çinliler kalitesizmi ?Acaba bizdede bişeyler yokmu ?
Reklamlar
-
28 Haziran 2008, 17:01
#21
iyi motoru olan çinliye çamur atıyor çinliyede binilmezki falan akıl vericeğinize para verinde bizde alalım ozaman honda yamaha
motor kullanıcısına göre değişir hiçbir zaman için kötü motor yoktur sen motorunun gerekli bakımını yapmazsan hor kullanırsan haliyle aldığın motor senesine varmadan dağılır tamamen kullanıcıya bağlı her motorun belli bir kapasitesi vardır bunları zorlarsan o motordan hayır bekleme bu bütün motorlar için aynıdır bazen motorun parçalarını değiştirmekte çözüm değil değiştirirsin 2 gün sonra hemen bozulur tamamen kullanıma bağlı vasco 1925 inde dediği gibi sucu motorlarıyla kişisel kullanılan motorları karşılaştırmak yanlış olur.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Reklamlar
-
28 Haziran 2008, 17:06
#22
-
28 Haziran 2008, 17:32
#23
Ne kadar ekmek o kadar kofte. 3,000-4,000 YTL lik bir cin motorunun ayni ozelliklere sahip olan Japonlari 6,000-9,000 arasi ile ayni performansi kaliteyi beklememek gerekir.
Bir de tabii motoruna hic bakmayan, servise zar zor ugrayan, kitap uzerinde 100 km maksimum surati olan motor ile 120-130 yaptim diye konusup motoru elinden geldigince hor kullanan sonrada en ufak bir problemde bu ne kadar dandik motor diyen arkadaslar da var.
Bir seye ne kadar iyi bakarsan ondan o kadar iyi verim, performans alirsin daha uzun sureli kullanirsin, keyif alirsin vs.
-
28 Haziran 2008, 17:52
#24
bnm cıbır 3 senelk her gn kullanılıyor 2 kişi ve hep yüksek devrde,servse bakıma gttgnde sadece yagını degstrme gergi duyuyorlar,disliler balatalar vs vs daha yıpranmamıs ble o zorlamalara karsı,pek cok kez lastk yaktm ama 3. sene henüz zincir boslugu bile yoken son düz duvara carptım ve takla attm sadece grenajlarda problem cıktı yapıldı far ble kırılmadı,ben kaldrmdan sert cıkamkla catalları yamulan cok cinli tanıyorum .böle bi cin warsa bende satıp cin alıcam
-
28 Haziran 2008, 18:36
#25
Bırakın kullanmayı, daha yanına gelir gelmez dış görünüşü itibariyle, plastik kalitesinden bile anlaşılıyor kalitesiz olduğu. Bunu tartışmaya ne gerek var ki? Görünen köy kılavuz ister mi? Ha ben demiyorum ki çin malı motor kullanmayın. Vatandaşın bütçesi o kadardır, ona yetiyordur, çinli alır kullanır. Keşke herkes italyan japon alabilseydi ve memlekete çin malı makineler sokulmasaydı. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur lafına da kısmen katılıyorum. Ama ne kadar bakarsanız bakın, mal kalitesiz. Eninde sonunda dö-kü-lü-yor... Bu arada Kymco çin malı değil. Tayvan malı. En düşük cc li Kymco, bütün çinlilerin üstünden atlar, tepinir, sonra da gazlar. Bir gün herkesin kaliteli, çin malı olmayan makineler kullanması dileğiyle...
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
-
28 Haziran 2008, 19:01
#26
MT kum havuzu ne zaman açılacak arkadaşlar
-
28 Haziran 2008, 19:25
#27
çin malı motorlar olmasaydı şu anda honda yamaha kısacası japonların fiyatı ne kadar olurdu hiç düşündünüzmü.
bence çinliler çok kalitesiz ben 4 ay önce mondial 150 hs aldım ve motor daha 700 km deyken komple alt motor değişti neredeyse silindir piston krank yağ pompası.fabrikasyon arızalıymış motor o yüzden garanti kapsamında yapıldı tek kuruş çıkmadı cebimden motora günde en fazla 20 km biniyorum işe gelip giderken motorum su anda 1700 km'de daha 2 kişi 2 yada 3 defa bindim ona gözüm gibi bakıyorum bakımlarını hiç aksatmıyorum en kaliteli yağı koyuyorum ama o bana hep sorun çıkarıyor en son çıkardığı sorunda motor gaz kesiyordu gittim motorcu arkadaşa manifold kelepçenin olduğu yerde yarılıp yırtılmış şimdilik başka bir sorunu yok ama gene söylüyorum evet bence ÇİN malı kalitesiz hemde çok ve unutmadan henüz 100 km'deyken arka fren balatasını değiştirmek zorunda kaldım
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
-
29 Haziran 2008, 20:05
#28
tigermbz adlı üyeden alıntı
smirnofum faysalım çan çin çon yetkili satıcım...
sen bu mesajı okurken ben çok uzaklarda ve de göbeğimi kaşıya kaşıya gülüyor olacağım.
neden mi:
"bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur" demiş atalarımız fekat tohumda bi dandiklik var ise ne kadar bakarsan bak üzüm üzüme baka baka kararmaz.
demem odur ki yer yer zat-ı alim de bu tarz çok kilometre yapmış çin malı motorlarla karşılaşmakla beraber bunların kullanıcılarının pek naif ve halim selim kişilikler olduğu bulgusunu da nazar-ı itibare alaraktan diyorum ki "at sahabısına göre kişner" lakin eşeği boyayıp at deyi yutturmak olmaz. tımarını yemini eksik etmediğinden gayri eşek eşekliğini yapmaya devam eder, yıpranmaz. amma üstüne mondial yazmaklan italyan aygırı da olmaz
millet olarak cevval ve de motoru itip kakaraktan kullanan insanlar olmamızdan mütevellit bu emval-ı china nam meretler bize göre değildir.
lenn keko , ben çin mallarınıs avunmuyom,sadece coğumuzun kullanma stilinde hata var ve bu hataların motorun ömrünü kısalttığı bi gerçek . kapiş ??
nankör adlı üyeden alıntı
ben de sana gülüyorum.........
aferin kymco yu da çin li yaptın ya ....
helal olsun sana diyorum....
ve bu tespitinden sonra sana daha çok gülüyorum....
daha sonra aklıma geldi , nabiiyim , başıma güneş geçmişti , aklım karışmıştı ,beynim sulanmıştı bu kadar mazeret yeter herhalde
okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı
iyi motoru olan çinliye çamur atıyor çinliyede binilmezki falan akıl vericeğinize para verinde bizde alalım ozaman
+1 +1 +1 +1
atlantic adlı üyeden alıntı
Bırakın kullanmayı, daha yanına gelir gelmez dış görünüşü itibariyle, plastik kalitesinden bile anlaşılıyor kalitesiz olduğu.
yaw harbi şu konuları çarptırmanıza gıcık oluyom , hemde çok gıcık oluyom . dostum sen yukarda yazdığımı okudunmu ,ben çin malınımı savunuyomda sen bana gelmiş çin malını savunurmuşum gibi cevap yazmısın !bana ne dış görünüşünden kalitesizliğinden .savundugum tek şey cogumuz bilgisizlikten ve dolayısıyla ardından gelen hatalardan motorların ömrünü kısaltıyoz !! umarım ana temayı analamışındır ...
karayılan adlı üyeden alıntı
çin malı motorlar olmasaydı şu anda honda yamaha kısacası japonların fiyatı ne kadar olurdu hiç düşündünüzmü.
bence çinliler çok kalitesiz ben 4 ay önce mondial 150 hs aldım ve motor daha 700 km deyken komple alt motor değişti neredeyse silindir piston krank yağ pompası.fabrikasyon arızalıymış motor o yüzden garanti kapsamında yapıldı tek kuruş çıkmadı cebimden motora günde en fazla 20 km biniyorum işe gelip giderken motorum su anda 1700 km'de daha 2 kişi 2 yada 3 defa bindim ona gözüm gibi bakıyorum bakımlarını hiç aksatmıyorum en kaliteli yağı koyuyorum ama o bana hep sorun çıkarıyor en son çıkardığı sorunda motor gaz kesiyordu gittim motorcu arkadaşa manifold kelepçenin olduğu yerde yarılıp yırtılmış şimdilik başka bir sorunu yok ama gene söylüyorum evet bence ÇİN malı kalitesiz hemde çok ve unutmadan henüz 100 km'deyken arka fren balatasını değiştirmek zorunda kaldım
çin mallarından önce 50 cc pejolar 1 milyarın üzerindeydi (bu 4 sene öncenin fiyatı, şimdi çin malları olmasaydı pejolar 2 milyarın üzerinde olurdu)
ayrıca sen mondialın en dandik modelini almışın, 150 hs modeli fabrikadan sorunlu . arkadaşımdada vardı ve 15 gün ayarla 2 defa motor yapıldı ...
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
29 Haziran 2008, 20:16
#29
işleyişi ve kalitesini bilemem ama sağlam malzeme olmadığı bir gerçek. Bir japon veya italyan motorla yan yana konulduğunda çok farklılar. Gerçi benim bir arkadaşımın motoru yolda giderken grenajları bıraktı ama (ama çocuk cidden abuk subuk kullanıyordu az düşmüşlüğü yok :D )
bu arada kullanıcıya bağlı.. kesinlikle katılıyorum
-
29 Haziran 2008, 20:19
#30
-
29 Haziran 2008, 20:32
#31
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Ben ıstanbul'da motor kullanan biri olarak olaya sadece şu açıdan bakıyorum, Orta şeritte akan trafiktesin, Zart diye bir arıza çıkıyor-stop ediyor-bir yeri kırılıyor
Hadi diyelim güç bela atlattım, kazasız sağa yanaşabildim. aklımda Sadece Tek Şey Kalırdı: isterse bu motoru sıfırdan yeniden toplayayım asla trafikte binmem
Köy yollarında belki, en fazla dereye uçarsın olur biter.
Çok güzel özetlemişsin Muzaffer abi.Sırf yolda kalırım, içimdeki bütün motor sevgisi ölür, uğraşamam diye Japon aldım.Çinlilerin tabiki de faydası çok.Piyasadaki Japon ve İtalyan fiyatlarını dengeliyor.Bilmeyen için acemilikte kullanılıyor.Fakat kesinlikle günlük E-5 gibi yollardan gitmek, en az 500 km'lik gezilere çıkmak için uygun motorlar değiller
-
29 Haziran 2008, 20:50
#32
atlantic adlı üyeden alıntı
Keşke herkes italyan japon alabilseydi ve memlekete çin malı makineler sokulmasaydı.
bende diyorum kine, keşke tepedekiler >Türklerin neler yapabileceğini destek ve finansman sağlandığında neler başarabileceğini (anlayıp bildikleri halde ) görseler. Fena mı olurdu tamamen yüzde yüz Türk malı bir motor olsada kullansak dışa bağımlı olmasak.
ayriyeten benim motrum da çin malı. Daha bir hafta önce 1000 km lik geziyi Allaha binlerce kez şükürler olsun kazasız ,belasız motor tık demeden yaptım. Bence kullanmadan kaynaklanıyor.
[B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
[COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
[COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]
-
29 Haziran 2008, 21:12
#33
Arkadaşlar,
Bazılarımız Pahalı olduğu için İyi Kalite sayılacak motorları alamadıklarını belirtmişler. Ben bu lafı şöyle anlamak istedim: ''Bizler motoskleti o kadar seviyoruz ve uzuun yıllar binmek istiyoruz kiii, önce gittik Korumalarımızı Tamamladık, fena kalitede sayılmayacak, ceket, dizlik, kask vs. aldık, ee bunlar da az para tutmuyor, o yüzden bütçemiz kısıtlandı'' Ya da aksini düşünüp, sadece motora para ayırdık, zemheri Zürafası gibi piniyoz iştee demezler herhalde
Bir nokta da şu, bir deyiş vardır: ''Ucuz mal alacak kadar zengin değilim'' diye. Yukarıda bir arkadaş başından geçenleri, bir çin motoruna harcadığı parayla aslında sıfır kilometresini alabileceğini, kendi emeklerinin nasıl neredeyse boşa gittiğini, bu konunun nasıl başına bir bela olduğunu anlatmış gönül açıklılığı ile.
Motoruna bakım yapmanın önemli olmadığını demek istemiyorum elbette. Eski tabirle ''elin sürekli üzerinde olursa'' elbette çok önemli arızaları en azından yollarda yaşamazsın. Ben de bir makineci olduğumdan biz her zaman arızayı onarmak değil önlemek önemlidir deriz. Hiç dikkat etmeden, kontrollerini yapmadan, altındaki cihaz da neler oluyor, ne durumda acaba bilmeden kullanırsan elbette en kral motor bile dert açabilir. İşi bilenler her zaman çok daha verimli kullanırlar motorlarını. Ama işin içine kalitesiz çin motorları konu olduğunda, hele bir de işten anlamayan bir motor sürücüsünün vay haline derim
herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
Poturdak
-
29 Haziran 2008, 21:18
#34
parası olan iyi motora biniyor tabiki..borca harca girmek istemeyen 8-9 milyarlık bir japon yerine 2-3 milyara çinli alıyor..
-
29 Haziran 2008, 21:18
#35
SmirnouF adlı üyeden alıntı
ne zamandan beri forumlarda yazılar :çin malı almayın , kötü , arıza yapar , zart olur, zırt olur,her çin malı aynıdır .Buna yeter artık diyorum ve yazıma başlıyorum .
Bundan 5 sene önce piyasa motorları nelerdi ? pejo,mobilet,minsk,mz vb 2 zamanlı motorlar .ilk motosiklet alcak olanlar ve işini görmek isteyenler 2 zamanlı alırdı .Ancak işi bilen insanlar 4 zamanlı alırdı (5 sene önce yaşadığım yerde 3 tane 4 zamanlı motor vardı ve biri bizdeydi) .
işi bilen motorcu olarak sizdeki 4 zamanlı motor markası neydi ve ne malıydı. kesin işi bilen motorcular için özel üretilmiş çin malıydı.
stunc -honda titan -honda twister
motosiklet özgürce yaşamak, rüzgarla yaşırmak tır.
-
29 Haziran 2008, 21:47
#36
-
29 Haziran 2008, 23:55
#37
-
29 Haziran 2008, 23:56
#38
SmirnouF adlı üyeden alıntı
yaw harbi şu konuları çarptırmanıza gıcık oluyom , hemde çok gıcık oluyom
. dostum sen yukarda yazdığımı okudunmu ,ben çin malınımı savunuyomda sen bana gelmiş çin malını savunurmuşum gibi cevap yazmısın !bana ne dış görünüşünden kalitesizliğinden .savundugum tek şey cogumuz bilgisizlikten ve dolayısıyla ardından gelen hatalardan motorların ömrünü kısaltıyoz !! umarım ana temayı analamışındır ...
Ben konuyu çarptırmadım ki?? Bu ne şiddet bu celal? Öncelikle sakin olalım. Sen konu başlığında sormuşsun, çinliler kalitesiz mi diye. Ben de ona cevap vermişim. Niye bu kadar sinirleniyosun ki arkadaşım? Yalan mı, yanlış mı söylemişim? Ana temayı da çok iyi anladım ben, sen merak etme. Bizim insanlarımız da kötü kullanıyor motorları. 125cc. lik çinliye 3 kişi binen hıyartoları da görüyorum bazen. Motor 1 kişiyi zor kaldırıyor, biz 3 kişi binmeye çalışıyoruz. Üstelik bakımları da aksatılıyordur eminim. Bu şekilde tabiki çabuk dökülecek ve arıza verecektir. Bu şekilde çin olsun japon olsun farketmez zaten. Ama ben yine de diyorum ki, ürün kötü. Bu yüzden ben yine de hiç kimseye çin motorunu önermem, senin ilk cümlende de yazdığın gibi arıza yapar, zart olur zırt olur diyenlerdenim, ama hiç kimseye zart olur zırt olur demem. Sadece git şu çinliyi al diye öneri yapmam. Bu benim fikrimdir, o senin. Başka da diyeceğim yoktur...
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
-
30 Haziran 2008, 11:38
#39
savaskayan adlı üyeden alıntı
MT kum havuzu ne zaman açılacak arkadaşlar
Hemşehrim son noktayı koymuş, uzatmayalım!
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
30 Haziran 2008, 13:19
#40
stunc63 adlı üyeden alıntı
işi bilen motorcu olarak sizdeki 4 zamanlı motor markası neydi ve ne malıydı. kesin işi bilen motorcular için özel üretilmiş çin malıydı.
ilk motor 93 yılında hero honda ,ben ilk zamanlarını hayal meyal hatırlıyom , ve 99 yılında 0 kilometre honda titan'dı . bu 2 makinada çok temzi kullanıldı ve hero 2 seneye kadar bulunduğumuz yerdeydi ve sibop ayarı harici anahtar değmemişti. titan 2003 tre satıldı ve hala sorunsuz babamın arkadaşında geziyo .
şimdiki motorum bisan shalter ve 3 seneye rağmen hala sofor gibi (stoppie yapmayı denerdek düştüğümde cizilen çamurluk ve kilometre saatini saymazsak ) . 16bin km ve hala sorunu yok ve daha uzun kilometreler daha arıza çıkaracak gibiye gözükmüyor ...
atlantic adlı üyeden alıntı
Ben konuyu çarptırmadım ki??
Bu ne şiddet bu celal? Öncelikle sakin olalım.
Sen konu başlığında sormuşsun, çinliler kalitesiz mi diye. Ben de ona cevap vermişim. Niye bu kadar sinirleniyosun ki arkadaşım? Yalan mı, yanlış mı söylemişim? Ana temayı da çok iyi anladım ben, sen merak etme. Bizim insanlarımız da kötü kullanıyor motorları. 125cc. lik çinliye 3 kişi binen hıyartoları da görüyorum bazen. Motor 1 kişiyi zor kaldırıyor, biz 3 kişi binmeye çalışıyoruz. Üstelik bakımları da aksatılıyordur eminim. Bu şekilde tabiki çabuk dökülecek ve arıza verecektir. Bu şekilde çin olsun japon olsun farketmez zaten. Ama ben yine de diyorum ki, ürün kötü. Bu yüzden ben yine de hiç kimseye çin motorunu önermem, senin ilk cümlende de yazdığın gibi arıza yapar, zart olur zırt olur diyenlerdenim, ama hiç kimseye zart olur zırt olur demem. Sadece git şu çinliyi al diye öneri yapmam. Bu benim fikrimdir, o senin. Başka da diyeceğim yoktur...
yaa akşam biraz kafam karışıktı, sanırım gereksiz bi agresiflik yaptım , özürr
ama anafikirse uzlaşmışık . motorların kalitesi ortada ama bizde kullanım ile bu arıza sürecini çok kısaltıyoz
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)