Lastik fiyatLarı sınırLarı zorLamakta....
Reklamlar
-
06 Temmuz 2008, 11:28
#21
Rigel adlı üyeden alıntı
Bence lastiğin markasına gelmeden önce düzeltebileceğimiz daha başka parametreler var. Sokaklarda motorların lastiklerine bakıyorum da, dışarıdan bakmakla bile bir çoğunun inik olduğunu, kabak olduğunu izliyorum. Lastik servislerine gittiğimde, örneğin benim motorun benzerleri için insanların sürekli 30-32 psi hava bastırdıklarını söylüyorlar. Aslında bir çok Japon motorun, başta racingler olmak üzere ön basıncın 36 psi olması lazım. Bu 32 psi rakamına nereden ulaşıyorlar acaba? Örneğin hanginiz artçı aldığı zaman arka lastik havasını arttırıyor, artçısı inince de azaltıyor?
LÜTFEN HERKES KULLANMA KILAVUZUNA BAKIP HAVA BASINCINI ÖĞRENSİN VE ONA GÖRE ŞİŞİRSİN.
Lastiğin yol tutuşu ile ilgili bir başka konu da lastiğin ısısı. Bu direkt şişirme basıncı ile ilgili, ama onun kadar önemli bir etken de içindeki gazın niteliği. Azot (nitrojen) basarsanız hem lastik ömrü uzar, hem de çok çabuk ısınır. Dolayısıyla yol tutuşunuz artar.
Bir de suspansiyon ayarları var. Suspansiyon ayarları, ki bu her iki suspansiyon için 2'şer ayardan eder 4 ayar, konfor ve yol tutuş içindir. Çok yumuşak suspansiyonlar konforlu bir sürüş sağlarken yol tutuşunu azaltır, keza gereğinden sert ayarlar da kötü yol tutuşu sebebidir. Bu ayarların neler olduğunu, anlamlarını ve etkilerini, ve nasıl uygun şekilde ayarlanacağını öğrenmeliyiz.
Ben Metzeler M3 kullanıyorum, ancak inanın yukarıda saydığım hususlar, markadan daha önemli farklar yaratıyor. Lastikleri çöpe atmadan önce bunlara bir dikkat edelim, gerçekten yol tutuşta iyileşme sağlayamazsanız o zaman anlarım...
aynen katılıyorum dogru bilgiler
Reklamlar
-
06 Temmuz 2008, 12:23
#22
mhyen adlı üyeden alıntı
Bende debriyaj yok ama
Ben ön kaldırma heveslisi değilim sadece merakımdan soruyorum zaten de scooter da nasıl kaldırıyorlar?
kullandığın motosikletle tekteker cok kolay yapılır tahminim , çünkü hacim yüksek ve şase ufak . ilk kaldırma hareketi için biraz geriye oturup gaz verdiğinde motosu kendine çekmen lazım . ön teker kalktıktan sonrası tamamen zamanla olcak . gazfren uyumuna alışmaya başladığın tekteker gidebilirsin . ama sakın ha sakın ön tekeri yere sert salma , inerken biraz daha gaz vermen ön tekerleğin yere inişini hafifletir
Rigel adlı üyeden alıntı
Bence lastiğin markasına gelmeden önce düzeltebileceğimiz daha başka parametreler var. Sokaklarda motorların lastiklerine bakıyorum da, dışarıdan bakmakla bile bir çoğunun inik olduğunu, kabak olduğunu izliyorum. Lastik servislerine gittiğimde, örneğin benim motorun benzerleri için insanların sürekli 30-32 psi hava bastırdıklarını söylüyorlar. Aslında bir çok Japon motorun, başta racingler olmak üzere ön basıncın 36 psi olması lazım. Bu 32 psi rakamına nereden ulaşıyorlar acaba? Örneğin hanginiz artçı aldığı zaman arka lastik havasını arttırıyor, artçısı inince de azaltıyor?
LÜTFEN HERKES KULLANMA KILAVUZUNA BAKIP HAVA BASINCINI ÖĞRENSİN VE ONA GÖRE ŞİŞİRSİN.
Lastiğin yol tutuşu ile ilgili bir başka konu da lastiğin ısısı. Bu direkt şişirme basıncı ile ilgili, ama onun kadar önemli bir etken de içindeki gazın niteliği. Azot (nitrojen) basarsanız hem lastik ömrü uzar, hem de çok çabuk ısınır. Dolayısıyla yol tutuşunuz artar.
Bir de suspansiyon ayarları var. Suspansiyon ayarları, ki bu her iki suspansiyon için 2'şer ayardan eder 4 ayar, konfor ve yol tutuş içindir. Çok yumuşak suspansiyonlar konforlu bir sürüş sağlarken yol tutuşunu azaltır, keza gereğinden sert ayarlar da kötü yol tutuşu sebebidir. Bu ayarların neler olduğunu, anlamlarını ve etkilerini, ve nasıl uygun şekilde ayarlanacağını öğrenmeliyiz.
Ben Metzeler M3 kullanıyorum, ancak inanın yukarıda saydığım hususlar, markadan daha önemli farklar yaratıyor. Lastikleri çöpe atmadan önce bunlara bir dikkat edelim, gerçekten yol tutuşta iyileşme sağlayamazsanız o zaman anlarım...
tamamen katılıyorum
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
06 Temmuz 2008, 12:50
#23
SmirnouF üstat benim işim değil gibi gözüküyor o tek teker olayı
-
Lastik fiyatları halen sınırları ve de sinirleri zorlamakta
-
yaa hiç açmayın lastik konusunu, şiddetle bir çift lastiğe ihtiyacım var. Alacağım lastik çok fazla pahalıya kaçamadığım için pirelli route olacak. Ama sadece dış lastik fiyatı yaklaşık 800-850 lira... artı birde 2 adet iç lastik oda tanesi 100 tl kadardır sanırım 200 tl, kabaca 1000 tl =) pek güzel pek...
-
Aynen alabileceğim en ucuz lastik takım olarak 900TL görünüyor şu an...
-
Ben lastikler bitmeden motoru satmayı planlıyorum, daha ucuza geliyor
-
Valla benim lastikler duro marka. Ben almadım tabi benden önceki sahibi taktırmış. İlk aldığımda sadece arkayı değiştireyim dedim. Sonra öğrendim ki ikisini de değiştirmek daha sağlıklı. İlk zamanlar tekerlerden bi kere motoru yatırdım. Bi kere de firen attığımda felaket kaymıştı. Sonra fren ayarlarından olduğunu anladım. Meğerse firen çok sertmiş. Yani fren pedalına ufak basmamla hemen arkayı kilitliyo. Sonra bi firen ayarı yaptırdım düzeldi olay. Bu yazı da bu lastiklerle geçirmem şart. Para yok çünkü. Arada sırada girip bakıyorum lastik fiyatlarına ama uçuk rakamlar. Kaliteli bişey alayım diyorum ama bu gidişle tekerler iyice kabaklaşana kadar devam.
[COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
Ankara Yiba'da cbf için lastik bakınırken satılan her lastiğin tarih bölümünün içerlek değil dışarlak durduğunu farkettim. Anladığım kadarıyla tarih kısmının üzerine tekrar baskı yapmışlar. aynı renk kauçuktan ince bir tabaka sakız gibi yapıştırılmış duruyordu. dikkat edelim.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
jr. adlı üyeden alıntı
Ankara Yiba'da cbf için lastik bakınırken satılan her lastiğin tarih bölümünün içerlek değil dışarlak durduğunu farkettim. Anladığım kadarıyla tarih kısmının üzerine tekrar baskı yapmışlar. aynı renk kauçuktan ince bir tabaka sakız gibi yapıştırılmış duruyordu. dikkat edelim.
Baharda CBF'ime yumuşak hamur lastik alacağım, uyarı için teşekkürler.
-
bende 190x55x17 lik lastik bakıyorum ama yok be abiii, ön michelin, şimdi arkayada(lastikler aslında takım ama arka lastik bitik durumda) aynısından da almak istiyorum ama onunda fiyatları 450-500tl den başlıyor, o da beni aşıyor... fuarı bekliyorum açıkçası, 300-350tl ye yeni tarihli lasik bulursam alıcam. umarım bulurum :(
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
-
bende ön 110 arka 150 70 17 lastik bakıyorum fakat bu fiyatlarda mecbur çıkma alıcaz..
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
70-90-17 arkaya 80-90-17 tubalees metzeler bulabilsemde alsam paradan vazgeçtim yok. Bulan duyan mesaj atsın
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler