no money no motor nerde money orda motor
no money no motor nerde money orda motor
ben de 500 cc lik makine var .......
bütün bu anlattığınız mevzuları geride bıraktım.....
keyfime bakıyorum..................
fakat,,,,,
aklımda vfr 800 var , ama nasip .......
ilerde imkanlar elverirse.............
İnşallah.......................................... ....................
Kısaca son durum "Hekes Kendisi İçin Bir Seçim Yapar Ve Yaşar" Ben 600' lük bir motor satın aldım param var, ne kadar yaktığı ne kadar vergisi olacağını umursamıyorum,
Ben burada yamaha fazer s2' yi geçen hafta 17.500 Ytl ödeyerek aldım. Aynı motoru america' da arkadaşım 6000$ vererek mont kask eldiven vs vs herşeyi ile birlikte satın aldı. Yani ülkemizde yaşam standartlarımız düşük fiyatlar yüksek vatandaşda ayağını yorganına göre uzatmak durumunda kalıyor. Yoksa herkes 600cc lik bir motor almak ve kullanmak isteyecekdir. Formul bu kadar basitdir. "Herkes Mutlu Olduğu Motora Sahip Olabilsin" LooM
"Özgür Dünyada Yeni Yaşam"
Anlamadigim su ki buyuk motora binince ne oluyor ki? Hiz icin ise bence 100 km de yeterince hiz . Buyuk motorla bassan en fazla 5 sn basiyorsun sonra otobanda yine 100 km hizla gidiyorsun. Gecen senelerde bende Suziki Gs500 arkadasimda YBR 125 sehirler arasi yola ciktik. Ne ben onu bekledim ne o arkamda kaldi. Ikimiz icinde tatmin edici bir yolculuktu. Benim hayalim bir Ducati almakti aldim ve o kadar haftada bir kere bile zor biniyorum motora. Elimin altinda YBR yada scooter olsa kesin daha cok binerdim. icinde 125 cc lik makinadan sasmayin derim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Arkadaşlar mesele aslında büyük cc motosiklete binememekten daha çok 2 silindir, 4 silindir ve vergi tartışmasına dönmüş.
GT250R kullandığım zamanlarda neredeyse 2 silindirli 650cc lik bir makine kadar yakıyordum. Aramızda 1-1,5 lt fark ediyordu. Bunun sebebi ben 8000-9000 devirlerde giderken arkadaşlarım 4000-5000 devirlerde gidiyorlardı. 4 silindirli makineler için durum biraz daha değişiyor tabi, 4 silindirli bir makinede ne kadar ekonomi yaparsanız yapın, ortalama 5 lt nin altına düşmek imkansızdır.
Daha önce bir çok yerde bahsettiğim küçük bir anımı anlatayım. Geçen sene bir pazar günü 3 motosiklet (GT250R-DL650-Z750) depolarımızı doldurduk ve ortalama 100-120 km gibi hızlarda geziye gittik ve döndük. Dönerken şiddetli bir rüzgar vardı. Tekrar benzinliğe geldik ve depolarımızı fulledik.
Yakıt tüketimleri.
GT250R : 15 ytl (2 silindir)
DL650 : 20 ytl (2 silindir)
Z750 : 20 ytl (4 silindir)
Yorum sizin...
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
Ö.Z.€.R senin makina kendi çapına göre benzini yakmıyor direk içiyormuş
Şaka bir yana bende v2 250 cc ile 650cc arasında pek fark olmadıgını olmadıgını düşünüyordum. Seninde verdigin degerler düşüncemi destekler gibi
Yani dolayısıyla 4 silindir ile 2 silindir arasında değil durum yüksek devirlerde yapılan hızlarla doğru orantılı yakıt tüketimi
Büyük motora binince ne oluyor kısmında ise bu bir seçim sen 100Km ile mutlu olabiliyorsundur ben 200 bu kişiye göre değişir. Bu hızı şehir içinde yapmak durumunda değilsin ayrıca, yaşadığın şehirle alakalı ben Antalya' da yüksek hızlara çıkabileceğim birçok yol kullanabilirim HIZ bir tutkudur herşeyden önce. Yaşamak isteyen yaşar istemeyen yaşamaz. Bu konu Genel olarak yakıt ve vergi masrafları konusuna dönüştü aslında.
"Özgür Dünyada Yeni Yaşam"
Eyvallah Anlamadığım birşey var yalnız benim burada, insanlar neden başkalarının seçimlerine saygılı olmuyorlar, yani kimi neden ilgilendirsinki benim kaç para verip aldığım motor, yada yaktığım yakıt ve vergileri isteyen 50 cc ye biner gezer eğlenir tutkularını yaşar isteyen 1000 cc ye yani bu kadar basit, ben şehir içinde 600cc' lik motorumla belki 50 Km la gitmekten keyif alıyorum 600cc olduğu için gazlamak durumundamıyım ???
Bu konu uzar gider iyisimi erdemlik yapmak olacak !!!
"Özgür Dünyada Yeni Yaşam"
1 depo (17 lt ) ile abartısız 400 km yapabiliyordum şehir içinde. 100 km de 4 lt yakıyordu yani. Tabi diğer makinelerle kıyaslandığında hesap ortada. Bu nedenle ileride ki seçimim ekonomi yönünde olursa yine 2 silindirli 650cc bir makine kafama yatıyor.
Mesela; 1000 RR ve 600RR ile otoyolda 150-200 km hızlarda, 100km yol yaparak yakıt değerleri karşılaştırılsın, tahmin ediyorum ya aynı yakıtı tüketirler yada 1000 RR biraz daha az yakar. İkisi kıyaslandığında, birisi devir gücüyle giderken diğeri tork gücü ile gidiyor. (600RR 119,7 hp 66 Tork - 1000RR 177,7 hp 112 tork)
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
bu konuda yaptığımız tek yanlış senin de dediğin gibi cc ile hızı çok bağdaştırıyoruz. Buyuk cc yuksek hız olarak düşünülüyor malesef
bu arada sırf cc değil tüketimi arttıran arkadaşlar. Bundan önce bnde transalp vardı ve transalp pan europan dan daha fazla yokıyor.( pan = 5,6 trans. = 5,8) silindirin de çok büyük etkisi var.
Motorumu sürekli sadece şehir içinde, sadece kısa sürelerle yakın gezilerde kullanacağımı bilsem kesinlikle değiştirmem, ancak TEM'e çıkma şansım yok bu ülkedeki trafik düzeninde, dolayısıyla ileride en az 250 cc'lik bir motora ihtiyacım olacak, o klasmanda beğendiğim makine olmadığı için de 500-650cc arası bir motor alacağım.
Aslında 600'lük motorların yakıt tüketimi de çok aşırı değil, ufak otomobillerden bile az yakarak çok daha yüksek performans elde ediliyor. Herkes ister 100km'de 0.1 litre benzin harcamak, ama 100km'de 5lt bile bana mantıklı bir değer gibi geliyor.
Aslında anormal olan motosikletlerin yakıt tüketimi degil benzinin fiyatı. Benzin öyle bir fiyata geldiki motorlar benzini koklayarak gitse yinede çok diyecegiz.
4 silindirlere birşey diyemem ama 650 cc enjeksiyonlu v2 veya paralel çift silindirli motorların yakıt tüketimi mantıklı seviyelerde.( 100km/4-5lt). Bu tüketimi yakalayan motorları kullanmanın lüks oldugunu düşünmüyorum( dl 650, er6n,vs. vs.)
Motor büyütme merakının sebebi ne olabilir sizce?
Gezgin misali... Motoru genellikle nerede ve ne amaçlı kullanıyoruz?
Yakın mesafelere ise 600-1000 cc segmentinde ki makineler ne işe yarar? Uzun mesafe içinse ne sıklıkta kullanabiliyoruz? Şu ana kadar sahip olduğumuz motosikletleri gerçek anlamda , tam performansla ne kadar kullanıyoruz?
Şehir içinde 600-1000 cc arasındaki motorlara binmek kendimizi tatminden , başka işe yarıyormu? Başkaları içinmi yaşıyoruz? Vatandaşa bakıyorsun daha 3 ay 150 cc kullanıyor, motoru büyütmek istiyorum diyor. Alıyor R6, motorun hakkını verecek asfalt veya yol nerede? Kaza kaçınılmaz,hepimizi yasa boğuyor.
Bağırtıyor trafikte,gaz veriyor birilerinin dikkatini çekmek istercesine,birileri kaç basıyor diye sorsun istiyor ? Kullandığı aletin teknik özelliklerinden çoğu habersiz sesi yeter diyor.
Motosikleti trafikte seri bir şekilde dolaşmak için,az yaksın daha ekonomik olsun diye almıyormuyuz?
Sınıf atlarken amaçları ve hedefleri doğru belirlemek lazım.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
acaba racıng 1000 cc lık motorların vergısı nedır_?_?__?_
vergiler bukadar çok olmasa keşke ahh
başlığa kısa bi yanıt:param yokabi hız seviyorum işte n yapayım.ben sevgilime motosiklet kadar düşkün değilim.param olunca ev alcam,araba alcam demiyorum,demiycemde.ben MOTOR alacam,hemde bi tane değil bi sürü alcam.ha yawru ceylanımıda tenzih ediyorum.o benim ilk motorum olmasa bile ilk ss makinam.dayanabildiği yere kadar benmle olcak....
mantılı değilmi
Orgazma Dudak Büktürür
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)