-
navigator55 adlı üyeden alıntı
İşte nasıl motosiklet firmaları sürücüye insiyatifi bırakmayıp, çalıştığı anda yanmasını sağlıyorsa otomotiv firmaları da 4 tekerli her aracın çalıştığında
farlarının yanmasını sağlamalıdır.
Çünkü cehalete laf anlatmak mümkün olmayıp,onun yerine en doğru kararı teknoloji sunmalıdır,ama çoğu ülkelerdeki YOL GÜVEnLİĞİ dairesi veya benzeri bir kurum bizde nedense yoktur,koskoca mecliste ancak yandaşlarının semizleşmesi için uğraşmaktan böyle bir kanun çıkması için teklif bile hazırlayamaz.Hatta ne anlattığınızı bile anlayacaklarından şüpheliyim.
80 li yılların sonlarındaydıı,makina mühendisi arkadaşımın arkasında trfk ışığında durduk enduroyla.(XR 650) acı bir düdük sesi baktık bize el sallıyarak gelen polis memuru, : ''söndür lan ışıklarını,sen artismisin gündüz açmışın ''deyince arkadaş bunun sönmediğini ve çalıştığı anda direk yandığını anlatmaya çalıştıysa da vatandaş galiba fırça mı yemşti nedir bilinmez fara tekme attı ve kırdı..
O sırada yandaki taksiden inen çelebi tavırlı babacan bir amcamız polise yanaşarak öyle bir tokat attı ki hepten şaşırdık.Sonra camına bakınca cumhuriyet başsavcısı olduğunu gördüm ve memurun bingöl trfk şubeye nakledildiğini sonradan duyup,neler oluyor yav memlekette diye garip düşüncelere dalmıştım.
ÇOK GÜZEL OLMUŞ....VALLA
Reklamlar
-
Benim hiç bir motorumun zorunlu yanan far sıstemı olmadı ama ben hepsınde gündüzleri uzunları yakarak gezdim ve halada öyle biniyorum parklar ve normal farlar (xenon değilse) hiç bir işe yaramaz gündüzleri...
Farın açık diye sürekli uyarıp duran halk gönüllülerini fazla sallamayın he deyin geçin o kapalı gezsin zaten...
-
navigator55 adlı üyeden alıntı
İşte nasıl motosiklet firmaları sürücüye insiyatifi bırakmayıp, çalıştığı anda yanmasını sağlıyorsa otomotiv firmaları da 4 tekerli her aracın çalıştığında
farlarının yanmasını sağlamalıdır.
Çünkü cehalete laf anlatmak mümkün olmayıp,onun yerine en doğru kararı teknoloji sunmalıdır,ama çoğu ülkelerdeki YOL GÜVEnLİĞİ dairesi veya benzeri bir kurum bizde nedense yoktur,koskoca mecliste ancak yandaşlarının semizleşmesi için uğraşmaktan böyle bir kanun çıkması için teklif bile hazırlayamaz.Hatta ne anlattığınızı bile anlayacaklarından şüpheliyim.
80 li yılların sonlarındaydıı,makina mühendisi arkadaşımın arkasında trfk ışığında durduk enduroyla.(XR 650) acı bir düdük sesi baktık bize el sallıyarak gelen polis memuru, : ''söndür lan ışıklarını,sen artismisin gündüz açmışın ''deyince arkadaş bunun sönmediğini ve çalıştığı anda direk yandığını anlatmaya çalıştıysa da vatandaş galiba fırça mı yemşti nedir bilinmez fara tekme attı ve kırdı..
O sırada yandaki taksiden inen çelebi tavırlı babacan bir amcamız polise yanaşarak öyle bir tokat attı ki hepten şaşırdık.Sonra camına bakınca cumhuriyet başsavcısı olduğunu gördüm ve memurun bingöl trfk şubeye nakledildiğini sonradan duyup,neler oluyor yav memlekette diye garip düşüncelere dalmıştım.
böle cins polisler kendini bi halt sanıyo sonrası malum fara tekme atılırmı ya:S o dagdan yeni tayin edilmiş oraya galiba bencede bütün araçların farlarının daim açık olması lazım.
cvp ları okudum süper tabi yollarda dikkat ediyorum pek far açma alışkanlıgı yok farları acmıyan arkadaşlar bir haftada acık gezsinler trafikte fark edildiklerini anlıyacaklar.Kazasız sürüşler dilerim tek temenimiz minimun kaza
-
Motorcular için serseri derler ama örnek olarak bu far konusunda bile motorcular otomobil sürücülerinden saha duyarlı bence. Tamam benim motorum da dahil birçok motosiklet modelinde artık farlar otomatik yanıyor ama, farı otomatik yanmayan modellerde dahi motorcular farlarını açık tutmaya özen gösteriyorlar. Bu saptamayı en azından İstanbul için yapabileceğimi düşünüyorum.
Geçen sene güvenli sürüş dersleri içeren video izlerken görmüştüm ki eğitmen motorculara gündüz uzun hüzmeli farları akşam ise uzundan kısaya geçilmesini tavsiye ediyordu. Yani arkdaşlar gündüz farlarınızı açık tutuyorsanız sizi öncelikle tebrik ediyorum. Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum ki sizin de gördüğünüz gibi uzun farları yakmak ayrıca tavsiye ediliyor. Ben bunu uyguluyorum, gündüz olduğu için karşıdan gelenin gözünü almıyor fakat fark edilmenizi iyice kolaylaştırıyor.
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
ben hiç yakmıyorum gündüzleri açıkça
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
Benim kanunide isteğe bağlı da Mobylette de ön sinyaller farla birlikte 7 gün 24 saat 52 hafta 365 gün açık.Arka stop da öyle frenden bağımsız her zaman aktifKimin motoru
(Sinyal beyni bozulunca farlara arkadaş olsunlar dedim)
-
Gündüz uzun farı akşam kısa farı sürekli açık tutarım..
[B][COLOR="Blue"].:: TaYFuN ÖZKaN ::. [/COLOR]_-_ [COLOR="DarkRed"]İSTaNBuL-KüÇüKÇeKMeCe/KaNaRYa [/COLOR]_-_ _-_ [COLOR="Red"]MoNDiaL 125 KT İLe HeR ZaMaN ARaNıZDaYıM !!![/COLOR][/B] :wiinkk: :cat: [B][COLOR="Purple"][/COLOR][/B]
-
valla kendisi yanıyor calistirdiginda
-
benımkıotamatık kısalar yanar ama ben garantı olsun dıye uuznlarıda yakarım
fazla soze gerek yok
-
Gündüz farlarım sürekli açıktır gece de yakarım ledleri yüzlerce mavi ampül şıkır şıkır gezerim yanlarda 2 tane altta 2 tane radyatörün yanlarında 2 tane şimdide arka teker üzerine takıcam 2 tane o zaman tamamdır çok mu oldu yaww ama gece görenler beni gözleriyle takip ediyorlar bayılıyorum buna yawww
-
uzun yola giderken acarım xenon oldugu icin kıyamıyorum :D:D
-
TOP SPEED adlı üyeden alıntı
Gündüz farlarım sürekli açıktır gece de yakarım ledleri yüzlerce mavi ampül şıkır şıkır gezerim yanlarda 2 tane altta 2 tane radyatörün yanlarında 2 tane şimdide arka teker üzerine takıcam 2 tane o zaman tamamdır çok mu oldu yaww ama gece görenler beni gözleriyle takip ediyorlar bayılıyorum buna yawww
bende aynı altta koltuğun altında var bide otobüslerdekilerin mavilerindende stoppların oarada vede ön farın yanlarında var gece süper oluyo he bide aynalardada var parkların yeinede flash bağladım süper pavyon gibi geziyoz
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
farlar kontakla birlikte (yani american system) kapatmak gibi bir lüxüm yok
Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK
-
Uzun yolda açarım vede akşam olmasına yakın...
-
bende far kapatmak icin dugme yok farımda yolumda hep acık ki zaten acık olmalı hatta gunduz uzun farlarımız acık olamlı arkadaslar farkedilmek icin onemli bir nokta atlamayalım.
hayalbuysa HAYABUSA derlerdi inanmazdımmmmm!!!
-
motor çalışır iken dinamo sürekli akım üretecek ve aküyü şarj edecektir yani motor çalışır durumda iken tüm alıcıları akü DEĞİL şarj dinamosu besleyecektir.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
-
acik 24 saat otomatik anketteki evet kelimesini lutfen duzeltin turkcemizi katletmeyelim.
-
Uzun farlarda açık, sinyalleri de unutuyorum onlar da yanıyor.
-
aracta ve motorda farım hep acıktır öyle otomatık falan da değil
-
08 Nisan 2009, 19:57
#100
Her zaman açık. Azıcık ta olsa farkedilirliğe katkısı olduğunu sanıyorum. Fakat ankette "ewet" yazmasına bozuldum biraz. Ne olurdu "evet" yazılsaydı...
Yanılmıyorsam Macaristan'da tüm taşıtların trafikte farlarını açık tutması yasal bir zorunluluk.
Motorları maviliklere süreceğiz.
Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler