birgün herkes motorcu olacak önleminizi alın.........
Reklamlar
-
Motosikleti seviyorsunuz. Onunla tanışmak, hakkında bilgi edinmek istiyorsunuz. Nereden nasıl başlayacağınız hakkında güvenilir bir danışmana ihtiyacınız var. O halde okuyun
Yeni başlayacaklar için;
1- Motosiklet seçimi
Amacımıza uygun doğru motosikleti seçmek çok önemlidir. Bunu yaparkende henüz bu konuda yeni olduğumuzu unutmayıp, küçük hacimli uysal motosikletleri tercih etmeliyiz. At sporunda da önce refleksleri zayıflamış, yaşlı atlara bindirirler. Böylece acemiliğimizi absorbe etmiş oluruz.
2- Hangi versiyon?
Motosikletler kullanım amaçlarına göre çeşitlenirler. Scooter, chopper, enduro, racing ve turing en yaygın olanlarıdır.
Scooter
Daha çok şehir içi kullanımında pratik olan motosikletlerdir. Genelde otomatik şanzıman olarak üretilen bu motosikletler, kapalı karoserleri sayesinde üstümüzü de çamurdan korurlar. Sele altı boşlukları bir kaskın konulabileceği şekilde dizayn edilmiştir.
Chopper (işte bu benimki)
Klasik ve narin çizgiler taşıyan bol kromlu görsel motosikletlerdir. Ön furç açıları geniş olduklarından şehir içi kullanımlarında fazla kıvrak değillerdir. Bir biblo gibidirler, temizleyip parlatılması insana zevk verir.
Enduro
Her türlü hava ve yol şartlarında gidebilen çok amaçlı motosikletlerdir. Özellikle ülkemizin bozuk yolları için idealdir. Büyük çaplı jant ebatları, uzun amortisör mesafeleri sayesinde yol emniyetleri üstündür. Daha çok doğayı ve tarihi seven insanların tercihidir. Ana yoldan rahatlıkla çıkabilirsiniz.
Racing
Anıldığı gibi yarış motosikletlerinin sokak için yapılmış olanlarıdır. Spor ve cadde motosikleti de denilebilir. Kullanmak için ciddi deneyim gerekir. Özellikle yeni başlayan arkadaşlar hep bu motosikletlerin hayalini kurarlar. Başlamak için doğru seçim değildir. Çok arzu ediliyorsa tek silindirli iki zamanlı 125 cc bir racing motosiklet olabilir.
Turing
Uzun yol motosikletleridir. Oturum konumu sürüş rahatlığı açısından konforlu motosikletlerdir. Özellikle oto yollarda yolculuk yapan insanların tercihidir. Yola oturması rüzgar koruması ve uzun sürüşlerde yormaması turing motosikletlerin özelliğidir.
3- Tavsiye edilen motosikletler
Yeni başlayan arkadaşlarımız genelde çevrelerindeki arkadaşlarından etkilenirler. Eğer seçim doğruysa mesele yoktur ama sık sık vurguladığım gibi 4 silindirli 600 cc lik bir cadde motosikletini başlangıç motosikleti olarak seçiyorlarsa büyük hatadır. İlk motosiklet en fazla 2 silindir olmalı ve 250 cc yi geçmemelidir. Ülkemizde ithal edilmiş tek silindir iki ve dört zamanlı 125 cc motosikletler olduğu gibi iki silindirli dört zamanlı 250 cc motosikletler de vardır. Hatta alternatifler dahi mevcuttur.
4- Kim Öğretecek
En onemli konu budur. Maalesef gerçekleri vurgulamak zorundayım. İstisnalar hariç ehliyet kurslarında motosiklet eğitimi yok denecek kadar zayıftır. Bu durumda iki yol takip edebilirsiniz, ya tam teşekküllü bir kursa gideceksiniz, ya da özel ders alıp kendi motosikletinizle ehliyet müracaatı yapacaksınız.
5- Motosiklete binmeden önce
Kask, korumalı ceket, bellik, eldiven, dizlik motosiklete binmeden önce daima takılması gereken ekipmanlardır.
6- Artık yoldayız
Bu aşamaya geldikten sonra her şeyde olduğu gibi kendimizi geliştirmeliyiz. Deneyimli motosikletçilerin sohbetlerinde öğreneceğiniz çok şey vardır. Onlarla tanışıp gezin, arkalarında gitmek size sürüş tekniği kazandırır. Kilometre yapın, tecrübeniz artsın. Göreceksiniz ileride seçeceğiniz motosiklete siz karar vereceksiniz. Çünkü zaman içersinde motosiklet sizin hayatınızda en çok nerede varsa o amaca yöneleceksiniz.
Sağlığı müsait olan herkes motosiklet kullanabilir. Bu keyfi yaşayın…
Reklamlar
-
Diyecek bir şey yok kardeşim... Hadis gibi sıralamış arkadaş...
Hayat hoştur, gerisi boştur
Al motorunu her yerde koştur
-
SU OLAY COK DOGRU VE BILIMSEL BIRSEY:
Yeni başlayan arkadaşlarımız genelde çevrelerindeki arkadaşlarından etkilenirler. Eğer seçim doğruysa mesele yoktur ama sık sık vurguladığım gibi 4 silindirli 600 cc lik bir cadde motosikletini başlangıç motosikleti olarak seçiyorlarsa büyük hatadır. İlk motosiklet en fazla 2 silindir olmalı ve 250 cc yi geçmemelidir. Ülkemizde ithal edilmiş tek silindir iki ve dört zamanlı 125 cc motosikletler olduğu gibi iki silindirli dört zamanlı 250 cc motosikletler de vardır. Hatta alternatifler dahi mevcuttur.
Avusturalya'da motorsiklet ehliyeti aldigin zaman belli bir sure (sanirim minimum 3 yil) 250cc'den fazla kullanamiyorsun vede 80 km/h gecemiyorsun...
Oyuzden 5 yil sonra Turkiye'ye kesin donus yapacagim zamani bekliyorum motor almak icin;) 250 cc 'den fazlasini almam veya bedava verseler kabul etmem. Yani Hayabusa verseniz rica ederim almam derim Sansinizi zorlamayin..
[b]***BIR GUN BENDE ESECEGIM...[/b]
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler