Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MOTOSİKLETE BAŞLARKEN

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW olacak inş.
    Merhaba
    Henuz bir motosikletim yok ama 2 yıl icinde almayı planlıyorum ve bu motorun da 1200 cc bir cruiser olmasını dusunuyorum. Forumlarda gordugum kadarıyla baslangıc motoru olarak 125-250 cc motosikletler oneriliyor ve hep aynı cekinceler sıralanıyor. simdi sunu merak ediyorum;

    -kamyon ehliyeti alacak bir kisinin önce arabadan baslaması gereklimidir?

    motosiklet diger araclardan farklı ve surucunun yetenekleri ve fiziksel guc de oldukca onemli. ancak ben motosiklette neden fiziksel gucun onemli oldugunu tam olarak anlamıyorum. bu tamamen bir denge problemi ve siz motoru guc kullanarak dengede tutamazsınız.

    -diger bir onemli konu da buyuk motosikletlerin potansiyel tehlike gibi gosterilmesi. zaten motosiklet ile 40 km hızı gectiginizde hayati tehlike tasıyorsunuz demektir. kendi tecrubenizin ve yeteneklerinizin sınırının bilincinde olarak herhangi bir motosikleti kullanmakta neden o kadar sakınca var?

    -racing tipi bir motosiklet acemi (motosiklet kullanmayı bilmediginin farkında olmayan) bir surucu icin tehlikeli ancak daha yavas tempoda ve hızda kullanılan cruiser lar da neden aynı tehlikeyi yaratsın anlayamıyorum.

    sonucta hangi motoru kullanmaya baslarsak onun ayarlarına ve kontrollerine alısıyoruz ve diger motosikletler bize yabancı kalıyor. bu alısma safhasında da tek yapmamız gereken bu isi bilmedigimizi ve cok dikkatli olmamız gerektigini bilmek degil mi?. aksi takdirde 50cc lik bir scooter da bize mezar olabilir.....



    ******************************************
    + Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
    + Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
    + Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    + Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    + Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    *®*******************************************®
    GSR 600


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    öncelikle başlığı yanlış yerde açmışsın, bu iş için açılmış bölüm var. Tahmin ediyorum ki oradaki yazıları da okumamışsın. Çok zamanım olmadığı için detaylı yazamicam ama en azından ilk soruna başka bir benzetmeyle cevap vereyim; hayır kamyon ehliyeti alacak birinin arabadan başlaması gerekmeyebilir ama araba ehliyeti alacak birisinin ferrari enzo ile başlamaması gerekir. Sonuçta isterse cruiser olsun, 1200cc çok iyi bir değer.
    Kendimi tutamıyor ve ikinci soruna da cevap veriyorum, neden mi fiziksel güç gerekiyor? İmzandan anladığım kadarıyla bmw seviyorsun ve bir BMW R1200C Classic aldığını düşünelim, deposu doluyken 258 kg ağırlığında. Bu motosikletin BMW'nin en hafif Cruiser'ı olduğunu söylememe herhalde gerek yok, tahmin edebilirsin. Kırmızı ışıkta durdun, ayağını yere bastın. Biraz önce oradan geçmiş olan belediye otobüsünün damlattığı yağdan ayağın biraz kaydı, motosikletini tutabilecek misin? Ya da hafif bir rampada U dönüşü yapman gerektiğinde motosiklete hakim olabilecek misin? Evet motosiklet hareket halindeyken dengeli, ama tekerlekleri dönmüyorken bütün dengesi senin ne kadar kuvvetli olduğun. Ağırlık örneğini verirken yan sehpada park ettiğin motosikleti dikip harekete geçmen durumunu zaten söylemiyorum bile.

    Yukarıda bahsettiğim iki nokta şu anda motosiklet kullanmıyor olduğun için bir şey ifade etmemiş olabilir. Ama eğer bir çok uzman ve tecrübeli insanın sözünü dinleyip ufak bir motosikletten başlarsan tatlı bir şekilde hak vereceksin, ama yine de kafanın dikine gidip Classic'inle gezerken başına bir şey gelirse hakkımızı acı bir deneyim sonrası vermiş olacaksın.

    Sağlıklı sürüşler..
    imza, safrane

  3. #3
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    safrane güzel örnekler vermişssin abi
    +1
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  4. #4

    Üyelik
    13 Nisan 2004
    Motosikleti
    fazer 600,sym jride200
    merhaba

    safran arkadaşımızın dediği gibi özellikle cruiser ve 1200 cc bir motor oldukça ağırdır..tabiki güç ister motor sadece düz giderken dengelidir..ondan sonrası dönerken dururken vs.. tamamen senin gücüne bağlı..ben geçen gün garajda dönerken benim cruiser ın gidonu biraz fazla çevirdim ve motor yattı yatacak ayağımı yere koydum ve tüm gücümle çekmeme rağmen kaldıramadım.250 kg lık makina..

    bence 250 lik bir cruiser ile başla ..1 sene kullan sonra 600 lük 800 lük makinalara geç derim direk 1200 lük ağır ve zor gelir..motor kuvvetide acemi biri için cabası..
    istanbul kadıköy
    gurkanyaran@hotmail.com

  5. #5
    SpearHEAD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650 Dakar
    ecsyhan kardeşim bu mantıkla gidmeye çalışıp gidemeyen malsef çok gördük aman haa !!!! elimden geldiğince sorularına cevap vermeye çalışıyım

    bir racingin scooterın ağırlığında olmadığı bağsetmiyorum bile en büyük fark hızlanmaları racinde ister istemnez çok kısa bir sürede hızlanır ve tepki vermen gerkir ki kısa sürede tepki vermek tamamen deneyim işidir bununla beraber ağır motorsikletlerde yavaş gitmek hızlı gitmeye göre daha zordur yani ivme alamassan dengeyi sağlıyamassın

    motorsikletde denge önemli olabilir ama gücünden fazla bir motoru kullanamassın safrane ın dediği gibi en basit örnek bayır yukarı dik bir yerde trafige yakalandın 200kilo motorsikleti nasıl tutacaksın yeterince güçlü değilsen daha önce motor kulanmadıysan bunun ne kadar zor olabileceğini bilmessin

    motorsikletini ne kadar iyi kontrol edersen o kadar iyi bir sürücü olabilirsin ve bu deneyimle kazanılır. ne kadar dikkatli olsanda yeni başlayan biri içiin güçlü motor fazla güçlüdür umarım anlatabilmişimdir

  6. #6
    suspectbiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Suzuki VS 1400 GLP custom
    ben 1500 kullandım ilk kullanışta devirdim duyurulur bence de ufak hacimle başla (yanlış anlamayyın artık kullanabiliyorum :D)
    _______BURSA MOTO KLUB KAPTANI_______
    motorun mu var bas marşa asla durma

  7. #7
    CANGO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2005
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    ecseyhan, sen bildiğin yolda ilerle. allah yolunu açık etsin. genç ve güzel öleceğin kesin.

  8. #8
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    Hocam sorumu soruyorsun dersmi veriyorsun anlamadım. ama yavaş giden bir cruiser ı kullanmak hızlı giden bir cruiser i kullanmaktan zordur. Cruiserler kullanımı kolay bir motormuş gibi yazmışsın cruiser kullanımı kolay degil rahatbir motordur ama ustalaştıktan sonra yenibiri için gayet zordur.

  9. #9

    Üyelik
    16 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW olacak inş.
    verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim arkadaslar.

    sizleri cok iyi anlıyorum. 1958 model bir BMW R60'ımız var. orta okul yıllarında babam bir kez kullanmama izin vermisti ve yanlıs hatırlamıyorsam gidonu cevirmeye bile gucum zor yetmisti. (yaklasık 200kg) dedem ve babam çok eski motosiklet kullanıcıları ancak yasadıgımız bazı acı tecrubeler sonucunda beni motosikletten uzak tuttular. ancak tam anlamıyla bir bmw asıgıyım. bu sebeple baska bir motor kullanmak istemiyorum. baslarsam da bmw ile baslama istiyorum. ancak bmw urun serisinde en kucuk motor f650gs o bile 190 kilo ve 50 hp ancak bmw kataloglarında baslangıc olarak kullanılabilecegi yazıyor. tabiki hafif ve zayıf bir motora hukmetmek cok daha kolay ama dedigim gibi bmw den baska bir motor kullanmak istemiyorum. ne yapacagım konusunda cok kararsızım. bu konuda yetenegim oldugunu biliyorum ama tecrube yok. cok kararsızım.
    GSR 600

  10. #10

    Üyelik
    18 Ekim 2005
    Bak arkadaşım ben daha hiç motor kullanmadım ama bence sen tecrübeli arkadaşların laflarını dinle.Hayalindeki motora 1sene 2sene geç binersin illa ki istediğin buysa tecrübe kazan küçük bir motorla ve yavaş yavaş arttır.Küçüklüğümden beri motorlu her alete meraklıyım ve ilk araba kullandığımdan beri herkes benim çok yetenekli olduğumu söyledi.Peki bu iyi bir mazeretmi,tabiki hayır.Çok yetenekli olabilirsin ama bu o kadarda önemli değildir.Önemli olan yeteneğini avantajına çevirebilmektir.Yeteneğin senin avantajındır ama bunu lütfen dezavantaja çevirme.Arkadaşım sen genede kendine dikkat et sonra kafamızı duvarlara vurmayalım ki vurmaya fırsatımız olursa.

  11. #11
    poseidon_20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    mondial mt 125
    bana diyecek bisey kalmamis arkdaslar olylari örneklerle anlatm1slar
    0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta

  12. #12
    Sgt_Phoenix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2005
    Şehir
    izmirr
    Motosikleti
    yamaha ybr 124 yamaha yedi bizi 125lik diye =)
    bence tecrübeli arkadaşlarımızı dinle ayrıca yeni başlayana göre büyük motorlar çok dezavanjlıymış denemedim bilmiyorum ama en önemlisi tecrübelilerin sözünü dinlemek bmw te 2 sene sonra binsen nolucak burda önemli olan motor zevkini almak ki bunun içinde yaşaman gerekio ve sen böylee inat edersen senin motor zevkin kısa sürcek cangonun dediği gibi geç ve güzel ölüceğin kesin

  13. #13

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    bence 650gs de başlamak için çok iyi bir motosiklet değil, fazla yüksek. başlanmaz mı, başlanır belki ama zorlanılır. sonuçta bmw motosiklet ürün gamında en küçük motosiklet f650gs olabilir, adamlar da oturup kardeşim bizim en küçük motosiklet bile büyük, bizden başlamayın yazacak değil herhalde di mi
    imza, safrane

  14. #14
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    hoca bmw den başka motor kullanmak istemiyorum diyosun.bende sıradan 125 lik kurye tipi motorlar üstünde görünmek istemem fakat motor hacmi ve kalitesini arttırmanın yolu alt kategori motorlardan geçiyo.ayrıca başlangıç motorunun 0 km yeni bi motor olması bence mantıklı deil.hele sözkonusu senin dediin gibi büyük ve pahalı makineler ise hiç mantıklı deil.o makinede deneyim kazanana kadar haşatını çıkarırsın,belkide usta olmadan pert edersin motoru,veya sen pert olursun.hiç deilse bi süreliğine,temel bazı şeyleri tecrübe edene kadar ufak motorlara takıl.arkadaşlar motorun ağırlığındanda söz etmişler,belki senin fiziksel yapın motorun ağırlığıyla baş edebilir fakat en önemlisi senin yokuşlarda vereceğin tepki.senin gücün motorun ağırlıyla baş etsede yokuşlarda kalkmayla ilgili tecrüben yoksa o motorun ağırlığı daha ezici olcaktır.yani demek istediğim tecrübe olmadan kuru güçte işe yaramaz.

  15. #15
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    arkadaşım motor kullanma tamamen eğitim ve kabiliyet meselesidir şimdi 250 cc bir racing (250 cbr) rahatlıkla 650 gs sin son sürati olan 190 km ye çıkar ee 250 cc ile başla diyenlere sorarım ne fark var 125 cc aprilla 2 zamanlı sport modeli 32 beygir güç üretirken 160 km azami sürat yapıyor vede modifiyesiz karburatör memelerini biraz genişletir dişlilerle oynarsanız bu motorda 190 km ye çıkacaktır nolacak ne diyelim şimdi biz arkadaşa mobiletlemi başla onlada 120 km yi görenler var ee geri ne kaldı 50 cc today mi
    arkadaşlar adam gibi kullanırsan 650 gs mükemmel başlangıç modelidir aslında daha motora çıkar çıkmaz son sürati ne diye deneyecek olan birine honda today bile bir ölüm makinesidir ama deneyimsiz olduğunun farkınbda olan limitleri zorlamayan birine 650 gs in ne sakıncası olabilir her şeyden önce biz motorcular kendimizi aşağılamıyomuyuz sizce 650 ye binen motorcu gazı açar ya bi arabaya yada bir duvara gömer ya ölür ya sakat kalır zihniyetiyle bu anlattıklarım mobiletle olmazmı zannediyosunuz bakın tek teker arif 80 cc motorla kaza yaptı ne diyecez 650 cc üstü kullananlar için 100 cc altı tehlikelidirmi
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  16. #16

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    BBRR, olay adam gibi kullanmak değil, son hızını kullanmak hiç değil, kontrol kolaylığı olayı. ufak bir motosikleti düşerken bacaklarını omuz genişliğinden biraz daha fazla açarak dengeleyebilirsin, 650gs'le bunu yapamazsın. yukarıda yazılanları okuduysan maksimum süratle ilgili birşey yazılmamış, bizim yazdıklarımız zaten motosiklet yavaş giderken ya da hareketsiz durumdayken olabilecek şeyler.

    her olayda olduğu gibi motosiklette de abartıya gerek olduğunu düşünmüyorum. biz ufak cc ile başla derken git de en performanslı küçük cc ile başla demiyoruz. eğer o yazıları okuyup da öyle bir izlenim edindiysen "250 cc ile başla diyenlere sorarım" deme de git bir doktora "ben okuduklarımdan yanlış anlamlar çıkartıyorum niye diye sorarım" de
    imza, safrane

  17. #17
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    safrane, arkadaşım sen belliki hiç ağır motor kullanmamışsın senin mantığınla 363 kg boş ağırlığı olan 1800 cc goldwing kullanılamaz mazallah düşerse 6 kişi ancak kaldırır bin bir 650 lilik makinaya bakalım kontrolu nasıl (racing hariç)enduro motorlar üzerine oturuş pozisyonu olarak en kolay kullanılabilen motorlardır vede senin altındaki speedfight motordan çok daha dengelidir bunu tahmin etmiyorum biliyorum
    bak okuduğunu anlıyabiliyosan yukarda örnekte vermişim tek teker arif gibi kontrolü çok yüksek ve bu işin show kısmında olan biri 80 cc motorla ciddi bir kaza atlattı kendisi eğer kaskım olmasaydı sonuç çok daha kötü olurdu diyor motorun kontrolü tamamen deneyim işidir bir hayabusa kullanıcısına 125 cc cross ver bak nasıl zorlanacak yani sonuç şu her motorun acemiliği vardır

    bence 650gs de başlamak için çok iyi bir motosiklet değil, fazla yüksek.
    bunu nerden çıkardın hadi bilmiyon en azından gir bmw nin sitesine bak sele yüksekliği kaç cm ben söyliyeyim sen zahmet etme 78 cm normal 81 ve 75 cm arasında opsiyonel ayarlanabiliyor ve bu boş yükseklik üzerine biri çıktımı en az 3 cm oturacaktır genelde scooterler 65-70 cm arasında yüksekliğe sahip cidden 5 cm daha yüksek
    ha eğer deseydin ki
    KTM 640 LC4 adventure o zaman sana hak veririm o motorun sele yüksekliği 95 cm ama sen araştırmadan yazdığın için bunuda bilmiyosundur fenamı işte öğrendin
    "250 cc ile başla diyenlere sorarım" deme de git bir doktora "ben okuduklarımdan yanlış anlamlar çıkartıyorum niye diye sorarım" de
    bak hatan nerde biliyomusun deneyimsiz olupta atıp tutmak zordur deneyimli biri gelir taşı gediğine koyar ancak böyle sokak azı ile kendini savunursun

    ufak bir motosikleti düşerken bacaklarını omuz genişliğinden biraz daha fazla açarak dengeleyebilirsin, 650gs'le bunu yapamazsın
    bu yazıyı okuyanlar sadece güler ya ee 650 gs nasıl dengede duruyo sanıyon sağdan soldan desteklemi
    scooter nasıl dengede duruyosa 650 gs te aynı şekilde durur body çalışmana gerek yok 16 yaşında 65 kg biri gayet rahat dengeler inan (normal zekaya sahip) motoru gücü dengeler ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  18. #18
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    başlangıç olayı bence herkezin kendi elinde diyorum tarz ve tecrübe meselesi 4 teker arabada bile kabi,liyetsiz birine ver örneninceye kadar yada her sürüşünde bir hatası çıkıcaktır başlangıç 125-250cc belki bir konuda haklı ama tecrübe ve yetenek diyorum ben
    ERASER WİLL COME BACK

  19. #19
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    safrane, kusura bakma biraz fazla yüklenmişim senin mesajlara bakınca 18 yaşında olduğunu gördüm tabi deneyimlerine göre yazıyosun benim motor kullanma ömrüm senin yaşından fazla şöle diyeyim benim yazımda direk bir hedef yok ortaya yazılmış ama sen bana direk bir yazı yazınca ikinci yazımda haliyle sana dönük oldu biraz ağır ifadeler kullanmışım ama sende yazılarına dikkat et benim fikrim şu de somut örnekler ver hem daha inandırıcı hem daha güvenilir olacaktır
    bak ben örnek verirken cm sine, modeline, azami süratine, beygirine kadar örnek veriyorum yani ben senelerden beri binerim doğrusu benim bildiğimdir demiyorum bu rakamları tek tek araştırıyorum şimdi sen bmwnin sele yüksekliğinin 75 cm olduğunu bilsen çok yüksek dermiydin
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  20. #20
    nouma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    henüz yok :(
    BBRR , abi ne olursa olsun, daha küçük motor yeni birisi için daha az risk demektir.. Belki cesaret vermeye çalışıyorsun ama yarın birisi senden cesaret alıp bir hata yada kaza yaparsa vicdanin rahatsız olur.. Yıllarca edilen genel deneyim neyse sorgulamadan , örneklendirmeden , istisnalar kapısını kurcalamadan kabullenmek gerek bence bu konuda, riske atılacak şey bir insan hayatı..
    Ayrıca arkadaş istanbulda yaşıyor, Sen marmaris şartları trafiği ve yollarına göre konuşuyorsan çok yanlış yapıyorsun..
    eywallah..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler