Motosiklet markaları kronolojisi
Reklamlar
-
Yamaha
1888 Yamaha Musical Instrument Company Torakusu Yamaha tarafından kurulduç
1954 Savaştan sonra 125cc tek silindir YA-1 üretildi.
1955 Yamaha Motor Co., Ltd. 274 işçisi ile kuruldu ve aylık 200 ünite üretime geçti.
1957 YD1 `nin üretimine başlandı.
1958 Yamaha uluslararası yarış arenasında ilk Japon üretici oldu.
1968 DT-1 off-road mdoeli üretildi.
1969 XS-1
1978 Yamaha 1100cc motosiklet üretimi için çalışma yaptı
1982 20,000,000 motosiklet üretildi.
1984 FJ1100
1986 FJ1200
1996 YZF-R6
1998 YZF-R1
2001 YZS1000 Fraiser
Suzuki
1909 Pamuk çiftçisinin oğlu Michio Suzuki pedallı ahşap dokuma aaagahı satmaya başladı
1920 Suzuki Dokuma aaagahı Şirketi (Suzuki Jidosha Kogyo) bugünkü adıyla Suzuki Motor Company
1922 Suzuki Japonya `nın en büyük dokuma aaagahı üreticisi oldu
1926 Suzuki aaagahları Güney Asya ve Hindistan `a ihraç edildi
1938 İlk otomobil konsepti İngiltere `den satın alınan Austin Seven modeli üzerinde yapıldı. Ancak bu proje hayata hiç geçmedi, savaş yaklaşıyordu. (Nissan`ın ilk otomobili de Austin Seven üzerine geliştirilmiş.) Michio Suzuki `nin oğlu Shunzo bisikletiyle balıktan dönerken bisikletine motor takmayı düşünür.
1951 Suzuki Dokuma aaagahı Şirketi mühendisleri bisiklete motor takma fikrini gündeme alırlar, o zaman 100 den fazla Japon firması bu fikri uygulamak istemekte. 1946 senesinde Soichiro Honda firması Honda Technical Research Institute `yü kurarak savaşta Japon ordusunca kullanılan küçük motorları elden geçirip bisikletlere monte etmeye başlamıştır bile. Suzuki tarafından 30 cc lik prototip Atom yapılmış, ancak üretime geçmemiştir.
1952 Power Free (hava soğutmalı, 36cc, 1bg/4000rpm) modeli üretilmiş ve Japon hükümetinin küçük hacimli motosiklet kullanımıyla ilgili yasalarda yaptığı düzenleme ile yollara çıkmaya başlamış, ilgili düzenlemeler 2-stroke 60cc, 4-stroke 90cc ye kadar motosikletlerin ehliyetsiz kullanılmasına olanak sağlamış.
1953 58cc lik 2bg/4000 rpm lik Diamond Free modeli üretildi.
1954 Suzuki ayda 6,000 ünite motosiklet üretiyordu, firma ismini Suzuki Motor Co. Ltd olarak değiştirdi.
1958 Moped modeli Suzumoped, Mini Free yerine banta çıktı.
1967 Suzuki T500 `ü tanıttı
1971 Water buffalo Amerika ve Britanya `da, Superbikep azarına giriş
1976 GS750
1978 GS1000
1980 GSX1000
1982 GSX1100S
1986 GSX-R1100
1999 Suzuki dünyanın en hızlı üretim aracı olacak olan 190 mph (307 km/h) lik GSX-1300R (hayabusa) `yı üretti.
2001 GSX-R750 motoru yenilendi, GSX-R1000 (998cc) aileye katıldı
2003 GSX-R1000 kasası yenilendi
Moto Guzzi
1921 İtalya Mandello del Lario `da kuruldu, Kartal logosu Giovanni Ravelli `ye ithaf edildi.
1921 Guzzi yarışlarda
1967 Guzzi V7 üretildi
1973 Şu an Aprilia grup şirketi olan Guzziyi The De Tomaso Inc. group aldı.
2004 Piaggio gurubuna dahil oldu
Moto Guzzi
1921 İtalya Mandello del Lario `da kuruldu, Kartal logosu Giovanni Ravelli `ye ithaf edildi.
1921 Guzzi yarışlarda
1967 Guzzi V7 üretildi
1973 Şu an Aprilia grup şirketi olan Guzziyi The De Tomaso Inc. group aldı.
2004 Piaggio gurubuna dahil oldu
Aprilia
Ivano Beggio tarafından kurulmuş, el yapımı ilk modeller 60 `lı yılların sonunda piyasaya sunulmuş.
1985 ETX 350 üretildi.
1992 ilk dünya şamp. kazanıldı.
1996 Leonardo maxi-scooter üretildi, Aprilia Avropa`nın 2. büyük motosiklet ve scooter üreticisi konumuna geldi.
2004 Piaggio Guruba dahil oldu
Honda
1946 Soichiro Honda Hamamtsu Japonya `da Teknik Araştırma Enstitüsünü kurdu.
1947 Honda A-tip motor üretti.
1949 Honda 98cc Model D(Dream) `i üretti.
1958 C100 Super Club
1960 Honda Suzuki fabrikasında üretime başladı.
1963 Amerikan Honda "You meet the nicest people on a Honda" sloganıyla kuruldu.
1965 CB450
1969 CB750
1971 CB500
1975 CB400
1978 CBX1000
1980 Honda Gold Wing
1982 Honda of America üretime başlamak için kuruldu. Aspencade adlı yeni Gold wind tanıtıldı.
1987 CBR600F
1988 GL1500 Gold Wing
1991 Honda`nın kurucusu Soichiro Honda vefat etti.
1992 CBR900RR (893cc)
1996 CBR1100XX Super Blackbird (1137cc)
2000 Fireblade CBR929RR (929cc)
2003 CBR600RR yeniden dizayn edildi
Kymco
1963 Tayvan `lı üretici kuruldu
1970 İlk motosiklet üretildi
Arjantin `de ISMA lisansı ile satış yapmaktadır...
bılmemız gerekenler benm gibi yeı mt üye arkadaslarımz bılmesi gerekenler..!
Reklamlar
-
Hoş olmuş ellerine sağlık.
Ducati hakkında da bilgilendirirmisin bizi ?
-
maGma adlı üyeden alıntı
Hoş olmuş ellerine sağlık.
Ducati hakkında da bilgilendirirmisin bizi ?
tabı arkadasımm
Ducati
1926 Mühendis Antonio Cavalieri Ducati ve oğulları Adriano, Bruno ve Marcello tarafından kuruldu.
Adriano Ducati 20 yaşında olamsına rağmen başarılı bir telsiz teknisyeniydi, 60 watt ampül gücü ile İtalya Amerika arasında ilk iletişimi sağladığında takvim yaprakları 1924 ü gösteriyordu. İtalyan Deniz Kuvvetleri bu teknolojiden faydalandı.
1926 Guglielmo Marconi Bologna Üniversitesin `de Elektrik Mühendisliğinde Onur Derecesi ladı, aynı yıl aynı şehirde kurulan Ducati `nin ticari ünvanı "Societa` Scientifica Radio Brevetti Ducati" şeklindeydi.
1935 Ducati yeni fabrikaya taşınır
1940 Savaş başlar, orduya elektronik aygıt üretimi başlar
1945 Fabrika bombalarla yıkılır, 7000 işçi artık açıkta kalmıştır
1946 Savaşın sonu, Turin `de SIATA (Societa Italiana per Applicazioni Tecniche Auto-Aviatorie) fabrikası vardır, gerçekte avukat olan mekanik konusunda amatör olan Aldo Farinelli tarafından yönetilen bir fabrika. Bu avukat 4 stroke 48 cc bir güç ünitesinin patentinin sahibidir ve üretimini yapmaktadır, adı "Cucciolo" dur. Ducati firması Cucciolo `dan araç gereçleri ve üretim haklarını satın alır ve üretime geçer.
1952 Milan Fuarı, Ducati 65 TS ve aykırı cruiser modeli otomatik şanzıman ve elektrikli marş ile tanıtıldı.
1954 Ducati Meccanica SpA günde 120 ünite üretime çıktı
1956 125 Desmo Ducati ilk yarışını İsveç GP sinde kazandı, yarışı kazanan Gianni degli Antoni ertesi hafta İtalya Monza yarışı antremanları esnasında vefat etti. Bu vefat Ducati `nin yarışlarda 1958 `e kadar yerini MV Agusta ve Dünya Şampiyonu pilotu Carlo Ubbiali `ye bırakmasına sebebiyet verdi.
1961 İlk Ducati 250 mdoeli Milan fuarında
1963 Diana Mark 3 Super Sport yollarda, dünyanın en hızlı 250 lik aracı
1963 Cycle World testleri, çeyrek mil Diana Mark 3 Super Sport ile 16.5 saniyede geçildiğinde motor 79.5 mph hızındaydı ve maksimum 104 mph ye kadar çıktı, aynı derginin aynı sene içerisinde yaptığı Yamaha TD-1 racer testinde TD-1 Ducati `nin performansına yetişemedi.
1965 Ducati Meccanica SpA standart triumph araçları, leyland vans ve kamyon modellerinin İtalya distribütörü oldu
1965 İlk konsept 350 Sebring. Bu araç Ducati takımı pilotu Franco Farne ile Amerika `ya yarışmaya gitti, 251-700 cc kategorisinde 11. oldu
1968 Mark 3D (Desmodromic) `nin üretime geçeceği duyuruldu.
1969 Desmodromic Avrupa ve Amerika yollarında.
1971 750GT, yüksek performanslı 500 V-twin ile Duca gene yarışlarda.
1972 Francesco Costa İtalya `da yarış düzenler, Imola pistinde, Amerika `dan Avrupa `ya geçiyordur yarışlar, Ducati `nin yeni 750 lik modelini göstermek için büyük şans doğmuştur, Amerika `da Kawasaki için yarışan Paul Smart transfer edilir, beraberinde test pilotu Bruno Spaggiani `de takımdadır.
1972 Imola yarışında Smart ve Spaggiani 1. lik ve 2. lik alarak kürsüye çıkarlar, bu zafer MV Agusta ve pilotu Agostini ile Triumph pilotu Walter Villa `ya karşı kazanılmamıştır sadece, BSA, Laverda, Moto Guzzi, Honda, Kawasaki ve Suzuki geride bırakılmıştır, efsane doğmuştur.
1973 Desmo modeli 750 `liklerde Imola şampiyonluğunu gösteren gümüş işlemeye sahip olur.
1974 Vic Camp Ducati `nin Britanya distribütörlüğünü alır.
1975 Hacim 846cc ye çıkartıldı ve 900ss doğdu
1983 Kimi Kaynaklara göre 1985 `de Ducati, Claudio ve Gianfranco Castiglioni yani Cagiva tarafından satın alındı. Bu birleşme Cagiva `ya 350 ve 650 cc `de ilerleme sağlattı. Paris Dakar Rallisinde başarı isteyen Cagiva, Elefant modelini Ducati motoru ile güçlendirerek 10 sene kullandı.
1985 Ducati tasarım ve şase araştırma merkezi Rimini `de kuruldu. 750 F1 modeli çıktı.
750 cc sonradan 851 cc ye çıkarıldı, yakıt sistemi Ferrari takımının yarış ekipmancısı Weber-Marelli ortaklığı ile geliştirildi.
1987 American AMA Superbike Şampiyonası gibi Dünya Superbike Şampiyonasın `da 750cc üretim araçları piste çıkar, Lucchinelli takımın pilotudur ve elektrik sorunu yüzüden damalı bayrağı 4. görür, akabinde 851 lik model üretime çıkar. 750 lik gibi bu modelde kırmızı, beyaz ve yeşil renklere sahiptir.
1988 851 modelinin çıkmasıyla 750 F1 satışları düştü
1989 Ducati Paso 906 88bg gücünde
1990 Ducati 900 SS, 750 Sportun 904 cc versiyonu çıktı.
1993 tasarımcı Miguelangel Galluzzi 888 şasesi ile 900cc 2 valf motordan çıplak bir model geliştirdi ve ona `Il Mostro` yani Monster dedi.
1996 Ducati `yi Texas Pacific Grubu satın aldı.
Ducati 1968 `de Marco Lucchinelli ile Dünya Superbike Şamp. `da 2 5. almış, ardından bu başarılar artmış, şampiyonluklar görülmüş, 1988 `den bu yana firma katıldığı 143 yarışın 78 `ini kazamış. 1988 sürücü ve markalarda 5., 1989 sürücü ve markalarda de 3., 1990 `da Raymond Roche `nin kullandığı 851 modeli ile sürücülerde şampiyon, markalarda 2., 1991-1992 Amerikan Doug Polen ile iki şampiyonluk, ilk şampiyon 851, 888 modeli ve 916 modelleri hepsi efsane olmuş milyonlarca motosikletseverin gönlünde taht kurmuşlardır.
1990 `da Superbike dünya şampiyonu olan Raymond Roche Ducati `nin Superbike Dünyasında yerini sağlamlaştırmıştır. 1983 `den bu yana Roche çok prestijli yarışlar kazanmış, 500cc Dünya Şampiyonluğunda 3. olmuş, 1985 Fransız Gran Prixinde 2. olmuş ve 1987 yılında Ducati `ye geçmiştir. Daha sonra Amerikan Doug Polen Roche `un yerine geçmiş. Polen özellikle amatör yarışlarda kendini kanıtlamış, AMA, Japon Formula I ve Formula III lerde derece görmüş, 1991-1992 yıllarında aldığı şampiyonluklar ile Ducati `nin imajını perçinlemiş sürücüdür...
-
emeğine, ellerine sağlık.
Bu ne hız, Yoksa bugün tarih dersinde bu konuları mı işlediniz.
-
-
oldukça güzel çalışma...
eklediğin için tşk....
KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU %0.1
-
Motosiklet Eğitmeni
Forum üyelerimizi bilgilendirmek için olan gayretiniz takdire şayan.
Fakat açmış olduğunuz konulardan ikişer üçer tane zaten forumumuzda mevcut.
Topic kirliliği yaratmaması açısından konu açmadan önce forumda bir arama yaparsanız, hem siz boşuna zahmet etmemiş olursunuz, hem de biz yeni bişey mi var acaba?
diye merak edip aynı şeyleri tekrar okuma zahmeti ve vakit kaybından kurtuluruz...
Teşekkürler...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
maGma adlı üyeden alıntı
emeğine, ellerine sağlık.
Bu ne hız, Yoksa bugün tarih dersinde bu konuları mı işlediniz.
bayadır calısıodum uzerındee word de kayıt etmıstım ordnn aldım ve ekledımm ..! onceden hazırlayıp yazdıgım ıcın sorun olmaddı
-
çalışmana 100 üzerinden 50 veriyorum...çok önemli bir eksik var...ipucu veriyim: kawasaki
-
eskici adlı üyeden alıntı
oldukça güzel çalışma...
eklediğin için tşk....
ben tşk aderımn beyenıpte okudunuz ıcn
-
ben bmw ve mz'in hikayesinide merak ediyorum. afferim bayan manyax'a kocaman.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
çalışkan kız seni 5 üzerinden 10 veriyorum sana
DRİFT RELİGİON
4 teker benenimi, 2 teker ruhumu taşır
-
byn_manyax adlı üyeden alıntı
bayadır calısıodum uzerındee word de kayıt etmıstım ordnn aldım ve ekledımm ..!
onceden hazırlayıp yazdıgım ıcın sorun olmaddı
Tam anlayamadım "Üzerinde çalışıyordum" derken neyi kastettiğini ..
Söz konusu çalışma zaten bu forumda benim de içinde bulunduğum birkaç kişinin küçük, ama forum yöneticisi komtan'ın büyük katkıları ile bundan tam 2 sene önce hazırlandı.
Sonrasında ise yapılan sadece kaynak göstermeden kopyala yapıştır işi...
Buyrun, bu da link :
http://www.motosiklet.net/forum/sikc...onolojisi.html
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
Motosiklet Eğitmeni
ledo adlı üyeden alıntı
Tam anlayamadım
"Üzerinde çalışıyordum" derken neyi kastettiğini ..
Söz konusu çalışma zaten bu forumda benim de içinde bulunduğum birkaç kişinin küçük, ama forum yöneticisi komtan'ın büyük katkıları ile bundan tam 2 sene önce hazırlandı.
Sonrasında ise yapılan sadece kaynak göstermeden kopyala yapıştır işi...
Buyrun, bu da link :
http://www.motosiklet.net/forum/sikc...onolojisi.html
Bir kaç mesaj önce yazdım hocam ama okuyan kim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
ledo adlı üyeden alıntı
Tam anlayamadım
"Üzerinde çalışıyordum" derken neyi kastettiğini ..
Söz konusu çalışma zaten bu forumda benim de içinde bulunduğum birkaç kişinin küçük, ama forum yöneticisi komtan'ın büyük katkıları ile bundan tam 2 sene önce hazırlandı.
Sonrasında ise yapılan sadece kaynak göstermeden kopyala yapıştır işi...
Buyrun, bu da link :
http://www.motosiklet.net/forum/sikc...onolojisi.html
ben saten kendım yazmadım sadece merak ettım ınt buldumm vee worde duzenledım buraya yapıstırdım kendım yazmadım ..!!
bana bu konuda yarılcı olurmusnu pekıı forumdann tek tekmı bakıcam acılmısmı dıye yoksa aramak ıcın çubuk veya kutu varmı????
erdincpolat adlı üyeden alıntı
çalışkan kız seni 5 üzerinden
10 veriyorum sana
tşk ettım
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
ben bmw ve mz'in hikayesinide merak ediyorum. afferim bayan manyax'a kocaman.
tyk ettım
-
Başarılarının devamını dilerim..
-
Admin
Mevcut konu.. Yukarıda da diğer üyelerimizin belirttiği gibi forum katilimcilari yeni bir konu basligi acmadan önce o konunun forumda mevcut olup olmadigini kontrol etmeliler.
http://www.motosiklet.net/forum/sikc...onolojisi.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)