Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Rüzgarlı havada motor kullanma

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    beyler bence hafif motosikletin hiç şansı olmaz yavaş gideceksin zaten hafif motosikletle karsıdan veya caprazdan yedinmi istesende hızlanamazsın yandanda seni yalpalatır durur agır motosiklet yola oturuyor altında hafif makina varsa yavas kontrollu gitmekten baska bişey gelmiyor aklıma

    Alıntı pg13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rüzgar problemini hepimiz yaşıyoruz.
    ama herkesin problemi yaşayış şiddeti kullandığı motosiklete ve kendi tecrübesine göre değişiyor.

    Ben yeni başladığım zamanlarda tıpkı senin gibiydim, tabiri caizse yusuf yusuf modunda geçiyordum köprüyü. Sonra zamanla alışıyorsun ve kendine özgü teknikler geliştiriyorsun.

    Race motorlar aslında grenajlı oldukları için yandan gelen rüzgarı geçirmiyorlar ve daha çok denge problemi yaratıyor. Ama onlar da bu farkı hızlı giderek kapatıyorlar. (Kendimden biliyorum)
    Hızlı giden 2 tekerlekli bir araç, yavaş giden 2 tekerlekli bir araçtan daha dengelidir, bu bir fizik kuralıdır.

    Sonuç olarak, bu iş biraz tecrübe biraz motorun stabilitesine bakıyor. Türbülansa alışmak gerekiyor.
    arkadasın dedigide dogru benim motor biraz köprüde yüksek hızlı gittimmi dengesizleşiyor gibi geliyor bana bide köprünün zıplatması var tabi belki rüzgarı yaran güclü alçak bi racing olsa aynı sıkıntı olmaz
    Now the world is gone. Im just one.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    scorpi0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Hyo' GT650S
    Alıntı pg13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızlı giden 2 tekerlekli bir araç, yavaş giden 2 tekerlekli bir araçtan daha dengelidir, bu bir fizik kuralıdır.
    Bu tesbit dogru, ancak eksik... Hizli giden 2 tekerli aracin devrilmesi daha zordur, ancak hiz arttikca yolla arasindaki surtunme azaldigi icin yandan uygulanan ruzgar vs. guclerle yana kaymasi cok daha kolaydir.

    Bunu ispatlayan bir video seyretmistim bi yerlerde. Motoru yuruyus bandinin uzerine koymuslar, dusuk hizla calisirken yandan itmeye calistiginda bir etkisi olmuyor, hiz artinca parmak ucunla bile etsen yana kayiyordu.
    Sert cisimlere çarpmayın. Sert cisimlerin size çarpmasına izin vermeyin. Düşmeyin. Lastik kısmı aşağıda, parlak kısmı yukarıda tutun.

  3. #23

    Üyelik
    25 Ocak 2007
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    kawasaki ER6 F
    rüzgar motosikletin zevkini arttıran bi olaydır. karsıdan ve yandan estiğinde insanın direncini test eder.ama arkadan estimi bi başka oluyo. her türlü duruma göre pozisyon almak gerekir.
    illaki YBR

  4. #24

    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N
    Ruzgarin etkisi her motor turune gore degisik olacaktir, o yuzden kendi deneyimleriniz cok onemli...



    Aciklik bir yerde tek basina gidiyor da bir yonden sabit hizda ruzger esiyorsa (boyle bir olay nadir dir ya, diyelim "ise" ) yapacaginiz sey kontra viraj teknigini uygulamaktan ibarettir. Evet bu teknik nasil bize viraj dondururyor, kivirmaca ile hayatimizi kurtariyorsa, buradada ruzgardan kurtaracaktir. Ruzger ne yandan esiyorsa ona gore dengeleyecek sekilde elcigi ileri itin.



    Mekanizmayi biliyorsunuz artik...motor o yana devrilir, ruzgar kaldirir, denge kurulur ve siz dumduz, hicbir mucadeleye girismeden, egilip bukulup, gidonla, agirliginizi kaydirmakla filan ugrasmadan gayet "kool" bir sekilde yolunuza devam edersiniz.



    Normalde bu ruzgar illeti sizi umulmadik, aslinda umulduk ! zamanlarda bulur...

    Tunel cikislari ... en tipik ruzgarla bulusma yeridir. Kopru ayaklari gecisleri, buyuk agir araclari sollama sirasinda, tepe ustleri, acik yuksek kopru sirtlari hep ruzgarla bulusma, cebellesme noktalaridir.



    Yapacaginiz tek sey 1- Sakin olmak, 2-kontra viraj teknigini uygulamaktir. Ruzgar gum diye vurdugunda yapilacak sey o yondeki elcigi orantili bir hizla ileri itmektir.



    ********* Altin kural *********



    Ruzgar denilen namerdin en buyuk silahi SESidir. Evet...Kulakliginiz her zaman takiliysa ruzgar sizi eskisi kadar korkutamaz. Kuvvetli bir ruzgar sesi motorcuyu urkutur, kasar, gulumsemenizi yuzunuzden siler. Endise ile suren motora hakim olamaz, bu durumda kullanmayin!



    Kulakliginiz hep kulaginizda olsun, unutmayin kirilan kemik kaynar, yirtilan deri-kas yerine gelir ama kaybolan isitme duyusu tamir olmaz...



    **********************************



    Uzun yolculuklara daima sabah erken cikin...tecrubeli uzun yol motorculari hic bir zaman ogleden sonra uzun yol yapmak, acik duzluklere cikmak istemezler. Ogleden sonra isinip yukselen havanin yerini doldurmaya calisan serin hava (meltem, lodos, kesisleme mesela) siddetli yuzey ruzgarlarina sebep olur. Ciftciler, balikcilar bunu iyi bilir...



    Turbulans denilen nam kefere bozguna ugramis havadir ve tehlikeli olabilir. Genellikle otobuslerin, kamyonlarin, TIR larin arkasinda ve yan arkalarinda olusur. Bunlara yaklasmayin. Bu tur araclari sollarken sol seridin en acigina gidin. Bu araclarin bir tehlikesi de yandan (sag yada sol farketmez) gelen ruzgari (varsa) kesmeleri dir. Yani diyelim sagdan ruzger esiyor, siz sag elcigi motoru saga yatirmaya yarayacak sekilde ileri itmis, ruzgarin basinci ile dengeyi bulmus, dumduz gidiyorsunuz...solladiginiz otobus o ruzgari kesecegi icin sizi dengede tutan basinc ortadan kalkar ve doogru otobusun gobegine dogru dalisa gecersiniz. Dikkat.



    Bir diger turbulans/basinc tehlikesi de karsi seritten hizla gelen otobus vb. devasa mahlukatin sizin seridinize tokat gibi vurdugu hava dalgasidir. Bu tur iki yonlu yollarda sakin ha sol seridin en solundan gitmeyin. Bu basinc bazen hafif bir motora serit degistirtecek kadar kuvvetli olabilir.



    Yolcunuz varsa iki misli dikkatli olmaniz lazim, cunku yolcu gemiye cekilmis ikinci bir yelken gibidir. Motor ruzgara karsi cok daha hassaslasacaktir.



    Butun bunlara ragmen...korkmayin, her zaman kulaklik takin, ruzgarda hizi dusurun...

  5. #25
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Alıntı Tencere adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Relax Ol
    2. Rüzgarın geldiği yöne Kontra bas (Yan Yan ilerlemekten korkma) (Kontra öğren / geliştir)
    3. Sırıt ve Devam et..

    Daha da rahat olmak istiyorsan , mutlaka eğitim al..
    Forumda "konu dışı" vb.. bölümlere daha az zaman ayırıp , 2003' ten bu yana Foruma asılmış sürüş teknikleri ve faydalı bilgiler bölümlerine daha sık gözat..
    Buluşmalara daha sık gidip bilgili kullanıcılardan tecrübeler kazanmaya çalış..
    Çok büyük faydasını göreceğinden emin ol.. Sonrasında rüzgar seni korkutamayacak..

    Son olarak, motorun aerodinamik yapısı da önemlidir.. SS makinalar rüzgara karşı daha avantajlıdır fark bu..

    Yavrum benim sen ne zaman ogrendin lem bu işleri çömez
    Şaka bir yana tecrube konusmus dogruda söylemiş

    + 1000 + rep
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  6. #26
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    kolay ögretmek için en güzel yer bogaz köprüleri rüzgarlı havada salcaksın motorları gecsinler
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  7. #27

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    Rüzgarsız havada motosiklet kullanmayı sevmiyorum .


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)