konu baslıgına baktım ama arkadasımız kendı dusuncelerın ve eksık olanları yazmamıs ben hepsını yazdım .!
İlk motorsiklet 1868 yılında yapılmıştır. Benzinli motor yerine buharlı motoru bulunuyordu. Sylvester Howard Roper tarafından yapılmıştı. Yaptığı buhar gücü ile çalışan bisiklet 1867 yılında ABD’de fuarlar ve sirklerde halka tanıldı. Günümüzün motorsikletlerine tam olarak benzemese de bazı yönlerden andırıyordu. Roper marka motorun bir örneği günümüze kadar ulaşmıştır. Kömürle çalışan iki silindirli bu motor doğrudan arka tekerlekteki kranka bağlı millerle görev yapıyordu. Bu makine sonraki yıllarda icat edilen güvenlik bisikletine öncülük etmiştir ve şasisi “kemikkıran” denilen motorsiklet baz alınarak yapılmıştır. "Kemikkıranlar" 1800 yılı civarında ortaya çıkmıştır ve etrafı demirle kaplı at arabası tekerleri vardır. Bunlara “kemikkıran” denilmesinin sebebi sürüş biçimlerinin son derece sarsıntılı olması ve sürücülerini üzerlerinden fırlatıp atma eğiliminde olmalarındandır.
1902 - Triumph
1903 - Harley-Davidson (Harley-Davidson Motor Company)
1946 - Honda (The Honda Motor Company)
1952 - Suzuki ( Suzuki Motor Co., Ltd.,)
1954 - Kawasaki (Kawasaki Heavy Industries)
1955 - Yamaha (Yamaha Motor Corporation)
motorsiklet rakamları:
1945 - 198,000 motorsiklet
1955* - 450,000 motorsiklet
1958 - 500,000’den fazla motorsiklet
1962** - 646,000 motorsiklet
1965*** - 1.4 milyon motorsiklet
1970**** - 2.8 milyon motorsiklet
1975***** - 5 milyon motorsiklet
1985****** - 5.4 milyon motorsiklet
1990******* - 3,650,000 motorsiklet
1998 - 4,809,000 motorsiklet
SATIŞLARDA ARTIŞI TETİKLEYEN
* 1953 --- The Wild One isimli film vizyona girdi
** 1959 --- İlk Japon motorsiklet üreticisi (Yamaha) ABD pazarına girdi
***1962 --- “Bir Honda ile en güzel insanlarla tanışın” kampanyası başlatıldı
****1969 --- Fabrika çıkışı motorsikletler ilk kez çeyrek mili 13 saniye altında aldılar. 1970 --- Easy Rider isimli film vizyona girdi.
***** 1972 --- Motorsiklet kontorlleri standartlaştırıldı
****** 1978 --- Fabrika çıkışı motorsikletler ilk kez çeyrek mili 12 saniye altında aldılar. 1980 --- 1. Uluslararsı Motorsiklet Güvenlik Konferansı yapıldı, fabrika çıkışı motorsikletler ilk kez çeyrek mili 11 saniye altında aldılar.
******* 1986 --- Fabrika çıkışı motorsikletler ilk kez çeyrek mili 10 saniye altında aldılar
1944-46 yıllarında askere giden erkek ve kadınlar 2. Dünya Savaşından eve dönüyorlardı ve yaşam ve yaşamaya susadıkları için sadece bir yerlere oturup yerleşmekten daha fazlasını yapmak istiyorlardı. Motorsikletler 2. Dünya Savaşı sırasında oldukça popülerdi ve insanlar denemek istiyorlardı. Bu nedenle çok iyi satış rakamları yakalandı. Ancak motorsiklet satışlarının patlaması bu insanların çocuklarının büyüyüp motorsiklet kullanabilecek yaşlara gelince olabildi. 1962 yılı dünyada görülebilecek en meşhur ve başarılı satış kampanyasına şahitlik etti.
Honda tarafından başlatılan kampanya herşeyi değiştirdi. “Bir Honda ile en güzel insanlarla tanışın” reklamları Kuzey Amerika’da fırtına gibi esti. Sadece 3 yıl içinde (1965) kayıtlı motorsiklet sayısı iki katına çıktı , beş yıl sonra (1970) tekrar iki katına çıktı, bir 5 yıl sonra (1975) tekrar iki katına çıktı! Honda sayesinde 10 yıldan fazla bir zaman içerisinde sayı 646,000’den 5 milyonun üzerine ulaştı Bu PATLAMAYI anlayabilmek için önce ÇÖKÜŞÜN nedenlerini anlayabilmemiz gerekir. 1962 yılındaki ortalama bir motorsiklet alıcısı 16-18 yaşlarındaydı ve o zamanın 50 – 450cc motorsikletleri ile yetiniyorlardı. Yıllar geçtikçe Kuzey Amerika’daki yollar müthiş bir oranda arttı. İnsanlar sürüş deneyimi kazandılar ve küçük motorsikletlerin izin vereceğinden daha hızlı ve daha uzağa gitmek istediler.
Bu nedenle yaşları ilerledikçe 1969 Honda CB750K (750cc) gibi daha büyük motorsikletlere geçtiler ve bu sayede satışlar tekrar arttı. 1970’ler geldiğinde daha büyük motorsikletler üretildi ve aynı insanlar bu kez onları satın aldı. Dünyayı standart motorsikletler yönetmeye başladı.
Ne yazık ki, 1970’ler bitmeye yakınlaştıkça motorsiklet sanayi satışların ciddi oranda düşmesi ile sıkıntı yaşamaya başladı. 1962 yılında 16-18 yaşında olanlar şimdi ailelerini kurmak, bir yerlere yerleşmek ve kendi çocuklarını büyütmek istiyorlardı. Maceracı ruhları geride kalmıştı. Yeni motorsiklet almayı bıraktıklarında motorsiklet üreticileri de paniğe kapıldılar. Zamanın (1979-1983) motorsiklet dergileri ve motorsiklet üreticileri bunun nedenini bilmiyorlardı ve bu nedenle bu durum ÇÖKÜŞ olarak ilan edildi. Üreticiler cruiser, touring, sport gibi yeni tasarımları da denediler ancak bir şey değişmedi. Yeni motorsikletler yıllarca satış reyonlarında beklediler, bayiler satamayacakları motorsikleti sipariş etmediler. Üreticiler ellerinde çok sayıda kalan modelleri indirimle satmak zorunda kaldılar. Hatta yeni modelleri bir önceki yılın modelinden daha düşük fiyata sattılar.
Günümüzde motorsiklet bayileri ve üreticileri için herşey yolunda gözüküyor. Şu anda tekrar en yüksek kayıtlı motorsiklet sayısına ulaşıyoruz ve herkes hayatından çok memnun. Her yıl farklı model Cruiser ve Sport motorsiklet çıktığını görüyoruz. Standart motorsikletler yeniden sıraya girdi ve şu anda en yüksek satış sağlayan kategorideler. Bugün bu “standartlara” “Retro”, “Naked”, “Streetfighters” gibi isimler veriliyor ve tuning yapılmış sport motorsiklet motorları ve rahat sürüş pozisyonları ile bu motorsikletler gelecekte nelerin beklemekte olduğunun işaretini veriyor.
2005 model yılına girdiğimiz şu sıralar motorsiklet sanayinin yeniden patlama zamanı gibi görünüyor. 2000-2300 cc’lük devasa motorlu cruiserlar, süper ultra hafif 180+ beygir güçlü sport motorsikletler, ve bir çok standart/naked motorsiklet. Aslında, hiçbir dönem bu kadar çok seçenek bir arada bulunmamıştı!
2000 yılından beri hemen her üreticinin tip, seçim, rahatlık, fiyat ve performans kararlarında doğruyu yaptığı görülüyor! Bu sanayide böyle bir şey daha önce hiç gerçekleşmemişti.
Petrol fiyatlarının tavan yapması ve yenilenemeyen kaynakların her gün giderek daha da azalması ile motorsiklete olan talep artacaktır. Günümüzde Kuzey Amerika’da çoğumuz motorsikleti eğlence ya da hobi aracı olarak kullanıyoruz ancak dünyanın diğer bölgelerinde durum böyle değildir. Birinci dünya ülkelerinde (İngiltere gibi) bile insanlar motorsikletleri petrol ve sigorta fiyatlarından tasarruf etmek amacı ile tüm yıl boyunca kullanmaktadır. Bu satırları yazdığımda ABD’de benzinin galonu US$ 2.10 idi. Geçen sene bu fiyat % 33 daha ucuz idi. Bu nedenle motorsikletlere daha öncesinde olduğundan daha çok ihtiyacımız olacaktır, ancak motorsikletler nasıl bir evrim yaşayacaktır?