Motosiklet İçin İhtiyaç Duyacağınız Elektronik Alet veya Yazılım ne Olabilir??
Reklamlar
-
21 Temmuz 2008, 20:52
#41
yürekçe adlı üyeden alıntı
1-orjinalde yakıt göstergesi olmayan motosikletlere dışardan eklenebilecek ve gerçek yakıt miktarı ve sarfiyatını gösterecek bir diijital gösterge.
2- analog km göstergesi olan motosiklere gerçek değerleri gösterebilecek bir dijital gösterge.
3- yakıt harcama miktarı ve yol hesaplaması yaparak kalan yakıt miktarıyla gidilebilecek mesafeyi hesaplayan bir cihaz ( 2008 peugeot otomobillerde görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti. hala da gidiyor :D )
benden bu kadar... umarım yardımcı olmuşumdur..
1- açıkçası yakıt miktarı dijital olarak nasıl ölçülür, detaylı bilgim yok.İlk tahminim basınç ile olur, fakat bu da depodan depoya değişeceğinden kullanışlı olmaz.Maliyetli ve komplex olacağından şimdilik eliyorum, analog sistemler daha uygun ve ucuz olur sanırım.
2-piyasada mevcut
3- çok ama çok komplex bir sistem, her motorun üzerinde ayrı ayrı uygulanması ve montajlanması lazım.O nedenle bu seviyede imkansız
dragstar72 adlı üyeden alıntı
hali hazırda bazı yöntemler var ama motor çalınırsa bulunmasıyla ilgili bir konuya ne dersin
piyasada gps sistemiyle bulanlar var, acaba daha ucuza gsm sistemi ile bulunabilirmi diye düşünüyorum,fakat büyük ihtimalle o da vardır, detaylı araştırma yapmak lazım
KARACADDY adlı üyeden alıntı
Kızıl ötesi ile öndeki araca veya artık duvara hedeflenen ve hız ile durma mesafesine göre ikaz veren bir alet ( her motorun durma mesafesi farklı ona göre ayarlanabilir ), nasıl olurdu, böylece takip hızımızı da otomatik olarak ayarlamış olurduk
mesafe ölçme cihazla olur, fakat durma mesafesi bildiğiniz gibi yalnızca hıza bağlı değil. Motorun kendisi, lastik durumu, yol şartları vb. birçok değişkene bağlı olduğundan, sistem sağlıklı çalışmaz. Ben de sisteme güvenip de kaza yapan kimsenin sorumlusu olmak istemem
Yatma açısına gelince, ilk aşamada bana pahalı ve uygulaması zor bir sistem gibi geldi.İşin artı ve eksilerini düşününce, her motorun yatma potansiyelinin farklı, ve devrilme sınırının lastik ve yol şartlarına bağlı olacağı için devrilme sınırını sistem kesin olarak belirleyemez. Sadece açıyı bulmak için de böyle bir dijital sistem bence son derece maliyetli ve gereksiz olur. Onun yerine analog bir sistem ayarlanabilir.(suyla yapılanları görmüştüm, onun daha gelişmişini yapmak lazım )
Reklamlar
-
21 Temmuz 2008, 21:22
#42
Bence internet üzerinde bir uygulama yaz.
Bakım takip programını da bir adım ileriye götürerek kullanıcı motosikletinin marka ve modelini girdiğinde , bir sonraki bakımının kaç kilometrede yapılması gerektiğini, hangi parçaların değişeceğini, nelerin kontrol edileceğinin dökümünü yapan bir uygulama olsun.
Bunu müteakip kullanıcıları en yakınlarındaki servislere yönlendirirsin. vs vs...
Sonra kendi işinin sahibi bile olursuın belki ;)
-
21 Temmuz 2008, 21:37
#43
Ucuz yollu bi interkom yap abicim sen. 300 - 400 $ vermeyelim bu cihazlara...
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
-
21 Temmuz 2008, 22:21
#44
gokayugur adlı üyeden alıntı
Ucuz yollu bi interkom yap abicim sen. 300 - 400 $ vermeyelim bu cihazlara...
mantıklı bir proje, donanım ağırlıklı projelerimde 1.sıraya koydum ama 2 aydan önce uğraşamam, o zamana kadar yazılımla uğraşmam lazım, şöyle 100ytl ye maletsek, nasıl olur sizce??
-
22 Temmuz 2008, 00:31
#45
schumacher__ adlı üyeden alıntı
kesinlikle çok doğru bir yorum, aklımdan geçenleri yazmışsınız teşekkürler. Fikirler güzel( özellikle motorun yatma açısı ) fakat donanıma çok bağlı kalmadan yapılabilecek, yazılım ağırlıklı projeler çok daha uygun olur. Çünkü donanımsal olacak bir alet hem maliyetli olur, hem de herkese dağıtmak için üretim bandı ve iyi bir sponsor gerekir
benzin ve bakım takip fikri hoşuma gitti, en kısa zamanda analizini yapmaya başlayacağım. Bu konudaki eklemeleriniz çok işe yarayacak, aklınıza gelecek, programda olmasını istediğiniz her türlü eklentiyi söylerseniz sevinirim.
Eeee bilgisayar mühendisinin halinden bilgisayar mühendisi anlar Öncelikle programı hangi dilde yazacağına karar ver çünkü hangi dilin hangi özelliklerini nasıl daha yararlı kullanırsı konusu önemli. Java,C# vs. (veritabanı olarak text dosyasıda kullanabilirsin ama işi ileriye götürmek istersen SQL Server Mobile Edition deneyebilirsin.) Gerçi biliyorsundur ama yinede söyleyeyim ufakta olsa büyükte olsa her projede ihtiyaçların belirlenmesi (requirement analysis) çok önemlidir. Bu kısmı başarılı olarak yapabilirsen gerisi zaten gelir. Projene talipli biri olarak isteklerimi şöyle sıralayabilirim.
---Benzin istasyonu, benzinin litre fiyatı, gidilen km, hangi gün benzin alındığı benim ilk bakışta veritabanına girmek isteyebileceğim şeyler üstüne tabiki ekleme yapılabilir.
---Rapor olarak çekmek istediklerim: Aylık ortalama benzin sarfiyatı, maksimum benzin sarfiyatı, minimum benzin sarfiyatı, ayda alınan toplam yol, ortalama yol, kmde yakılan benzinin para cinsinden değeri, geçen ayla karşılaştırma
---Arayüz:hem insanı sıkan boğuk renklerden uzak hemde ciddiyeti sarsabilecek concon renklerden uzak tatlı bir arayüz istiyorum
---Yazı tipi ayarlanabilirse hoş olabilir ama MECBUR değil.
---Yazı büyüklüğü önemli bir konu ilk olarak fonksiyonellik önemli ama yazılan programı geliştirme adına bu duruma el atabilirsin. ( versiyon 1.0.2 mesela )
---program açılışında ufak bir motorlu animasyon hoş gözükebilir.
Aklıma gelenler şu anlık bunlar. İş hayatında göreceksin ki her müşteri benim kadar pimpiriklidir o yüzden beni hoş görmeye çalış Ne dersin güzel bir iş çıkarabilir misin
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
-
22 Temmuz 2008, 00:52
#46
FERRARİCİ adlı üyeden alıntı
krdes sen cok fılm ızlıyon galıba bellıkı toy bı oglansın bu hevesler gelıp gecıcı sen anca tekerlegı bastan ıcat edersın bu ıslerle ugrasıcana alanının en ıyısı olmak ıcın calıs kı ılerde ekmek yıyebılesın
bılgısayar muhendıslıgı dıon motosıkletten olaya gırıyon buyuk bı celıskı var burda
bunlar reklam kokan hareketler mayk benden sana abı tavsıyesı
bunun gibi küçümseyici yorumlara kapılmayınız efendim.size fikir verebilirim.sürücü kasksız bindiyse motosiklet çalışmasın.kimine saçma,kimine zor,kimine komik gelebilir.ama bir motosiklet için çok çok iyi bir proje bence.ayrıca hayat kurtarır.
-
22 Temmuz 2008, 01:06
#47
_PhOeNiX_ adlı üyeden alıntı
Eğer uğraşıcaksan benim gibi yakıt konusunda titiz insanlar için
her benzin alındığında km'yi kaydeden ve km/lt hesabı yapan,daha duyarlı bi benzin ,yağ kontrolüne(şamandıra kısmı) sahip bir alet yapılabilir.Her benzin alımında oraya buraya yazmak yerine aletten bakılabilir.(güzel pratik bir alet olur)
Ne biliyim peltier kullanarak koltuk ısıtma-soğutma yapılabilir.(peltier zahmetli bir alet ama)
Veya sadece görüntü olsun diye daha karizmatik bir devir,benzin,km göstetgesi yapabilirsin.
Saygılarımla...
(bu arada p.m attım adresimi elektronikle hiçbir bilgim yok ancak kafamda bikaç proje var yardım edersen,bir iki bişi kapabilirsem senden sevinirim
)
hacı kırmızıyla işaretlediğim yer- reno megane'larda var son çıkanlarda ama arkadaşım memnun değil. normalde o arabanın yağ değiştirme süresi 10,000 km iken bu 3,000km sonra "yağ değiştirme zamanınız gelmiştir" diye uyarı veriyor ama motosikletler için harika olur
norace adlı üyeden alıntı
bunun gibi küçümseyici yorumlara kapılmayınız efendim.size fikir verebilirim.sürücü kasksız bindiyse motosiklet çalışmasın.kimine saçma,kimine zor,kimine komik gelebilir.ama bir motosiklet için çok çok iyi bir proje bence.ayrıca hayat kurtarır.
selam topriim seni bizim mt'de hiç görmedim bu FERRARİ arkadaş kendince birz bilgili yüce birisi sanmış ki yopikteki mesajların birçoğunda karşılılı atışma sürtüşme yapmış. toy ne demekse bi de onu gördük burda
neyse konuyu saptırmayayım benim fikrim de, yine dijital km saati, dijital yakıt göstergesi ve kalan yakıtla sürüş anında ne kadar mesafe gidileceği şeklinde.. derslerinde başarılar dilerim schumaher kardeşim
-
22 Temmuz 2008, 01:11
#48
Deklinometre ve akselerometreye ihtiyacım var.
Üç boyoz bir kola
-
22 Temmuz 2008, 01:13
#49
Benzin sarfiyatını ortalama yakıt yakma devirlerini hangi sıcaklıkta ne kadar hız yaptıgını kaç bin devirde hangi hızda sürekli sabit kaldıgını o zaman ne kadar az yaktığın vs. daha uzatılabilir. bunu kayıt eden bir cihaz. ardında usb kablosuyla pc mize bağlayıp bu hafta biz neler etmiş yavv diyebileceğimiz güzel bir grafik tablosu.şöyle sol kısımda sekmeler olacak şekilde tıklayacaksın bilgisyarında bakacaksın ne etmişim ulen ben. jan jan lı olacak tabi. daha ne olsun bana bu lazım
-
22 Temmuz 2008, 01:18
#50
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
-
22 Temmuz 2008, 01:20
#51
abicim ben genelde anahtarı motorun üzerinde unuturum öyle kaldığını biliyorum birkaç akşam:D bazende kısa mesafelere yürüyerek gitmek için motoru parkettiğimde unutuyorum . motor durduktan sonra ikaz eden bir ışık falan yansa yada sesli uyarı.. anahtar ı çıkart gibilerinden:D:D saçma olabilir ama fikir , saygılar...
-
22 Temmuz 2008, 01:23
#52
biber gazı olmasını isterdimDD:D:D
-
22 Temmuz 2008, 01:23
#53
schumacher__ adlı üyeden alıntı
mantıklı bir proje, donanım ağırlıklı projelerimde 1.sıraya koydum
ama 2 aydan önce uğraşamam, o zamana kadar yazılımla uğraşmam lazım, şöyle 100ytl ye maletsek, nasıl olur sizce??
Süper olur sen hallet ilk müşterin benim emin ol
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
-
22 Temmuz 2008, 01:24
#54
kenya adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu söyledikleriniz yapılması imkansız şeyler değil elbette ama arkadaş için biraz zor olabilir
İşin içine sensör, ölçüm donanım girince işler çok zorlaşır. Üniversitelerde donanım ağırlıklı dersler bilgisayar mühendislerine verilmez daha çok elektronik mühendisliğine verilir. Gerçekten fikir güzel ( ki arkadaş zaten hayal gücünüzü de kullanın demiş ) ama yapılabilirlik şu an için zor
İnşallah arkadaşımız ileride bir gün bu söylediklerimizi de yapar bizde yararlanırız yada ben yapayım o daha mantıklı belki voleyi vururuz
ben yapacam ben yapacam aslında biraz zaman birazda beceri birazcıkda sermaye oldumu yapılmaması için bir neden yok her şey kafanın içinde başlar orada sonra erer.
-
22 Temmuz 2008, 01:38
#55
kenya adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu söyledikleriniz yapılması imkansız şeyler değil elbette ama arkadaş için biraz zor olabilir
İşin içine sensör, ölçüm donanım girince işler çok zorlaşır. Üniversitelerde donanım ağırlıklı dersler bilgisayar mühendislerine verilmez daha çok elektronik mühendisliğine verilir. Gerçekten fikir güzel ( ki arkadaş zaten hayal gücünüzü de kullanın demiş ) ama yapılabilirlik şu an için zor
İnşallah arkadaşımız ileride bir gün bu söylediklerimizi de yapar bizde yararlanırız yada ben yapayım o daha mantıklı belki voleyi vururuz
evet bu bahsedilenler ( anlık yakıt sarfiyatı, kalan yakıtla ne kadar gidilir vs.) neredeyse tamamen donanıma bağlı olan şeyler, ayrıca her motora tek tek montaj yapılması, heryerine bir sürü ultra hassas ve pahalı sensörler yerleştirilmesini gerekir ki, bu aşamada benim için yapması, yapılsa bile, her motora ayrı ayrı uygulanması ve maliyeti açısından şimdilik imkansız bir konu
ilk aşamada, cep telefonu için yukarıda bahsettiğimiz benzin takibi vs. programı yapmayı düşünüyorum. Yazdığınız analiz çok iyi olmuş, başka detaylar eklenmesini isteyen arkadaşlar da görüşlerini yazarsa ona göre ekleme yapabilirim.
Bazı arkadaşlar symbian a göre fln demiş ama bana java daha uygun gibi geldi.Günümüzde java destekli telefonlar oldukça fazla, o yüzden daha kullanışlı olacağını düşündüm.Gerekli çalışmalara en kısa zamanda başlamayı ümit ediyorum
-
22 Temmuz 2008, 01:40
#56
schumacher__ adlı üyeden alıntı
evet bu bahsedilenler ( anlık yakıt sarfiyatı, kalan yakıtla ne kadar gidilir vs.) neredeyse tamamen donanıma bağlı olan şeyler, ayrıca her motora tek tek montaj yapılması, heryerine bir sürü ultra hassas ve pahalı sensörler yerleştirilmesini gerekir ki, bu aşamada benim için yapması, yapılsa bile, her motora ayrı ayrı uygulanması ve maliyeti açısından şimdilik imkansız bir konu
ilk aşamada, cep telefonu için yukarıda bahsettiğimiz benzin takibi vs. programı yapmayı düşünüyorum. Yazdığınız analiz çok iyi olmuş, başka detaylar eklenmesini isteyen arkadaşlar da görüşlerini yazarsa ona göre ekleme yapabilirim.
Bazı arkadaşlar symbian a göre fln demiş ama bana java daha uygun gibi geldi.Günümüzde java destekli telefonlar oldukça fazla, o yüzden daha kullanışlı olacağını düşündüm.Gerekli çalışmalara en kısa zamanda başlamayı ümit ediyorum
kesinlikle java olmalı symbianlara java destegı kurulabılıyor diye hatırlıyorum.
-
22 Temmuz 2008, 01:44
#57
evet birçok ( hatta benim bildiklerimin hepsi) symbian işletim sisteminde java desteği var. Symbian olmayanlarda da java desteği olduğuna göre, bir java programı daha mantıklı gibi görünüyor
-
22 Temmuz 2008, 01:57
#58
-
22 Temmuz 2008, 02:38
#59
otomobillerde beyine ek olarak chip tuning yapılır yada performans arttırıcı beyin programı yüklenir, yani beyin kandırılarak güç artışı sağlanır..
motosiklet için bi yazılım yapabilirmisin??
-
22 Temmuz 2008, 03:02
#60
GKN adlı üyeden alıntı
otomobillerde beyine ek olarak chip tuning yapılır yada performans arttırıcı beyin programı yüklenir, yani beyin kandırılarak güç artışı sağlanır..
motosiklet için bi yazılım yapabilirmisin??
üzerinde çalışıp, güvenle yakabileceğim denek beyinler olmadan yapamam ne yazık ki
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler