Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgara Dikkat

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Arkadaşlar rüzgarlı havalarda yaşadığım iki tehlikeli olayı anlatmak istiyorum,
    1 incisi otobanda sol şeritte 120-130 Km hızla gidiyorum, sola viraj var, viraja giriyorum, motor sol tarafa milim yatmıyor, yatmayınca virajda olduğum için yolun sağ tarafına doğru kaymaya başladım, virajda olduğum için adam akıllı ne frene basabildim, ne de başka bişey yapabildim, yavaş yavaş frene bastım neyse yolun sağındaki bariyerlere girmeye 1 metre kala hakimiyeti ele aldım..
    2 incisi ise iki aracın sıkışık bir şekilde yanyana geçtiği bir yolda başıma geldi, hızım 90 civarlarında önemdeki transiti sollamaya kalktım tabi hızda arttı, transitten sonra kendimi sola doğru virajda buldum, yine motora hakim olamadım, yolun sağına doğru gitmeye başladım, yoldan çıkmaya 1 karış kalmıştı, Allaha şükür atlattık.
    Şimdi rüzgarlı havalarda özellikle sağınızdan, solunuzdan ve sert esen rüzgarlara dikkat edin, dönüşlerde rahat manevra yapmanıza büyük engel oluyor.
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Şubat 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Salcano Chopper SM-250
    geçmiş olsun. haklısın rüzgarlı havalar tehlikeli. ben aynı tehlikeyi şehir içinde yaşadım. caddede giderken iki sokağın kesiştiği yerde "açık kapı-pencere" misali cereyanda yaptı galiba kendimi yerde buluyordum nerdeyse. savruluyordum az kalsın.

  3. #3
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    SYM Adx 125
    Geçmiş olsun. Çok rüzgarlı havada motosiklet kullanmaktan nefret ediyorum ben de. O büyük keyif bana zulüm gibi geliyor. Hele köprüler. Dediğin gibi çok dikkatli olmak, temkinli ve sakin gitmek lazım.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  4. #4
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    sert rüzgarlı havada çok dikkat edin arkadaşlar. özellikle trafiğin de aktığı bir yoldaysanız + 100ün üzerinde giderken bir virajdaysanız, her an kendinizi bir aracın yanıbaşında bulabilirsiniz. yavaş gidin. sabırlı olun, yavaş gidin

    sevgili urcolakın başından geçenleri 2 gündür birebir olarak aynılarını 4-5 defa yaşadım. bu hafta fırtına var sanırım. rüzgar oldukça şiddetli esiyor.

  5. #5
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    GT650R
    Senin moto agır biz bunu 125likle yaşıyoruz. Yağmurlu havayı rüzgarlı havaya yeğlerim sağnak olsa bile

  6. #6

    Üyelik
    23 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 500
    Selam arkadaşlar,
    Ne enteresandır ki rüzgardan etkilenme işi motordan motora değişiyor. Yan yüzeyleri fazla olan scooter tarzı motorlar, racing tarzı motorlardan daha fazla etkileniyor rüzgardan. Sollamalar sırasında (özellikle otobüs veya tır gibi yan yüzeyleri geniş araçları sollarken) dikkat edilmesi gereken şey, solladığınız aracın yanındayken sizi etkileyen rüzgarın belirgin şekilde azalması, ancak aracın önüne geçmeye başlar başlamaz rüzgarın pusuya yatmışcasına orda sizi karşı şeride itmeye hazır beklemsidir. Bu tür durumlarda buna hazırlıklı olunmalı, solladığınız aracın önüne doğru belli bir açıyla girilmelidir. Bu hareket rüzgarı yarma amaçlıdır, aracın önüne kırmak için değil ancak arkanızdaki araç bunu biraz böyle algılayabilir. Bu esnada tam aracın önüne çıkacakken biraz gazı açmanın faydası olur, rüzgarın itme kuvvetini azaltması açısından. Unutmayalımki motorumuz kuru zemin üzerinde yere ne kadar kuvvet uygularsa yere o kadar fazla tutunur. Oynamaya ve yön değiştirmeye müsait olan direksiyonuda daha sıkı ve hazırlıklı tutarak kontrol edebiliriz. Viraj tekniği olarak vücudunu yatırıpta viraj almaya çalışan arkadaşlar, rüzgarlı havalarda viraj dönmekte biraz zorlanacaklardır. Bu tür havalarda sadece kontra tekniği motora yön verebilir. Güvenli sürüşler dilerim

  7. #7

    Üyelik
    05 Temmuz 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mct 250 Kışa İnş...
    rüzgar rüzgar olsun 1.5 tonluk arabayı bile yoldan çıkardığına şahidim aman dikkat

  8. #8
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Uğur atlattığın kazalardan dolayı geçmiş olsun.SS lerin rüzgarda hakimiyeti nasıl bilmiyorum ama Karaoğlan da motordan çok rüzgarı ben yiyorum.Motor yüksek ben yüksek rüzgarla dövüşe dövüşe gidiyoruz.Rüzgarlı havada maksimum 110-120 yi geçmemek lazım.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı apextr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar,
    Ne enteresandır ki rüzgardan etkilenme işi motordan motora değişiyor. Yan yüzeyleri fazla olan scooter tarzı motorlar, racing tarzı motorlardan daha fazla etkileniyor rüzgardan. Sollamalar sırasında (özellikle otobüs veya tır gibi yan yüzeyleri geniş araçları sollarken) dikkat edilmesi gereken şey, solladığınız aracın yanındayken sizi etkileyen rüzgarın belirgin şekilde azalması, ancak aracın önüne geçmeye başlar başlamaz rüzgarın pusuya yatmışcasına orda sizi karşı şeride itmeye hazır beklemsidir. Bu tür durumlarda buna hazırlıklı olunmalı, solladığınız aracın önüne doğru belli bir açıyla girilmelidir. Bu hareket rüzgarı yarma amaçlıdır, aracın önüne kırmak için değil ancak arkanızdaki araç bunu biraz böyle algılayabilir. Bu esnada tam aracın önüne çıkacakken biraz gazı açmanın faydası olur, rüzgarın itme kuvvetini azaltması açısından. Unutmayalımki motorumuz kuru zemin üzerinde yere ne kadar kuvvet uygularsa yere o kadar fazla tutunur. Oynamaya ve yön değiştirmeye müsait olan direksiyonuda daha sıkı ve hazırlıklı tutarak kontrol edebiliriz. Viraj tekniği olarak vücudunu yatırıpta viraj almaya çalışan arkadaşlar, rüzgarlı havalarda viraj dönmekte biraz zorlanacaklardır. Bu tür havalarda sadece kontra tekniği motora yön verebilir. Güvenli sürüşler dilerim
    Ben de bir kaç tesbitimi eklemek istiyorum.:
    motosiklet sürerken 4 ayrı rüzgarla karşı karşıyayız.

    1-süratimizle ilintili olarak bizim yarattığımız rüzgar
    2-Karşıdan gelen doğal rüzgarlar
    3-yandan gelen rüzgarlar
    4-yanından geçtiğimiz araçlar tarafından yaratılan rüzgarlar.

    Rüzgara maruz kalan yüzeyler arttıkça rüzgarın üzerimizdeki etkisi de ağırlaşır.

    Kamyon,otobüs,minibüs gibi araçlar havayı yararken ön tarafının yapısına bağlı olarak sağa ve sola doğru açarak rüzgar yaratır.
    Biz o açının içinde iken rüzgarın kesildiğini zannederiz.
    Ancak ilerleyip sollamaya devam ettiğimizde aracın yarattığı rüzgar ile karşıdan gelen (bizim yarattığımız) rüzgarın birleştiği noktada bir türbulans olması kaçınılmazdır ve araç solladığımızı düşünürsek motor sola doğru itilir.
    Çünkü rüzgarı sağ taraftan yaklaşık 45 derece açıyla almaktayız.İşte bu nokta da direksiyonu sola kırmak açıyı arttıracak ve birleşen iki rüzgarın çarpacağı yüzeyleri arttıracaktır.
    Ayrıca solladığımız araca ne kadar yakınsak rüzgarın aracın yarattığı rüzgarın motoru sola itme gücü o kadar kuvvetli olacaktır.
    Sollarken diğer araçtan uzaklaşıp sonra sağa hafifçe direksiyon kırmak rüzgara maruz kalan yüzeyleri azaltacaktır.
    Uzun yolda rüzgarlı havalarda yola yakın tepelerin başlangıç ve bitişleri,köprü üstleri çok tehlikelidir.Köprülerin yapıldığı dere yatakları rüzgar için bir su kanalı gibi değişik sarmallar yaratabilir ve bu sarmallar dere yatağının üzerindeki köprüde kendisini daha fazla hissettirir.
    vadi üzerindeki köprülerde durduğumuzda rüzgarın bazen alttan,bazen üstten, gelmesi bu yüzdendir.
    Yine bir tepenin kuytusuna geldiğimizde yanılıp da hızlanırsak o tepeden sonra karşılaşacağımız rüzgar (tepenin bittiği yerde)denizci deyimiyle"kaçak olacağından" bizi ciddi şekilde sarsacaktır.
    Yola çıktığımızda olmayan yanal rüzgarlar bir kaç km sonra aniden ortaya çıkabilir.
    Motor kullanırken yandan gelen kuvvetli rüzgarlar genellikle kendisini önce sanki lastik patlamış yada ön jantta balans bozuklugu varmış gibi hissettirir,
    yanılıp da rüzgarın geldiği yönün aksi istikamette eğilip ön lastiğe bakmaya
    çalışmak affedilmez bir hatadır.
    Yav,bu rüzgar konusunda yazılacak o kadar çok şey var ki.Yazmakla bitmez.
    berkcigdem, BAIIHAN ve c4gin bunu beğendiler.

  10. #10
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Geçmiş olsun.

    Marmaris dönüşü Sanırım balıkesir taraflarındayolun sağı solu boştu ve akşam üzeri sert yan rüzgarlardan bir araba dayak yemiş gibi oldum ve iki kere yolun banket kısmına çıkardı beni. Rüzgar ciddi ve tehlikeli bir faktör. ben genelde seleden rüzgarın geldiği tarafa hafifçe taşarak dengeyi korumaya çalışıyrum.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  11. #11
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    yeni geziden geldim.o kadar çok yaşadım ki bu rüzgar yüzünden.ama hangi birini yazayım bilmiyorum.o yüzden hiç birini yazmıyorum
    Orgazma Dudak Büktürür

  12. #12

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250...06 BY 7262
    arkadaslar bende dun gezıden geldım abanta gıtmıstım donuste otobandakı ruzgar benı baya zorladı ozellıkle yan ruzgar cıddı sekılde dengeyı bozuyor ama bı arkadasın dedıgı gıbı ruzgar arabanın bıle dengesını bozduguna gore bence motor ne olursa olsun ruzgarda yavas gıtmek gerekıyo..

  13. #13
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Aynı şekilde ben de dün 3 gündür binmediğim motorumla biraz dolaşayım dedim.Rüzgar neydi öyle aman Allah'ım...Niyetim Ümraniye-Avcılar yapmaktı ama köprü yolunda ilerlerken tırstım, çıkıştan Altunizade yaptım geri döndüm.Cidden şimdiye kadar bu kadar sert rüzgarla karşılaşmamıştım.Bu arada bahar ve kış aylarında böyle rüzgar oluyor mu??

  14. #14

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    BAYBURT
    Motosikleti
    rmz 200 gy
    yav sizde yagmur yagdı binme ruzgar var surme nezaman sureceniz bu aleti
    !! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı o_yagmur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yav sizde yagmur yagdı binme ruzgar var surme nezaman sureceniz bu aleti
    biz haziran motorcusuyuz usta,bilemedin temmuz 15 e kadarimzamızdan belli değil mi?

  16. #16

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R '07
    Sahil yolu çok fena bu konuda tek geçerim öle bi esiyo ki rüzgar adamı uçuruyo
    Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.

  17. #17

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    BURSA/Bademli
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250r "Siyah"
    Alıntı urcolak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar rüzgarlı havalarda yaşadığım iki tehlikeli olayı anlatmak istiyorum,
    1 incisi otobanda sol şeritte 120-130 Km hızla gidiyorum, sola viraj var, viraja giriyorum, motor sol tarafa milim yatmıyor, yatmayınca virajda olduğum için yolun sağ tarafına doğru kaymaya başladım, virajda olduğum için adam akıllı ne frene basabildim, ne de başka bişey yapabildim, yavaş yavaş frene bastım neyse yolun sağındaki bariyerlere girmeye 1 metre kala hakimiyeti ele aldım..
    2 incisi ise iki aracın sıkışık bir şekilde yanyana geçtiği bir yolda başıma geldi, hızım 90 civarlarında önemdeki transiti sollamaya kalktım tabi hızda arttı, transitten sonra kendimi sola doğru virajda buldum, yine motora hakim olamadım, yolun sağına doğru gitmeye başladım, yoldan çıkmaya 1 karış kalmıştı, Allaha şükür atlattık.
    Şimdi rüzgarlı havalarda özellikle sağınızdan, solunuzdan ve sert esen rüzgarlara dikkat edin, dönüşlerde rahat manevra yapmanıza büyük engel oluyor.
    rüzgarda her zaman kontra tekniğinin cok iyi işlediğini dusunuyorum, uyguluyorum. Soldan sıkı bi ruzgar yersem örneğin sol elcigi hafif iterim ve hersey cok kolaylasır, tabi alıskanlık meselesi ben ilk gunden beri boyle yapıyorum :D
    [MT-BerkaY] - 2008 Ninja 250R - bikepics.com/members/croner_berkay

  18. #18

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR
    Camsız bir motorla çok etkiliyor sizi direkt karşıdan gelince fena etkiliyor...

  19. #19

    Üyelik
    24 Haziran 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    beat gitti geriye ne kaldı şimdi
    karsıdan gelen bı tır sayesınde ucuyodum az kalsın

  20. #20
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    VSTROM 800 SE
    Siz hiç sol viraja sağa yatarak girdiniz mi


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)