Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hava yastıklı ilk motosiklet..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Honda, dünyanın ilk hava yastıklı motosikletinin testlerini yapıyor..





    Japon otomotiv devi Honda, dünyanın hava yastıklı ilk motosikletini çarpışma testine tabi tuttu. Testler sırasında Honda Gold Wing, duran bir Volkswagen Sharan’a 72 kilometre süratle çarptırıldı.

    Motosikletin üstündeki cansız mankenin, hava yastığı sayesinde asgari oranda zarar gördüğü belirtildi.
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    kaç yılında yapılmış bu test acaba ???
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  3. #3
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    bu zaten mevcut olan bi teknoloji diilmi?
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  4. #4
    cem_ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    S&T GT250 R
    motosikletlere hava yastığını uygulaması yapıldığını yıllar önce duymuştum
    benmi yanılıyorum

  5. #5
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    haber yeni verilmiş oldugu icin actım topigi belki haklı olabilirsiniz arkadaslar. Ben duymamıstım yeni ögrendim.
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  6. #6
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    gold wing zaten hava yastıklı ve hava yastıksız satılıyor şu an

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Haber kaynaklarını sorgulasan iyi olacak Cerrahi.
    Bahsi geçen testin ilki 2005 yılında yapıldı.
    Hemen aynı tarihlerde de Motosiklet Net farkıyla forumumuzda yayınlanmış.

    Tıklayayım okuyayım.

    Hatta videosu da yine forumumuzda verilmiş.

    Videoyu seyredeyim.


    Yanlış hatırlamıyorsam 2 yıl önce de ilk hava yastıklı motosiklet satışa sunuldu.

    Geç kalınmış bir haber olmasına rağmen, diğer topiclerde fazla tartışılmadığını gördüm.
    Yani üzerinde konuşmak için bir fırsat olabilir diye düşünüyorum..
    Yani sayın yöneticiler, konuyu açık bırakırlarsa, ya da diğer konularla birleştirip, bir tartışma ortamı yaratırlarsa, iyi olur diye düşünüyorum...

    Ekleme yapıyorum.
    Bir kaç yakışıklı fotoğraf koyayım.



    Yakından bakalım.



    Hava yastığının konumlandırıldığı yer.



    Aletimizin modülü.



    Çarpışmayı algılayan sensörler.



    Yani aslında şöyle birşey..

    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #8
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Erhan'ı konu başlığı açtığına pişman etmeyin

    Konuya dönecke olursak, ileride birçok motosiklet modeli için standart hale getirileceğini düşünüyorum.Çok hayat kurtarır.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  9. #9
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Yok aslında ilk konu bu sekilde konu acısım ama oda daha onceden verilmiş sanırım. Benim kacırdıgım ve aslında onemli bir konu.
    Umarım benim gibi kacıranlar icin iyi bir tekrar olur.
    Sevgili coq tesekkur ederim detaylar icin.
    Ellerine saglık.
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  10. #10
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    adaş amma geri kalmışsın hatta ben fiyatının 56.550 ytl falan oldugu bile ezberime kazınmış hava yastıklı goldwing'in e tabi sen RR peşinde koşuyodun bizse hayalleimizin motosikletinin peşinde..

    İlkay abimde çok güzel açıklamış çok iyi oldu bende bu kadar ayrıntılı bilmiyordum mesala..

    konunun tekrarlanması bence iyi olmuş
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Cerrahi rica ederim.
    Sen yeterki, böyle konular aç.
    Varsa bir fikrimiz geliştirmek boynumuzun borcu.


    Hala kilitlenmediğine göre devam edelim o zaman.

    Gerçi şahsi olarak hava yastığının motosiklet üzerinde faydaları ne derece olur sorusuna cevap verebilecek konumda değilim.
    Ne böyle bir sisteme sahip motosiklet kullandım, ne de ihtiyacım oldu.

    Fakat otomobil üzerinde deneyim sahibiyim ve ucundan kıyısından sistem hakkında biraz bilgim de var.

    Şimdi ben bildiklerimi yazıp,motosikletle kıyaslayayım.


    Öncelikle hava yastığının işe yaraması için, otomobillerde emniyet kemerinin takılı olması koşulu var.
    Zaten bir çok otomobilde emniyet kemeri takılı değilse, hava yastığı çalışmıyor.
    Bunu motosiklete entegre etme olasılığı yok ama,kemerin takılı olması gerekliliğinin nedeni sorgulandığı anda bir olumsuzluk göze çarpıyor.

    Tabi bunu anlatabilmek için neden emniyet kemeri takılı olması gerekir? sorusunun cevabını bulmak lazım.

    Ben araştırdım ve bir takım bilgilere ulaştım.
    Doğru ya da yanlış bilemem.
    Zaten tartışalım diye yazıyorum.
    Fakat bana mantıklı geldi.


    Hava yastığı aslında şişmiyor. patlıyor.
    Yani hava yastığı işlevini bir patlama sayesinde gerçekleştiriyor.
    Bunun nasıl gerçekleştiğinin detayları da kaynağımda mevcut ama fransızca.
    İsteyen olursa, detayları da yazarım.
    Bu patlama ve tam şişme arasında geçen sürede başınıza darbe alırsanız, (yani emniyet kemeriniz takılı değil ve öne doğru savrulursanız, muhtemelen tam şişmeden kafanızı vuracaksınız demektir) işe yarayacağı yerde zarar veriyor.

    Motosiklet üzerinde bizi geride tutacak ek bir koruma ya da başka bir deyişle emniyet kemeri bulunmadığından, bu sistemin işe yaraması için, biz ön tarafa hareket etmeden şişmiş hale gelmesini umut etmek durumundayız.

    Yani sistem bu durumdamıdır? Tartışılması lazım.

    Çeşitli video ve resimlerden gördüğümüz kadarıyla highside durumunda, ilk darbeyi önlemede başarılı ama kuş gibi uçmamıza engel değil.
    Bu bile önemli ama, ya alçak düşüşlerde durum nedir?

    Yani motosikletinizle beraber yerde sürüklenip, bir engele vurduğunuzda sistem çalışıyor mu?

    Açmak gerekirse,
    virajı alırken kaydınız ve düştünüz.
    Motosikletten ayrılamadınız ve hızla karşıdan gelen bir araca ya da bariyerlere doğru kayıp çarptınız.

    sensörler bunu algılayabilecek yapıda mı?
    Yoksa bu gibi durumlarda işe yaramıyor mu?

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    Sonra devam ederiz...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #12
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Patlama yani aniden şişme esnasında başa boyuna ya da göğüse gelecek darbeleeri ve riski eminim HONDA mühendisleri hesaba katmışlardır. Böyle bir risk olması durumunda bu tarz bir sistem zaten CE vb. standartlardan geçemez.
    Kullanıcının güvenliğini sağlayıp sağlayamadığı konusunda prestijli kurumlarca test edilecektir. Ya da edilmiştir bilmiyorum. Bilgisi olan var ise lütfen aktarsın.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  13. #13

    Üyelik
    24 Haziran 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    beat gitti geriye ne kaldı şimdi
    motoru ayaktayken düşürürsekte acılcakmı onu yerine sokmakda ayrı bi para gereksiz gibi geldi bana coq anlattıklarından sonra ama honda nın bi bildigi vardır yada sadece gösteriştir

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Benim atladığım bir detay var.
    Test yapılan araç Sharan.
    Burada bu tip araçlara Monospace diyoruz.
    Yani Renault Scneic,Mercede B serisi, Citroen Picasso gibi araçlar bu kategoriye giriyor.
    Bunlar yüksek araçlar.

    Normal bir otomobile resimdeki gibi çarparsanız üzerinden aşacağınız kesin.
    Ama bahsi geçen türden araçlarda,direk araca dalmak gibi bir durum var.
    Kamyon, minibüs, otobüs de buna dahil.
    Böyle durumlarda faydalı olacağı kesin.
    Yani kafanızın kırılmasını önleyeceği kesin.
    Ama diğer kırık durumları ne olur?
    kesin değil..
    Düşünmek lazım.

    Örneğin ayaklar kafama takıldı şimdi.
    Gidona çarpmasına neden olmazmı bu alet?
    Ayaklar gidona çarparsa kırılmazmı?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06
    o zaman sen şimdi hava yastıklı gömlekleride bilmezsin selamlar kardeş takıldığın noktalar olursa yardımcı olurum
    45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz

  16. #16
    esp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Er-5
    Bence de emnıyet kemerı olmadan ne derece faydalı olur hıçbı fıkrım yok. Ama goldwıng'de emnıyet kemerı de kullanılabılır dıye düşünüyorum yanlış mıyım Mesela sadece bel kısmından sürücüyü bulunduğu noktada sabıtleyebılecek bı sıstem oluşturulabılır ve bu sayede de hava yastığının tam anlamıyla ış görmesı sağlanabılır.
    ''Sen bana bakma, ben senin baktığın yönde olurum...''

  17. #17
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    gitti güzelim goldwing
    Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!

    Drift Religion

  18. #18

    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Şehir
    kocaeli/karamürsel
    Motosikleti
    kanuni racer 200 HEMDE ACİL SATILIK
    paylaşım için saol dostum
    japonlardan daha neler görücez
    imza mimza yok bundan sonra parmak basıcam:cat::cat::cat:

  19. #19

    Üyelik
    18 Aralık 2005
    bir ara ben böyle düstüğün zaman şişen motor kıyafeti duymuştum

  20. #20

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Bilgilendirme için teşekkürler
    Ama "Goldwing" herkesin kullandığı bir motosiklet değil,
    ve yine kaza oranı sıfır denecek kadar az olan bir motosiklet!
    Kaza oranı yüksek motosikletler için birşeyler geliştirmek daha mantıklı gibi
    umarım firmaların bu yönde de çalışması vardır...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)