bende kullanıyorum adana da fazla lazım olmasada yaylaya gittiğimde sürekli yamur yağıyor o yüzden almak ta yarar var ama biraz pahalı adana da 30 ytl ye aldım mondial in kendi servisinden hemen hemen her modele göre var saygılar
bende kullanıyorum adana da fazla lazım olmasada yaylaya gittiğimde sürekli yamur yağıyor o yüzden almak ta yarar var ama biraz pahalı adana da 30 ytl ye aldım mondial in kendi servisinden hemen hemen her modele göre var saygılar
mondial 150 kn oldu 250 kn ....... :queen: :queen:
Benim motor da dün yağmurda kaldı. Çalıştırdıktan sonra epey sorun yaşadım. Normalde pıtırpıtırpıtır diye çalışır ya? Dün pıtırpıtırpıtır -kısa sessizlik- pıtırpıtır diye çalışmaya başladı. Tek silindirli olduğu için algılamak daha kolay oluyor herhalde. Arada ateşleme yapmıyor diye düşündüm. Sonra da stop etmeye başladı.
Binmeden önce üç dört dakika motoru ısıtırım, işte dün o ısıtma süresi boyunca beş altı defa stop etti ve sonrasında çok zor çalıştı. "Elektrikli bir yerlere su kaçtı herhalde, ara sıra temassızlık oluyor" diye düşündüm. Motor iyice ısınırsa sorun kalmaz belki deyip yola çıktım, eve varana kadar da hiç sorun çıkmadı hakikaten. Bugün de gayet normal çalıştı.
İşte böyle. Daha önce de yağmurda kalmıştı ama hiç böyle olmamıştı.
[B]J şimdi asker[/B]
peki scooterları yağmurda bırakırsak bir sorun oluşur mu?
peki ya kaarda bır şey olurmu acba ben karda motor kullanmayı cok severım cok zordur aynı zmandada cok zevklıdır sızce motoro asırı bır zararı ola bılırmı ???????????????????
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
bence sen kendini koru yağmurdan, motora hiç bi şey olmaz. en azından benim motora olmuyor.
sekerden yapılmadıysa sorun yok
bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır
bi cacık olmaz da gerekte yok kuru kuru korumak senin leyhine olacaktır
Yapılışı itibari ile ; bütün aksamı zaten çevre şartlarından etkilenecek bir araca extra bir tertibat ile korumak çok iştah açıcı değil.
Dünya mühendis ,çizim milyonlarca dolarlık kalıp tasarım çalışmaları sonuç yağmurda hüsran , olur mu ? Olmaz
Motorsikletlerimize yağmurun bir zararı yoktur, yapısı itibari ve yapılış amacı ile de mühendislik olarak zaten yağmurda kalacağı bilinmektedir,Süpriz değildir yağmur...
Pas ve oksitlenme ise ; Kapalı garajta dahi tusak olur zira; Sebebi su değil , nemdir...Yoğun yağmurda branda ile korunmuş bir motor yağmur sonrası güneşin açması ile branda altında çok daha yüksek neme maruz kalacağından etkilenmesi çıplak motora göre fazla olur...
Branda ile koruma ; pisten tozdan koruma adına bir yaklaşım olabilir ( ben branda ve ile uğraşamıyorum misal, kaldır topla, bir yerlere koy , çıkar şu bu )
Oksitlenme ve pas ihtimaline karşılık , yağmur yağsın yağmasın , yıkat yıkatma ; wd 40 isimli ürünle bütün hareketli ve elektrikli parçalara mutlaka arada bir bakım şart (kontak anahtarı dahil )
Bu konu ile ilgili altın elbiseli adamın videosu vardı ama tam ismini çıkaramadım şimdi eski tarih...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)