Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Arkadaşlar bu soruların cvplarını merak ediyorum!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar merhaba...
    Motorsiklet anlamında amatörüm ama bu sevdayı gözlerim kapanasıyaya kdr devam ettirmeyi düşünüyorum...
    Arkadaşlar birkaç merak ettiğim soru var lütfen bu konularda bana yardımcı olursanız çok sevinirim....
    Merak ettiklerim;

    1)Hava değişiminden dolayı motorlarımızın lastiklerinin havaları inebiliyor.Lastiklere ne zaman hava basmak lazım? Mesela 20-22 iken bu hava 21-20 olabiliyor..?

    2)Motorumun rodaj zamanı daha dolmadı ve 300km'ye yaklaşmasına ramen ben 80-90'la gidiyorum ama motorsiklet kitapçığında rodaj zamanı 1000km olmadan 60'ın üzerine çıkmamamızı söylüyor ben kitaba mı bakıyım yoksa motor açılır diyip 80-90'la gitmeye devam edeyimmi? Ya motora bir şey olursa...

    3)Birde Motorsiklet donanım anlamında mont olsun pantalon,bot(veya ayakkabı),eldiven'de en iyi markalar ne..Ekonomik kalite olabilir veya doğrusu bu işlerde fiyat ne kadar yükselirse malda o kdr kaliteli oluyor...(Ne çok soru sordum)

    Arkadaşlar şimdiden aklıma takılan sorular için bana yardımcı olacağınızı düşünüyor size teşekkür ediyorum...
    Herkeze sağlıklı sürüşler dilerim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kankavi® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki EN500 2000
    1) lastik havalarını benzin almaya gittiğinde zamanın olduğunca kontrol etmen sanırım en hayırlısı olacaktır. inik lastikler daha fazla sürtünme yaratacağından daha fazla yakıt masrafı anlamına gelir. km başına 1-2 ykr senin için çok önemli değilse canın ne zaman isterse o zaman kontrol et

    2) sana bu konuda ehliyet kursumdaki motor hocasının beynime kazınmış sözlerini aynen yazıyorum: "bazı salaklar var motoru açacam die basıyolar da basıyolar. beyinsizler. göya motoru açacaklar ama motoru öldürüyolar haberleri yok. (not: bunu araba motoru için söylemişti lakin motosiklette dfe pek bişey değişeceğini sanmıyorum.) unutma adamlar yıllarca kafa patlatıp mühendis olup bu motorları üretiyolar sonra da rodaj süresince basmayın diyolarsa Bİ BİLDİKLERİ VARDIR!

    3) ne kadar pahalıysa o kadar kalitelidir savı her zaman tutmaz. bazen parayı markaya verdiğmiz de olur. o yüzden alacağın ekipmanların CE onaylı korumaları olmasına dikkat et. cebine hangisi uyuyosa git onu al.

    umarım biraz olsun işe yarar bişeyler yazmışımdır
    Hayliden hayli kalınlaştı yobazlık yeniden, Softalık zorlu anırtı ile aldı yürüdü.
    Kara bir kinle taassub pusudan çıktı yine, Yurdu şâhâne cehâlet yeni baştan bürüdü. (Neyzen Tevfik)

  3. #3

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkür ederim arkadaşım bilgilendirdiğin için...

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Başka cvp yazacak olan yokmu?

  5. #5

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Rodaj konusunda yanlış yapıyorsun 60 diyorsa geçme 60'ı.Zor bir şey değil sabredeceksin azıcık.
    Korumalara gelince;
    Benim aylardır düşündüğüm ekonomik koruma setim var
    Şimdi herbirinin linklerini vereceğim;
    Kask: http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=44782 95YTL
    Mont: http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=45103 165YTL
    Eldiven: http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=44490 40YTL
    Dizlik: http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=43920 46YTL
    Ayakkabı: http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=44789 99YTL

    Toplam maliyeti:445 ytl
    Fiyata baktığımda çok düşük görünüyor,bu paraya kasklar montlar var ama yazın ekonomik bir şekilde şehir için turlamaları için kendime uygun görüyorum.Seneye alırım inşallah

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

  6. #6

    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hysoung 250 gt R alacam Sağlam tmiz vrsa alarim :)
    Alıntı kankavi® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) lastik havalarını benzin almaya gittiğinde zamanın olduğunca kontrol etmen sanırım en hayırlısı olacaktır. inik lastikler daha fazla sürtünme yaratacağından daha fazla yakıt masrafı anlamına gelir. km başına 1-2 ykr senin için çok önemli değilse canın ne zaman isterse o zaman kontrol et

    2) sana bu konuda ehliyet kursumdaki motor hocasının beynime kazınmış sözlerini aynen yazıyorum: "bazı salaklar var motoru açacam die basıyolar da basıyolar. beyinsizler. göya motoru açacaklar ama motoru öldürüyolar haberleri yok. (not: bunu araba motoru için söylemişti lakin motosiklette dfe pek bişey değişeceğini sanmıyorum.) unutma adamlar yıllarca kafa patlatıp mühendis olup bu motorları üretiyolar sonra da rodaj süresince basmayın diyolarsa Bİ BİLDİKLERİ VARDIR!

    3) ne kadar pahalıysa o kadar kalitelidir savı her zaman tutmaz. bazen parayı markaya verdiğmiz de olur. o yüzden alacağın ekipmanların CE onaylı korumaları olmasına dikkat et. cebine hangisi uyuyosa git onu al.

    umarım biraz olsun işe yarar bişeyler yazmışımdır
    Cok aciklayici olmuş umarim anlamişsindir
    Ölüm, ölü için bir çözüm değildir.!

  7. #7

    Üyelik
    26 Eylül 2008
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    bisan
    Alıntı kankavi® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) lastik havalarını benzin almaya gittiğinde zamanın olduğunca kontrol etmen sanırım en hayırlısı olacaktır. inik lastikler daha fazla sürtünme yaratacağından daha fazla yakıt masrafı anlamına gelir. km başına 1-2 ykr senin için çok önemli değilse canın ne zaman isterse o zaman kontrol et

    2) sana bu konuda ehliyet kursumdaki motor hocasının beynime kazınmış sözlerini aynen yazıyorum: "bazı salaklar var motoru açacam die basıyolar da basıyolar. beyinsizler. göya motoru açacaklar ama motoru öldürüyolar haberleri yok. (not: bunu araba motoru için söylemişti lakin motosiklette dfe pek bişey değişeceğini sanmıyorum.) unutma adamlar yıllarca kafa patlatıp mühendis olup bu motorları üretiyolar sonra da rodaj süresince basmayın diyolarsa Bİ BİLDİKLERİ VARDIR!

    3) ne kadar pahalıysa o kadar kalitelidir savı her zaman tutmaz. bazen parayı markaya verdiğmiz de olur. o yüzden alacağın ekipmanların CE onaylı korumaları olmasına dikkat et. cebine hangisi uyuyosa git onu al.

    umarım biraz olsun işe yarar bişeyler yazmışımdır

    aynen katılıyorum ehliyet kursundada aynı şeyleri duymuştum alıntı yaptığım için pardon bu arada bu saatde aynılarını yazmak zor geldi
    [B][I]DENGESİZ MOTORA BİNMEK ORGANLARINI BAĞIŞLAMAK DEMEKTİR...[/I][/B]

  8. #8
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    Hava değişiminden dolayı lastik havası inmez. Eğer siz lastikler sıcakken hava basmışsanız, ertesi gün soğumuş lastiklerin havası inik olacaktır. En doğrusu yola çıkmadan en yakın bir yerden lastiğe gerekli olan doğru havayı lastik soğukken basmaktır. İşin doğrusu budur.

  9. #9
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    düşük hava basınçlı lastikler benzin sarfiyatının yanı sıra, düşük lastik basınçlı motorunun üzerine bindiğinde lastik milimetrikte olsa daha fazla ezileceğinden ve çapı küçüleceğinden dolayı hızını ve çekişini de düşürür, bunu iki kişi binince daha da fazla hissedersin.. benim daha önceki motorum mondial 150 hs scooter dı.. bu konudaki deneyimim çok fazla..

  10. #10
    North_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2008
    Şehir
    starbucks
    Motosikleti
    Cf Moto CLX-700 sport
    cewap 1: motosiklet.net de biraz arama yaparsan bulursun
    cewap 2: motosiklet.net de biraz arama yaparsan bulursun

    cewap 3: motosiklet.net de biraz arama yaparsan bulursun

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman 400
    Selam Arkadaşım.....
    Bu Site Herzaman En Sağlıklı Cvpları Alabiliceğin Bir Site Buna Emin Oll!!!!
    çünkü Bukadar Kapsamlı Bir Site Yok şu Anda Türkiyede... Ben 2005'ten Beri Biniyorum Motora... Belki Daha çömez'iz Tabiki Ama öğrendik Az çok Bişi...

    1- ısınmış Lastiği şişirme Tabiiki, Kışın Tahta Gibi Birşeylerin üzerinde Muhafaza Et,,, Soğuk Taş üzerinde Lastik Iniyor Ben Denedim Doğru... Ayrıca Bir Lastikçiye Uğra , Lastiğin Cant Kenarlarına Reçine Gibi Bişi Sürüyolar Dubles Lastikler Kenarından Hava Kaçırıyormuş Bunu önlersin En Azından... Olmadıysa Lastiğinde Belki Küçücük Bir Patlak Bile Olabilir!!!

    2- Rodaj Konusunda En Sağlıklı Bilgiyi Sana Servis Verebilir... Motorun Markası Ne Bilmiyorum.. Bu Kadar çaresiz Kaldıysan ..sen Heralde çin Malı Kullanıyosun??? Pardon Ama ???

    3- Donanım Konusunda Bence Feyizoğlundan Veya Başka Dükkanlardan önce Sahibinden.com'a Bir Bak 2.inci El Süper Ilanlar Oluyo... Siteye ücretsiz üye Ol Satıcıyla Telefonda Anlaş Ve Git Al... Acayip ürünler Var Gerçekten 2'inci El ) Ben Aldım Da Sattım Da ))

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    herkes doğru yazmış.. katılıyorum. uygula...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler