Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Kawasaki ER-6n Başlangıç Motoru Olur Mu ?

Katılımcı sayısı
68. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • olur

    12 17.65%
  • olur ama biraz uğraştırır

    10 14.71%
  • yeteneğine bağlı

    18 26.47%
  • olmaz

    11 16.18%
  • kesinlikle olmaz

    6 8.82%
  • kaybol gözüm görmesin

    11 16.18%
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Başlangıç Motosikleti ER-6N Olur Mu ?

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Terrorizer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2008
    Şehir
    Istanbul/ Avrupa
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Bu arada başka başlıkları gezerken yorumlardan birine çok güldüm... Kafamı çevirip Emrah'ın nickini görünce aynı hızda düştü yüzüm.

    Neyse herkese iyi geceler, ben yarın da takip edemeyeceğim haftaya kadar yokum
    ★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Eftelya;
    Baban sana o motosikleti almaz.
    Bu nedenle boşuna hayal kurma.

    Bundan sonra yazacaklarımı sana değil, polemik konusuna benim görüşüm nedir? diye merak edecek olanlara yazıyorum.

    Öncelikle iyi motosiklet kullanmanın boyutlarla olan ilişkisini değerlendirecek olursak, MotoGp'de yarışan pilotların en büyüğünü Eftelya'da dahil bir çoğunuz kucağınızda bebek diye sallarsınız.
    Bu motosiklet kullanmanın boyutla bir ilgisi olmadığının en açık kanıtıdır.
    Custom,Cruiser dışında kalan motosikletleri kullanmanın güç ile de bir ilgisi yoktur.
    İlla arazide kullanacağım derseniz, arazi motorlarını da yukarıdaki model motosikletler gibi GÜÇ ile ilişkilendirmek mümkün.

    Bunun dışındaki en ağır motosikletler bile sadece durup park edeceğiniz, ya da manevra yapacağınız zamanlarda sorun çıkartabilirler ama kısa zamanda alışırsınız.


    Asıl soru olan Er 6-N başlangıç motoru olur mu? polemiğine cevabım ise basittir.

    Avrupada ki hemen tüm sürücü kurslarında bu ve muadili motosikletlerle kurs verilir.

    En ideal başlangıç motosikletidir.
    Ama...

    Motosiklet kullanmaya başlangıç motosikleti değil, üst sınıfa başlangıç motosikletidir.
    Türkiye'de böyle bir uygulama olmadığı için size tuhaf gelebilir.

    Yukarıda yazdım.
    Bir çok sürücü kursu bu motosikletlerle kurs veriyorlar.
    Fakat bu kursa gelen kursiyerlerin hepsi, 16 yaşından beri motosiklet tepesinde olan ve en az 2 yıl A ehliyetini cebine koyup motosiklet kullanmış kişiler.
    Ehliyetlerini A2'ye çevirmeye geldiklerinde bu motosikletlere biniyorlar.

    Daha öncede defalarca tartıştığımız gibi bu türden soruların cevabı aslında devlette.
    Ehliyet sistemi değiştirilip Avrupa standartları yakalanırsa, sizlerde hangi motosikletle başlayayım sorusundan kurtulacaksınız.
    Tabii biz de.

    Çünkü o zaman fazla bir seçeneğiniz olmayacak....

    İşin kanuni kısmının dışında kalan ve aslında asıl merak ettiğiniz sorunun cevabı da şudur.
    Almak istediğiniz motosikletin size uygun olup olmadığını anlamanın yolu basittir.
    Onun bir alt modelini rahatlıkla kullanabiliyor, her deliğe girip çıkabiliyor ve en limitlerde bile kendinizi güvende hissediyorsanız, yani netice olarak, o makina size yetersiz geliyorsa, bir üst sınıfa terfi etmenin zamanı geldi demektir.
    Ama alt sınıftaki makinayı kullanırken yeterince iyi değilseniz ve sadece güçlü bir makinaya sahip olma hırsı gözünüzü kör etmişse, sizin için yapacak bişeyimiz yok maalesef.

    Hiç kaza yapmamanız, motosikleti iyi kullandığınız anlamına gelmez.
    Özelliklerinden yararlanamadığınız bir motosikletin size zevk vermesi imkansızdır.

    Bu, aşık olduğunuz kadın, ya da erkekle aynı yatakta el ele uyurum demeye benzer.
    Sevdiğinizle el ele göz göze uyumak, gerçekten zevk verir.
    Fakat daha fazlasını yapabileceğinizi biliyor olmak sıkıntı yaratır.
    Yapamamak ise daha büyük sıkıntıdır ki, onu ancak yaşayan bilir.

    Ama mecburen sevdiğinizin sadece elini tutarak uyursunuz.
    Sonuçta;

    Ne kadar aşık olursanız olun;
    Elleriniz Terler....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #83
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    .............................

  4. #84
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eftelya;
    Baban sana o motosikleti almaz.
    Bu nedenle boşuna hayal kurma.

    Bundan sonra yazacaklarımı sana değil, polemik konusuna benim görüşüm nedir? diye merak edecek olanlara yazıyorum.

    Öncelikle iyi motosiklet kullanmanın boyutlarla olan ilişkisini değerlendirecek olursak, MotoGp'de yarışan pilotların en büyüğünü Eftelya'da dahil bir çoğunuz kucağınızda bebek diye sallarsınız.
    Bu motosiklet kullanmanın boyutla bir ilgisi olmadığının en açık kanıtıdır.
    Custom,Cruiser dışında kalan motosikletleri kullanmanın güç ile de bir ilgisi yoktur.
    İlla arazide kullanacağım derseniz, arazi motorlarını da yukarıdaki model motosikletler gibi GÜÇ ile ilişkilendirmek mümkün.

    Bunun dışındaki en ağır motosikletler bile sadece durup park edeceğiniz, ya da manevra yapacağınız zamanlarda sorun çıkartabilirler ama kısa zamanda alışırsınız.


    Asıl soru olan Er 6-N başlangıç motoru olur mu? polemiğine cevabım ise basittir.

    Avrupada ki hemen tüm sürücü kurslarında bu ve muadili motosikletlerle kurs verilir.

    En ideal başlangıç motosikletidir.
    Ama...

    Motosiklet kullanmaya başlangıç motosikleti değil, üst sınıfa başlangıç motosikletidir.
    Türkiye'de böyle bir uygulama olmadığı için size tuhaf gelebilir.


    Yukarıda yazdım.
    Bir çok sürücü kursu bu motosikletlerle kurs veriyorlar.
    Fakat bu kursa gelen kursiyerlerin hepsi, 16 yaşından beri motosiklet tepesinde olan ve en az 2 yıl A ehliyetini cebine koyup motosiklet kullanmış kişiler.
    Ehliyetlerini A2'ye çevirmeye geldiklerinde bu motosikletlere biniyorlar.

    Daha öncede defalarca tartıştığımız gibi bu türden soruların cevabı aslında devlette.
    Ehliyet sistemi değiştirilip Avrupa standartları yakalanırsa, sizlerde hangi motosikletle başlayayım sorusundan kurtulacaksınız.
    Tabii biz de.

    Çünkü o zaman fazla bir seçeneğiniz olmayacak....

    İşin kanuni kısmının dışında kalan ve aslında asıl merak ettiğiniz sorunun cevabı da şudur.
    Almak istediğiniz motosikletin size uygun olup olmadığını anlamanın yolu basittir.
    Onun bir alt modelini rahatlıkla kullanabiliyor, her deliğe girip çıkabiliyor ve en limitlerde bile kendinizi güvende hissediyorsanız, yani netice olarak, o makina size yetersiz geliyorsa, bir üst sınıfa terfi etmenin zamanı geldi demektir.
    Ama alt sınıftaki makinayı kullanırken yeterince iyi değilseniz ve sadece güçlü bir makinaya sahip olma hırsı gözünüzü kör etmişse, sizin için yapacak bişeyimiz yok maalesef.

    Hiç kaza yapmamanız, motosikleti iyi kullandığınız anlamına gelmez.
    Özelliklerinden yararlanamadığınız bir motosikletin size zevk vermesi imkansızdır.

    Bu, aşık olduğunuz kadın, ya da erkekle aynı yatakta el ele uyurum demeye benzer.
    Sevdiğinizle el ele göz göze uyumak, gerçekten zevk verir.
    Fakat daha fazlasını yapabileceğinizi biliyor olmak sıkıntı yaratır.
    Yapamamak ise daha büyük sıkıntıdır ki, onu ancak yaşayan bilir.

    Ama mecburen sevdiğinizin sadece elini tutarak uyursunuz.
    Sonuçta;

    Ne kadar aşık olursanız olun;
    Elleriniz Terler....
    hocam size teşekkür ediyorum benim anlatmak istediklerimi siz yazdınız ve bana muhalefet olup sanki arkadasın olmesini istermisim gibi davranan insanlar size ne cevap yazarlar kim bilir yada yazabilirlermi..

    er-6yı ilk kullandıgımdan beri yada tanıdıgmdan beri aklımda o mak ilgili olan tek sey cok guzel bi baslangıc motoru olduguydu ama bunu smdye kdr soyleyecek cok fazla ortam olmadı

    bugun fırsat oldu saatlerdır savunuyorum ama anlatamadım artık sizin yazınızdan snr fikri degisen arkadaşlara hiç bsy diyemicem anlayan anlar..
    true love..

    Drift Religion

  5. #85
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @mhrrmkpnr

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı
    En ideal başlangıç motosikletidir.
    Ama...

    Motosiklet kullanmaya başlangıç motosikleti değil, üst sınıfa başlangıç motosikletidir.
    Lütfen dikkat "Motosiklete başlangıç motoru" değil, "üst sınıfa başlangıç motoru" denmiş.

  6. #86
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @mhrrmkpnr



    Lütfen dikkat "Motosiklete başlangıç motoru" değil, "üst sınıfa başlangıç motoru" denmiş.
    haklısın ozmn tum 600cc ve ustu motorla baslayanlar ölsün kampanyasını başlatıyorum kendimi affettirmek için
    true love..

    Drift Religion

  7. #87
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haklısın ozmn tum 600cc ve ustu motorla baslayanlar ölsün kampanyasını başlatıyorum kendimi affettirmek için
    Ölmesinler abi, onlar da lazım bize Sadece düzeltmek için şeyettirdim

  8. #88
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Arkadaşlar;
    tartışılacak bir konu yok.
    Boşuna bir birinizi üzmeyin.
    Çünkü hepinizin iddia ettiği şeylerde haklı olduğuna yürekten inandığı şeyler var.
    Fakat burada benim de zaman zaman gözden kaçırdığım bir nokta var.
    Forum herkese açık bir ortam.
    Yani uzun yıllardır tanıdığımız ve ne yapıp ne yapmayacağını çok iyi bildiğimiz insanlara tavsiyede bulunmuyoruz.
    Karakterini ve yapısını bilmediğimiz binlerce insan bu mesajları okuyor.
    Bu nedenle bu tür topiclerde genele hitap etmek çok önemli.
    Bu nedenle buraya fikirlerimizi yazarken bir kişye değil de geniş bir topluma hitap ettiğimiz göz önünde bulundurulursa, zaten bu yersiz tartışmalar da bir son bulur.

    Ben buraya sorulan soruya genelin okuyacağını düşünerek bir cevap yazdım.
    Eftelya'ya hitap ettiğim kısmı da fark ettiyseniz ayırdım.
    Eğer Eftelya kendi şahsıyla ilgili bu konuda ki görüşümü merak ederse özelden yazar ben de o şekilde cevaplarım.
    Bu ona özel bir cevap olur.
    Tabii tanıyorsam.
    Tanımıyorsam, yazacağım ve tavsiye edeceğim şey bu ve benzeri diğer topicleri okuması olacaktır.
    Bu bu kadar basittir.
    Yıllardır tanıdığım ve kapasitesini bildiğim arkadaşımla burada hiç tanımadığım adama vereceğim akıllar doğal olarak birbirini tutmaz.

    Çevirirsek, bana akıl lazım olduğunda, güvendiğim, bildiğimin adamın vereceği akılla, tanımadığım adamın verdiği akıl tabii ki benim gözümde aynı değerde olmaz.

    Bizim Terörist aslında önemli bişeyi anlatmaya çalışmış.
    Benim de geleceğim nokta orası.
    Fikrinizi soran arkadaşların hepsini tanımıyorsunuz.
    Yani verdiğiniz akla birinin uyacağı tutarda hiç yüzünden ölürse, sorumlusu siz olursunuz...
    Aslında uyuşamadığınız mevzunun kaynak noktası budur.

    Çözümüz de basittir.
    Akıl verecekseniz, oğlunuz ya da kızınıza verdiğinizi düşünürseniz, ne yazacağınızı da az çok bilirsiniz.
    Yani oğlunuz ya da kızınıza almayacağınız motoru burada kimseye tavsiye etmeyin.

    (Bir çoğunuz bekarsınız. Ne demek istediğimi evladınız olunca anlayacaksınız)
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #89
    eric_cartman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    bi gün benim de olacak
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam size teşekkür ediyorum benim anlatmak istediklerimi siz yazdınız ve bana muhalefet olup sanki arkadasın olmesini istermisim gibi davranan insanlar size ne cevap yazarlar kim bilir yada yazabilirlermi..

    er-6yı ilk kullandıgımdan beri yada tanıdıgmdan beri aklımda o mak ilgili olan tek sey cok guzel bi baslangıc motoru olduguydu ama bunu smdye kdr soyleyecek cok fazla ortam olmadı

    bugun fırsat oldu saatlerdır savunuyorum ama anlatamadım artık sizin yazınızdan snr fikri degisen arkadaşlara hiç bsy diyemicem anlayan anlar..
    bi laf ancak bu kadar cımbızla çekilir.

    5 satır daha oku anlıcaksın

  10. #90
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    ben bugun birisine motor tavsiyesinde bulunacak olursam ona er-6n tavsiye ederim ki 2gun once aynı seyi vascoyada soyledim alıcaksan bu motoru al die

    sozlerimin arkasındayım sonuna kadar burda sorulan bu motorla baslamalımıyım diildi baslangıc motoru olurmuydu ben olur diorum tercih alana kalmıs bnden cok olmaz diyen var

    ayrıca basta konu motoru tasıyamazdı snr gucu yuksek gelir oldu snr babası almaz oldu vs vs uzadı gitti ama bn nie alınır konusunda heo aynı seyi soyluyorum artık anlayana..
    true love..

    Drift Religion

  11. #91

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Öncelikle ankette olmaz şıkkını işerartlediğimi belirterek başlayayım. Gelelim neden olmaz dememe;olmaz çünkü güçlü, olmaz çünkü yeterli değilsin, olmaz çünkü riski yüksek, olmazlar artırılabilirler, peki olurcular bu olmazların anti tezleri için neler diyecekler yani bana karşı görüş bildirin öyle tartışalım, kullandın mı ki demeyin...

    Öncelikle bilmenizi isterimki ben hiç bu motosikletleri kullanmadım yani tecrübe ederek konuşmuyorum sadece mantık yürütüyorum. Tecrübe edenler zaten yazmış, mantık yürütmekse bambaşka bir olay. Demin belirttiğim gibi "Kullandın mı ki biliyorsun gibi soruları sormayın lütfen. Aşağıaya daha önce bu tarz soru soran arkadaşlara yazdığım cevaplardan bulabildiklerimi yapıştıracağım, belki fikir olur...


    Mehmet'in isteği bu yönde:
    Alıntı MEHMETTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında benim hep hayalimdi zx-6r yani Hyosung alıp acemiliği atmak ve ayrıca satarken zarar edeceğimden ötürü istemiyorum yani er yada geç kawasaki yi alıcam ama Hyosung la başlamadan direk alsam zx-6r yi yani hiç kullanamazmıyım yani zaman la öğrenemezmiyim yok illa olmaz kesin kaza geçirirsin yada 600 cc için mutlaka düşük cc kullanman gerekiyo derseniz sorun değil 250 cc ile başlarım ama o kadar şart değilmi yada alsam bi iki ay 2. vitesin üstüne geçmesem öğrenemezmiyim:D

    yok ben bilmiyorum ne ile alakalı ama öyle yaptığım bi sporda war faydası olurmu diye söyledim yani dedim ya kayseride oturuyorum racing motor yok diye yani racing motor almadan önce gidipte scooter kullanana sormam braz garip olur diye sizlere soruyorum
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin kaza yaparsın, düşersin demek medyumculuk olur, onu bizim söylememiz imkansız ama belli özelliklere haiz olmadan yani, yeterli olmadan bir cihazı kullanmaya başlıyacaksın risk potansiyelleri bazında bak olaya.

    Şöyle bir örnek vereyim. Diyelimki üniversite sınavına girdin, pek bir bilgin yok, sorulara baktın bildiğini yaptın gerisini attın. O da ne 2 ay sonra sonuçlar geldi puanın O.D.T.Ü Fiziği tutuyor, bir sevinç kaydını yaptırdın, okul başladı herşey çok güzel senin için, üni'de yaşam, kızlar vs... Kısacası hayatında bu kadar mutlu olamazdın çünkü senin için bir rüyaydı O.D.T.Ü...

    İlk senen ve vizeler başladı ve ilk sınav Türk Dili; zor da olsa geçtin belki, Matematik, Fizik, Kimya kırıklar, zorlanmalar arka arkaya geldi bu daha başlangıç ve sen sendelemeye kara kara düşünmeye başladın bile nasıl bitecek bu okul diye.

    Neden? Çünkü sen oraya ait değildin, bilgi dağarcığın yetersizdi, yani gerekli kualifikasyona (kalifiye) uygun değildin. Sınav ne için var belli alt yapıya sahip insanları eleyip okuyabilecekleri alanlara yönlenirmek için, sonradan sıkıntı çekmesinler diye. (Türkiye'de belki tam olarak böyle değil ama bu bir örnek, mükemmel düşün)

    Bu örnek gibi düşün, belki iyi çalışıp bütün sınavlarını verebilirsin ama alt yapını asla oluşturamazsın. Oradan mezun alt yapısı da olan bir insanla, aynı kefeye koymazsın kendini. Alt yapı çok önemlidir senin yaptığın sadece sınav geçmek için ezber olur. Önce belli özelliklere haiz ol sonradan ah vah demiyesin...

    Motosiklette aynı, uçakta, arabada kimse yetersiz birinin altına Ferrari çekmeyi, yetersiz bir pilota b737 vermeyi uygun bulmaz değil mi?

    Ek: Burhan ne yaptın sen yahu 2000km.'de az hem de çok az, neyse almışsın artık bence sınır en az 2 yıl yaklşık 15.000-20.000 km. kim ne derse desin. Keşke AB'deki 2 yıl kuralı yasalaşsa ve uygulansa diyorum bazen...
    İşte yetersizlikten kastım budur.

    konunun linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post1204967

    Bu da bir başka arkadaş olayın gelişimi şöyle, dikkatimi çeken mesajları alıyorum sadece:

    Alıntı OzZy_304 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi Akşamlar arkadaşlar .. Yeni süper sport motorsiklet almak istiyorum fakat ne ile başlamalıyım? 125 cc bir motorda almak istemiyorum çünki 1 kez alabilecek durumum var 1 kez alıcam ve artık motorun ömrü bitene kadar kullanıcam ileride ne olacağı mechul ama.. Neyse sizden istediğim birkaç model ve ne yapmalıyım ? Geçmişte vitesli motorlarla münasebetim olmuştu babamın cok eski bir Alman Zundap 'ı vardı 4 vitesti sanırsam yaklaşık 125 150 km max hız yapabiliyodu. İZMİR'de oturuyorum eğer grup aktiviteleri varsa seve seve gelirim davet eden bi abim olursa .Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
    Alıntı EA-Bolu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence 600 lükle başla. 125 alsan kullanmayı öğrendikten bikaçgün sonra 250 lik isticeksin. onuda alıp guruplarla gezmeye başlicaksın. guruplarda genelde büyük motorlarla dolu. arkada kalmak gücüne gidecek. sonra 600 isticeksin. benim tahminlerime göre. bunlar yaşanmış şeyler. her küçük motordan başlayıp büyük motora geçenler bunları söylüyor. 600 lükle başla ama akıllıca kullan. sürekli motor büyüterek zarar edersin. ben en son bi arkadaşıma 600 lük aldırdım. yani ilk motoru. ve şu an çok iyi sürüyor. uzun yolculuklara çıkıyoruz. karar senin.
    Alıntı Sergeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardes sen benide gectin helal olsun yaw dur şimdi üstüne cullanırlar adamın katilimi olcan diye elinde olsa bisikletle basla diyecek çok var burda
    Alıntı EA-Bolu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında tehlikeli olan hız deyil bilinçsiz ve dikkatsiz kullanım. arkadaş 600 lük alıp 270 le gidecek deil. yavaş yavaş başlar. birde küçük motorlar frenlersin kayar, yolda manevra kabiliyeti yani viraja girme vs. daha sakat. büyük motor güvenli ve konforlu. 600 lük güçlü diye son güçte kullanmaz tabiki. benim tecrübelerim sonucu düşüncem budur.allah korusun ama kaza yaparsa bu büyük motor olduğundan deildir. tecrübesizliktir. onun için büyükten başlarsa daha iyi daha gelişmiş ve daha hızlı tecrübe yapar.
    Alıntı OzZy_304 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için yani ben bu aracı hem kendimi tatmin etmek için ve günlük hayatımda işte canım sıkıldı diyelim basıp burdan kuş adasına ceşmeye gitmek için . tabiki ilk basmıcam gaza canımı sokakta bulmadım yavaş yavaş .
    Alıntı EA-Bolu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kararını verdinmi peki. kaç cc lik alacaksın
    Alıntı OzZy_304 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok herşeyi göze aldım ya bu yaşıma kadar toplam toplarsam 50 60 km lik tecrubem var motorların üstünde 1 kez düştüm yani bunları bilmiyorum ama sorun olcağını sanmam insan gibi kullandıktan sonra..



    ya abi 1000 lik alıp zaten kiminle yarışıcam ? yarış için almıyorum zaten öle gruplarla takılmak tatmin iş güce gitmek gezmek için zaten arabayla bile 200 km nin üstüne cıktıgımda tırsıyorum
    Alıntı Sergeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardes son olarak dikkat edecegin cok sey var ama topic uzar daha arkadaslar yazarlar zaten. benim soyleyeceklerim 1 ay kafa güzel binme. arkana kimseyi alma. arkana aldıgın ilk günde yine trafige cıkma. seriliğini denemeye calısma. altımda racing var solu bi kapatıyım moduna girme. unutma zaten baslarda temkinli korkak gidecek ilk yatısını 1 ay sonra ogrenince yapacaksın. inşallah haksız cıkarım. hadi kal saglıcakla..
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozan, sen Segeant'ı EA-Bolu'yu dinle ve git en fiyakalısından bir 600'lük al. 1 ay değil 15 gün kafa iyi (alkollü) binmesen yeter yahu, 1 ay çok ondan sonra motor üstünde promil yaptığın km. cinsinden indirime giriyor. 15 günde 200 km yapsan; 245promil-200km= 45 promil eder, bu da yasal sınır zaten, hem ustalaşana alkol tesir etmiyor.

    Şimdi bana sakın promilden km. çıkar mı deme. İnsan isteyince fen-matematik önemli değil kendine güven yeterki ilk 1-2 ay basma, temkinli ol, o zaman promilden kilometre de çıkar, 600'lük "race" makina başlangıç için en tehlikesiz bir tercih olur merak etme.

    Kusura bakmayın Sergeant ve EA-bolu ama niye böyle yapıyorsunuz anlayamıyorum? Söz konusu bir can, bir hayat 600cc. race makina ilk motor olarak tehlikeli, nedir bu ilmi bilmi hiçe sayarak tavsiye verme işi. Tavsiye verin, "olabilir" deyin, "ben yaptım oldu" deyin tamam ama tehlikesini de anlatın, "yapmazsan şu şu açılardan daha iyi olur" da deyin. "Seni anlıyorum bu isteği anlıyorum ama yine de aklın varsa yapma biz yaptık ama ilim-bilim yapma diyor, kendi insiyatifin sonuçta ama..." da deyin ama bu şekil davranarak insanlara cesaret vermeyin, zaten her olumlu örneğe atlayacak durumda olan birini yanıltmayın, insan bu durumlarda işine gelen yerleri algılar gerisini şöyleee bir okur, umut arar, sizin yaptığınız tuzak gibi oluyor, eminim siz de farkında değilsiniz, olsanız yapmazsınız. Yarın bu adamın başına bir iş gelse hiçbiriniz sorumluluk almazsınız buna da eminim.

    Nasıl tehlikeli kardeşim bu 600cc. race derseniz biraz matematik yapın yeter;

    Biri otalama 125bg. 155kg. diğeri ortalama 15bg. 130kg. Bir hesap yapın bakalım tekere aktarılan güç oranı nedir. 600cc için; 125bg/155kg=0,805... 125-250cc.'ler için yaklaşık 15/130=0,115.. yani ortalama 0,805/0,115=7 katı güç eder az mı? Altında altı tane daha ekstra motor gücü, tecrübe yok. İç açıcı bir denklem gibi geliyorsa hala aynı şekilde devam edin. Sen de Ozan git 600cc. al, ben elimden geldiğince matematikle anlatmaya çalışıyorum, hala anlamamak isteyen kendi bilir...

    Kırmızı ışıkta durdun, bir süredir sürüş halindesin, acemisin ekstra dikkat verdiğin için yorgunluk baş göstermiş farkında değilsin, daldın, gazı biraz gereğinden fazla verdin, debriyajı da hızlı bıraktın sizce ne olur? Yahu bir düşünün ne olur. İyi mi olur? peki...

    Hızın 110 km/s, vitesin 3'te devir düşük seyrediyorsun (içindende demişsinki en fazla 110 yapacam öğrenene kadar, güzel düşünce tabi, temkinlisin ya...) şehir içi akıcı trafik, öndeki hafif fren yaptı 90km/s'ye düşmek istedin frenledin vitesi fazla düşürdün, yükselttin, vitesler karıştı birbirine, yanlışlıkla taktın bire, bıraktın debriyajı, EA-Bolu motorun verdiği tepki seni fazla heyecanlandırmaz belki de, ya Ozan'ı düşürürse bu kıç atma. Arkadan gelenleri sukünet ve temkin mi duruduracak.

    Bir de bu durumlarla 125cc.'lik bir aletle karşılaşıldığını düşünün. Seni ilk pozisyonda üstünden atacak kadar şahlanamaz bile, öyle çılgın bir tay gibi seni sağa sola savurmaz en azından high-side düşüş olmaz. Bunun gibi durumlar ve aklıma gelmeyen çok daha fazlası ve kötüsü açısından 125-250cc. daha emniyetli yeni başlayan için. Yoksa bu meret hiç mi kaza yapmıyor? Hiç mi ölen olmamış üzerinde? Ben bunu imâ etmiyorum bile onu da dikkatsiz kullanırsan ölümcül olabilir. Bunlar sadece aklıma gelen ilk şeyler burada daha usta biri saysın bak daha neler çıkar...

    Tabi bu üsttekiler hep kötü senaryolar, hiçbiri olmayabilir çiziksiz masrafsız motosiklet kullanmayı 600cc. bir race ile de öğrenebilirsin fakat biri bana sorsa; (Sorsa diyorum çünkü Ozan sormuş) "4+4 ne" eder diye matematik bilgime bakar cevap verebiliyorsam, doğru olduğuna da inanıyorsam 8 derim yok bilmiyorsam susarım, "bilmiyorum kardeşim matematik görmedim" derim ama bile bile sana 10 demem, olay bundan ibaret aslında.

    Bu çok basit ve herkesin bildiği bir soru, yanlış cevap versem çoğu insan "ulem şunu bile bilmiyor" der. Peki toplumun çoğunun matematikten bihaber gezdiğini hayal edelim, bilmesem yine de bana güler miydiniz? Türkiye'de durum budur, motosiklet kültürü gelişmekte ve bu işte yanlışlık yapana şu an birşey demiyoruz belki sorun burada. Fakat bu kültürün geliştiği memlekette böyle bir soru soran dahi yok, adam kanununda belirtmiş ilk iki yıl 29bg. veya bazı yerlerde 125cc. olay bitti demiş. 10 yıl sonra bu kurallar burada da olacak o zaman bu yazılarınıza gülündüğünde "ulem adamlar nelerle uğraşıyormuş be" dendiğinde sakın alınmayın...

    Şimdi isteyen matematiği, fiziği hiçe sayıp al başla temkinli git bir şey olmaz desin bu 4+4=8 denklemini etkilemez yani tehlikeli olduğunu değiştirmez o zaman kimse bana yukarıda "promille ilgili espiri yapıyor ha ha aklınca laf sokacak" demesin ben çok ciddiyim, bunlar oluyor sizi de kandırmıyorum der, ikinizden biri itiraz ederse de 600cc. ile başlamak tehlikesiz ya o bâbda derim.

    Bu konuya kesinlikle cevap yazmayacaktım, inanın bıktım, şu yasa çıksa ve uygulansa da, sizde kurtulsanız ben de ama Sergeat ve EA-Bolu saolsunlar mecbur bıraktılar. Bana belki ikiside kızacak, "çok biliyon sen" diyecek ama eminim sonunda anlayacaklardır, çünkü anlaşılmayacak bir şey yok; bu makinalara binmenizi sağlayan mühendislerin gücünü ve bu kabiliyetlerini matematikten, fizikten aldığına inanıyorsanız diğerlerinin mantığına ve gerçekliğine de inanın, beni daha rahat anlayacaksınız.
    Alıntı OzZy_304 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok Teşekkür ederim yorumların için Baştan sona dikkatlice okudum. Benim tecrubem var demiştim 125 CC de sayende artık işin matematiksel boyutunuda cıkartabiliyorum ki cok güzel yazmışsında . Bu gün Bi arazide pratik yaptıktan sonra trafiğe cıktım bir arkadasımla arkadasın 600 rr ı var . Gayet kullanımı rahat normal motordan bi farkı yok Neden bukadar gözde büyütülür bu motor hiç anlamam hızda yapmadım gayet max 100 km hızla yolculugumu tamamladım Karşıyakadan Yeşilyurda kadar. Altında sınırsız beygir gücü demek sınırsız basmak anlamına gelmiyo. Tamam bu araclar Yarış için hız güç vs. ama herşey o gaz pedalında bitiyo.Yanlış anlamayın tabiki farklılıklar var virajlarda cok dikkatli olmanız gerek bi çok şeyi bu gün kavradım arkadasımda sağolsun bana yardımcı oldu . Cok teşekkür ederim yorumlarınız için EA. ve diğer arkadaslar gayet iyi niyetli tavsiyelerini sundular cok teşekkür ederim sizede cok teşekkür ederim işin ciddiyetini vurguladınız bir daha ama ben hangi motoru alcağım konusunda fikir istemiştim sizden motorlar hakkıında bi bilgi verseydiniz cok daha iyi olurdu bundan sonraki yorumlarda buna yönelik olursa sevinirim Herhese sevgiler
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkatlice okuduğuna hiç inanmıyorum, aklına bir rüya girmiş onu, eğri veya doğru farketmez yaşamak istiyorsun, ben buna saygı duyarım. Üni. görmüş bir adamın hala böyle ısrarcı olacağına inanmam. Okumadığın oradada yazdığım gibi "şöyleee bir baktığın" belli. Madem 600cc. race istiyorsun sana tavsiyem 2007 ve üzeri model Honda cbr600rr git al, mutlu mesut sür... Eminim gezilerde gerilerde kalmamak iyi bir bahanedir.

    Son olarkta aşağıya bir kaç önerimi yazacağım ister anla ister anlama. Anlamak istemeyene ne yazsam boş, ben seni geçtim zaten Ozan, lafım burayı okuyacak diğer hevesli arkadaşlara muhakeme yaparken sadece iyi örneklerden değil, 50-60km.'lik kendi tecrübelerinden değil tüm örnekleri göz önünde bulunduran, müsbet bilimlerin değerini anlayan ve bu bilimlerden yaralanıp hayatlarına yön veren arkadaşlara.

    Ne diyorum Motosiklet kültürünün geliştiği, insan hayatının önemli sayıldığı birçok ülkede bu tarz bir soruyu soran dahi yok. Çünkü sormanın bir mantığı yok. Kanun belirtmiş ilk 2 yıl 125cc. ya da max 29bg. acaba neden? Düşünmek iyidir çalıştırın bakalım saksıyı. O memleketler vatanadaşlarının hayatlarını bizden az mı düşünüyor da böyle bir yasak koymuş. Yoksa niyetleri sadece baskı kurmak mı? Bizim meclis yasa çıkartırken işin uzmanları ile ne kadar toplantı yapıyor acaba, onların ki ne kadar? Bunları düşünün artık, zahmet olacak ama...

    Makinayı gözünde büyüten yok ama bence sende gözünde bu kadar küçültme. senin tecrübe sandığın şey daha hiçbirşey, anlayamıyorsun, gerekli boy kilo ve mental erişkinliğe sahip herkes düz yolda, optimum şartlarda (hava durumu, yol durumu) 1000cc. 2000cc. 3000cc. sürer önemli değil bunlar, önemli olan emergency(acil) durumlar zaten. Sen istersen buradan çık Türkiye turu at, başına acil bir durum gelmeden tecrübenin, bilginin, o makinaya alışmanın önemini kavrayamazsın. Bir iluzyona kapılmış gidiyorsun. Zaten fikrini değiştir diye yazmıyorum, okuyan olursa anlasın artık diye yazıyorum lütfen üzerine alınma Ozan, senin üzerinden konuşacağım ama lafım sana değil. Sana yukarıda önerimi yaptım.

    Yeni başlayacak veya 100-200km. tecrübesi var yok insanın neyine lazım şimdiden bu güç onu söylüyoruz. Ne yapacaksın basmayacaksan, tırıs tırıs gidip hararet yaptırıp ne zevk alacaksın. Basıcağını bildiğim için yazıyorum hele bir 1000-2000km geçir bakalım üstünde, "ben bu işi kaptım yav şu hız nasıl birşeymiş" desin beynin kendine o zaman neler oluyor gör sonra yazışalım buradan.

    Bu makinaları kullanmak beceri ister, bir uçak kadar olmasa da belli bir tecrübe birikim ister şimdi sana, yarın pilot olmak istesen neler yaşayacağını, hangi evrelerden geçeceğini yazacağım, neden pilotluk dersen ülkemizde olmasına rağmen havacılık kuralları sıkı sıkıya uygulanır ve insan hayatına önem verilir, bu çok öenmlidir, bu sebeple bu iş kolundan örnek vereceğim. İnsan hayatı eğer önenli ise, neler yapılmalı en iyi bu iş kolunda görebilirsin. Uçağın bir bakımı gecikse neler olur bir düşün, pilot biraz deneyimsizse neler olabilr görülmüş ve sıkı kurallar uygulanmıştır, bu sebeple ülkemizde de uygulanan doğru ve uygun bir örnektir. Bir pilot tanıdığın varsa bir sor "ÖNCE EMNİYET" ne demekmiş?

    Fakat trafik için aynı şeyleri söyleyemem önüne gelen zaten ehliyet alır geçer sen bu trafiğe çıkacaksın ve 600cc. Race makine ile ve zaten motor kullanmayı sadece düz yolda gitmek sanıyorsun, hayatta başarılar...

    Bir pilot adayı(heveslisi), kaptan pilot olana kadar bakalım neler yaşıyor; önce 14 ay boyunca sabah 09.00 akşam 17.00 olmak üzere kurs görüyor. bu kurs süresince; yerde teorik olarak eğitime başlıyor, sonra hoca ile tek motorlu uçuşları yapıyor, daha sonra, solo uçuş yapıyor tüm bunları geçiyor, sınavlara giriyor devam ederse, çift motorlu uçuşlara başlıyor bunları öğrendi, aletli uçuş öğreniyor ve sınavlara giriyor başarılı oldu diyelim, sonra bir havayolu şirketinde iş buldu diyelim hadi, type-rating alıyor nereden baksan 3-4 ay.

    Hepsini yaptı hadi sen oldun deyip kaptan mı yapıyorlar? Bunun üzerine ortalama 5 yıl F/O olarak görev yapıyor böylece iyice uçak kullanarak pişiyor en sonunda da 189 kişinin sorumluluğunu alacak boyuta geliyor. Şimdi ben simulatörde 737-800 uçurabiliyorum diye kaptan mı oldum? Sen bir kere sorunsuz Türkiye turu attın diye işi bitirdin mi?

    Pilotluktan feyz alarak neden başlangıç için 125 ya da 250cc. tavsiye edildiğini anlamışsındir. Uçak uçurmayı ortalama 1-2 ayda öğrenirsin, hatta bugün koltuğuna otursan yanında bilen biri ile şu levye, şu altrimetre, şu trimmer, şu gösterge de bilmem ne, diye anlatılsa epey de kullanırsın. Mükkemmel koşullarda herkes uçak gemi kullanır fakat önemli olan fırtınadan gemiyi uçağı sağ çıkarmaktır.

    Bunlar da zaman ve beceri ister. Denizcilik ve Havacılılta Allah'tan kurallar sıkı sıkıya uygulanıyor ve adaylara "ÖNCE EMNİYET" ilkesi sıkı sıkıya, ne anlama geldiğiyle beraber yaşatılarak öğretiliyor. Bu yüzden sıkça kaza görmüyoruz yoksa herşey daha farklı olabilirdi. Senin mantığınla gidilseydi yani... İlim bilim budur arkadaşım geçende basitçe matematik hesabı yaptırdım doymadın ki hala 600'lük istiyorsun, şimdi bir de böyle düşün. Uçağı uçuran mühendislik, emniyetli olanın bu olduğuna karar vermiş ve insan hayatı için bu yol uygulanılagelmiştir...

    EA-Bolu km.'lerce bu motosikletleri sürmüş olsun bilgisi becerisi burada tartışılır, sana böyle emniyetini hiöçe sayacak bir tavsiye verbilecek yeteneğe sahip olduğunuda nerden çıkardın, daha senin sürüşünü bile görmedi. Gördü diyelim ne olacak. Yetkili bir ağız mı? Türkiye'de seni ölçebilecek böyle yetkili bir kişi de yok gerçi ya neyse.

    Öyle otobanda 299km. yapmak işi çözmek değildir, emeklemek için kendine düzgün gereğine uygun bir araç seç, sonra o da olur, ben yarın 600cc. racing alsam onun hakkı ile öğrenmem nereden baksam 1-1,5 yıl o zamana kadar yine emniyetli değil. "Önce Emniyet" bu ilkeyi aklından bir an bile olsun çıkartma. Bir işi de motor camiyası olarak örnek olarak düzgün yapalım. Ehliyet almak bedava zaten. Sen daha yolun başındasın kendine de bu kadar güvenme...

    bu yüzden acilen aklını başına devşir hele sana "Yok onlar fazla para vermiş içleri yanıyor o yüzden böyle yazıyorlar" diyen bazı aklı nerede olduğu belli olmayan adamlarada kulak asma. Benim derdim yok senide kazıklatacam öyle mi? Çok mantıklı bir düşünce.

    Son olarak hayat senin, zevk senin, para senin, Ülkemizde henüz cc. sınırlayıcı bir kanun yok. Olan ülkelerinde neden bizden ileride olduğu ortada. Umarım tercihin akıllıca olur...
    Güçlü gelir demekteki kastım burada...
    Yukarıdaki konunun linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...yacim-var.html

    Yine aynı soru başka bir arkadaş:

    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 17 yaşımdayım eniştemin(kullanmayı bilir kendisi) yardımıyla başlangıç için 600 lük bir makina (ss-racing) almayı düşünüyorum forumu takip ettiğim kadarıyla ilk motorumun 125 250 falan bişiler olması lazım

    işte burda benim sorum başlıyor supersport cu olmama rağmen hız tutkunu olmadığıma inanıyorum hatta çok yavaş giderken nasıl düşmemin hesabını yapıyorum ciddiyim


    eee o zaman nie ss alacan derseniz onun 4 silindirli motor sesi yok mu (vuun vun ) işte o beni cezbediyor ayriyetende ss makinaların duruşuna şekline de hastayım

    gerçekten adam akıllı sürüldükten sonra bile 600 lük makina bana bi boy büyük gelir mi dersiniz
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk defa bütün topiği okumadan yazacağım. Belki dediklerime yakın şeyleri demişlerdir foruma katılan arkadaşlar. Bir kerede benden dinle, zararın olmaz herhalde;

    Konu, 17 yaşında bir insan 600cc+ racing makina kullanır kullanamaz meselesi değildir. Elbette 17 yaşında ortalama bir insan fiziksel gelişimini tamamlamıştır, bu tür bir makinaya fiziksel olarak hükmedebilir. Fiziksel hükmetmeden kastım; ayakta tutabilme, ağırlığını kaldırabilme, belli bir sürhate kadar düz bir yolda kontrol edebilme vs.'dir Buraya kadar herşey tamamsa olayın ikinci boyuntuna geçmek istiyorum.

    Psikolojik gelişim. Yani olgunlaşma, kendine hakim olabilme, sosyal kimliğini kazabilme vs., bu bahsettiklerim ortalama 17 yaşında bir genç için "daha çok erken" diyebileceğimiz zamanlardır. 17 yaşında bir teenage (genç), arkadaşlarına, çevresine kendini ispat etmek için olmadık işler yapabilir, kendini ispat etme aracı olarak altındaki makinayı zaman zaman veya herzaman kullanabilir. He bunu nasıl yapar dersen; olmadık yerde gaz açabilir, bir modifiye doğan gelip sıkıştırırsa hırs yapıp yarışabilir, o an bütün sorumluluklarını unutabilir. Ben bunları yapmam diyebilirsin ama kitaplar, psikolojik araştırmalar böyle demiyor. Bizde bir konuyu irdelerken kişiye özel değil, ilmin bilmin ışığında yola çıkıyoruz. Bu araştırmalar, bu dönemler ergenlikten çıkıp toplumda bir yer edinmeye çalışmalarının başlangıçlarıdır, diyor. Muhtemelen yaşıtların gibi sende aynı psikoloji içindesin üç aşağı beş yukarı. He bu kusur mudur? Hayır değildir, sadece yaşının gerekleridir. Hepimiz bu yollardan geçmedik mi? geçtik. Kendine bir daha sor neden sesi? Cevabında, benim yazdıklarımın ipuçlarını zaten bulacaksın. İkinci konumuzda tamamsa gelelim üçüncü konumuza.

    Tecrübe, tecrübe, tecrübe. Şimdi 17 yaşındasın hadi diyelim babanın arabasını bir kaç kez kaçırdın toplamda 5-6 saatlik trafik tecrüben var. Sence yeterli mi altında bir fişekle trafiğe çıkmak için? İlk tecrübesizliğin trafik, ki bence bu çok önemli. İkinci tecrübesizliğin motosiklet kullanmayı hiç bilmediğini varsayıyorum. Hadi diyelim bir an geldi vitesleri karıştırdın soktum motoru kopresöre. (ki ben ilk kullandığımda 10 yıldır birfiil araba kullanmama rağmen vitesleri birbirine sokmuştum, ama altımdaki 125'lik makinaydı hatamı tolere etti) bu motosiklet senin bu hatanı tolere edecek bir karaktere sahip değil, başlayacak arkayı savurmaya sende bu halde motoru kontrol edecek tecrübeye sahip değilsin. Sonuç sence ne? Düşeceksin, üstüne de bir sürü masraf... Bu canına birşey gelmeyecek basit bir örnek. Şimdi gelelim can alıcı konulara, trafik tecrüben yok o ordan çıkar, bu şuradan sıkıştırır, tepen attı artık, dikkat zayıfladı çünkü trafik tecrübesi olan birine oranla ortalama kendini 4 kat daha fazla sıkıyorsun, kasıyorsun. Daha çok yoruluyorsun, üsütüne bir de sinir katsayın daha çok artıyor, üstüne bir de 17 yaşındasın, üstte bahsettiğim psikolojik etmenler de devreye giriyor, açtın gazı geldi karşına bir viraj, yüksek sürhatte kaç viraj aldın?, sinirlerin ne kadar sağlam?, işte o virajı alamazsan bu girdiğin son viraj olur belki... Buna benzer o kadar çok örnek verilebilinir ki, sayfalar yetmez, tecrübe çok önemli ve inan ki tecrübe 3-5 saat kursa gitmekle kazanılmıyor. Bu konuda tamamsa gelelim dördüncü ve son konumuza...

    Maddi durum. Bu makinayı diyelim baban sana aldı, bu aletin bakımı var, tutumu var kazası var, kaskosu var, benzini var. Sen bunları karşılayabilecek durumda mısın? Yoksa her sıkıştığında "baba para ver" demek hoşuna mı gidecek... Bu son madde "abicim bizim maddi durumumuz ortalamanın üstü bana yük olmaz" diyorsan önemsiz hanesine yazılabilir.

    Şimdi tüm bu maddeleri bir toplayalım ve soruyu adam akıllı bir daha soralım. Ben 17 yaşındayım, 600cc. bir racing almak istiyorum, hızı pek sevmem, fakat sesi beni çok etkiliyor ne yapmalıyım? Emre der ki; kesinlikle almamalısın, neden dersen, bknz. yukarıda yazdıklarım.

    He ben yine alacağım çok seviyorum dersen. Devlet ehliyetini aldıktan sadece ve sadece kaskını taktıktan sonra izin vermiş alabilirsin. Ama bu devlet ne kadar konun üsütüne düşmüş, ne kadar araştırmış, ne gibi kayanakları kullanmış bu kuralları koyarken orası da BÜYÜÜÜK bir soru işareti. İşte sana yorum, bu sadece bilimin ışığında yapılmış bir yorum son karar senin. Ben ilim irfan adamıyım aklın yolu bir mi diyeceksin. Yoksa hava mı atarım kızlar beni daha çok mu beğenir diyeceksin. İşte orasıda benim için soru işareti. Çünkü seni tanımıyorum. Bu tavsiyemi bütün bu arkadaş gibi teenagelere yapıyorum... Dikkatle okumalarını hiçbirşey için ne çok acele etmelerini ne de çok geç kalmalarını tavsiye ediyorum.

    Çok uzun oldu ama okuduysan ve bir pay çıkarabildiysen ne mutlu sana. Şunu da eklemeden geçemeyeceğim benim yaşıma geldiğinde zannetme ki, dört dörtlük bütün egolarından arınmış bir insan olacaksın. Hayır bu da yanlış tamamen bitmeyecek zaten ılımlı miktarda ego iyidir. Fakat ne olacak azalacak olgunlaşacaksın, hayat, trafik, motosiklet tecrüben aratacak... Nereden mi biliyorum, çünkü ben de sesine hastayım... Bu nedir o zaman. Sana yakın hissediyorum ama inan bana senin gibi değil... Kendine dikkat et...
    Konun linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...luk-nasil.html

    Şimdi bütün bunları okuduysanız, (eftelya değil bu düşüncede olan herkes için söylüyorum) ve hala ben 600cc. alacağım diyorsanız bana değil önce kendinize mnatığınızı açıklayın. Ben bu düşüncelerin hangisindeyim onu söyleyin dürüstçe kendinize... Mantık yürütün kısaca aklınıza yatmayan yeride yazın tartışalım mantık yürütmek için bir beyine ihtiycanız var ve bunu yaparken başkalarının tecrübelerinden de yaralanabilirsiniz, illa o makinayı kullnamış olmanız gerekmez... Yapabileceğim bu kadar bu saatte.

    Son kez diyorum ki 400-500-600-1000cc.'den başlangıç motoru olmaz tipi ne olursa olsun. Yapan mutlaka olmuştur ama risk olmadığı söylenemez... O risk insan hayatıysa tekar tekrar yazılmalı ve bir an önce şu kanun çıkmalıdır...

    Çok uzun oldu farkındayım ama bu verdiğim cevapların yarısı bile değil, bu soru o kadar çok soruluyor ki...

  12. #92
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Dgrmr;
    abicim ben Türkiye'ye gelince bi rakı-balık organizasyonu yapalım senle.
    Çok şişmişsin.
    Biraz rahatlarsın.

    Ben o toipcleri atlamışım herhalde, ya da hatırlamıyorum.
    Gerçi öyle olsa ne olur.
    Gün geçmiyor ki benzer bir topik açılmasın.

    Aslında forumumuzda boyundan büyük motosikletle başlamaya kalkıp, şu an ortopediciler de dolaşan, ya da artık motosikleti olmayan bir hayli arkadaşımız mevcut.
    Hatta daha kötüsü artık aramızda olmayan arkadaşlarımız da var.

    Ama isterim ki hala nefes alan arkadaşlarımız samimi bir şekilde görüşlerini böyle bir topic açıp paylaşsalar.

    Bir çok insan kazalara sebep olan şeyin yüksek hız olduğunu zannediyor.
    Asıl yanlış burada başlıyor.
    Yavaş gidersem birşey olmaz mantığı virüs gibi girmiş beyinlere.
    Bunda medyanın da büyük etkisi var.
    Ama yapılan istatistikler kazalarda aşırı hızın çok da büyük bir yüzde dilimine sahip olmadığını gösteriyor.
    Ama yine de yüksek hızın kaza sebebi olduğuna imanımız tam.
    Bu şekilde düşünenlerin büyük çoğunluğu motosiklet kullanmanın nasıl bişey olduğu hakkında çok fazla fikir sahibi değiller.
    Risk denilen şeyle birebir karşılaşmadan bu düşüncede olanları ikna etmek de maalesef mümkün olmuyor.
    Riskle karşılaşanların geneliyle de biz bir daha karşılaşmıyoruz.
    Maalesef durum böyle.

    Halbuki motosiklet asıl düşük hızlarda beceri ve tecrübe isteyen bir alettir.
    Yani hızlı giderken değil, yavaş giderken motosiklete hakim olabilmek önemlidir.
    Ve daha bir çok etken var.
    Ama ben bu saatte kimseye motosiklet kullanmayı öğretecek değilim.
    Daha ben öğrenemedim....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #93

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Yapalım İlkay Abi valla. Belki onun faydası olur. Keşke şu stajyer ehliyet işi yasalaşsa da böyle sorular hiç olmasa, gerçi biz onunda hilesini bulur yine canımızı hiçe sayarız ama hiç olmazsa fikir oturur... Daha bu yapıştırdıklarım işin yarısı bile değil inan.

  14. #94

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke şu stajyer ehliyet işi yasalaşsa da böyle sorular hiç olmasa, gerçi biz onunda hilesini bulur yine canımızı hiçe sayarız ama hiç olmazsa fikir oturur... Daha bu yapıştırdıklarım işin yarısı bile değil inan.
    Yukarıda kopyaladıkların gözümü yordu açıkçası, sıkıldım, okuyamadım.
    Göz gezdirmeye çalıştım ufaktan şimdi. Bir şeye sonuna kadar katılıyorum: Özellikle İstanbul'da motosiklet kullanmak istiyorsan, motosiklet kullanıyor olabilmekten önce trafiğin ...'i olmalısın derler ya.

    Stajyer ehliyet çıkarsa böyle polemikler olmaz sadece, çünkü yasalar ve yasaklar sana neyi alıp almamanı yazılı olarak önüne sunuyor olacak.

    Kendini bilmeyen insan, her koşulda (bisikletten tutun ss motosikletlere kadar) kendine veya başkalarına zarar verebilecek donanımlara ve imkanlara sahiptir. Kendini bilmekte yeni başlayacağın bir uğraşta, denemeyle bulunur. Kendini bilen içinse olay şansa, beceriye ve o anki dikkatsizliğe bağlıdır.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  15. #95

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda kopyaladıkların gözümü yordu açıkçası, sıkıldım, okuyamadım.
    Göz gezdirmeye çalıştım ufaktan şimdi. Bir şeye sonuna kadar katılıyorum: Özellikle İstanbul'da motosiklet kullanmak istiyorsan, motosiklet kullanıyor olabilmekten önce trafiğin ...'i olmalısın derler ya.

    Stajyer ehliyet çıkarsa böyle polemikler olmaz sadece, çünkü yasalar ve yasaklar sana neyi alıp almamanı yazılı olarak önüne sunuyor olacak.

    Kendini bilmeyen insan, her koşulda (bisikletten tutun ss motosikletlere kadar) kendine veya başkalarına zarar verebilecek donanımlara ve imkanlara sahiptir. Kendini bilmekte yeni başlayacağın bir uğraşta, denemeyle bulunur. Kendini bilen içinse olay şansa, beceriye ve o anki dikkatsizliğe bağlıdır.
    Kendini bilip bilmemek tabi çok önemli, beceri, şans ve o anki dikkat hakkındaki düşüncene de katılıyorum. Şöyle bir şey yazasım da geldi yine de; biraz eksik değerlendirdiğini düşünerek;

    Bir de şöyle düşün. İki tane kendini bilmez var, bu kendini bilmezlerden birinin meleketinde silah ruhsatsız, kafana göre isteyen alıyor diğerinde ise ruhsat isteniyor ve kolluk kuvvetler dışında taşımak kesinlikle yasak ve kontrol iyi. Hangi memelekette, ateşli silahla yaralama, cinayet vs. daha az olur ve hangi memlekette yaşayan kendini bilmez daha tehlikeli bir hale gelir. Türkiye'deki trafik kazası sayısı belli zaten, ehliyetlerin hangi koşullarla dağıtıldığı da.

    Devlet mantıklı bir şekilde yasa koyucu, uygulayıcı ve takipçi olduktan sonra hem kendini bilmezler azalır hem de kendilerine ve çevrelerine verdikleri zarar. Bu sebeple bu yasa önemlidir diyorum ısrarla. Sen kendini bilmesen bile yapacak fazla bir şeyin kalmaz sonuçta. Ayrıca psikolojin motor ya da motorlu araç kullanmaya yetersizse 125'liği bile rüyanda görürsün. Ehliyet işi baştan aşağı değişmelidir zaten o konu çok derin...

  16. #96
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    niye olmasın cnm vitesli motorun nasıl kullanılacağını biliyorsa bile yeter
    tabiki de kişiden kişiye değişir ben kendime güveniyorum
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  17. #97
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    tamamen yetenekle alakalı..
    motosikletle 100.000 km tecrübesi olupta kullanamayan insanlar tanıyorum..
    kullanamama derken, neye göre kime göre diceksiniz..
    motosiklet kullanmak debriyaj vites gaz üçleminden oluşmuyor, çok az insan motosikletle bütünleşebiliyor e gene çok az insan onu bacakları gibi hissedebiliyor..
    makinaya binmek, one hükmetmej, onunla dans etmek tamamen kişisel, allah vergisi bi yetenekle alakalı..
    bu yeteneğin kendinizde olup olmadığını anlamak çok zor deil..
    çevrendeki motosikletleri kullanarak bunu anlayabilirsin..
    gidersin er6 nın üstüne bi oturursun bi yoklarsın ve kullamıp kulllanamıyacağını gayet ii anlarsın..
    bu işin %80 i psikolojik..
    bi şeyi 40 defa sölersen olur derler, burda insnalar da sana kullanamassın die die sende kullanamıya bilirisin, belki daha farlı olsa kullanabileceğini hissedeceksin..
    kendine güven çok aryrı bi duygudur..
    ama kendi kendine yapabilirim demekle insanların sana yapabilirsin demesinin arasında sadece bi nüans farkı yok.. tamamen bi özgüven farkı var..
    sonuçta gaz elinin altında, istediğin kada sıkmakta senin elinde..
    bu cümleleri harmanlarsan sanırım bi karara varabilirsin..
    GKN MOTORS

  18. #98

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Alıntı SeRHaTeKiNci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bal gibi de olur.. Yetenekliysen, hırs ve azimle altından kalkarsın.

    Niye olmasın ki. Bayanmış.. Ne alakası var bayan olmakla.

    Sitemizde 600F, SV650, Fazer gibi motosikletleri süren bayan arkadaslarımız var.

    Onlar analarının karnında öğrenmedi ya bu mereti sürmeyi...

    UZUN LAFIN KISASI: SÜRERSİN AMA BABAN ALMAZ EFTELYACIM..
    Serhatçım sorsana bir onlara ilk motosikletleri ER6n miymiş.

    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bayanları ne die bukdr kucumsuyosunuz anlamıorum
    Konuyu neden saptırıyorsun, bayanlara güvenmemekle ne alakası var bu yorumların. Burada kaçtane yeni motosiklet kullanmaya başlayacak erkek arkadaşlarımıza ''sen git 650cc 2 silindir bir makine ile başla birşey olmaz'' dendiğini okudun.

    Kız yeni ehliyet alacak ve yeni motosiklet kullanmaya başlayacakmış. Scooter'dan indim şimdi ne almalıyım demiyor.
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  19. #99

    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    göztepe (İ.S.T)
    Motosikleti
    yamaha dragstar 650 cc
    bence 250 cc lik bir motorla bu işin altından kalkar

    bazı bayan arkadaşlarımız biz erkeklerden bile daha iyi araç ve motpr kullanabiliyor ancak tabi istisnalar kaydeyi bozmaz

  20. #100
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    [QUOTE=coq;1211054]Eftelya;
    İşin kanuni kısmının dışında kalan ve aslında asıl merak ettiğiniz sorunun cevabı da şudur.
    Almak istediğiniz motosikletin size uygun olup olmadığını anlamanın yolu basittir.
    Onun bir alt modelini rahatlıkla kullanabiliyor, her deliğe girip çıkabiliyor ve en limitlerde bile kendinizi güvende hissediyorsanız, yani netice olarak, o makina size yetersiz geliyorsa, bir üst sınıfa terfi etmenin zamanı geldi demektir.
    Ama alt sınıftaki makinayı kullanırken yeterince iyi değilseniz ve sadece güçlü bir makinaya sahip olma hırsı gözünüzü kör etmişse, sizin için yapacak bişeyimiz yok maalesef.


    Asıl cevap Horoz abimin bu paragrafıdır..

    Başka bir ifadede ayak yere değiyorsa o motor kullanılabilir denmiş.O zaman herkesin bildiği bir makina olan Hayabusa'yla başlamak doğal mı?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)