Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

motordaki en önemli unsurlar

    REKLAM ALANI
  1. #21
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    madem hem spor olsun hemde otomatık olsun diyorsan,
    alacaksın KANUNİ DEER 152 taktıracaksın bır depo,
    olacak sana sport scooter:p
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    EDİRNE
    Motosikleti
    cbr 600f (tweety)
    kaan arkadaşımız ilk defa motosikletle tanışmakta arkadaşlar ve de kullanıca motor en az 160 yapsın diyor...kardeşim ölmeye niyetin mi var senin? DGRMR arkadaşımın sorularını cevapla yardımcı olalım...tavsiyelerde bulunalım tamam mı kardeşim?
    ( 54 BSA )

  3. #23

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    ya tecrübem hiç yok denilebilir bütçe 10 12 milyr felan spor model bişi istiyom ama ben daha buralarda yeniyim daha 1 hafta öncesine kadar motor nedir bilmezsdim daha öreneceğim cok sey var cc falan filan ondan buralarda şimdilik daha dorusu basit birkac terimi bile öğrenen kadar takilicam iş olsun diğe değil tabiki

    düşük cc li bişiler le başlamak fazla istemiyom acikcasi ama ölmekte istemiyom ben orta bişiler de başlıyım:D

    otomatiğin kullanimi kolay ya vitesli alirsam zorlanirim diye

  4. #24

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Madem cevap vermiyorsun ben yazayım bari ama yazsan o kadar kolay olacak ki; yahu bu kadar mı zor yaşım şu, şu kadardır araç kullanıyorum, trafik tecrübem bu kadar, vs..., yazmak. Hevesin var ve böyle olduğunu düşünerek adam akıllı okuyacağını da hesaba katarak sana benim işimi ne kadar zorlaştırsan da birşeyler karalıyorum:

    Öncelikle 1.000-1500ytl arası bir parayı koruma ekipmanları için ayırıyorsun. Koruma ekipmanları nedir? Önem sırasına göre; kask, korumalı mont, eldiven, bot, dizlik (veya korumalı bir pantolon), bellik. Bunları tamamladıktan sonra başlıyorsun motor bakmaya.

    Yaşın 17'den küçükse zaten ehliyet alamayacağın için, yaşın dolana kadar bekle. Yok ben bekleyeyem diyorsan, trafiğe çıkmadığın sürece (ki bu çok önemli, şakası yok) boş arazilerde alıştırma yapmak için vitesli veya otomatik şanzumanlı, özellikle grenajsız, bir motosiklet alabilirisin.

    Scooterlara bak (Scoterlar az yakarlar ve otomatik şanzumanlı olurlar), Kanuni Deer spor görünüşü ile güzel bir makinadır, iyi bir tavsiyede bulunmuş zaten Sekan. Yedek parçası da ucuzdur, düşürsen falan üzümezsin. Viteslilerde de Yamaha ybr125 ve Honda cbf150'den birini seçebilirsin. Cbr125 demiyorum çünkü yedek parçası pahalıdır...

    Araba kullanmayı biliyorsan ve bisiklette kullanıyorsan işin biraz daha kolay rahatça vitesli bir makina alabilirsin, bunun üzerine de yaşın 20'den (20 diyorum olgunlukla ilgili, sen 18'sindir olgun bir kişilksindir bilemem) büyükse ve yeterli trafik tecrübesine sahipsen sana tavsiyem Hyosung gt250r ve Kawa 250r'dır. İkisi de bütçene uygun.

    Yani sen, bir yaz nesin necisin biz de rahatça ve olumlu(düzgün) bir şekilde cevap verebilelim değil mi? Bu kadar üstüne düşmemin sebebine gelince, hevesin var maden yanlış tercih yapıp bu işten soğumanı engellemek ama sen hiç yardımcı olmuyorsun maşaallah. Bu veriler beni nasıl bir dertten kurtaracak anlamışsındır. Senin kim olduğunu düşünmekten modelleri unuttum yahu

    Neden büyük cc. ile başlanmıyor bunu da araştır daha iyi anlarsın. Bir link vereyim ana sayfada da mevcut ya neyse. Herşeyi de bizlerden bekleme biraz forumu da araştır oldukça fazla yararlı bilgi var zaten..

    Link: http://www.motosiklet.net/forum/moto...a-hitaben.html

  5. #25

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    saol arkadasım sana bi sorum olucak sen ce bu motor nasi yeni baslayana ideal denilebilirmi http://www.beldeyama.com.tr/www/urun...id=13&u_id=285 cc de az

  6. #26

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Bence çok güzel bir motosiklet, başlangıç için de tabiki ideal ama tek sorunu pahalı ve grenajlı. Grenaj da ne olaki dersen? Motosikletin şasesini ve motor kısmını kaplayan parçalar var ya onlar bir nevi kaporta diyebiliriz.

    Genelde motoru düşürdüğün zaman kırılırlar ve fiyatları yüksektir. Spor modellere ayrıca koruma demiri takılmaz (görünüm itibariyle) bu sebeple grenajsız modeller senin için daha iyi olur. Fakat illa da onu al diyemem sonuçta zevk ve bütçe meselesi... Yzf125 güzel bir modeldir ve bütçen yine karşılar gibi.

  7. #27

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    peki madem bana yardim ediyosun sana bi tek daha bişi isticem bunun gibi cc düşük spor model ne tavsie edersin grenajsiz felan

  8. #28

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Kaan, kafana soru takılırsa sor çekinme de kendini baştan tanıtsaydın ne kadar rahat olurdu değil mi? Hala senin adına benim için havada kalan şeyler var. Herneyse, anladığım kadarıyla sen de spor modellerin cazibesine kaptırmışsın kendini. Motosiklet işi biraz karışık gelebilir başta ama kısaca şöyle özetliyeyim; şimdi bu gün öğrenmek için 125'lik alırsın sonra istersin ki daha büyük bir makinaya geçeyim bu arada motosikletle ve bu siteyle haşır neşir oldukça kafandaki fikirler gelişir ve bir sonraki motorunun tipini daha iyi belirlersin.

    Şimdi anlaman gereken ilk şey; spor (racing) diye tabir ettiğimiz bütün motosikletler (cc. yani motor hacmi değişmeksizin) grenajlı olur ve vitreslidirler, eğer bu yolda devam edeceksen, cbr125 daha akıllıca bir tercih olur. İkinci el uygun birşey bulabilrsin ve ikinci el olmasına rağmen seni 2 yıl boyunca hiç üzmeyecektir.

    Zaten 2 yıl kullandıktan sonra değiştirmek isteyeceksin. Gerçi çoğu arkadaş 2000 km. dolmadan değiştirmek istiyor ama bence en az 2 yıl veya 15000-20000km. yapmak lazım düşük cc.'de.

    gelelim olayın ikinci boyutuna 250cc.'ler bunlar 125'liklerden güçlüdürler ve daha uzun süre sıkılmadan ve amacına uygun kullanabilrsin, bir 125'likle uzun yol işkence haline dönüşebilirken 250'lik te çok daha rahattır fakat bu makinalr daha güçlü olduğu için daha çok sorumluluk gerektirir ve bakım tutum masrafları daha fazladır.

  9. #29

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    peki 200 250 cc nin masrafi bana ne olur cok mudur

  10. #30

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Bir 250'lik racing ortalama 100km'de 3,5-4,5 lt benzin yakar. Bir 125'lik spor ise 2,5-3,5 lt. benzin yakar. Periyodik bakımlarda 30-40ytl anca oynar. Yani arada öyle atla deve yok fakat iş kaza durumuna gelince 125 bazen 250'den fazla masraf açabilir başına o yüzden bence çok düşünme bu masraf farkını ama bilgin olsun...

  11. #31

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    saol ben en iisimi 250 cc felan düşüniyim

  12. #32

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250 c
    Alıntı kaantr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya scooter tipi motorlar hosuma gitmiyo acaba spor tarzi ot0matikler yokmu hem bu fotodaki motor kac km yapar
    Dorado lara bak otomatik olarak dorado poseidon ve corvus var
    :cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
    :bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]

  13. #33

    Üyelik
    02 Eylül 2008
    hmmm güzell saol


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)