Hava yastıklı ilk motosiklet..
Reklamlar
-
Honda, dünyanın ilk hava yastıklı motosikletinin testlerini yapıyor..
Japon otomotiv devi Honda, dünyanın hava yastıklı ilk motosikletini çarpışma testine tabi tuttu. Testler sırasında Honda Gold Wing, duran bir Volkswagen Sharan’a 72 kilometre süratle çarptırıldı.
Motosikletin üstündeki cansız mankenin, hava yastığı sayesinde asgari oranda zarar gördüğü belirtildi.
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
Reklamlar
-
kaç yılında yapılmış bu test acaba ???
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
bu zaten mevcut olan bi teknoloji diilmi?
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
motosikletlere hava yastığını uygulaması yapıldığını yıllar önce duymuştum
benmi yanılıyorum
-
haber yeni verilmiş oldugu icin actım topigi belki haklı olabilirsiniz arkadaslar. Ben duymamıstım yeni ögrendim.
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
gold wing zaten hava yastıklı ve hava yastıksız satılıyor şu an
-
Motosiklet Eğitmeni
-
Erhan'ı konu başlığı açtığına pişman etmeyin
Konuya dönecke olursak, ileride birçok motosiklet modeli için standart hale getirileceğini düşünüyorum.Çok hayat kurtarır.
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
Yok aslında ilk konu bu sekilde konu acısım ama oda daha onceden verilmiş sanırım. Benim kacırdıgım ve aslında onemli bir konu.
Umarım benim gibi kacıranlar icin iyi bir tekrar olur.
Sevgili coq tesekkur ederim detaylar icin.
Ellerine saglık.
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Cerrahi rica ederim.
Sen yeterki, böyle konular aç.
Varsa bir fikrimiz geliştirmek boynumuzun borcu.
Hala kilitlenmediğine göre devam edelim o zaman.
Gerçi şahsi olarak hava yastığının motosiklet üzerinde faydaları ne derece olur sorusuna cevap verebilecek konumda değilim.
Ne böyle bir sisteme sahip motosiklet kullandım, ne de ihtiyacım oldu.
Fakat otomobil üzerinde deneyim sahibiyim ve ucundan kıyısından sistem hakkında biraz bilgim de var.
Şimdi ben bildiklerimi yazıp,motosikletle kıyaslayayım.
Öncelikle hava yastığının işe yaraması için, otomobillerde emniyet kemerinin takılı olması koşulu var.
Zaten bir çok otomobilde emniyet kemeri takılı değilse, hava yastığı çalışmıyor.
Bunu motosiklete entegre etme olasılığı yok ama,kemerin takılı olması gerekliliğinin nedeni sorgulandığı anda bir olumsuzluk göze çarpıyor.
Tabi bunu anlatabilmek için neden emniyet kemeri takılı olması gerekir? sorusunun cevabını bulmak lazım.
Ben araştırdım ve bir takım bilgilere ulaştım.
Doğru ya da yanlış bilemem.
Zaten tartışalım diye yazıyorum.
Fakat bana mantıklı geldi.
Hava yastığı aslında şişmiyor. patlıyor.
Yani hava yastığı işlevini bir patlama sayesinde gerçekleştiriyor.
Bunun nasıl gerçekleştiğinin detayları da kaynağımda mevcut ama fransızca.
İsteyen olursa, detayları da yazarım.
Bu patlama ve tam şişme arasında geçen sürede başınıza darbe alırsanız, (yani emniyet kemeriniz takılı değil ve öne doğru savrulursanız, muhtemelen tam şişmeden kafanızı vuracaksınız demektir) işe yarayacağı yerde zarar veriyor.
Motosiklet üzerinde bizi geride tutacak ek bir koruma ya da başka bir deyişle emniyet kemeri bulunmadığından, bu sistemin işe yaraması için, biz ön tarafa hareket etmeden şişmiş hale gelmesini umut etmek durumundayız.
Yani sistem bu durumdamıdır? Tartışılması lazım.
Çeşitli video ve resimlerden gördüğümüz kadarıyla highside durumunda, ilk darbeyi önlemede başarılı ama kuş gibi uçmamıza engel değil.
Bu bile önemli ama, ya alçak düşüşlerde durum nedir?
Yani motosikletinizle beraber yerde sürüklenip, bir engele vurduğunuzda sistem çalışıyor mu?
Açmak gerekirse,
virajı alırken kaydınız ve düştünüz.
Motosikletten ayrılamadınız ve hızla karşıdan gelen bir araca ya da bariyerlere doğru kayıp çarptınız.
sensörler bunu algılayabilecek yapıda mı?
Yoksa bu gibi durumlarda işe yaramıyor mu?
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Sonra devam ederiz...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Patlama yani aniden şişme esnasında başa boyuna ya da göğüse gelecek darbeleeri ve riski eminim HONDA mühendisleri hesaba katmışlardır. Böyle bir risk olması durumunda bu tarz bir sistem zaten CE vb. standartlardan geçemez.
Kullanıcının güvenliğini sağlayıp sağlayamadığı konusunda prestijli kurumlarca test edilecektir. Ya da edilmiştir bilmiyorum. Bilgisi olan var ise lütfen aktarsın.
= = = Be Aprilia racer! = = =
-
motoru ayaktayken düşürürsekte acılcakmı onu yerine sokmakda ayrı bi para gereksiz gibi geldi bana coq anlattıklarından sonra ama honda nın bi bildigi vardır yada sadece gösteriştir
-
Motosiklet Eğitmeni
Benim atladığım bir detay var.
Test yapılan araç Sharan.
Burada bu tip araçlara Monospace diyoruz.
Yani Renault Scneic,Mercede B serisi, Citroen Picasso gibi araçlar bu kategoriye giriyor.
Bunlar yüksek araçlar.
Normal bir otomobile resimdeki gibi çarparsanız üzerinden aşacağınız kesin.
Ama bahsi geçen türden araçlarda,direk araca dalmak gibi bir durum var.
Kamyon, minibüs, otobüs de buna dahil.
Böyle durumlarda faydalı olacağı kesin.
Yani kafanızın kırılmasını önleyeceği kesin.
Ama diğer kırık durumları ne olur?
kesin değil..
Düşünmek lazım.
Örneğin ayaklar kafama takıldı şimdi.
Gidona çarpmasına neden olmazmı bu alet?
Ayaklar gidona çarparsa kırılmazmı?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
o zaman sen şimdi hava yastıklı gömlekleride bilmezsin selamlar kardeş takıldığın noktalar olursa yardımcı olurum
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
Bence de emnıyet kemerı olmadan ne derece faydalı olur hıçbı fıkrım yok. Ama goldwıng'de emnıyet kemerı de kullanılabılır dıye düşünüyorum yanlış mıyım Mesela sadece bel kısmından sürücüyü bulunduğu noktada sabıtleyebılecek bı sıstem oluşturulabılır ve bu sayede de hava yastığının tam anlamıyla ış görmesı sağlanabılır.
''Sen bana bakma, ben senin baktığın yönde olurum...''
-
gitti güzelim goldwing
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
-
paylaşım için saol dostum
japonlardan daha neler görücez
imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:
-
bir ara ben böyle düstüğün zaman şişen motor kıyafeti duymuştum
-
Bilgilendirme için teşekkürler
Ama "Goldwing" herkesin kullandığı bir motosiklet değil,
ve yine kaza oranı sıfır denecek kadar az olan bir motosiklet!
Kaza oranı yüksek motosikletler için birşeyler geliştirmek daha mantıklı gibi
umarım firmaların bu yönde de çalışması vardır...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)