Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Motosiklet İçin İhtiyaç Duyacağınız Elektronik Alet veya Yazılım ne Olabilir??

    REKLAM ALANI
  1. #61
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı schumacher__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üzerinde çalışıp, güvenle yakabileceğim denek beyinler olmadan yapamam ne yazık ki
    vites göstergeleri 250-300 ytl gibi fiyatlara satılıyor
    çok bi maliyeti olmasa gerek, sanırım yapılabilir..
    hararet göstergeler olmayan motorlara da dıştan takılan müşürle bi göstergede tutar..
    yada tekerde giderken motorun açısını anlık ve derece olarak gösterebilicek küçük bi panel olabilir..
    vs.. vs.. fikir çok, bence sen kendine uygun olanı seç ve çalışmaya başla
    eğer ki çalışmanla ilgili bir başlık açarsan ekeltronik olarak deil belki ama teknik olarak yardımcı olabilir yada fikir verebiliriz
    GKN MOTORS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    alkadras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul - Rize
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    çok fazla köstekleneceksiniz.. sakın aldırmayın.. hiç bir şey yapamasanız bile sonunda zararda değilsiniz emin olun.
    şu yaşadığınız heyecanı biz bir toplumca edinebilsek.. işte o zaman eminim bir seviye tutturabilirz. ancak mümkün değil. çünkü bizde olmaz yaygın bir kelimedir ve çocukluktan itibaren kişilik gelişimi üzerinde olumsuz etki bırakarak en sonunda bu içinde yaşadığınız pasif toplumu oluşturur.

  3. #63
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Çalışan beyinlere yaratıcı zekanın ön plana çıkıp gelişmesi için destek olmak lazım,en azından toysun deyipte birçok insanın kazanamadığı, kaliteli bir bölümü bitirmiş bireyin aldığı eğitime de saygı duymak gerekir.Baltalamak gericilik ve gelişimi engellemektir.
    Henüz lise 2. sınıf öğrencisi olan ömür Acet (bilgi alışverişimiz olmuştu),bilime olan merakı ile atık sudan bio-dizel benzin üretti!!! Sonuçları noter huzurunda Hundai arabalarında denedi. Patentine kadar da aldı. Şim ne oldu, bütün petrol şirketleri peşinde.Hiç kimse dünkü çocuk deyip eleştirmedi tersine destek olduk.
    Kanalizasyon suyundan bio-dizel üretti...

    Denizlerin kirlenmesi ve su kaynaklarının azalmasına üzülen genç mucit kanalizasyon suyundan bio-dizel üretti. Mersin'de bir lise öğrencisi su kaynaklarından elde edilen enerji anlayışına yeni bir boyut kazandırarak kanalizasyon suyuyla bio-dizel üretti.

    Mersin'de yaşayan lise son sınıf öğrencisi Ömür Acet, lise ikinci sınıftayken hazırladığı proje ile enerji kaynakları arasına ilginç bir öğe kattı.
    Kanalizasyon sularının ayrıştırılmasıyla üretilen bio-dizel, azalan su ve petrol kaynaklarının yanında yeni bir alternatif enerji olmaya aday gözüküyor.
    Atık su olarak denizlere dökülen ve çevre kirliliğine sebep olan kanalizasyon suları, artık enerji kaynağı olarak kullanılabilecek.
    Mersin'in Mahmudiye Mahallesi'nde oturan Ömür Acet, Cemile Hamdi Ongun Süper Lisesi ikinci sınıfıntayken kimya dersi için hazırladığı projesiyle yeni bir enerji kaynağı buldu. Kanalizasyon suyundan ayrıştırılarak elde edilen bio-dizel diğer enerji türlerine göre hem daha ucuz hem de enerji kaynağı açısından daha kolay erişilebilir olma özelliğine sahip.
    Projesini oluşturduktan sonra ilk olarak kanalizasyondan aldığı suyu laboratuvarda tahlil ettiren Ömür Acet tahliller sonucunda atık suyun içindeki yağ miktarının bio-dizel üretmek için yeterli olduğunu gördüğünü belirtti.
    Acet bio-dizeli nasıl elde ettiğini şu şekilde anlattı: "Daha sonra Mersin Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Fadime Taner'le birlikte sıvılaştırma aleti dediğimiz mini bir reaktör yaptık. Kanalizasyon suyunu yağdan ayrıştırmak için bildiğimiz sofra tuzunu kullandık. Bu sayede atık suda bulunan yağ asitleri suyun üzerinde toplandı. C16 ve C18 tabir edilen yağ asitleri açığa çıktı. Son olarak mini reaktörde, aldığımız yağ asitlerini metil alkolle yüksek ısıda tepkimeye sokarak bio-dizeli elde ettik."
    Ömür Acet petrolcülerin kullandığı bio-dizelin kullanılmayan kısmının çöpe atıldığını fakat kendisinin bu atığı da yeniden sıvılaştırarak kullanılabilir hale getirebildiğini belirtti. Genç mucit Acet, "Türkiye'de ve dünyada ilk defa çöpe atılan bio-dizel atığının akışkanlığını arttırdıktan sonra katalizör koyarak yeniden hidro karbon türü yakıta çevirmeyi başardım. Bu yakıt hem dizel araçlarda hem de kalorifer yakıtı olarak fuel-oil yerine kullanılabilir." dedi.
    Küçüklüğünden beri bilim adam olmak istediğini ifade eden Ömür Acet proje için gereken parayı cep harçlıklarını biriktirerek ve annesinin dört çeyrek altınını satarak elde ettiğini söyledi.
    Anne Belkıs Acet ise "Ömür, projesini geliştirebilmek için gece gündüz çalıştı. Bir gece uyandığım da batkım ki Ömür elinde enjektörle tuvaletten su çekiyor. Başka bir gün mahallede kanalizasyon borusu patladı. Ömür ve abisi ellerinde kovalarla koşarak gidip kanalizasyon suyunu alıp geldiler." diyerek oğlunun ileride iyi bir bilim adamı olmasını istediğini söyledi.
    Ömür Acet'in kullandığı bilimsel aletler de reçel, bal ve bebek maması kavanozlarından oluşuyor.
    Cehaletin kefeninden sıyrılmak için düşünen beyinleri destekleyelim,en azından yaratıcı düşünceleri yok etmeyelim. Saygılar.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  4. #64

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobillerde beyine ek olarak chip tuning yapılır yada performans arttırıcı beyin programı yüklenir, yani beyin kandırılarak güç artışı sağlanır..
    motosiklet için bi yazılım yapabilirmisin??
    uçmakmı istiyorsun abi 320 den sonrasını kaldırmıyorlarmış

    motora vereceğimiz gazı kendisi ayarlayan bir sistem kurulsun motorun yakamadığı yakıtın boşa gitmemesi için tam gaz açsakta motora yakabildiği kadar yakıt gitmesini sağlasın böylece motorun yakıt sarfiyatında düşme mutlaka olacaktır motorun hararetinin daha çok artmasının da önüne geçilmiş olur motorun yağı veya suyu önemli derecede eksildiğinde motor kendi kendine kitlemeden stop etsin motor freni koyulabilir
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  5. #65
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Ticari olarak düşünüyorsan eğer piyasada yaygın bulunan motosiklet modelleri için dijital gösterge paneli yapabilirsin. Hazır kilometre benzin devir göstergeleri var belki ama bunları motoruna uydurmak oldukça zor oluyor estetik durmuyor. En çok satan motosikler için orijinal gösterge panelini yerine takılacak dijital gösterge yapılabilir. Eğer bu göstergede ekstralarda olursa daha iyi olur. Mesela yağ sıcaklığı yağ basıncı vites göstergesi gibi.

  6. #66
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ticari olarak düşünüyorsan eğer piyasada yaygın bulunan motosiklet modelleri için dijital gösterge paneli yapabilirsin. Hazır kilometre benzin devir göstergeleri var belki ama bunları motoruna uydurmak oldukça zor oluyor estetik durmuyor. En çok satan motosikler için orijinal gösterge panelini yerine takılacak dijital gösterge yapılabilir. Eğer bu göstergede ekstralarda olursa daha iyi olur. Mesela yağ sıcaklığı yağ basıncı vites göstergesi gibi.


    hayır ticari olarak değil, sadece genel olarak herkesin işine yarayacak bişey olsun istiyorum. O nedenle donanıma bağlı değil de, daha çok herkesin rahatlıkla elde edebileceği, yazılımsal ağırlıklı birşey düşünüyorum. Bu nedenle,arkadaşların söylediği telefon için benzin,bakım vs. takip programı şimdilik ön planda.Ardından da basit ve ucuz maliyetli bir interkom sistemi yapmak istiyorum, kimbilir güzel bişey olursa ucuz fiyata ticarete bile dökerim

  7. #67
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    hızlanma ve yavaslama esnasında agirligin yuzde kac one veya arkaya biriktigini
    dolayisi ile on frenin nekadar arka frenin ne kadar yapılması gerektigini tahmin eden bir cihaz olabilir...

    sadece yavaslama ve hızlanma esnasındaki agirligin nereye biriktigini
    misal %25on %75arka(hızlanma) gostergede verirsen
    diyelimki frene ihtiyacı oldu basmaya basladi
    onemli olan 2sinide %50ye yakın tutmak olucak en ideal guvenli durus boyle saglanıcak frene bastıkca %ler esitlenecek öne fazla basarsa ön yuzde artacak
    gaza basarsa arka yuzde artacak...

    bir fizikciyle beraber calismak gerekebilir

    nasıl 2.procem


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler