Amatör bir motorcu hikayesi (yeni başlayanlara itafen)
Reklamlar
-
18 Ağustos 2008, 18:05
#1
Arkadaşlar, öncelikle motorsiklet.net e teşekkür ederek yazıma başlamak istiyorum.
Not: yazım biraz uzun olacak ama okuyan arkadaşlara yararlı olacağını umuyorum.
----------
Motorsiklet sevdasına 2004 yılında başladım, başlama sebebim açıkçası araba alacak param olmaması ve bir ulaşım aracına ihtiyaç duymamdı. Zar zor kredi kartıyla aldığım Mondial 150zat marka motorumla başladım.Bu motoru alana kadar toplamda 20km bile motor kullanmamış biriydim.(mobilet) Motorumu ilk aldığım gün nakliye aracıyla eve teslim ettiklerinde nasıl çalıştırılacağını dahi bilmiyordum. Deneye deneye bulduktan sonra, 4-5 km düz gitmeyi başardım ve sonunda yokuş aşağıya 10km kadar hızla giderken ön frene basarak asfaltla tanışmış oldum
Bu ufak kazayı sıyrıklarla atlattıktan sonra motorsikletin ne denli ciddi bir tehlike olduğunu farkettim. Ve günlerce boş alanlarda çalıştıktan sonra motorumla trafiğe çıkmaya başladım. Açıkçası öğrenme aşaması benim için hem zorlu hem acılı geçti (çok düştüm kalktım, 4 tane kask kırdım) Derken kilometre saatim 600km yi gösteriyordu, motorum akıl almaz derecede arıza yapmaya başladı (düşmelerden değil, tamamen çin malı olmasından kaynaklanıyor) artık motordan illalah etmiştim, hergün elimde yaklaşık 10 km servise kadar motor itmekten gına geldi, derken servis çıkışında evime giderken ciddi sayılacak bir kaza yaptım az kalsın üzerimden kamyon geçiyordu son anda durdu Bu motorumla toplamda 2500km yol yapmış oldum.
Bu olaydan sonra motorun brandasını çekip çürümeye terkettim, etrafta kalan paralarımı toplayınca bir araba satın aldım (honda civic) ve 1 yıl kadar arabayla devam ettim trafik hayatıma. Araba bana trafik konusunda çok şeyler öğretti diyebilirim, bu "anlatılmaz yaşanır" diye tabir edilebilecek birşey.
Tabiki motorsikletin berbat zevki damarlarıma işlemiş durumdaydı ve yerimde duramıyordum artık, uzun araştırmalar sonucu Honda marka bir motorsiklet almaya karar verdim ve parasını ayarladım. Günlerce motor baktım, yorumları okudum v.s. v.s. En sonunda Kahramanlardan Honda CBR600RR, benim için uçuk derece güçlü sayılabilecek bir SS satın aldım. Aldım ama birde bana sorun hangi akla hizmet aldın?
Motoru aldığımda, 150cc lik mondialdan başka motor kullanmamış biriydim Ve bu canavarı nasıl kullanacağıma dair hiçbir fikrim yoktu açıkçası. Sadece bir sevda uğrunaydı belkide herşey. Motoru aldığım arkadaşa, bana biraz göstermesini rica ettim, izmir fuardaki 30 dk lık antremandan sonra (motorun debriyajı nerede? vites hangisi? arka fren hangisi? gibi sorular soruyordum) çıktım fuardan, yaklaşık 4-5 km ötedeki iş yerime kadar yavaş yavaş gittim. (çok yoğun trafikte) Tam iş yerinin önünde park ederken motoru ağırlığından dolayı devirdim ama üzerime devirdim Yani motora birşey olmadı, allaha şükür banada birşey olmadı. Ama içimdeki korku aşırı derece büyümüştü. Tabiiki hemen gittim, ne kadar koruma varsa aldım ve giydim üzerime. Düştüm yollara, biraz kullandıktan sonra, olayın hızlanma değil, DURABİLME ile alakalı olduğunu geç olmadan çözdüm :D Motor kullanan arkadaşlarımın dediği laf hep aklımdaydı "Ne zaman, BEN BU İŞİ ÇÖZDÜM dersen, ozaman %95 ölüsündür" Motoru çok dikkatli şekilde kullanmaya devam ediyordum, heleki 3-5 ciddi kazayı pas geçtikten sonra herşey çok daha farklı oldu benim için, hemen gidip lastikleri değiştirdim ve DURABİLECEĞİM HIZLARDA gitmeye çalıştım. Olayın ana felsefesi, sağ elinize hakim olmayı bilirseniz, gaza gelmez ve ortalama zeka seviyesinin biraz üstündeyseniz sizde rahat rahat 600RR kullanabilirsiniz. Şu an 3500 km yi devirdim (2 ayda) ve gayet memnunum tercihimden. Ama bu herkes 600RR la başlasın demek değil, ciddi anlamda çok tehlikeli ve 2. hakkının olmadığı bir oyun bu. Ekranda sadece birkere Game Over yazar ve bir jetonunuz daha yoktur.
Birde merak edilen bir konudan bahsetmek istiyorum sizlere, 150CC bir scooter ve 600 RR arasındaki farklar! (teknik farklar değil tabiiki)
Öncelikle benim fikrim, 600RR bir 150cc lik makinadan daha güvenli!!!
150CC lik motorla trafikte sadece bir HİÇSİNİZ. Kimse sizi takmaz, görmez ve ciddiye almaz. Bu motorlar maximum hız bakımından şehir içinde bile çok yetersizdir. Gerektiğinde motorsikletle yeteri hıza çıkabilmek hayati önem taşır!
150 cc lik motorlar genelde ucuz olması için üretildiğinden, birçok hayati önem taşıyan sistem ya yoktur ya kalitesizdir.
150CC lik bir motorun FREN MESAFESİ, 600 RR a göre çok kötü ve FRENAJI sorunludur. Maliyeti düşük olsun diye kullanılan lastikler yeterli değildir.
Ve en önemlisi, Aerodinamik olarak scooter lar, SS lere göre çok çok kötü durumdalardır. Yanınızdan geçen büyük bir araç şerit değiştirmenize neden olabilir. Yada güçlü bir rüzgar sizi bariyerlerle akraba olmanızı sağlayabilir.
Gelelim 600RR ın iyi ve kötü yanlarına,
Bu makinalar scooterlara göre, hareket kabiliyeti daha DÜŞÜK olan makinalardır. Bu da size şehir içinde büyük dezavantaaj sağlar.
SS motorlar, trafikte herzaman saygı görür ve bir araç muamelesi görürler. İnsanların gözü hep üzerinizde olur (aman gaza gelmeyin) Ancak SS ler sıkışık trafikte dur kalk yapabileceğiniz motorlar değildir çünkü ISINMA problemleri vardır.
SS lerin aerodinamikleri çok başarılı olduğundan frenleme ve ivmelenme birçok motor çeşidine göre daha başarılıdır. Ancak oturuş pozisyonu ve hırçın olmaları sebebiyle kullanmak aşırı yorucu olduğu kadar zevklidir.
Yarış motorları artçılar için hiç konforlu değildir ve çok tehlikelidir. Aynı zamanda SS motorlarda, artçıyla kullanım sürücü içinde çok zordur. Aksine scooter yada endro yada chupper motorlar bu konuda mükemmellerdir.
SS motorlar bana göre, şehir içinde yada şehir dışında rahat kullanılabilir, ama olay yerden önce SÜREYLE ALAKALI. Benim görüşüm maximum 2-3 saat kullanılabilir aralıksız. Ve 3 saatin sonunda, 5 tane adamla kavga etmiş gibi hissetmenize neden olur. SS motorlar tamamen DÜZGÜN ASFALT MOTORUDUR. Ufak tümsekler yada küçük taşlar bile size zor anlar yaşatabilir bu tarz motorlarda.
SS i neden tercih ettim?
Tamamen adrenalin ve herkesin yapamadığını yapacak kadar cesaretli olma duygusu diyebiliriz. SS te bana zevk veren çok yüksek hızlarda gitmek DEĞİL, ivmelenme ve frenlemedir. Tabi ses ve görüntü ayrıntılarına girmeye gerek yok.
Emniyetimiz motorluları pek sevmezler (izmirde) o yüzden SS motorlar özellikle göze battığından Polis teşkilatımızla çok fazla haşır neşir olmanızı sağlayabilir.
-------------------
Anlatabileceklerim bunlardır, bu yazıyı yazan kişi yani ben TAMAMEN AMATÖR ve MOTORSİKLETE TAM HAKİM OLMAYAN biriyim. Lütfen değerlendirme yaparken bu ayrıntılara dikkat edin arkadaşlar.
Son ayrıntı olarak, motorsiklette 20km hızla korumasız yere düşmek ALLAH KORUSUN ölümle yada sakatlıkla sonuçlanabilecek birşeydir. Sakın ama sakın, 150-250 lik motordan düşsemde BİRŞEY OLMAZ kanısına KAPILMAYIN.
Motorlarımıza güvenliksiz binmeyelim, onlar süs değil, can simididir. Trafik kurallarına lütfen uyalım. Kurallar zevk için değil hayat kurtarmak için var.
-------------------
Okuyan arkadaşlara umarım yararlı olur, eksik gediğim varsa affola. iyi forumlar, keyifli kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Reklamlar
-
18 Ağustos 2008, 18:12
#2
Çok güzel bir yazı, umarım daha da iyi (nasıl olacaksa) motorların da olur.
-
18 Ağustos 2008, 18:26
#3
ilginç bir yazı herkesin söylediğinin tersini anlatıyorsun ama kimse de bu böyle değil diyemez
-
18 Ağustos 2008, 18:28
#4
güzel yazmışsın canım kardeşim. hepimiz aynı şeyleri hissettik 3 aşağı 5 yukarı. bikaç sene sonra senide endurocu olarak görmek isteriz, ben racing motorlardan hiç hazzedemedim. samimi yazın için teşekkürler. gayet aydınlatıcı ve net yazılmış. Allah kaza bela wermesin. durmak yok, yola dewam. (siyasi bi anlam içermemektedir kesinlikle)
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
18 Ağustos 2008, 18:35
#5
Teşekkürler, güzel izah etmişsiniz.. kazasız sürüşler dilerim..
-
18 Ağustos 2008, 18:43
#6
Noktası virgülüne kadar hayretle okudum yazınızı. Ancak bu kadar güzel yazılabilirdi.
Paylaşım için teşekkürler.
-
18 Ağustos 2008, 18:44
#7
-
18 Ağustos 2008, 18:48
#8
Müthiş bilgilendirici bir yazı, yerinde tesbitler. Tebrik ederim.
-
18 Ağustos 2008, 19:01
#9
Cok güzel bir yazıydı..
tamamiyle okudum ve cogu noktada katıldım sana
bu kadar sabırlı bi SS ciyi ilk defa goruyorum desem yeridir
[B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]
-
18 Ağustos 2008, 19:01
#10
Tüm yazını okudum... Ellerine sağlık ;)
İçindeki tutkuyu korkuların üzerine giderek aşma yöntemi olarak açıklayabilirim sanırım. Özgüvenin , bilgin ve biraz da şans sayesinde kendini geliştirmeye devam ediyorsun.
SS kullanıcılarının karizması ortada ; peki hiç şöyle tam manasıyla genel SS kullanıcısı profilini inceleme şansınız oldu mu ?
- Çoğunun body building e gitmesini altlarındaki ağır motorlara daha iyi hakim olmak amacıyla yaptıklarını açıklayabiliriz sanırım... Fakat Kenan da neden o kadar kas yok ?
- Bir çok SS motorun arkasında takviye motorlar görebiliyoruz... Sizce bu biraz rastlantı mı ? (sözüm meclisten dışarı , sakın yanlış anlayıp polemik yaratmayın fakat saç boyası 100 metreden dandik olduğu anlaşılan,hafif meşrep kızlardan bahsediyorum,yoksa hepimizin kız arkadaşı düzgündür aman...)
- SS kullanıcılarının bi çoğu hayata erken veda eder...
- SS kullanıcılarının bir çoğu ara gaz yapmadan gezemez,motoru bağırtmayı sever ve trafikte en çok küfür yiyen onlardır.
- SS kullanıcısı potansiyel serseridir. (bknz: 90 lar emrah filmleri , türk filmleri )
- SS kullanınca en hızlı sensindir... Yarış yapmassan , tek teker yapmassan , burun yapmassan o cemiyetten değilsindir...
- SS kullanan adam motora pehlivan gibi biner,sadece kask onu korur! (kombinasyon : kask , t-shirt , deniz şortu , parmak arası terlik)
- SS kullananlar kaskı dirsekte taşır! (nadiren kafada)
Özetle bu özelliklerin sende bulunmadığını sezdiğim için seni tebrik etmek istedim...
Ama şu bi gerçek ki , bu adamlarında yaşam tarzları bu... Keşke biraz daha bilinçli olup kendi cemiyetlerini koruyabilseler. O zaman ne polis rahatsız eder,ne de chopper cı gıcık olur. Türkiye motosiklet camiası kültür olarak bi üst sıraya atlar.
Hayatında motora binmemiş insanlar motorlarının görünümünü beğenmekle kalmayıp , onların efendi tavırlarıyla birleşen karizmalarını da beğenirler.
Etrafımda hiç Enduro cu yok fakat en beğendiğim tipler Endurocular...
Olaya biraz sosyolojik açıdan yaklaşayım dedim ;)
Youtube :
Burax Yolda
Mototaş Aş. çalışanı
-
18 Ağustos 2008, 19:17
#11
Arkadaşlar, öncelikle güzel yorumlarınız için teşekkürler.
Aslında hayatını kaybeden yada kaza geçiren kardeşlerimizin bu hale gelmesinde, cahil halkımızında suçu var.
SS kullanıcılarına hatta biraz fiyakalı herhangi bir motor kullanıcısına ilk gelen sorular
- Bu makina kaç yapıyor?
- En fazla kaç gördün?
Cevap: 150 gördüm bilader. " Yuhh o motor bende olacak 250 den aşağı düşmem)
- Kaç para bu cihaz?
- Yolda görenler elleriyle gaza bas işareti yaparlar
- Bu sıcakta kask ve kıyafeti nasıl giyiyorsun?
- O eldivenleri takmana gerek yok
v.s. v.s.
Falan filan.. Altındaki cihaz 300km görebilecek bi teknolojiye sahip diye, evden işe 300 le gitmek zorundamıyız? hayır
Ve ya, kırmızı ışıklarda 40 milyarlık yeni arabasını test etmek için motorculara bakıp ara gazı çeken zat-ı muhteremler. Bunlar gibi 100 tane sebep sayılabilir aslında, ama olay önce kendi kafanda bitiyor. Yanındaki isterse arabayla havada 2 takla atsın...
-
18 Ağustos 2008, 19:21
#12
Scooter motorun kullanıcısına ne verebileceği bilinen bir durum.
Eğer beklentiniz çok yüksek değilse; şehir içinde scooter yeterli.
hareket alanı sınırlı, ama, fazla hız yapamadığınız için motorun hareket kabiliyeti insana yetiyor.
Unutmayalım ki; Mondial scooterle, Burgman arasında hareket kabiliyeti açısından anormal bir fark yok.
-
18 Ağustos 2008, 19:22
#13
millet 250 basınca gençleşeceğini sanıyor
bence kumar oynamaktan farkı yok (eğer çok önemli bir durum yani yetişmeniz gereken bir yer yoksa)
-
18 Ağustos 2008, 19:25
#14
150cc scotteri sattırıp 600 rr aldıracaklar valla harbiden gelen gecen bana carpıcak arabada saten ısıklarda dururken arkadan ındırdı bırde ısıklarda duduk calıyor bırısı gec dıye onumekı gectı kaza yaptı işte ozaman en yakında zamanda scooterdan 600 rr gemek 250cc surdum ama bılemıyorum 600 cc süre bilrimiyim sanırım nazik dikkat alduktan sonra tasırım sanırım bısey olmaz.
[B][COLOR="DarkRed"]:queen:O Şimdi kütahya'Da:queen:[/COLOR][/B]
-
18 Ağustos 2008, 19:26
#15
Şehir içinde 90 ın üzerine çıkma ihtiyacı duyduğumu hatırlamıyorum...
E-5 ten ise araba kullanırken bile nefret ediyorum. Trafik değil sanki çarpışan araba kullanan çocuklar gibiler...Sinyalsiz şerit değiştirmeler,sürtüşmeler havada uçuşuyor.Zannedersinki herkes uçağa yetişmeye çalışıyor!
Youtube :
Burax Yolda
Mototaş Aş. çalışanı
-
18 Ağustos 2008, 19:53
#16
Süper yazı Olmus Tebrikler......
yeniden Burdayım :bounce::rendeer:
-
18 Ağustos 2008, 20:13
#17
Bu bilgileri üşenmeden sıkılmadan bizi bilgilendirmek amaclı yazdıgın için cok teşekkürler.Sendeki tam bir heves cok az insan 150 scoter dan inip 600 cc lik SS' e biniyor.Gercekten cesaret işi.
Bedenimdeki Ruhun ^3^ günlük sahibiysem istedigim gibi yaşarım.
-
18 Ağustos 2008, 20:22
#18
Maverick35 adlı üyeden alıntı
Scooter motorun kullanıcısına ne verebileceği bilinen bir durum.
Eğer beklentiniz çok yüksek değilse; şehir içinde scooter yeterli.
hareket alanı sınırlı, ama, fazla hız yapamadığınız için motorun hareket kabiliyeti insana yetiyor.
Unutmayalım ki; Mondial scooterle, Burgman arasında hareket kabiliyeti açısından anormal bir fark yok.
İkisini de kullandım, Mondial'ler Burgman'dan çok daha çevik aletler. Şehir içinde Mondial'i Burgman'a tercihe derim.
-
18 Ağustos 2008, 20:38
#19
bende 200 cc caracaldan ınıp honda 929 ve zx9 bındım ozguven ve cesaret ısı
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
18 Ağustos 2008, 21:10
#20
Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş.Tebrik ederim
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)