Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgarlı havada motor kullanma

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Arkadaşlar ser rüzgarlı havada motor kullanmak bana ızdırap veriyo her an yoldan çıka bileceğimi veya kaza yapa bileceğimi düşünüyorum uzun yollarda bu işin bir tekniği varmı ben yanlış kullanıyorumda yoksa daha ağır bir motormu gerekli motorum 128 kilo ben 72 kiloyum yandan esen rüzgarın tarafına yatmama rağmen rüzgarın bir durup vurması veya yön değiştirmesi bir önden bir yandan çok ürpertiyo beni hele boğaz köprüsünü hiç saymıyorum bide gece vaktine kalmış isem bu hepimizin sorunumudur yoksa benim motorun ayro dinamiğindenmi çözemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    bende yaşıyorum bu tur vakaları yaşıyanlarıda biliyorum birde boğaz köprüsünde rüzgar yönleri farklı olabiliyor sağa yatmış giderken bir an rüzgar dönüyor yattığın tarafa itelemeye başlıyor çok tehlikeli durumlar olabiliyor ben yavaşlayarak geçiyorum boylece kontrolu kaybetmemiş oluyorum ama rüzgarı yardırıp geçiyorum diyenler de var sanırım birazda motorun gücü ile ilgli bi durum
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  3. #3

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Bkz: Dunald Duck, Motosiklet Teorisi
    [B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]

  4. #4

    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Denizli,Antalya,İstanbul,Kars
    Motosikleti
    Yamaha RX135
    Bendede Var o durum
    SAnırım motorun agırlıgı ıle ılgılı bır durum
    [B][I][U]Dünyada bir çok insan var.
    Kimi mutlu kimi mutsuz, Kimi ağlayıp kimi gülüyor ama güzelliklere ve mutluluğa layık bir insan var o da su an mesajımı okuyor...[/U][/I][/B]

  5. #5

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Alıntı Tencere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bkz: Dunald Duck, Motosiklet Teorisi
    Linki açamadım bilgiye nasıl ulaşa bilirim...
    benim yavaşlayarak zor kullandığım motoru başka motorcular benden daha hızlı ve rahat kullanıyorlar yanımdan basıp geçiyorlar hele racing kullanıcıları sanki hiç etkilenmiyo yoksa banamı öyle geliyo yoksa piskolojik bişeymi bu tedirginlik alışkanlıkmıdırkullandıkça rüzgar beni hiç devirmeyi veya yoldan çıkaramadığını fark ettim belkide sadece piskolojiktir ola bilirmi ama kendimi çok kasıyorum ve çok tedirgin oluyorum

    Köprüden otobüsle geçerken rüzgarlı havalarda küçük cc kullanan kuryelere dikkat ediyorum hiç banamısın demiyolar bence alışkanlık bu böyle rüzgarın bizi itmesine alışmadığımız için düşücez zannediyoruz ama kontollü gidersek bişey olmaz mesela tek el bırakıp veye bir anlık boşlumuza düşmezse ola bilirmi benim için önemli olan o yolu sağsalim bitirmek çok yavaşlarsam da çok risk oluyo hızlı olursamda düşüşüm da ser olur diye korkuyorum ortalama bir hızla 60-80 arası hızla devam ediyorum rüzgar sağdaya sağa yatıp ve yolun sağından orta şeritte geçme cesaretini bulamıyorum kendimde

  6. #6
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    o işin kesin bi teorisi vardır ama o teoriyi ben bilmiyorum

  7. #7
    TWG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    motorun ağırlığı çok fark ettiriyor
    gt250 150kg köprüden geçerken rüzgarın tokadını yiyince baya korkutucu oluyordu
    fazer yaklaşık 200kg ve rüzgar kaskımdan başka birşeyi sallayamıyor
    sert yan rüzgarlarda başım bi sağa bi sola yalpalıyor yatmazsam

    motosiklet teorisinde söylendiği gibi kontra tekniğini kullanmak çok rahatlatıcı oluyor
    rüzgara göre kendini ayarlıyıp sanki ona sırtını dayamış gibi gidiyosun
    ama bazen kesik kesik gelen rüzgar dengeyi bozabiliyor
    çok dikkat etmek lazım
    FAZER = ZAFER

  8. #8

    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Denizli,Antalya,İstanbul,Kars
    Motosikleti
    Yamaha RX135
    Alıntı by_moto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o işin kesin bi teorisi vardır ama o teoriyi ben bilmiyorum
    uydur olm bır teorı sen bulursun sımdı bır teorı
    [B][I][U]Dünyada bir çok insan var.
    Kimi mutlu kimi mutsuz, Kimi ağlayıp kimi gülüyor ama güzelliklere ve mutluluğa layık bir insan var o da su an mesajımı okuyor...[/U][/I][/B]

  9. #9

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Çok aşırı dikkat gösteriyorum zatende gidonu fazlamı sıkıyorum ne tüm vucutmu fazla sıkıyorum okadarki öne eğilip aynaları bile unutuyorum sanki yol kenarına kaydıracak gibi oluyo rüzgar kendi kendime bu yolculuk bitermi diyorum bu işin tekniği varsa öğrenmeliyim motoru rüzgarın tarafına yatırıyorumda kesik rüzgarlar ve çok kuvetli fırınada işe yaramıyor zaten otamatikman rüzgara doğru yatırıyoruz motoru aslında beklediğim cevap sanırım korkma sen dikkatli ol motor devrilmez kaymaz o sana öyle gelir düşlediğim cevap ama ya düşersem korkusu

    Daha çok pratikle aşılacak bir proglem sanırım Hiç sert rüzgar yüzünden düşen veya köprüde düşen yolda düşen oldumu gördünüzmü duydunuzmu merak ettim ben hiç görmedim sadece kendim düşücem motor kayıcak sandım ama devam ettim mecburen tekniği varsa bilen arkadaşlar açıklayarak anlatırsa hepimiz faydalanırız hızımız nasıl olmalı hızlımı yavaşmı ki rüzgarı yumruk gibi delik geçelimmi dengemiz bozulmasın vs vs..

  10. #10
    TWG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    aynı şey kamyon ya da otobüslerin yanından geçerken de oluyor
    kamyonu bi geçiyosun tokat gibi çarpıyor rüzgar
    bu tip durumlara hazırlıklı olmaktan başka çare yok sanırım
    çok sıkıp kasmaya da gerek yok uyanık olup herşeye hazırlıklı olmak şart
    tabi önlem olarak hızını normal hızının altına düşürmek de iyi bir çözüm olabilir
    FAZER = ZAFER

  11. #11

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    siz gelin çanakkalede kullanın birde motoru çanakkale rüzgar bakımından çok zengin biryer haliyle tehlikeli oluyor birkere 40 km süratle tırın altına giriyordum rüzgar okadar çoktu ki yolun en sağından orta yol çizgisinde aldım soluğu bu durumlarda olabildiğince sakin kullanım ve ani gelecek rüzgara karşı hazırlıklı olmak sürekli aynadan arkayı kontrol etmek olacaktır ben öyle yapıyorum veya arkamızdan konvoy halinde geliyorlarsa uygun biryerde sağa çekip geçmelerini beklemek
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  12. #12

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Maalesef sert ve darbeli rüzgarlar gerçekten demir atlarımız için büyük bir
    tehlike,her ne kadar kontra basarak gitmeyi alışkanlık yapsak da aracın
    aerodinamik yapısı ,toplam ağırlığı ve yerden yüksekliği gibi faktörler sorunu
    çok belirgin şekilde değiştirebiliyor.
    Özellikle de çapı geniş virajlara girerken hamleli rüzgar nedeniyle birden bire şeridin sağından soluna veya tam tersine geçiveriyorsunuz ama çok da yapacak bir şey olduğunu sanmıyorum ,neticede doğanın şakası yok.........
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  13. #13
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    bende aşiri rüzgarli havada trafikteysem eger dua ede ede gidiyorum ybr ile istemim dişi şerit degiştiriyorumacemiyken cok korkuyodumda şimdi biraz daha güveniyorum kendime

  14. #14
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Linki bulursam bu mesajı editleyip ekleyeceğim

    http://donald.hypermart.net/Teori/7RUZGARLAMUCADELE.htm
    Birde bu var.Siteden alfawings in paylaşımı.
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...sr-teknii.html

  15. #15

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Alıntı xufuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Linki açamadım bilgiye nasıl ulaşa bilirim...
    benim yavaşlayarak zor kullandığım motoru başka motorcular benden daha hızlı ve rahat kullanıyorlar yanımdan basıp geçiyorlar hele racing kullanıcıları sanki hiç etkilenmiyo yoksa banamı öyle geliyo yoksa piskolojik bişeymi bu tedirginlik alışkanlıkmıdırkullandıkça rüzgar beni hiç devirmeyi veya yoldan çıkaramadığını fark ettim belkide sadece piskolojiktir ola bilirmi ama kendimi çok kasıyorum ve çok tedirgin oluyorum

    Köprüden otobüsle geçerken rüzgarlı havalarda küçük cc kullanan kuryelere dikkat ediyorum hiç banamısın demiyolar bence alışkanlık bu böyle rüzgarın bizi itmesine alışmadığımız için düşücez zannediyoruz ama kontollü gidersek bişey olmaz mesela tek el bırakıp veye bir anlık boşlumuza düşmezse ola bilirmi benim için önemli olan o yolu sağsalim bitirmek çok yavaşlarsam da çok risk oluyo hızlı olursamda düşüşüm da ser olur diye korkuyorum ortalama bir hızla 60-80 arası hızla devam ediyorum rüzgar sağdaya sağa yatıp ve yolun sağından orta şeritte geçme cesaretini bulamıyorum kendimde
    1. Relax Ol
    2. Rüzgarın geldiği yöne Kontra bas (Yan Yan ilerlemekten korkma) (Kontra öğren / geliştir)
    3. Sırıt ve Devam et..

    Daha da rahat olmak istiyorsan , mutlaka eğitim al..
    Forumda "konu dışı" vb.. bölümlere daha az zaman ayırıp , 2003' ten bu yana Foruma asılmış sürüş teknikleri ve faydalı bilgiler bölümlerine daha sık gözat..
    Buluşmalara daha sık gidip bilgili kullanıcılardan tecrübeler kazanmaya çalış..
    Çok büyük faydasını göreceğinden emin ol.. Sonrasında rüzgar seni korkutamayacak..

    Son olarak, motorun aerodinamik yapısı da önemlidir.. SS makinalar rüzgara karşı daha avantajlıdır fark bu..
    [B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Dün Şarköy yolunda öyle bir kaçağa yakalandık ki sanki bora,eğilip eğilip baktım acaba bu rüzgar değil de lastik filan mı patladı yada bilya mı dağıldı diye

  17. #17
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    rüzgar işinde bence motorun ağırlığı,motor gücü ve lastik kalınlığıda etkili, çin işi bir hafif motosikletle sert rüzgarlarda şamar oğlanına dönerken 200kg üstü 650cc lik bir motorla bunun onda biri kadar bir etkiye mağruz kalınıyor,aliağa gibi yaz kış rüzgarın hiç durmadığı bir yerde defalarca şiddetli rüzgaraa birkezde buruncuk mevkii tarafında kum fırtınasına yakalandım,bu tip fırtınalarda 50km den hızlı gidebilen herkese tebrik ve takdirlerimi şimdiden sunarım en güzel taktik hız kesip büyük araclardan elden geldiğince uzak durarak yolun orta şerit kısmına yakın yol almak,büyük araç sizi sollarken veya siz onu sollarkende onların yaratacağı hava boşluğundan etkilenmemek için onlardan en uzak mesafede bunu yapmak sizi rüzgarın oluşturabilceği tehlikelerden maksimum şekilde koruyacaktır,birde üzerinize giydiklerinizin bol gelen rüzgar alacak şeyler olmamsına dikkat edin ve motor üzerinde aero dinamiği bozacak eklentilerdende uzak durun(büyük çanta aksesuar vs.)

  18. #18
    alpibox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL/Beyoğlu
    Motosikleti
    FAZER
    Bence motor ile ilgili değil kalıplı olmakla ilgili
    /\LP

  19. #19

    Üyelik
    14 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok
    Yani bol bol pratik ve rahat olmak motoru kullanırken ve pür dikkat başka yapa bileceğimiz bişey yok...

  20. #20
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    rüzgar problemini hepimiz yaşıyoruz.
    ama herkesin problemi yaşayış şiddeti kullandığı motosiklete ve kendi tecrübesine göre değişiyor.

    Ben yeni başladığım zamanlarda tıpkı senin gibiydim, tabiri caizse yusuf yusuf modunda geçiyordum köprüyü. Sonra zamanla alışıyorsun ve kendine özgü teknikler geliştiriyorsun.

    Race motorlar aslında grenajlı oldukları için yandan gelen rüzgarı geçirmiyorlar ve daha çok denge problemi yaratıyor. Ama onlar da bu farkı hızlı giderek kapatıyorlar. (Kendimden biliyorum)
    Hızlı giden 2 tekerlekli bir araç, yavaş giden 2 tekerlekli bir araçtan daha dengelidir, bu bir fizik kuralıdır.

    Sonuç olarak, bu iş biraz tecrübe biraz motorun stabilitesine bakıyor. Türbülansa alışmak gerekiyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)