Yokuş aşağı debriyaja basılı tutmak tehlikeli midir???
Reklamlar
-
09 Haziran 2008, 16:57
#1
Merhaba arkadaşlar, benim yol güzergahım genelde yokuşlu rampalı,
4-5 km kadar durmadan yokuş aşağı gidiyorum, 5. vitese de atsam motor freni olduğu için motorun hızlanması için debriyaja basılı tutuyorum yol boyunca..
Bunun bir sakıncası var mıdır??
Reklamlar
-
09 Haziran 2008, 16:58
#2
Zamanla Balataları yer benden söylemesi.
-
09 Haziran 2008, 17:00
#3
Ahmettt adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, benim yol güzergahım genelde yokuşlu rampalı,
4-5 km kadar durmadan yokuş aşağı gidiyorum, 5. vitese de atsam motor freni olduğu için motorun hızlanması için debriyaja basılı tutuyorum yol boyunca..
Bunun bir sakıncası var mıdır??
Ankara'da 4-5 km durmadan yokuş aşağı nereden iniyorsun?
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
09 Haziran 2008, 17:04
#4
Bilkentin tepesinden, bilkent 3 ten üniversiteye..
Konya yolu da var Prometheus senin sorun da ilginç oldu doğrusu,
Ankara tepelikler şehri değil mi dostum
-
09 Haziran 2008, 17:04
#5
evet aynı şeyi ben de çok merak ediyorum, yokuş aşağı debriyaja basılı tutmak ciddi bi zarar verir mi motora?
-
09 Haziran 2008, 17:06
#6
Dedim ya debriyaj aksamlarını yıpratır balatalar yay vs.
-
09 Haziran 2008, 17:07
#7
eğer kavraman sağlamsa yani debriyajı cektıgın an balatalardan guzel bı sekılde tam ayrılıyorsa zararı yok
ama bunu sureklı alıskanlık halıne getırırsen her debrıyajı bıraktıgında, debriyaj balatalarını yemeğe baslarsın
-
09 Haziran 2008, 17:09
#8
Dostum at boşa madem hızlansın istiyosun
Albert EİNSTEİN derki;
Biri sana çok kötüsün derse boşver takma. Banada GERİZEKALI sın dediler, ATOMU PARÇALAYIP ELLERİNE VERDİM
-
09 Haziran 2008, 17:14
#9
Ahmettt adlı üyeden alıntı
Bilkentin tepesinden, bilkent 3 ten üniversiteye..
Konya yolu da var Prometheus senin sorun da ilginç oldu doğrusu,
Ankara tepelikler şehri değil mi dostum
Yedi tepe olan şehir İstanbul birader
Önüne araç çıkmadan 4-5 km boyunca durmaksızın gidebiliyorsan helal valla
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
09 Haziran 2008, 17:19
#10
Eğer debriyaj motordan tam ayrılıyorsa bir sorun olmaya bilir. Yinede işi garantiye alıyım diyorsan salla boşa in aşağıya...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
09 Haziran 2008, 17:22
#11
bu konuda ben cok rahatım motorumun şanzıman sistemı cok farklı 5den sonra boş ve sonra 1 yanı debraja gerek yok bende ama genede bazen yavaşken yanı 3. 4.viteste ısıklara yaklasırken sıkıyorum inş bi zararı olmaz
HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR
-
09 Haziran 2008, 17:22
#12
bencede at hemen bosa asagıya kadar ole gıt dostum yoksa yakında debrıyajında sorun cıkar
yolun dogru ıse herzaman savas
-
09 Haziran 2008, 18:14
#13
Debriyajın fiyatı 5te giderken fazladan yakacağın benzinden daha yüksek
-
09 Haziran 2008, 18:19
#14
bencede ne uğraşıyosunki at boşa gitsin
No Manita No DIRDIR ONLY MAKARA ONLY GIRGIR
-
09 Haziran 2008, 18:56
#15
boşa atmanın herhangi bi zararı olurmu
-
09 Haziran 2008, 19:12
#16
mertka adlı üyeden alıntı
boşa atmanın herhangi bi zararı olurmu
Benim tecrübem sürüş güvenliği açısından boşa atmanın iyi bir şey olmadığıdır. Yüksek hızda boşa attıktan sonra, üst viteslere 4 - 5 geçiremiyorum, mecburen 2 - 3 vites hızlarına düşürüp debriyaj basılı önce 2 sonra 3 yapmam gerekiyor. Trafik yüzünden hemen gaz açman gereken bir durum olsa sakata geldin demektir. Ben yeniyim motorda daha rodajda belki bunun etkisi vardır ama ben gene de tavsiye etmem boşa atma olayını.
-
09 Haziran 2008, 19:35
#17
Vitesi boşa almanın motora bi zararı olacagını sanmıyorum. Debriyaj olayı biraz farklı balataya yaylara zamanla zararı olabilir .
Boştan sonra vitese geçmeme olayı motorun devir durumuyla ilgili olabilir.O anki hız durumuna göre motor boştayken ara gazı verip uygun vitese geçer benim makina kara şanzıman yani sekromençsiz ara gazı yapınca geçmeme sorunu yok.
-
09 Haziran 2008, 19:43
#18
-
09 Haziran 2008, 19:50
#19
BenVeKendim adlı üyeden alıntı
Benim tecrübem sürüş güvenliği açısından boşa atmanın iyi bir şey olmadığıdır. Yüksek hızda boşa attıktan sonra, üst viteslere 4 - 5 geçiremiyorum, mecburen 2 - 3 vites hızlarına düşürüp debriyaj basılı önce 2 sonra 3 yapmam gerekiyor. Trafik yüzünden hemen gaz açman gereken bir durum olsa sakata geldin demektir. Ben yeniyim motorda daha rodajda belki bunun etkisi vardır ama ben gene de tavsiye etmem boşa atma olayını.
Aynı şekilde düşünüyorum.Belki başka motorlarda farklıdır ama YBR de böyle.Debriyaj tam ayırıyorsa bi sorun olmaz herhalde.Bende bazen yapıyorum bunu.
-
09 Haziran 2008, 20:03
#20
aman diyeyim boşa atma. bu çok tehlikeli bi duruma yol açabilir.
en sağlıklı ve kısa sürede durma motor freni ile birlikte olur. frene aniden asılman kayma yapacaktır. 2. vitese çekmen daha beter kaydırır. çünki 4. ve 5. vitesin hızından bahsediyorsun. diyelimki 3 e çekeceksin. dişlilerine yazık sıyıra bilirsin.
en iyisimi bırak 5. vitesin hızında gitsin...
tabi bu bence
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)