Normal Rüzgarlı bir havada Koprüden gecerken süratin nasıl olması lazım. Motorun agır olması yani iki kişi olması dahamı iyidir.
Normal Rüzgarlı bir havada Koprüden gecerken süratin nasıl olması lazım. Motorun agır olması yani iki kişi olması dahamı iyidir.
rüzgar daima motosiklet sürücüsü için tehlike arz eder , rüzgarda normale nazaran daha temkinli ve dolayısıyla daha yavaş olmak en iyisidir.
;)
rüzgar daima yavaş ve kandini öne iterek git ve iki kişi her zaman daha iyi gider
Majeesty ne çok yavaş gitmelisin ne çok hızlı ikiside kötü, doğru hızı bulmalısın.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
yalnız rüzgar anoforlarına da çok dikkat etmek lazım genellikle köprü ayaklarında olur
Rüzgarın durumuna göre hızını ayarlaman gerekir.hızlı gidersen daha iyi yada kötü demek zor.
ama 2 kişi daha mı iyi dersen bence hayır.çünkü ikinci kişi paraşüt etkisini arttırıyor.2 kişi yere daha sıkı basıyor ama rizgar seni tekerleklerininden kaydırmak istemiyor üsten açını bozuyor.bu nedenle 2. kişi artı değil eksi bence...
Normaldekinden daha yavaş gitmek lazım. Motor ne kadar ağırsa o kadar hızlanabilirsin. Unutma hızlandıkça motor hafifler(kötü) ama kontrolü kolaylaşır(iyi). Yine de maksimum hızın normaldekini geçemez, yani:
Vmax < Vi
Yani bukadar şeyden alıcağın sonuç yolun durumuna göre ve rüzgarın esiş yönüne göre ne çok hızlı nede çok yavaş gitmen olucaktır. bu arada kamyon ve tırların arasından geçerken dikkat ette trübülansa girme kazasız sürüşler dilerim.
Valla ben olsam bu adam ne derse onu yaparım. Nicki bakınca konuya cuk oturmuş daha ne olsunRUZGARSEVDALISI adlı üyeden alıntı
Majesty, selamlar....
buraya uye olmama ragmen fazla girmedigimden burayi takip edemiyorum.Bakarken dikkatimi cekti ve onerilerimi ve izlenim ve goruslerimi paylasmak istedim sizlerle.
Oncelikle sabahları ise giderken kopruyu kullanmaktayim motosikletim ile.Motosikletle koprüden gecerken en buyuk korktugum sagdan yedigim asiri derecede etkili olna ruzgar.
Ne yaptiysam basa cikamadim hatta gecenlerde sag seritten en sol serite kadar beni sürükledi.Neyseki araclar sikistirmadi bir anda kaza onlenmis oldu... yada sans iste bilemiyorum.
Bundan kesin etkilenmemek icin koprüye girerken gozunuze kestirdiginiz bir otobüs halk otobüsü belediye otobüsü vs. tercihim koruklu otobusler,arkasindan seyredip köprüye ciktiginizda hemen soluna dogru kayip tam ortalayarak otobüsü ayni hizda kopru gecisi bitene kadar seyretmektir.
Tabi bazen arkadan korna yada selektor yapanlar oluyor ancak anladıklarında birsey olmuyor genelde...trafigin akisini yavaslatmayayım diye gecmemmezlik yapmayin sakin bir sekilde yanindan seyredin aldırış etmeyin seritide tam ortalayınki yanınıza girip otobusle sizi sıkıştırmasın aceleci araç sürücüleri...
zaten belli bi süre yani bikaç saniye sonunda kopru trafigi akicilasiyor ve yanına yani sağınıza aldıgınız büyük araç (örenekte belediye otobusuydu) yanında seyrettiginiz belli bi hiza çikiyor yani 70 ile 85 km arasinda...sonra zaten sizi SIKISTIRMA gibi bir hadisede bulunamazlar arkadan dedigim gibi seriti tam ortalamaniz ve giriş yeri birakmamaniz gerekli.Köprü çikisina dogru h,izinizi arttirip otobusu geçebilirsiniz korna vs. ile tesekkur edebilirsiniz zaten farkinda olacaktir büyük ihtimalle sizin sigindiginizi bir yavru kangru misali :D
Haydi gecmis olsun.......
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?
danger0, tam politiksin
Majesty, umarim anlasilir bir sekilde yazabilmişimdir
Kazasiz belasizkeyifli sürüşler dilerim herkeze
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?
Cries_on_the_wind, koprüyü ilk gecisimde dedigini deneyeceğim. Ben gecerken 60 km/s gibi bir hızla gecmistim en sag seritten. Ama özellikle kopru ayaklarının yanından geçtikten sonra tekrar açığa çıkınca yediğin ani ve şiddetli ruzgar insanı biraz tedirgin ediyor. Otobusun yanında geçmeyi ilk fırsatta deneyeceğim.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Araçlar hızlandıkça yolla sürtünmeleri azalır.Yol tutuşu zayıflar yere uyguladığınız kuvvet azalır.Örneğin 120km/s ile giden murat 124 ün yola uyguladığı kuvvet 50 kg civarı.
benim motorun ön tekeri rüzgarlı havalarda rüzgarın etkisiyle kayıyor özellikle yanımdan geçen hızlı araçlardan sonra ani bir kayma oluyor ve herseferinde çok tırsıyorum, aklıma gelen ilk şey ön tarafa ağır bi koruma demiri taktırıp önü agırlaştırmak...
tecrübeye göre degishir bu tavsiyeler.... hangi tip motora ve kullanıcıya ne dediğimiz önemli olmalı arkadashlar.yanlısh bir yönlendirme yapmak sakıncalı olabilir..
Cries_on_the_wind ın önerisi güzel(bkz.belediye arachları) yanlız bu taktiği uygulamak ichin biraz tecrübeli olmakta fayda var diyorum, shöyle ki;
köprüden gechen belediye arachları rüzgarı kesinlikle chok iyi kesmekteler yanlız trafik akıshından kaynaklanan "otobüsden uzaklashma" anında rüzgar intikam alırcasına normalden daha fazla bir yükle asılıyo motora.alıshık oldugun seyirde dewam ederken böyle bir kuvvete maruz kalmak istisnasız sherit atlamana yol acahar ki bunu inan istemessin!! korkunun doruga chıktıgı andır ve o halde motorun tepesinde olmak kadar zor bir shey yok!!
benim tavsiyem (ağırlığını dikkate alarak) ortalama 40-50km sabit hız ile orta sheritten ilerlemen zira ayaklardan kurtulduktan sonra koprudeki muhafız kulübeside insanı sersemleshtiriyor!! ve sakın kuryelerin peshinden gidiym deme!!
kurye arkadashlar varsa kızmasınlar..yorumum ve tavsiyem deneyimsiz sürücülere'dir!!!
yolunuz achık olsun!
Ben 60km/h gibi bir hızla sağ şeritte seyrederken kurye arkadaşlardan birisi sağımdaki boşluktan 90km/h gibi bir hızla geçti ve o sırada baya sağlam da rüzgar vardI.. Adamlar alışmışlar, onlara uyarsanız çuvallarsınız söyleyeyim..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Otobusun yanından geçin falan filan.
Peki arkadaşlar..... köprüye girmeden önce rüzgarın ne taraftan estiğini nasıl kestireceğiz ??? buna bir cevap verebilirmisiniz ???? yani daha köprüye girmeden - bi tarafa otobüsü almamız icab edior , ama hangi tarafa ????? köprüye girmeden rüzgarın ne taraftan estiğini bilmem mümkünmüdür ????
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)