Çok saçma...Motorcuların bi farkı olmalı; tabiki A2
Çok saçma...Motorcuların bi farkı olmalı; tabiki A2
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
Dünyanın her yerinde Motosiklet farklı bir belge ile kullanılır hatta kendi içinde hacim sınıfları gözetilerek! neden Türkiye de farklı bir uygulama bakliyor ya da diretiyorsunuz anlamam
4 ve 2 tekerli araçlar arasındaki farkı en azından TEKER adetinden anlamaya çalışsanız, aralarında gerçektende çok büyük bir fark olduğunu görür ve bu kadar basite indirgemezsiniz
MT.Almanya daki arkadaşlara sürücü belgelerini nasıl ve kaç ayda aldıklarını bir sorsanıza
Ondan sonra Türkiyede bu işin nekadar basit olduğunu görün.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Meclis içişleri komisyonundan geçip genel kurula gelmeyi bekleyen yeni trafik kanununda şu anda A1 ehliyeti ile kullanılan 50cc hacme kadar olan ve hızları fabrika çıkışı 45 km/saati aşmayacak şekilde ayarlanmış motorlu bisikletler herhangi başaka bir ehliyet olması durumunda kullanılabilecek. B yada F bile olabilir. Ayrıca ABD nin bazı eyaletlerinde de motosiklete binmek için ayrı ehliyet şartı aranmamakta otomobil ehliyeti yeterli olmaktadır (gerçi bazı eyaletlerde kask zorunluluğuda yok ama o konumuz dışında).
Bizde ise motosiklet ehliyeti sınavına giren herkese zaten ehliyet veriyolar. Aşağıda sınava girip başarılı olan ve A' ehliyetini alan 2 kişi görülüyor.
Özer yanılıyorsun.
Dünyanın hemen her gelişmiş ülkesinde B sınıfı ehliyet motosiklet kullanmak için yeterlidir.
Hatta avrupanın başka bir ülkesinde böyle bir uygulama var mı?
bilmiyorum ama Fransa'da ehliyetsiz motosiklet kullanmak da mümkündür.
Ben neden yeterli olması gerektiğini daha önce link verdiğim topicte anlatmıştım.
Bu nedenle detaya girmek istemiyorum.
Detay için linke tıklayıp açıklamalarımı ve diğer arkadaşların konuya bakış açısını okuyabilirsiniz.
Benim üzerinde durduğum konunun özü şudur.
Farkedilmek istiyorsak motosiklet kullanımının yaygınlaşması gereklidir.
Bu gün trafikte araç kullanmaya yeterli ehliyeti olan ve içinde motosiklet aşkı bulunan bir çok kişi sırf bürokratik işlemler ve işin uzaması nedeniyle A sınıfı ehliyet almakla uğraşmayı göze alamayıp, motosiklete yaklaşmıyor.
Bu gibi durumda olanların, motosiklete yönelmelerinde ki en büyük engel ortadan kalkmalıdır.
Bu demek değildir ki B sınıfı ehliyeti olan her kes, istediği motosikleti kullansın.
Hayır.
Benim önerim mopet,küçük hacimli scooter gibi iki tekerler içindir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
a1, B sınıfına dahil olsa anlarım ama a2 kesinlikle olmamalı. Ikiside cok farklı şeyler..
bana da A2 ehliyettttttttttttttt
valla bizimkilerle aramda son zamanlarda çok sert çatışmalar yaşanıyor .A2 almama karşı olan ailem sürekli caydırıcı eylemler içinde bulunuyorlar. bende '' almayım da ehliyetsiz mi kullanayım '' diyorum çıldırıyolar offfff
karne günü de kaza olmustu , onu da duymuşlar artık hayatta izin vermezler . gidip gizlice yazılsam evlatlıktan reddedilmekten korkuyorum . dama çıkıp benzin mi döksem üstüme napsam
bende 10 yıldır motor kullanıyorum fakat henuz ehliyetim yok aslında bana daha çok koyan bu kadar zaman sonra kursa gidip ehliyet almak bence kurs olayını opsiyonel yapsalar daha ii olacak gibi.
Türk Milleti bütün zorlukları aşıp amaçına ulaştığı için böle bi uygulma yapmışlar
yahu bırınız benım sorumun cevabını bılmıyor mu
Ehliyet 17'e gırıncemı yoksa bıtırıncemı alınıyor
[B][I][U]Dünyada bir çok insan var.
Kimi mutlu kimi mutsuz, Kimi ağlayıp kimi gülüyor ama güzelliklere ve mutluluğa layık bir insan var o da su an mesajımı okuyor...[/U][/I][/B]
Dikkatli okuyunca yazılanlar aslında çokda mantıksız değil. Fakat motosikletle araba kullanma arasında küçümsenmeyecek farklarda var.
Birisinde direksiyon var diğerinde gidon,
Gazın kullanımı farklı şekilde,
Frenler farklı şekilde (Birisinde ön ve arka, diğerinde tek)
Debriyaj (birisinde elde, diğerinde ayakta...)
Ayrıca motorda denge ve kabiliyet unsuruda gerekirken arabada motor kadar gerekmiyor...
Ama Motosiklet kullanmak isteyen B sınıfı ehliyet adaylarına ilave ders verilip (direksiyon+motor) ehliyetine ne biliyim özel bir ibare eklenebilir. Mesela B+
Yanlız şunuda göz önünde bulundurmak lazım; (Konuyla biraz uzaktan alakalı ama...)
Eğerki eğitim kurslarda doğru dürüst verilse Motosiklet (motor dersi) sınavında 10 senedir 50 tane klasik sorunun arasından soru çıkarmasalar ve bu işi gerçekten ciddiye alsalar kesinlikle kaza oranlarında azalma olur bilinçli kullanıcı sayısı artar trafikte daha huzurlu olurduk. Ehliyet veren kurumlar bence yeteri kadar ciddi denetlenmiyor ve çok ciddi bir sistem bozukluğu var. Hiç kursa dahi uğramadan sadece 2 dakka araba kullanarak ehliyetinizi alabiliyorsunuz.
Okan ACAR
Fransadaki kuralları bilmem ama Almanya da 50cc ve max 25km süratle hareket edebilen, Mofa diye adlandırılan motosikletler 16 yaşından itibaren sürücü belgesi aranmadan kullanılabiliyordu.
ondan sonra A1 ve A şeklinde devam ediyor!
Yani, isteyen istediği an istediği hacimle trafiği tehdit edemiyor!
Bende bunu savunuyorum.Türkiyenin Avrupa uyum yasalarında bu da var ve inşallah en kısa zamanda geçerlilik kazanır.Hem Avrupanın kaç ülkesinde Otomobil ehliyeti ile motosiklet kullanılabiliyor? bildiğim kadarıyla ancak 50 ya da 70cc falan.....
Sen iyi niyetli,dissiplinli ve kuralcı biri olarak düşünüpte yazıyorsun ya türkiye gerçeği
Türkiye trafiğinde hareket eden 100 B sınıfı sürücü belgesi sahibinden ancak 25-30'u trafik kurallarına riayet ediyor biliyormusun
Ben sabahleyin evimden çıktığım an, ister inan ister inanma, tüm bildiğim duaları okuyup kelime'i şaadet getiriyorm motosikletime binmeden evvel.......gittiğim yol toplam 45km! atlattığım tehlike min 3-5 oluyor yazık değilmi?
Türkiye trafik kazalarında hala DÜNYA şampiyonu biliyormusun?
Kırmızı ışık anlamsız..arkandan yürü diye korna basar küfrederler,
DUR levhası anlamsız,seni görür ama durmazzzz neden dedinmi dövmeye kalkar sen dursan beni gördüyse hı......r derler ve kavgaya kapışırsın,
nizami hareket ettiğin şeridinde adamın tamponu çamurluğuna dedğer neredeyse! kaçacak yer ararsın.Daha geçen Cuma akşamı Gaziemir altgeçidinden geçmemeye son anda kara veren bir bayan az daha ölmeme sebe olacaktı çünkü, alt geçit (tunel) ve üst yol ayrımını yapan kaldırımın üstünden önüme atladı! bereket sadece sol lastiği patladı ve takla atmaktan son anda döndü....
Sen sol şeritten giderken adam sol kapıyı açarak sokağa tükürüyor ya da küllük boşaltıyor burası Türkiye Fransa değil malesef ve asla bir fransa ya da başka avrupa ülkesi seviyesinde olamaz.Ben buna inanmıyorum artık.Ve inan allahım şükürler sana diyorum akşamleyin evime ve aileme ulaştığımda
Harika bir çözüm tamamen katılırım ama 100 / 100 uyulmalı ve uygulanmalı
Motosiklet kesinlikle otomobil'e benzemez ve eğitimide küçümsenmeyecek kadar sorumluluk istiyor! çünkü hata kaldırmaz iki teker.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)