Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Neden "tam kapalı" kask kullanmak gerekli !

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2teker
    Kask kullanmayan veya yarım veya 3/4 kask kullanan arkadaşların özellikle bakması gereken bir site.

    http://jeff.dean.home.att.net/swisher.htm

    oktay
    (Okumadan imzalamam)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Bu ladar kaskı nasıl surtmus yaa
    Acaiip suruklenmis olmadı

  3. #3
    swalbard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2004
    Şehir
    Antalya-Ankara
    Valla kaskı olmasaydı adamın durumu fesattı hhaaa

    Buradan Şu sonuç cıkıyorr

    Kasksız Yollara Çıkmayın Bakkala Bile Gitsenizzz :

  4. #4
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    vay vay vay
    arkadaşın dediği gibi kasklı böyle olduysa kasksız görmek istemezdim.. bu arada bir adam vardı hani resmi he ryerde vardır. yüzü darmadağan olmuş şimanca bir adam. görmüşsünüzdür. ben zaten onu gördükten sonra beş altı ay motordan bahsetmemiş resimlere bile bakmamıştım.
    her yerde her zman her durumda kask kullanmak gerek. neredeyse kar yagarken bile yahu. saksı bile düşebilir.
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  5. #5

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    ˜stanbul
    Cruiser kullanıyor olmama rağmen tam kapalı kask kullanıyorum. 1989 ya da 90'da bir kaza yaptım, eğer tam kask kullanmasaydım, çenem darmadağan olmuştu. Keşke tam koruma da kullansaydım ama yok du pek o zamanlar öyle şeyler. Bisiklete bile tam kaskla binerim. Tamam abarttım biraz ama ,bu kaza evime 30-35 metre kala oldu, yani kask herzaman kafada olmalııı

  6. #6

    Üyelik
    20 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2teker
    Bakkala gitseniz bile kasksız yola çıkmayın demiş swalbard. Çok doğru. Yaklaşık 1 ay önce burada şöyle bir olay oldu. Yıllardır bir BMW motorsiklet mağazası işleten bir adam kendi dükkanları içinde bir motorun yerini değiştirirken takılıp düşüyor. Adam malesef öldü. Hem de büyük ihtimalle 3-4 km bir hızla giderken.

    Şöyle bir çalışma sonucu var. İnsana ölümcül bir darbe verecek bir çarpma için (kafaya çarpmadan bahsediyorum) gerekli olan hız saatte 7 mil. Bu hıza orta boy bin insan hiç hareket etmezken olduğu yerden düşüp kafasını vurduğunda rahat rahat ulaşıyor. Bu gerçek ortada iken motorcunun kask takmaması nedir?

    Bu arada kaska ilaveten omuriliği koruyucu önlemleri de ihmal etmeyin derim. Beyin ve omurilik sakatlık olduktan sonra iyileşmeyen organlar. Düşük hızda basit kaza yapıp da omurilik koruması olmadığı için felç olan bir motorcunun yazısını bir iki hafta önce üzülerek okudum.

    Kazasız belasız güvenli sürüşler hepinize.

    Oktay
    (Okumadan imzalamam)

  7. #7

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    onu da takmak öıkarmak muhafaza etmek zor ya kısa mesafede, şahsen ağırlıklı olarak kampüs içi ulaşımda kullandığım motorda takamam omurilik koruması fln, tak çıkar muhafaza et derken yürü daha iyi ama onun dışında takılmalı tabi

  8. #8

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Ya ben cross tipi motor almayı düşünüyorum. Doğal olarak da off road kaskı takmak istiyorum (racing kötü durur)

    bkz Resim 1:


    Bu çeşit kask kullanmak zararlı mıdır? (Gözlüğünü ayrı takıyosun) Vatandaşlar tarafından "Ulan bu paten kaskı gibi kastk takmış yahu zuhahah" diye tepki alır mıyım?

  9. #9

    Üyelik
    20 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2teker
    Cross motor ama yolda kullanacaksan (NX250, KLE500, Transalp gibi bir Dual Sport ile) o zaman normal kask al daha iyi. Benim vakti zamanında hem yol hem cross karışımı bir kaskım vardı. Nolan N70E (modeli biliyorum çünkü bir iki hafta önce TR'den getirildi. Büyük ihtimal eskiliğinden dolayı kullanılmayacak ama) modeli kaskın. Normal yol kaskına ilaveten üst önünde bir de 'gaga' var. Bu gaga çıkarılabiliyor.

    Şahsen crosscular neden öyle bir kask takıyorlar bilmiyorum. Bunun nedenini öğrenip ona göre karar vermek gerek. Ama yukarda da söylediğim gibi, ne motoru olduğundan ziyade senin o motorla ne yapacağın önemli.

    Oktay
    (Okumadan imzalamam)

  10. #10
    swalbard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2004
    Şehir
    Antalya-Ankara
    Alıntı Mjolminator adlı üyeden alıntı
    Vatandaşlar tarafından "Ulan bu paten kaskı gibi kastk takmış yahu zuhahah" diye tepki alır mıyım?
    abi aslında bu tip kasklar ççok yakışıyor cross motorlara!ama güvenlik açısından pek bi bilgimyoq

  11. #11
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Benim kask olsaydı o durumda yüzüm parçalanırdı sanırım..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  12. #12
    kings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    kaskta baya sağlammış kırılmamış.

  13. #13
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    o kask SAFEBET marka kask'a benzıyor yahu,
    bende ilk motoru aldıgımda almıştım hedıyelerın arasındaydı,
    ve artçı koltugundan düştü karpızzz gibi yarıldı...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  14. #14

    Üyelik
    16 Ocak 2009
    full face kasklar herzaman daha güvenli ve daha konforludurlar .
    konforu özellikle hız arttıkça hıssedeersiniz. kaskın kaliteli olmasıda bu yüzden önemli benim için .Fakat maalesef scoter kullanıcılarının coğu bu işin güvenliği konusunda cok bilgi sahibi değiller ve kask yerine GÖZLÜK takmayı tercih ediyorlar
    motorun tamponunun kafaları olduğunun farkında değiller ;)

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    o kaskı ben bilgisayarımda masaüstü yaptım.

    ışıklarda beklerken bana arkadan araba çarptığında ben düştüm araba devam etti, işte tam bu sırada başım 8 kaskım ) arabaya sürtünde ve arka tekerle kaporta arasında boşluğa girdi, kask kasılıp dışarı attı. çamurluğu da dışa doğru esnetmişti. kask olmaSAYDI... ya da " YA KASKIM OLMASAYDI!!!! "
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  16. #16
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Alıntı VALEO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    full face kasklar herzaman daha güvenli ve daha konforludurlar .
    konforu özellikle hız arttıkça hıssedeersiniz. kaskın kaliteli olmasıda bu yüzden önemli benim için .Fakat maalesef scoter kullanıcılarının coğu bu işin güvenliği konusunda cok bilgi sahibi değiller ve kask yerine GÖZLÜK takmayı tercih ediyorlar
    motorun tamponunun kafaları olduğunun farkında değiller ;)
    maalesef
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  17. #17
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Sitenin ilk mesajlarından biri sanırım :D
    Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
    Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.

  18. #18
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    özellikle benim ibret almam gereken bir durum...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  19. #19

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSR 600
    Alıntı oktay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakkala gitseniz bile kasksız yola çıkmayın demiş swalbard. Çok doğru. Yaklaşık 1 ay önce burada şöyle bir olay oldu. Yıllardır bir BMW motorsiklet mağazası işleten bir adam kendi dükkanları içinde bir motorun yerini değiştirirken takılıp düşüyor. Adam malesef öldü. Hem de büyük ihtimalle 3-4 km bir hızla giderken.

    Şöyle bir çalışma sonucu var. İnsana ölümcül bir darbe verecek bir çarpma için (kafaya çarpmadan bahsediyorum) gerekli olan hız saatte 7 mil. Bu hıza orta boy bin insan hiç hareket etmezken olduğu yerden düşüp kafasını vurduğunda rahat rahat ulaşıyor. Bu gerçek ortada iken motorcunun kask takmaması nedir?

    Bu arada kaska ilaveten omuriliği koruyucu önlemleri de ihmal etmeyin derim. Beyin ve omurilik sakatlık olduktan sonra iyileşmeyen organlar. Düşük hızda basit kaza yapıp da omurilik koruması olmadığı için felç olan bir motorcunun yazısını bir iki hafta önce üzülerek okudum.

    Kazasız belasız güvenli sürüşler hepinize.

    Oktay

    buradaki bilgileri özellikle; "ben scooter'a biniyorum, yaw zaten hızlı gitmiyor, motor küçük kaskla komik oluyor" zihniyetindeki arkadaşların okuması gerekiyor. hatta çıktısını alıp odalarının bir köşesine yapıştırsınlar.

  20. #20

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    O kadar amele zihniyetli bir toplumda yaşıyoruz ki anadolunun çoğu yerinde bırakın kask takmayı aracında emniyet kemeri takanı bile ayıplayıp,alay eden
    bir zihniyet hakim.DElikanlılığı bozar ,bize bişi olmaz hatta biz Türküz diyerek
    zeka seviyelrini her fırsatta sergileyen bu mantık sahipleri,tabii ki yasaksavar
    kaskları oda polisi görünce takıp,komikliklerini herkese sergiliyorlar.
    Kendisi de bir motosiklet sürücüsü ve ortopedi uzmanı olan arkadaşımın verdiği bilgiler ve istatistikler ışığında rahatlıkla söyleyebilirim ki en çok ÇENE KIRIKLARI
    sonra ise AŞİL denen ayak kemiği kırıkları ilk sırayı alıyor.Yani FULL FACE veya FLIP UP bir kaskınız yoksa ve öldürücü bir yara aalmadıysanız kırık çeneyle aylarca yemek yiyemeden ve zımparalanan etlerinizin yüzünden aynaya bakmaktan bile utanacağınız bir yüze sahip olmak istermisiniz.Sürekli hortumla ve sıvı içerek beslenmeye değer mi sizce.
    Demekk ki kot-mont ile değil adam gibi korumalı giysiler ve kafanızı değeri kadar bir KASK takmalıyız,malum devil-akropoviç veya yoshimura ekzost sizin hayatınızı korumuyor...Sadece cüzdanınızı boşaltıyor.
    EnesBeyter, Volkan76 ve UzunYolAdami bunu beğendiler.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler