çinliler kalitesizmi ?Acaba bizdede bişeyler yokmu ?
Reklamlar
-
28 Haziran 2008, 15:21
#1
ne zamandan beri forumlarda yazılar :çin malı almayın , kötü , arıza yapar , zart olur, zırt olur,her çin malı aynıdır .Buna yeter artık diyorum ve yazıma başlıyorum .
Bundan 5 sene önce piyasa motorları nelerdi ? pejo,mobilet,minsk,mz vb 2 zamanlı motorlar .ilk motosiklet alcak olanlar ve işini görmek isteyenler 2 zamanlı alırdı .Ancak işi bilen insanlar 4 zamanlı alırdı (5 sene önce yaşadığım yerde 3 tane 4 zamanlı motor vardı ve biri bizdeydi) . bildiğimiz üzere 2 zamanlı motorlar teferuatı ve bakımı az olan motorlardır . o yuzden halkımız benzinine yagı koyar basar giderdi .rutin bakımları önemli değildi .şimdi çin'in ülkemize 4 zamanlı sokmasından sonra 2 zamanlılar piyasadan düştü.motora yeni başlayanda , işi için kullananda 4 zamanlı kullanmaya başladı . ama bunların bilmedikleri 4 zamanlının bakımı ve teferuatıdır . coğu kişi hala sibop ayarı nedir bilmiyo . hala çoğu insan benzin-hava karışımını bilmiyo , cğu ekstra masraf die yağ değiştirmiyo .eskiden 4 zamanlı alan işe bilen motorcuydu ve bunları bilirdi o yuzden eskiler böyle zırp pırt arıza yapmazdı . sen motoruna bakımını yapmazsan motorda sana bakmaz .
Anlatmak istediğim bu arızaların sebeplerinin sadece malzemeden olduğunu savunmaktan vazgeçin artık . Birazda eksiklerimizi görelim .Neden 3 yaşındaki çin malı motorumuz 16bin km'de va hala silindirinin üzerinde 1 parça yağ yok ve hala ilk gün gibi çalışıyo , acaba tüm ayarlarının zamanında yapıldığından ve yağının 1000 km'yi geçmemesinden olabilirmi ? haa bu arada motor çokta sakin kullanılmıyo , her türlü aksiyon yapıom motorla .
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Reklamlar
-
28 Haziran 2008, 15:25
#2
-
28 Haziran 2008, 15:26
#3
bendede çin malı scooter var su anda 23 bin km de sadece yag eksilmeye basladı. tahmini 2000 km içinde yeni motor yapmak zorunda kalırım gibi.. yagını en fazla 2000 km de bir değiştiriom. fazla zorlamıom yetio bana. ama parca olarak hc bir japonla yarısamaz cok dayanıksızlar hemen bozuluyorlar.
-
28 Haziran 2008, 15:26
#4
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum..
-
28 Haziran 2008, 15:26
#5
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
sucu motoruyla kişisel kullanılan bir motoru karsılastıran arkadasların yaklasımlarını sonucu hep bu çin kötülenmesi
+1
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
28 Haziran 2008, 15:37
#6
-
28 Haziran 2008, 15:38
#7
by_moto adlı üyeden alıntı
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum..
sallanırda bu kadar sallanmaz ki bilader
-
28 Haziran 2008, 15:39
#8
Dogan88 adlı üyeden alıntı
yagını en fazla 2000 km de bir değiştiriom.
eger 1000 km'yi geçmesen emin ol su an yağ yakma sorunun olmazdı
by_moto adlı üyeden alıntı
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum..
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
28 Haziran 2008, 15:45
#9
e tabi çinleri bi de hor kullanıcan iyice cortluyo bazen görüyorum valla üzülüyorum grenajlar kırık ön maşa darbeden dolayınerdeyse sakala sürtecek bi gaza basar vooooooooooorrrr diye vibrasyon sesi taa nerden gelir onu bunu bilemde çinlilerin sesi bile kaliteli değil yaa
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
28 Haziran 2008, 15:46
#10
SmirnouF adlı üyeden alıntı
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim
Kymco diyorsun ama.Bu motor birincisi çinli değil, ikincisi üreticisi zaten 100.000 km garantisi veriyor.Konumuzu çinliler sanıyordum
-
28 Haziran 2008, 15:46
#11
SmirnouF adlı üyeden alıntı
eger 1000 km'yi geçmesen emin ol su an yağ yakma sorunun olmazdı
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim
KYMCO Çin malı değilki.Tayvan Malı. Ve kaliteli de.
-
28 Haziran 2008, 15:50
#12
kymco çinmiki usta fıstık gibi motor kymco ki onların bide kampanyası wardı ya 2 yıl yada 100.000 km garantili çok iyi bi üçkağıt düzenlemişler motorların üzerinde yazıyor 100.000 km garantili ama satıcıya sorduğunuzda 2 yıl geçince garanti biteer dio yılda bi yanlışım warsa özür we bu yazımdan polamik çıkartmayın Allah aşkına burda kötüleme fln yok kymco sağlam mal 100.000 olayıda tamamen satıış arttırmak için müşteri çekmek için ayrıca taywan mıydı
-
28 Haziran 2008, 15:50
#13
smirnofum faysalım çan çin çon yetkili satıcım...
sen bu mesajı okurken ben çok uzaklarda ve de göbeğimi kaşıya kaşıya gülüyor olacağım.
neden mi:
"bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur" demiş atalarımız fekat tohumda bi dandiklik var ise ne kadar bakarsan bak üzüm üzüme baka baka kararmaz.
demem odur ki yer yer zat-ı alim de bu tarz çok kilometre yapmış çin malı motorlarla karşılaşmakla beraber bunların kullanıcılarının pek naif ve halim selim kişilikler olduğu bulgusunu da nazar-ı itibare alaraktan diyorum ki "at sahabısına göre kişner" lakin eşeği boyayıp at deyi yutturmak olmaz. tımarını yemini eksik etmediğinden gayri eşek eşekliğini yapmaya devam eder, yıpranmaz. amma üstüne mondial yazmaklan italyan aygırı da olmaz
millet olarak cevval ve de motoru itip kakaraktan kullanan insanlar olmamızdan mütevellit bu emval-ı china nam meretler bize göre değildir.
-
28 Haziran 2008, 16:18
#14
2005 yılında 2 kez gittim bu ülkeye..
birincisi özellikle otomotiv yedek parça ve motosiklette üretici firma garanti vermiyor..nedeni ise çok belli..
garanti koşullarına uygun parçaların gelmesi ve değişimi daha maliyetli..bu birincisi.
ithalatı yapılan motosikletlerin ortalama maliyeti 200-300 dolar arasında alıcı adrese teslim..
türkiyeye çin malı motosiklet ithalatı yapan firmaların önünde bir kaç seçenek var..
bu motosikletlerin tamamı için kendilerine orada örnekleri ve fiyatları sunulmuş olan kar marjı yüksek ama kalitesiz olanı tercih ediliyor.demonte olanların maliyeti dahada düşük..
türkiyede pazarı belli,hedef kitlesi belli olmuş bu pazara yine çin malı ama kaliteli ,maliyetleri daha yüksek kar marjı daha düşük olanı getirilemiyor.çünki fiyatları kaliteli markalara çok yakın olacak..satılamayacak.. ayrıca ucuz gruptaki üretici firmalarda ciddiyetsizlik iş ahlakından yoksunluk had safhada..muhatabınız yok asla..sorunlar çıkınca
halbuki bu ülkede kullanılan motosikletler kalite ve işçilik olarak burada olanlardan oldukça farklı..
burdaki çin mallları ile birbirine çok benziyor ama aynı parçalar,malzemeler kullanılmamış.
sonuç olarak çin malını kötülemek pek doğru değil.adamlar her konuda tavrını açıkça ortaya koyuyor.. mal bu fiyat bu..hangi seçeneğin tercihi ithalatçılara kalmış..
-
28 Haziran 2008, 16:32
#15
by_moto adlı üyeden alıntı
güzel kullanırsan japondan iyi... kullanıcıya bağlı diyorum..
ben de sana gülüyorum.........
SmirnouF adlı üyeden alıntı
eger 1000 km'yi geçmesen emin ol su an yağ yakma sorunun olmazdı
piyasada 100.000 km'yi geçen kymco gördüm , buna hak verebilirim
aferin kymco yu da çin li yaptın ya ....
helal olsun sana diyorum....
ve bu tespitinden sonra sana daha çok gülüyorum....
-
28 Haziran 2008, 16:51
#16
mhyen adlı üyeden alıntı
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
sallanırda bu kadar sallanmaz ki bilader
nankör adlı üyeden alıntı
ben de sana gülüyorum.........
fikrimi değiştiriyorumm..
hem erhan abi sen değilmiydin çinlidir benim dostum bende çinli dostuyum diyen..
-
28 Haziran 2008, 16:55
#17
Çin malı tatlı sohbet konusu sonsuz bir yol gibi bitmez,
benzin istemez, güzel mesele...
[COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]
[B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]
-
28 Haziran 2008, 16:56
#18
-
28 Haziran 2008, 16:58
#19
by_moto adlı üyeden alıntı
fikrimi değiştiriyorumm..
hem erhan abi sen değilmiydin çinlidir benim dostum bende çinli dostuyum diyen..
Adam gördüğün gibi çinli dostuyum demiş de senin gibi japon'dan iyi olduğunu söylememiş
-
28 Haziran 2008, 16:59
#20
ben çin malı motorun tek faydasını gördüm...çünkü herkesde olmayan ve hala kapının önünde yatan çinli bir scooterım var (GEELY BOSS 150) bisan senatörün abisi eğer bu scooter olmasaydı belkide bilmem gereken daha çok şey olacaktı...çünkü hiç korkmadan her tarafına dalabiliyodum...
aldığımızda zaten kullanılmış,tabiri caizse ekmeği yenmiş bir motordu 13000Km.deydi...gerçekten büyük bir bakımdan geçti grenajlarında çizikler çatlaklar çokça vardı motorununda bakıma ihtiyacı vardı...ama dikkatinizi çekerim o zamanlar piyasada çin malı yok ve biz bu scooterın ne mal olduğunu bilmiyoruz ucuza kapattık diye seviniyoruz...neyse motor o haliyle Kocaeli'den buraya kargoyla geliyor ve biraz daha hasarlanmış oluyor...camı kırılmış vs. vs...İstanbul!da her tarafını dağıtıyoruz grenajları ve ön camı fiberglasscıya veriyoruz,onlar orada yapılırken motor iskeletiyle birlikte tamirciye gidiyor...komple baştan yapılıyor ki o zamanlar parçaları şimdiki kadar UCUZ DEĞİL...maddi sıkıntılar baş gösteriyor,grenajlar fiberglasscıdan alınıyor ama motor tamirine verecek paramız kalmıyor...bizde bu arada motorun hala çin malı olduğunu bilmiyoruz ve yapılınca herşey çok güzel olacak diye para sıkıntısını halletmeye çalışıyoruz...motosiklet aşkı bu...neyse motor tamirden bazı parçaları değişmiş bazı parçaları tamir edilmiş yarım yamalak bi şekilde elimize geçiyor...düşünün bir karbüratörünü bile bulamıyoruz ve karbüratörün diyaframı gibi basit bi o kadarda hassas lastikten bir parça elle tamir ediliyor...biz yinede aynı hevesle motoru toplamaya başlıyoruz ve motor kısa süre içinde şekil almaya başliyor...bu arada yeni lastikler takılıyor...koltuğu döşemeciye gidiyor...yani sizin anlayacağınız,scooter scootera benzetilmeye çalışılıyor ve başarıyoruzda...artık altımızda koskoca heybetli bir scooter var...sonunda scooter dağıtılıp toplandığı yeşilköyden bahçelievlere doğru yola çıkıyor ama yolda 60 ı geçebilene aşkolsun...herneyse herşeye rağmen bahçelievlere gelmiş bulunuyor ve kısa süre sonra tekrar tamire gitmek zorunda kalıyor ve bu süre içinde bi kaç kere yolda bırakıyor bizi...tekrar tamire gidip biraz daha uğraşla motor dahada performansına kavuşuyor...tekrar kullanılmaya başlanıyor ama ardından bir sorun daha...bu seferde akü boşalıyor durmadan...veeeeeee tekrar zeytinburnuna bizim çakma motorcunun yanına gidiyor...bu sefer akünün küçük geldiği düşünülüp bagaja tam 17 amperlik koca bir akü boğlanıyor...bi kaç gün kullanıyoruz ve artık hevesimiz kaçmış durumda...Heeeee bu arada bizim MEŞHUR MONDİALLER gemilerden çoktan inmiş montajı yapılmış piyasaya dağıtılıyor ve bizim altımızdaki aslanın değeri bizim harcadığımız paranın ancak yarısını karşılayacak oluyor...yani o motoru almayıp o kadarda masraf etmeseydik rahatlıkla bir 150ZAT alabiliyorduk...olan oldu diyoruz ve motoru ayağa kaldırma çabalarına devam ediyoruz...17 amperlik aküyle tamirden geliyor ve bi kaç gün kullanıyoruz...artık başka tamirci arama çabalarına giriyoruz,belli ki bu adam elektrik işinden anlamıyor...sonunda güngörendeki murat abiyi buluyoruz ve akü sorununu konjektörü değiştirerek ortadan kaldırıyor...bu şekilde biraz daha kullanıyoruz motoru 1.5 ay kadar sonra motor yine yerinden kalkmamaya başlıyor ve soluğu yeni tamircimiz murat abinin yanında alıyoruz...tekrar motor toplayacağız diyor ve o sinirle soluğu zeytinburnundaki tamicide alıyoruz...biraz çıkıştıktan sonra tekrar açıp bakmaya karar veriyor ve şimdi ismini hatırlamadığım bir parçasının değişmesi gerektiğini söylüyor...tamam diyoruz ve motor 10 gün sonra tamir edilmiş oluyor...almaya gittiğimizde herşeyin gayet iyi olduğunu görüyoruz ve dilk defa motoru bu kadar performanslı kullanıyoruz...moraller tekrar yerine geliyor ve bu sefer bu motoru nasıl güzelleştiririz onu düşünmeye başlıyoruz ama tabi yine hevesimizi kursağımızda bırakarak subap takımını kırıyor...bizde son bir karar alarak bunun böyle gitmeyeceğini ve bu işin peşini bırakmamız gerektiği kanısına varıyoruz...
eeee Devamıııı.....
şu an motorun grenajları evde kendisi garajda üstü örtülü bir şekilde yatıyor ve onu ne zaman görsem bu anlattıklarım uğraşlarımız çabalarımız emeğimiz aklıma geliyor...kendinizi bi benim yerime koysanıza ne kadar heveslisiniz ve bir o kadarda hayallerinizin hevesinizin peşinde koşuyorsunuz...bir yığın para harcıyorsunuz ama geldiğiniz yer başladığınız yerle aynı...ne kadar acı değil mi?????hee daha sonra çin malına binmedim mi? yine bindim...hatta aynı kasaya sahip olan bir Bisan Senatör aldım ve modifiyesinden başka para harcamadım...daha sonrada bir Mondial MCT250 ye bindim ama onada bakımlarından başka para harcamadım...dahada çin malına binmem artık bu saatten sonra...canımı yeterince yaktı daha fazla yansın istemiyorum zaten artık o benim canımı yakmadan ben onu fabrikasının önünde yakarım...
...he şöyle bişeyde var...ucuz olduğu için bu kadar ilgi görüyor bu motorlar ve ucuzluklarınında altında tabi ki DÜŞÜK KALİTE yer alıyor...ve o kadar kailtesiz yapılıyor ki montajdan çıktığı an sahibinin başına bela açanlar var...o yüzden bu aletlerin fazla savunulacak bi yeri yok sonuçta çin mallarının kalitesi ortada ve ne kadar düzgün kullansakta kesinlikle bi yerlerden arıza veriyor...kaldı ki ben başka japon yapımı bi aleti bu kadar düzgün kullansam bana iki katı verimli olur...
ben çok acı yanını yaşayan 2001 Model bir çin malı sahibi olarak işte bu sebeplerden dolayı kimseye tavsiye etmiyorum...çok mu istiyorsun gir borca harca al bi tane japon paşalar gibi bin...ödediğin borçlarıda çinlinin masrafından say hiç olmazsa altında uzun yıllar yaşayacağını bildiğin bir makinen olur...
ooo bayağıda uzatmışım hee yazıyı...anlayın artık ne kadar canımın yandığını...hee ama yinede almak isteyenler olursa sadece tavsiye etmem isterse yine alsın...kızmaca darılmaca yok bunlar tamamen şahsıma ait görüşlerdi...herkes kararlarınada özgürdür...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)