kaskın iyisi kötüsü nasıl anlaşılır ?...
Reklamlar
-
24 Haziran 2008, 22:24
#1
sağlam markalar için demiyorum.
ya da sağlam markalar için de diyim. genel anlamda olsun.
kaza yaparak anlayabiliriz tamam da alırken neye dikkat etmeliyiz.
her ne kadar marka da olsa bi yerine bakarak kazadaki sağlamlığı hakkında bilgi sahibi olabilme ihtimali var mı?
mesela bişey alırken her yerine bakarız,tıklatırız,esnetiriz,çekeriz,sektiririz ...
kask nasıl anlaşılır sağlam olduğu ?..
Reklamlar
-
24 Haziran 2008, 22:33
#2
her kaskın güvenlik sertifikası var,ve sıfır kaskların vizörünün üzerindeki yapışkan maddede o kaskın test sonuçları yazıyor
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
24 Haziran 2008, 22:38
#3
Parası sağlamsa kask da kesin olarak sağlamdır.
-
24 Haziran 2008, 22:41
#4
Ben .....nı kokluyorum...
Ham değil,
Olmuş kokuyorsa mesele yok......
Kavun seciminde üstüme yoktur,bir de yağlı Ezine koyun peyniri oldumu!!!!
Oooooy ooyy oooooyy.
-
24 Haziran 2008, 22:48
#5
şöyle iki tıklat üst tarafından çıkan ses yankı yapıyorsa çok sağlam demektir, bide kayışlarını tut havada salla uğultu yapıyorsa alma çok dandiktir ....
hayatta ya tozu dumana katarsın ya da tozu dumanı yutarsın...
-
24 Haziran 2008, 22:57
#6
ehe ehe
şakacılar sizi.
insanı kasktan soğutuyosunuz
ciddi ciddi cevap vercek biri / birileri var mı ?
-
24 Haziran 2008, 22:58
#7
Bir kaskın ortalama raf ömrü 5 yıldır ve kasklar arasında en güvenilir kask biçimi fullface dediğimiz bütün yüzü kapatan dediğimiz türdür.Her kaskın üretildiği ülk Avrupa standartları gereği kodlanmış diye biliyorum mesela E6 malezya E90 çin vs. gibi o kodlar o kaskın menşeini yani üretildiği ülkeyi ve avrupa standartlarına uygunluğunu gösterir bu standartlara uygun bütün kaskların arkasındaki etiketlerinde yada içindeki etikette belirtilmektedir.Çinde üretilen kaskların bir çoğu sert mikadan yapılmakta ve sıcak yapıştırma metoduyla kaskın iki yanağı birleşmektedir,çoğu muhabbette duymuşsunuzdur kaskım motorun üzerinden düştü karpuz gibi yarıldı diye! Kaskın hafif olanı makbuldür tabi boynunuzu seviyorsanız şimdilerde karbon fiber kasklar üretiliyor hem hafif hemde dayanıklı ve güvenli. E1 For Germany
E2 France
E3 İtalya
E4 Hollanda
E5 Sweden
E6 Belçika
E7 Macaristan
E8 Çekoslavakya
E9 İspanya
E10 Yugoslavya
E11 UK
E12 Avusturya
E13 Lüksemburg
E14 Switzerland
E15 Vacant
E16 Norveç
E17 Finland
E18 Denmark
E19 Romanya
E20 Polonya
E21 Portekiz
E22 Rusya
E23 Greece
E24 Ireland
E25 Croita
E26 Slovenya
E27 Slovakya
E28 Bielo Russia
E29 Estonya
E30 Vacant
E31 Bosna Hersek
E32 Letonya
E34 Bulgaristan
E37 TÜRKİYE
E40 Makedonya
E43 Japon
E44 Vacant
E45 Avustralya
E46 Ukrayna
E47 South Africa
E48 Yeni Zelenda
MARKA..........................................STA NDARTLAR
VEMAR......................................ECE 22-05 ve DOT onaylı
HJC...........................................DOT ve Snell onaylı
KBC..........................................TUV ve BSI onaylı
X-LITE, NOLAN, GREX ...................................?
SHOEI............................................. ..............?
SIMPSON...................................Snell onaylı
SUOMY............................................. ............?
ZAMP.........................................Snell ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
ARAI.............................................. ................?
ARAI (America)..........................Snell ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
BELL..........................................Snel l ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
VEGA.............................................. ...............?
İCON..........................................DOT ve Snell onaylı
SCORPIO EXO............................DOT ve Snell onaylı
AGV............................................DOT ve Snell onaylı
CABERG......................................ECE 22-05 onaylı
SHARK............................................. ..............?
CRAFT.......................................ECE 22-05 onaylı
NEXX.........................................ECE 22-05 onaylı
DEMON......................................ECE 22-05 onaylı
NZI............................................... ......?......(sadece vizör ECE 22-05 onaylı)
ROOF.............................................. ...............?
GPA...........................................ECE 22-05’i karşıladığını/aştığını belirtiyor
AIROH............................................. ..?......(sadece vizör ECE 22-05 onaylı)
BÜYÜK BRİTANYA İNGİLTERE
S.6658. TİP A (OFF ROAD) TİP B.
(Dış kısım üzerine yapıştırılmış etiket)
JAPONYA JIS T 8133 : 2000
Kaskın iç kısmına yapıştırılmış etiket
ABD M2000
Kaskın iç kısmına yapıştırılmış etiket.
KASKLAR İÇİN ÖN DENEME TESTİ
1- Başanızın üst çevresini ölçerek doğru bedeni alınız.
2- Sağa Sola, Öne arkaya, oynamadığını kontrol ediniz.
3- Kayışı emniyetli bir şekilde sıkıştırınız.
4- Kaskı elle öne ve arkaya hareket ettirip gevşek olup olmadığını kontrol ediniz.
5- Omuz üzerinden net bir şekilde görebilme yeteneğini kontrol ediniz.
6- Kask içerisinde hiçbir şeyin soluk almanızı engellemediğinden emin olun.
7- Kaskın içerisine hava girişini engelleyebileceği için, aslı boyun etrafına eşarp, fular, atkı dolamayınız.
8- Kask vizörünün eldivenli tek el ile açılmasını kontrol ediniz.
9- Kaskınızın arka kısmının boynunuzu koruyacak şekilde tasarlanmış olduğuna emin olun.
ECE 22-05 den sonra gelen P (protection) ürünün çene koruma bandı olduğunu ve standarda uygun koruma yaptığını belirtiyor. "NP" (no protection) bandın olduğunu ama koruma standardına uygun
koruma yapmadığını gösteriyor. Bir de "J" var. Çene bandı olmadığını (jet tip kasklar) belirtiyor.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
24 Haziran 2008, 23:04
#8
güvenlik sertifikasyon kodu kaliteli kasklarda E kodlarındaki değerlerle belirtilir. mondial, rbt gibi çin işi kasklarda böyle bir kod veya belirti bulunmaz. hatta bedeni bile yazmaz.
o yüzden 50 ytl gibi bir rakama alınabilirler ve 1 hafta sonra vizördeki çiziklerden önünüzü bile göremezsiniz, bağlantı kayışı bir aya kopar, aynı zamanda rüzgarlı havada kafanızda debelenir durur o kasklar. kurtarmak için değildir yani, aksesuar içindir diyeceğim o bile değil sadece kask adları vardır kendileri yoktur diyim
genelleme yapacak olursak 150 ytl ve üzeri her kask illa ki iş görür diyelim. 500-600 ytllik nolan, shoei, dainese gibi teknoloji harikalarıysa 200 ytlliklerle aynı oranda korumakla beraber ek olarak hani intercom olsun arkamdakiynen konuşayım, güneş çıkınca kaskın gözlüğünü açayım, vizörü yağmur tutmasın buğu yapmasın gibi fasilitelerle doludur, başka da bir olayları yoktur.
-
24 Haziran 2008, 23:08
#9
harika
işte böyle cevap lazım bana
teşekkürler..
-
24 Haziran 2008, 23:10
#10
Teşekkür benim içinse rica ederim.
Amaç paylaşım.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
24 Haziran 2008, 23:11
#11
evet abi
çoğu sana
biraz da sj's ye
-
24 Haziran 2008, 23:22
#12
İlk kaskım PTT ciler için üretilmiş SARI renkli uyduruk bir şeydi.86 senesinde kafama taktığımda bana Atom karınca lakabını uygun gördüler..
89 senesinde Nolan N34 kaskımı getiren TIRcıya 500 DM ödedim.
90 da evlenince eşim için 400 DM ye 2.el uveksi zor buldum.
Kısacası CAN kıymeti bilen CANA değer de veriyor.
-
24 Haziran 2008, 23:33
#13
http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/
Ayrıca kaskın kırılması onun kalitesini belirlemez. Daha doğrusu yere 100 kere düşse bile kırılmayan bir kaskın çok kaliteli olduğu söylenemez. Kaskın kalitesini belirleyen olgulardan bir tanesi darbe emiciliğidir. Siz beyin sarsıntısı geçirmişseniz kaskın tek parça kalmasının anlamı var mıdır?
-
25 Haziran 2008, 13:27
#14
babaçi adlı üyeden alıntı
her kaskın güvenlik sertifikası var,ve sıfır kaskların vizörünün üzerindeki yapışkan maddede o kaskın test sonuçları yazıyor
Evet ondekı yapıstırmada yazıyor soylemese hıc dıkkat etmeyecektım
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
kask hakkında bilmediklerimiz . . . güncel
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
gidersin motor aksesuarları satan bilindik dükkanlara adamlara sorarsın sohbet edersin kafana üç beş tane giyer denersin aynada bir bakarsın kendine kararını verirsin bu kadar atla deve bir olay değil..
-
Malzemesi kaliteli olmalı. Bağlantı noktalarındaki işçilik , dokusu , boyası ve ağırlığı önemli. Biraz ağır olursa rüzgarda çok savrulmaz.
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
logaritma adlı üyeden alıntı
gidersin motor aksesuarları satan bilindik dükkanlara adamlara sorarsın sohbet edersin kafana üç beş tane giyer denersin aynada bir bakarsın kendine kararını verirsin bu kadar atla deve bir olay değil..
Bukadarda basit değil bence..Soran arkadaşta biliyodur böyle yapmayı fakat gelmiş sormuş neye bakmak gerekir diye ,Aksesuarcıda adam seni düşünmez alcağı parayı düşünür..hepimize faydalı bilgiler bence
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
Birkannn adlı üyeden alıntı
Bukadarda basit değil bence..Soran arkadaşta biliyodur böyle yapmayı fakat gelmiş sormuş neye bakmak gerekir diye ,Aksesuarcıda adam seni düşünmez alcağı parayı düşünür..hepimize faydalı bilgiler bence
Buda yanlış bence benim tanıdığım kendide motor süren motorcu olan paraya tok dükkan sahipleri var yardım sever sana 50 liralık malı alma 300 ytl lik malı al der sen içinden beni kazıklamaya çalışıyor dersin ama o adam kendide motor sürdüğü için seni düşünüp sana onu tavsiye eder yani dükkandan dükkanada çok fark var.
zaten böyle insanlarla iş yapdınmı sırtın yere gelmez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)