Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Gidonun üstündeki kutu??

    REKLAM ALANI
  1. #21
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    ben zaten 2010da motosikleti bırakıcam jübüle yapmayı düşünüyorum sorun yok o açıdan
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    1453
    Motosikleti
    MCT 250
    Benzin Deposu !!!

  3. #23

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Fren hidroliği cevabını aldıktan sonra sıklıkla şu soru geliyor;

    Neden orda, çok çirkin, başka yere koyamamışlar mı?

    Başka yere koymuyorlar çünkü bunlar çok seri aletler ve durması için birincil görev mutlak çalışır durumda olması gereken ön frene düşüyor.

    O küçük kutucukta yağ olmaması büyük ihtimalle sizinde bundan sonra varolmayacağınız anlamına geliyor.

    Bu sebeple özelikle SS olmak üzere bir çok motosikletteki en önemli gösterge sağ elciğe kelebek konmuş gibi duran ön fren hidrolik kutusudur.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  4. #24

    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    EDİRNE
    Motosikleti
    cbr 600f (tweety)
    arkadaşım bence soru sormak için bir süre düşünmelisin...
    ( 54 BSA )

  5. #25

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    1453
    Motosikleti
    MCT 250
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hidroliği cevabını aldıktan sonra sıklıkla şu soru geliyor;

    Neden orda, çok çirkin, başka yere koyamamışlar mı?

    Başka yere koymuyorlar çünkü bunlar çok seri aletler ve durması için birincil görev mutlak çalışır durumda olması gereken ön frene düşüyor.

    O küçük kutucukta yağ olmaması büyük ihtimalle sizinde bundan sonra varolmayacağınız anlamına geliyor.

    Bu sebeple özelikle SS olmak üzere bir çok motosikletteki en önemli gösterge sağ elciğe kelebek konmuş gibi duran ön fren hidrolik kutusudur.
    Yanılıyorsun, Teknik sebepten dolayı hemen fren kolunun yanında olmalı. itici piston tamamen mekanik bir parçadır. direk hidroliği borudan basıncla iter. araclardada hemen fren mekanizmasından sonra hidrolik kutusu gelir.
    Ama konu zaten başka yönlere gitti

  6. #26

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Alıntı fatihbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanılıyorsun, Teknik sebepten dolayı hemen fren kolunun yanında olmalı. itici piston tamamen mekanik bir parçadır. direk hidroliği borudan basıncla iter. araclardada hemen fren mekanizmasından sonra hidrolik kutusu gelir.
    Ama konu zaten başka yönlere gitti
    Yanıldığım nedir onu anlamadım, fren mekanizmasının çalışma şekliyle yazdığımın ne alakası var?

    Dediğiniz şekilde çalışır evet doğrudur, ama bu şekilde yerleşebilecek binlerce yer bulunabilecekken bu hidrokik kutusunun sağ gidona konmasının aynı zamanda fren yağ göstergesi vazifesi görmesi dışında hiç bir sebebi yoktur.

    İsterseniz bir üreticiye mail yazarak aynı cevabı alabilirsiniz.

    Örnegin arka frende itici piston pedalın dibindeyken yağ kutusu daha farklı bir yerdedir ve bir hortumla pistona bağlanır.

    Üreticiler isterlerse ön frenin hidrolik kutusunuda daha gizli bir bölmeye alabilirler.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  7. #27
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hidroliği cevabını aldıktan sonra sıklıkla şu soru geliyor;

    Neden orda, çok çirkin, başka yere koyamamışlar mı?

    Başka yere koymuyorlar çünkü bunlar çok seri aletler ve durması için birincil görev mutlak çalışır durumda olması gereken ön frene düşüyor.

    O küçük kutucukta yağ olmaması büyük ihtimalle sizinde bundan sonra varolmayacağınız anlamına geliyor.

    Bu sebeple özelikle SS olmak üzere bir çok motosikletteki en önemli gösterge sağ elciğe kelebek konmuş gibi duran ön fren hidrolik kutusudur.
    Ön fren hidroliğinin gidondaki yani ön fren kolunun üstündeki yeri tesadüf yada yağın önemi, frenin tutmaması riski değil, sadece ve sadece akışkan mekaniği ile açıklanabilir, eğer o yağ kutusu ön fren kolundaki silindirin üzerinde olmaz ise fren hidrolik yağını basınçlandırmak için ayrı bir üniteye daha ihtiyaç duyarsınız ki bunu hiç bir üretici yapmaz. Haliyle kutunun mevcut konumu hem fren hidroliğinin hava yapmaması hemde az da olsa basınç yapabilmek amacı ile fren kolundaki veya arka fren pedalındaki silindirden yer çekimine göre daha yukarda bir pozisyonda yerleştirilmesi gerekir.


    Alıntı fatihbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanılıyorsun, Teknik sebepten dolayı hemen fren kolunun yanında olmalı. itici piston tamamen mekanik bir parçadır. direk hidroliği borudan basıncla iter. araclardada hemen fren mekanizmasından sonra hidrolik kutusu gelir.
    Ama konu zaten başka yönlere gitti
    Sanırım kutu fren kolunun yanında olamaz bu durumda.

  8. #28
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Peki neden eskiden anamin kullandigi plastik solmus sari rengi olan; cicekleri sularken, utu yaparken kullanilan fisfisa benziyor?
    Mavi veya kirmizi yapamazlar miydi su mereti. Butun karizmayi ciziyor
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  9. #29

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250 c
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki neden eskiden anamin kullandigi plastik solmus sari rengi olan; cicekleri sularken, utu yaparken kullanilan fisfisa benziyor?
    Mavi veya kirmizi yapamazlar miydi su mereti. Butun karizmayi ciziyor
    Dogru sölüyosun valla bütün tasarım karizma mükemmeliyet kayboluyo R1 e 1000 rr ye 1098r ye yakısır firen hidrolik kutusu istiyoruzzzz....

    Alıntı maGma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön fren hidroliğinin gidondaki yani ön fren kolunun üstündeki yeri tesadüf yada yağın önemi, frenin tutmaması riski değil, sadece ve sadece akışkan mekaniği ile açıklanabilir, eğer o yağ kutusu ön fren kolundaki silindirin üzerinde olmaz ise fren hidrolik yağını basınçlandırmak için ayrı bir üniteye daha ihtiyaç duyarsınız ki bunu hiç bir üretici yapmaz. Haliyle kutunun mevcut konumu hem fren hidroliğinin hava yapmaması hemde az da olsa basınç yapabilmek amacı ile fren kolundaki veya arka fren pedalındaki silindirden yer çekimine göre daha yukarda bir pozisyonda yerleştirilmesi gerekir.




    Sanırım kutu fren kolunun yanında olamaz bu durumda.
    Ewt bu topic yararlı olmaya basladı o konum karizmayı cizsede hem hidroligin basıncla gitmsini saglıyor hemde göz önünde oldugu icin olası firen faciasını önlüyor...
    :cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
    :bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]

  10. #30
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki neden eskiden anamin kullandigi plastik solmus sari rengi olan; cicekleri sularken, utu yaparken kullanilan fisfisa benziyor?
    Mavi veya kirmizi yapamazlar miydi su mereti. Butun karizmayi ciziyor
    Şöyle bişiler belki işine yarayabilir görkem.


  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 rr Movistar ;) & Hyosung 250 GTr
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben zaten 2010da motosikleti bırakıcam jübüle yapmayı düşünüyorum sorun yok o açıdan
    hehe geldimi baco senin emeklilik

    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki neden eskiden anamin kullandigi plastik solmus sari rengi olan; cicekleri sularken, utu yaparken kullanilan fisfisa benziyor?
    Mavi veya kirmizi yapamazlar miydi su mereti. Butun karizmayi ciziyor
    şimdi içinin görünmesi gerekiyo kapiş bunun için beyaz şeffaf yapıolar hidrolik yağıda onu sarıya döndürüyo zamanla içinin görünebilmesi bahanesiyle onlar o renkte öpüldünüz gardaşlarım

  12. #32

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250 c
    Alıntı hondaRED adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi içinin görünmesi gerekiyo kapiş bunun için beyaz şeffaf yapıolar hidrolik yağıda onu sarıya döndürüyo zamanla içinin görünebilmesi bahanesiyle onlar o renkte öpüldünüz gardaşlarım
    Bu gavurlar bununa ısık vb yapamıolar mı sensör koysunlar yag bitince göstergede bi ısık yansın
    :cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
    :bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]

  13. #33
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı DrFirari adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gavurlar bununa ısık vb yapamıolar mı sensör koysunlar yag bitince göstergede bi ısık yansın
    gıcıklık olsun die yapmıyorlardır onuda kesin :D
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  14. #34

    Üyelik
    24 Haziran 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    beat gitti geriye ne kaldı şimdi
    kanuni türk kahvesi yapan motor piyasa surceklermıs hazır olun

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Herkeste cevaplamış..bize ekmek kalmamış..

  16. #36

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    1453
    Motosikleti
    MCT 250
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanıldığım nedir onu anlamadım, fren mekanizmasının çalışma şekliyle yazdığımın ne alakası var?

    Dediğiniz şekilde çalışır evet doğrudur, ama bu şekilde yerleşebilecek binlerce yer bulunabilecekken bu hidrokik kutusunun sağ gidona konmasının aynı zamanda fren yağ göstergesi vazifesi görmesi dışında hiç bir sebebi yoktur.

    İsterseniz bir üreticiye mail yazarak aynı cevabı alabilirsiniz.

    Örnegin arka frende itici piston pedalın dibindeyken yağ kutusu daha farklı bir yerdedir ve bir hortumla pistona bağlanır.

    Üreticiler isterlerse ön frenin hidrolik kutusunuda daha gizli bir bölmeye alabilirler.

    YANILIYORSUN kelimesini kötü niyetle söylemedim. Eğer öyle anlaşıldıysa özür dilerim


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler