ilk 1000 km motoru zorlamadan git sonra ise motoru 1de biraz zorla 2de biraz daha cok zorla 3 te rampa aşağı son gaz uzun süreli zorla 4-5 de zorlamana gerek yok motor 3te daha iyi açılır böyle motor uzun yola daha dayanır...
ilk 1000 km motoru zorlamadan git sonra ise motoru 1de biraz zorla 2de biraz daha cok zorla 3 te rampa aşağı son gaz uzun süreli zorla 4-5 de zorlamana gerek yok motor 3te daha iyi açılır böyle motor uzun yola daha dayanır...
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
arkadaşlar bende de 100lük mondıal motor aldım ama 4. viteste 80 e geldimi dayanıo çok fazla hız yapamıyo birisine sordum nasıl açarım diye sorduğum kişi dedi yokuş bir yer warsa oradan 1 veya 2. vitesle çık geri aşağı inerken 4 witesle son gaz in dedi ondan sonra 20 dk falan bekle ondan sonra aynısını bir dha yap dedi böle yapsam açılırmı weya başka nasıl açabilirim
ben salcano wolf 125 aldım motor kullanmayı onda ögrendim nasıl acılacagın ıbilmiyorum motorun herkes bişi söylüyoo ben ilk 500 km 7000rpm aşmadım daha sonra uzun oyl yaptım sıklıkla otoban motorr 100 yapıyordu en son ve şimdi 1080 km de yüklen dediler motoraa bendee rahat rahat devir saatine bakmıyorum kafam esince vites attırıyorum devir kesitiryorum kesmiyoda iştee zevk meselesi vee tasındıgımız icin artık uzun yola cıkamıyorum bulundugumuz yerde polis cok motorun sagır olmsaında korkuyorum neden mi cünküü4 . vitesde bugun rpm 8 olmus 85 i zor gördüm 5 e attım rpm 7 de 100 e değdi ben bunla 120 görmüştü mbi ara ne yan isağır mı şimdi motor bakıma falan gitmişti 500 km de adam bas bişi olmaz dedi yaa valla okudum canım sıkıldı bunları
sağır olmuş bu motor yapıcak bi şey yok
kardeş uzun yol yapsam ben bunlaa zorlasam düzelmez mi
motorunuzu açmak mı istiyorsunuz
1-RODAJ DÖNEMİ: rodaj döneminde klavuzda yazanlara dikkat edin.Rodaj kurallarına ne kadar uyuz olsa da uyun.Emin olun çabuk geçecek.
2-RODAJ ve AÇMA ARASI ALIŞTIRMA DÖNEMİ: Rodaj bitimi motoru zorlamaya başlayın ve yavaş yavaş yüklenin. rodajdan sonraki 1000km'de motoru hızlı sürün. Ama boş alanlarda
3-MOTORU AÇMA DÖNEMİ: Şimdi sırada motoru açmak ve maksimum güce ve hıza ulaştırmak var. Bunun için kendinize ilçelerin boş yokuşlu yolları lazım. Yapacağınız şey yokuş yukarı giderken motoru vites yükseltmelerde redline'a kadar zorlayıp -bağırtıp vites atmak. Bu işlemi motorunuzun hızında max artışı yakalayana kadar yapın.
mesela 1.viteste artçınızla yüklüsünüz. yokuş çıkıyorsunuz. gaza yüklenin .motor acıklı acıklı bağırsın. yokuşa devam. 2ye takın. gaza abanın. motoru ağlatın. biraz ağlasın zararı yok. sonra vitesi 3e tak. zorla zorla 4e tak. böyle böyle yokuşları bol bol çık. benim arkadaşım bu yolla 125 cc son hızı 105 km/h olan motorunu açtı Konya çumra yolunda. şimdi yarışlarda ilk varan o. son hızı 125 km/h oldu. Motor böyle açılır abiler.
DİKKAT. Motorunuzu 0 aldığınızda sakın açmaya kalkmayın. Motosiklet motorları zaten kısa ömürlüdür. Çünkü dakikadaki devirleri 10000e kadar çıkar. devir demek çok hızlı piston hareketi demek. piston hareketinin hızlı olması demek zımpara etkisi demek. piston silindiri, silindir de pistonu zımparalıyor demek. bu çok kaliteli japon motosikletlerinde de böyledir. çünkü bu motorun karakteristiğinde vardır. Motor üretildiğinde maksimum devir ne kadar düşük seçilirse motorun ömrü o kadar uzun olur. bkz itü motor tasarımı kitabı vs.
Demek istediğim o ki 5 yıl olan sağlıklı motor ömrünüzü rodaj yapmadan açmaya kalkarsanız 3,5-4 yıla düşürürsünüz. Bu yüzden rodajı ihmal etmeyin. Rodajdan sonra her türlü eziyeti yapabilirsiniz. Tabii motorunuz çabuk ölsün istiyorsanız.
Rodajın artan teknolojiyle tarihe karışması söz konusu değildir. en azından günümüz teknolojisiyle. Cnc makinelerin bile toleransları vardır. bu yüzden motorumun pistonu 0 toleransla üretildi rodaja gerek yok demek hikayedir. motorunuz çok kaliteli çelikten özene bezene üretilse bile rodaj yapmalısınız. yapmayan arkadaşlar var forumda motorum hala taş gibi diyenlere ise motorunuzun ömrü 10 yılsa siz zaten 8 yıla düşürmüşsünüz geçmiş olsun diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
Motor tasarımında maksimum devrin düşük seçilmesi gerektiği konusundaki bilimsel açıklamama gelebilecek sorulara ve eleştirilere karşı şimdiden bi cevap yazayım dedim:
Diyecekler ki o zaman Honda yamaha motor tasarımlarında böyle yapardı. Saçmalıyorsun
Ben de derim ki:
- Bak arkadaş. Motor devri elbette ki düşük seçilmeli ki ömrü uzun olsun. Ama sorun şu ki örneğin 150cc cbf 150yi baz alalım, 150 cc bir motordan 12 bg güç elde etmek için değiştirebileceğimiz tek değer devir. diğer değerler sabit. değişken olarak sadece devri yükseltirsek 12bg güç elde edebiliriz. işte bunun için devir yükseltilir. ha şimdi de "O zaman cc yi 250 ye çıkarsınlar devri 6000-7000e düşürsünler, hem 150cc ile 250ccnin vergileri aynı." . Ben de derim ki bu sefer de motor hacminin artmasıyla yakılacak yakıt miktarı emme anındaki vakumla paralel olarak orantılı bir şekilde artacak ve yakıt tüketimi de artacaktır. (Ama 250 cc max devri de 10000 devir olan motorlar kadar da yakmaz tabi.) Neticede yine de bir yakıt tüketimi artışı olacak ve elde edilen güç 12bg olacaktır. Ki ömrü 2-3 hatta 4 yıl artacaktır.Fakat bu yakıt tüketiminden dolayı daha karsız bir alışveriş olacağından alıcı sayısı düşük olacaktır. Çünkü cbf150nin motor ömrü 10 yıl olsun ve kmde 10 kuruş yakıyor olsun.Ve 10 yılda katedeceği yol max 220000kmdir.toplam yakıt tüketimi 220000*10krş= 22000tl. Motor ömrünü 14 yıla çıkardık motor hacmimiz oldu 250cc(gücü cbf150 gücünde 12 bg) ,yakıt tüketimi kmde 15 kuruşa çıktı. 14 yılda katedeceği yol ise max 310000 km. 310000*15krş=46500 tl 14 yılda. 10 yılda ise 220000*15=33000tl.
İki motoru da 30 yıl sonrasına göre değerlendirelim. 30 yıl motorun öldüğü, tamamen değiştirilmesi gerektiği ömrüdür varsayalım.
10 yıl ömrü olan motosiklet 30 yılda 3 kez rektefe olur.
14 yıl ömrü olan motosiklet 30 yılda 2 kez rektefe olur.
1 rektefe(motorun baştan sona sökülüp temizlenmesi ve en ufak sorunlu parçasının değiştirilmesi) bedeli 700 tl olsun.
10 yıllık olan 30 yılda 220000km*10krş*60km/gün*365gün/yıl*30 yıl*0,01tl/krş=14454000000 tl
14 yıllık olan 30 yılda 220000km*15krş*60km/gün*365gün/yıl*30 yıl*0,01tl/krş=21681000000 tl
30yıl sonraki toplam giderler
10 yıl ömürlü 150cc max devri 10000d/dk olan motosiklet için; 700*3yıl=2100tl 2100tl+14454000000=14454002100 tl
14 yıl ömürlü 250cc max devri 6000d/dk olan motosiklet için; 700*2yıl=1400tl 1400tl+21681000000=21681001400 tl
,
Görüleceği gibi 14 yıl ömrü dahi olsa kimse böyle bir motosikleti almak istemez. Bu yüzden az ömürlü fakat az yakıp çok kaçan motorlar üretiliyor.
Demem o ki günümüz motosikletlerinden alsanızda kendinize rektefe masrafı çıkartmamak ve başınızın ağrımamasını istiyorsanız rodaja uyun.sonra açarsınız motorunuzu
by mühendis
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)