Bu arada başka başlıkları gezerken yorumlardan birine çok güldüm... Kafamı çevirip Emrah'ın nickini görünce aynı hızda düştü yüzüm.
Neyse herkese iyi geceler, ben yarın da takip edemeyeceğim haftaya kadar yokum
olur
olur ama biraz uğraştırır
yeteneğine bağlı
olmaz
kesinlikle olmaz
kaybol gözüm görmesin
Bu arada başka başlıkları gezerken yorumlardan birine çok güldüm... Kafamı çevirip Emrah'ın nickini görünce aynı hızda düştü yüzüm.
Neyse herkese iyi geceler, ben yarın da takip edemeyeceğim haftaya kadar yokum
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
Eftelya;
Baban sana o motosikleti almaz.
Bu nedenle boşuna hayal kurma.
Bundan sonra yazacaklarımı sana değil, polemik konusuna benim görüşüm nedir? diye merak edecek olanlara yazıyorum.
Öncelikle iyi motosiklet kullanmanın boyutlarla olan ilişkisini değerlendirecek olursak, MotoGp'de yarışan pilotların en büyüğünü Eftelya'da dahil bir çoğunuz kucağınızda bebek diye sallarsınız.
Bu motosiklet kullanmanın boyutla bir ilgisi olmadığının en açık kanıtıdır.
Custom,Cruiser dışında kalan motosikletleri kullanmanın güç ile de bir ilgisi yoktur.
İlla arazide kullanacağım derseniz, arazi motorlarını da yukarıdaki model motosikletler gibi GÜÇ ile ilişkilendirmek mümkün.
Bunun dışındaki en ağır motosikletler bile sadece durup park edeceğiniz, ya da manevra yapacağınız zamanlarda sorun çıkartabilirler ama kısa zamanda alışırsınız.
Asıl soru olan Er 6-N başlangıç motoru olur mu? polemiğine cevabım ise basittir.
Avrupada ki hemen tüm sürücü kurslarında bu ve muadili motosikletlerle kurs verilir.
En ideal başlangıç motosikletidir.
Ama...
Motosiklet kullanmaya başlangıç motosikleti değil, üst sınıfa başlangıç motosikletidir.
Türkiye'de böyle bir uygulama olmadığı için size tuhaf gelebilir.
Yukarıda yazdım.
Bir çok sürücü kursu bu motosikletlerle kurs veriyorlar.
Fakat bu kursa gelen kursiyerlerin hepsi, 16 yaşından beri motosiklet tepesinde olan ve en az 2 yıl A ehliyetini cebine koyup motosiklet kullanmış kişiler.
Ehliyetlerini A2'ye çevirmeye geldiklerinde bu motosikletlere biniyorlar.
Daha öncede defalarca tartıştığımız gibi bu türden soruların cevabı aslında devlette.
Ehliyet sistemi değiştirilip Avrupa standartları yakalanırsa, sizlerde hangi motosikletle başlayayım sorusundan kurtulacaksınız.
Tabii biz de.
Çünkü o zaman fazla bir seçeneğiniz olmayacak....
İşin kanuni kısmının dışında kalan ve aslında asıl merak ettiğiniz sorunun cevabı da şudur.
Almak istediğiniz motosikletin size uygun olup olmadığını anlamanın yolu basittir.
Onun bir alt modelini rahatlıkla kullanabiliyor, her deliğe girip çıkabiliyor ve en limitlerde bile kendinizi güvende hissediyorsanız, yani netice olarak, o makina size yetersiz geliyorsa, bir üst sınıfa terfi etmenin zamanı geldi demektir.
Ama alt sınıftaki makinayı kullanırken yeterince iyi değilseniz ve sadece güçlü bir makinaya sahip olma hırsı gözünüzü kör etmişse, sizin için yapacak bişeyimiz yok maalesef.
Hiç kaza yapmamanız, motosikleti iyi kullandığınız anlamına gelmez.
Özelliklerinden yararlanamadığınız bir motosikletin size zevk vermesi imkansızdır.
Bu, aşık olduğunuz kadın, ya da erkekle aynı yatakta el ele uyurum demeye benzer.
Sevdiğinizle el ele göz göze uyumak, gerçekten zevk verir.
Fakat daha fazlasını yapabileceğinizi biliyor olmak sıkıntı yaratır.
Yapamamak ise daha büyük sıkıntıdır ki, onu ancak yaşayan bilir.
Ama mecburen sevdiğinizin sadece elini tutarak uyursunuz.
Sonuçta;
Ne kadar aşık olursanız olun;
Elleriniz Terler....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
.............................
hocam size teşekkür ediyorum benim anlatmak istediklerimi siz yazdınız ve bana muhalefet olup sanki arkadasın olmesini istermisim gibi davranan insanlar size ne cevap yazarlar kim bilir yada yazabilirlermi..
er-6yı ilk kullandıgımdan beri yada tanıdıgmdan beri aklımda o mak ilgili olan tek sey cok guzel bi baslangıc motoru olduguydu ama bunu smdye kdr soyleyecek cok fazla ortam olmadı
bugun fırsat oldu saatlerdır savunuyorum ama anlatamadım artık sizin yazınızdan snr fikri degisen arkadaşlara hiç bsy diyemicem anlayan anlar..
true love..
Drift Religion
@mhrrmkpnr
Lütfen dikkat "Motosiklete başlangıç motoru" değil, "üst sınıfa başlangıç motoru" denmiş.coq adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar;
tartışılacak bir konu yok.
Boşuna bir birinizi üzmeyin.
Çünkü hepinizin iddia ettiği şeylerde haklı olduğuna yürekten inandığı şeyler var.
Fakat burada benim de zaman zaman gözden kaçırdığım bir nokta var.
Forum herkese açık bir ortam.
Yani uzun yıllardır tanıdığımız ve ne yapıp ne yapmayacağını çok iyi bildiğimiz insanlara tavsiyede bulunmuyoruz.
Karakterini ve yapısını bilmediğimiz binlerce insan bu mesajları okuyor.
Bu nedenle bu tür topiclerde genele hitap etmek çok önemli.
Bu nedenle buraya fikirlerimizi yazarken bir kişye değil de geniş bir topluma hitap ettiğimiz göz önünde bulundurulursa, zaten bu yersiz tartışmalar da bir son bulur.
Ben buraya sorulan soruya genelin okuyacağını düşünerek bir cevap yazdım.
Eftelya'ya hitap ettiğim kısmı da fark ettiyseniz ayırdım.
Eğer Eftelya kendi şahsıyla ilgili bu konuda ki görüşümü merak ederse özelden yazar ben de o şekilde cevaplarım.
Bu ona özel bir cevap olur.
Tabii tanıyorsam.
Tanımıyorsam, yazacağım ve tavsiye edeceğim şey bu ve benzeri diğer topicleri okuması olacaktır.
Bu bu kadar basittir.
Yıllardır tanıdığım ve kapasitesini bildiğim arkadaşımla burada hiç tanımadığım adama vereceğim akıllar doğal olarak birbirini tutmaz.
Çevirirsek, bana akıl lazım olduğunda, güvendiğim, bildiğimin adamın vereceği akılla, tanımadığım adamın verdiği akıl tabii ki benim gözümde aynı değerde olmaz.
Bizim Terörist aslında önemli bişeyi anlatmaya çalışmış.
Benim de geleceğim nokta orası.
Fikrinizi soran arkadaşların hepsini tanımıyorsunuz.
Yani verdiğiniz akla birinin uyacağı tutarda hiç yüzünden ölürse, sorumlusu siz olursunuz...
Aslında uyuşamadığınız mevzunun kaynak noktası budur.
Çözümüz de basittir.
Akıl verecekseniz, oğlunuz ya da kızınıza verdiğinizi düşünürseniz, ne yazacağınızı da az çok bilirsiniz.
Yani oğlunuz ya da kızınıza almayacağınız motoru burada kimseye tavsiye etmeyin.
(Bir çoğunuz bekarsınız. Ne demek istediğimi evladınız olunca anlayacaksınız)
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
ben bugun birisine motor tavsiyesinde bulunacak olursam ona er-6n tavsiye ederim ki 2gun once aynı seyi vascoyada soyledim alıcaksan bu motoru al die
sozlerimin arkasındayım sonuna kadar burda sorulan bu motorla baslamalımıyım diildi baslangıc motoru olurmuydu ben olur diorum tercih alana kalmıs bnden cok olmaz diyen var
ayrıca basta konu motoru tasıyamazdı snr gucu yuksek gelir oldu snr babası almaz oldu vs vs uzadı gitti ama bn nie alınır konusunda heo aynı seyi soyluyorum artık anlayana..
true love..
Drift Religion
Öncelikle ankette olmaz şıkkını işerartlediğimi belirterek başlayayım. Gelelim neden olmaz dememe;olmaz çünkü güçlü, olmaz çünkü yeterli değilsin, olmaz çünkü riski yüksek, olmazlar artırılabilirler, peki olurcular bu olmazların anti tezleri için neler diyecekler yani bana karşı görüş bildirin öyle tartışalım, kullandın mı ki demeyin...
Öncelikle bilmenizi isterimki ben hiç bu motosikletleri kullanmadım yani tecrübe ederek konuşmuyorum sadece mantık yürütüyorum. Tecrübe edenler zaten yazmış, mantık yürütmekse bambaşka bir olay. Demin belirttiğim gibi "Kullandın mı ki biliyorsun gibi soruları sormayın lütfen. Aşağıaya daha önce bu tarz soru soran arkadaşlara yazdığım cevaplardan bulabildiklerimi yapıştıracağım, belki fikir olur...
Mehmet'in isteği bu yönde:
İşte yetersizlikten kastım budur.
konunun linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post1204967
Bu da bir başka arkadaş olayın gelişimi şöyle, dikkatimi çeken mesajları alıyorum sadece:
Güçlü gelir demekteki kastım burada...
Yukarıdaki konunun linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...yacim-var.html
Yine aynı soru başka bir arkadaş:
Konun linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...luk-nasil.html
Şimdi bütün bunları okuduysanız, (eftelya değil bu düşüncede olan herkes için söylüyorum) ve hala ben 600cc. alacağım diyorsanız bana değil önce kendinize mnatığınızı açıklayın. Ben bu düşüncelerin hangisindeyim onu söyleyin dürüstçe kendinize... Mantık yürütün kısaca aklınıza yatmayan yeride yazın tartışalım mantık yürütmek için bir beyine ihtiycanız var ve bunu yaparken başkalarının tecrübelerinden de yaralanabilirsiniz, illa o makinayı kullnamış olmanız gerekmez... Yapabileceğim bu kadar bu saatte.
Son kez diyorum ki 400-500-600-1000cc.'den başlangıç motoru olmaz tipi ne olursa olsun. Yapan mutlaka olmuştur ama risk olmadığı söylenemez... O risk insan hayatıysa tekar tekrar yazılmalı ve bir an önce şu kanun çıkmalıdır...
Çok uzun oldu farkındayım ama bu verdiğim cevapların yarısı bile değil, bu soru o kadar çok soruluyor ki...
Dgrmr;
abicim ben Türkiye'ye gelince bi rakı-balık organizasyonu yapalım senle.
Çok şişmişsin.
Biraz rahatlarsın.
Ben o toipcleri atlamışım herhalde, ya da hatırlamıyorum.
Gerçi öyle olsa ne olur.
Gün geçmiyor ki benzer bir topik açılmasın.
Aslında forumumuzda boyundan büyük motosikletle başlamaya kalkıp, şu an ortopediciler de dolaşan, ya da artık motosikleti olmayan bir hayli arkadaşımız mevcut.
Hatta daha kötüsü artık aramızda olmayan arkadaşlarımız da var.
Ama isterim ki hala nefes alan arkadaşlarımız samimi bir şekilde görüşlerini böyle bir topic açıp paylaşsalar.
Bir çok insan kazalara sebep olan şeyin yüksek hız olduğunu zannediyor.
Asıl yanlış burada başlıyor.
Yavaş gidersem birşey olmaz mantığı virüs gibi girmiş beyinlere.
Bunda medyanın da büyük etkisi var.
Ama yapılan istatistikler kazalarda aşırı hızın çok da büyük bir yüzde dilimine sahip olmadığını gösteriyor.
Ama yine de yüksek hızın kaza sebebi olduğuna imanımız tam.
Bu şekilde düşünenlerin büyük çoğunluğu motosiklet kullanmanın nasıl bişey olduğu hakkında çok fazla fikir sahibi değiller.
Risk denilen şeyle birebir karşılaşmadan bu düşüncede olanları ikna etmek de maalesef mümkün olmuyor.
Riskle karşılaşanların geneliyle de biz bir daha karşılaşmıyoruz.
Maalesef durum böyle.
Halbuki motosiklet asıl düşük hızlarda beceri ve tecrübe isteyen bir alettir.
Yani hızlı giderken değil, yavaş giderken motosiklete hakim olabilmek önemlidir.
Ve daha bir çok etken var.
Ama ben bu saatte kimseye motosiklet kullanmayı öğretecek değilim.
Daha ben öğrenemedim....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Yapalım İlkay Abi valla. Belki onun faydası olur. Keşke şu stajyer ehliyet işi yasalaşsa da böyle sorular hiç olmasa, gerçi biz onunda hilesini bulur yine canımızı hiçe sayarız ama hiç olmazsa fikir oturur... Daha bu yapıştırdıklarım işin yarısı bile değil inan.
Yukarıda kopyaladıkların gözümü yordu açıkçası, sıkıldım, okuyamadım.
Göz gezdirmeye çalıştım ufaktan şimdi. Bir şeye sonuna kadar katılıyorum: Özellikle İstanbul'da motosiklet kullanmak istiyorsan, motosiklet kullanıyor olabilmekten önce trafiğin ...'i olmalısın derler ya.
Stajyer ehliyet çıkarsa böyle polemikler olmaz sadece, çünkü yasalar ve yasaklar sana neyi alıp almamanı yazılı olarak önüne sunuyor olacak.
Kendini bilmeyen insan, her koşulda (bisikletten tutun ss motosikletlere kadar) kendine veya başkalarına zarar verebilecek donanımlara ve imkanlara sahiptir. Kendini bilmekte yeni başlayacağın bir uğraşta, denemeyle bulunur. Kendini bilen içinse olay şansa, beceriye ve o anki dikkatsizliğe bağlıdır.
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
Kendini bilip bilmemek tabi çok önemli, beceri, şans ve o anki dikkat hakkındaki düşüncene de katılıyorum. Şöyle bir şey yazasım da geldi yine de; biraz eksik değerlendirdiğini düşünerek;
Bir de şöyle düşün. İki tane kendini bilmez var, bu kendini bilmezlerden birinin meleketinde silah ruhsatsız, kafana göre isteyen alıyor diğerinde ise ruhsat isteniyor ve kolluk kuvvetler dışında taşımak kesinlikle yasak ve kontrol iyi. Hangi memelekette, ateşli silahla yaralama, cinayet vs. daha az olur ve hangi memlekette yaşayan kendini bilmez daha tehlikeli bir hale gelir. Türkiye'deki trafik kazası sayısı belli zaten, ehliyetlerin hangi koşullarla dağıtıldığı da.
Devlet mantıklı bir şekilde yasa koyucu, uygulayıcı ve takipçi olduktan sonra hem kendini bilmezler azalır hem de kendilerine ve çevrelerine verdikleri zarar. Bu sebeple bu yasa önemlidir diyorum ısrarla. Sen kendini bilmesen bile yapacak fazla bir şeyin kalmaz sonuçta. Ayrıca psikolojin motor ya da motorlu araç kullanmaya yetersizse 125'liği bile rüyanda görürsün. Ehliyet işi baştan aşağı değişmelidir zaten o konu çok derin...
niye olmasın cnm vitesli motorun nasıl kullanılacağını biliyorsa bile yeter
tabiki de kişiden kişiye değişir ben kendime güveniyorum
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
tamamen yetenekle alakalı..
motosikletle 100.000 km tecrübesi olupta kullanamayan insanlar tanıyorum..
kullanamama derken, neye göre kime göre diceksiniz..
motosiklet kullanmak debriyaj vites gaz üçleminden oluşmuyor, çok az insan motosikletle bütünleşebiliyor e gene çok az insan onu bacakları gibi hissedebiliyor..
makinaya binmek, one hükmetmej, onunla dans etmek tamamen kişisel, allah vergisi bi yetenekle alakalı..
bu yeteneğin kendinizde olup olmadığını anlamak çok zor deil..
çevrendeki motosikletleri kullanarak bunu anlayabilirsin..
gidersin er6 nın üstüne bi oturursun bi yoklarsın ve kullamıp kulllanamıyacağını gayet ii anlarsın..
bu işin %80 i psikolojik..
bi şeyi 40 defa sölersen olur derler, burda insnalar da sana kullanamassın die die sende kullanamıya bilirisin, belki daha farlı olsa kullanabileceğini hissedeceksin..
kendine güven çok aryrı bi duygudur..
ama kendi kendine yapabilirim demekle insanların sana yapabilirsin demesinin arasında sadece bi nüans farkı yok.. tamamen bi özgüven farkı var..
sonuçta gaz elinin altında, istediğin kada sıkmakta senin elinde..
bu cümleleri harmanlarsan sanırım bi karara varabilirsin..
GKN MOTORS
Serhatçım sorsana bir onlara ilk motosikletleri ER6n miymiş.
Konuyu neden saptırıyorsun, bayanlara güvenmemekle ne alakası var bu yorumların. Burada kaçtane yeni motosiklet kullanmaya başlayacak erkek arkadaşlarımıza ''sen git 650cc 2 silindir bir makine ile başla birşey olmaz'' dendiğini okudun.
Kız yeni ehliyet alacak ve yeni motosiklet kullanmaya başlayacakmış. Scooter'dan indim şimdi ne almalıyım demiyor.
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
bence 250 cc lik bir motorla bu işin altından kalkar
bazı bayan arkadaşlarımız biz erkeklerden bile daha iyi araç ve motpr kullanabiliyor ancak tabi istisnalar kaydeyi bozmaz
[QUOTE=coq;1211054]Eftelya;
İşin kanuni kısmının dışında kalan ve aslında asıl merak ettiğiniz sorunun cevabı da şudur.
Almak istediğiniz motosikletin size uygun olup olmadığını anlamanın yolu basittir.
Onun bir alt modelini rahatlıkla kullanabiliyor, her deliğe girip çıkabiliyor ve en limitlerde bile kendinizi güvende hissediyorsanız, yani netice olarak, o makina size yetersiz geliyorsa, bir üst sınıfa terfi etmenin zamanı geldi demektir.
Ama alt sınıftaki makinayı kullanırken yeterince iyi değilseniz ve sadece güçlü bir makinaya sahip olma hırsı gözünüzü kör etmişse, sizin için yapacak bişeyimiz yok maalesef.
Asıl cevap Horoz abimin bu paragrafıdır..
Başka bir ifadede ayak yere değiyorsa o motor kullanılabilir denmiş.O zaman herkesin bildiği bir makina olan Hayabusa'yla başlamak doğal mı?
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)