sanırım bir kaç arkadaş fen dersini kaçırmış
sorun olmaz mı? sanzuman bir an boşa düşüp dişliler dönmüyor..sonra sen debriyaji bırakıp tekrar dişlileri ve debriyaj tasını bir anlık yüksek kuvvete maruz bırakıyorsun..nereye kadar birsey olmazmış merak ettim..aynı şekilde krank ve piston eqzantriqi ve sübapları da anlık olarak yüksek bir kuvvete maruz bırakıyorsun ve AYRICA motorsikletlerin sanzuman yaqlama sistemleri motor yaqlama sistemi ile tümlesiktir..sen boşa atınca sanzumanda yaqlama kesilmiyor mu dişliler dönmediqi için? bu nasıl bir cahilliktir yahu..
Enteresan yorumlar okudum... Balatalara zararı olmaz diye düşünüyorum. Bazı sebeplerim var tabiki.
Ayrıca telin kopar, yayın uzar felan filan geçiniz bunları. O teller ve yaylar siz birkaç dakika basılı tuttunuz diye uzamaz da kopmaz da. Şehir içinde kısa sürüşlerimde bile neredeyse 100 kere vites değiştiriyorum. Okadar şeye dayanan tel 2 dakka basılı tuttum diye kopmaz. Yay da esnemez. Ha malzeme kaliteli değildir, yada ömrü dolmuştur kopabilir yada yayda esneme oluşabilir. Ancak dediğim gibi 10binlerce kez vites değiştirirken sıkıntı yaratmayan malzemeler siz basılı tuttunuz diye alınganlık göstermez Bunlar ona göre üretiliyor.
Gelelim debriyaj balatasına. Yokuş aşağı bastınız deprija! ve gidiyorsunuz. Debriyajı bırakacakken motorun bulunduğu sürate uygun vites+devirde debriyajı bırakırsanız vites değiştimiş olmaktan başka farkı olmaz. Tabi bunu 150cc bir motor ile ~100km/h hız ile giderken frene basıp yavaşlamadan nasıl yaparsınız onu bilemem, şahsen benim motor için sakıncalı olur Aksi taktirde diyelimki 70le gidiyorsun ve debriyajı bırakıcaksın, motoru hiç devirlendirmeden bırakırsan o oluşan ilk yığılmanın acısı debriyaj balatasından çıkar. Ama uygun devirde bırakırsanız debriyajı zaten yığılma olmadığını görürsünüz... Yüksek devirde vites küçültürken yaşanan olaya benziyor, orada da debriyaj balatası zorlanıyor, yokuş aşağı olmasının bir farkı yok.
Balatalar sadece kavrama anında aşınırlar, debriyaja basılı yada boşta 100km bile gitseniz debriyaj yerinde durur.
#sürenadam
konuyu hortlattım, millet birbirine düştü....
bu tür konuların qüncel kalması aslında iyi yılların motorsiklet sürücüleri olup bu konu hakkında bilqi sahibi olmayanlar var
Sevgili Kardeşlerim,
Tehlikelidir.
Hatta büyük vites ile bile inmek tehlikelidir.
Yakıt tasarrufu sağlamaz.
Debriyaja zararı vardır .
Arabalardaki kuru balata sistemi ile motorlardaki çok plakalı ıslak sistemi birbirine karıştırmayın debriyaja sonuna kadar bassanız bile plakalar arası sürtünme devam edecek aşınma ve ısınma olacaktır.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Bir de hazır konu şehir içinde yokuş aşağı inmek mevzuundan çıkmışken 5. vitesin bile kifayetsiz kaldığı durumda Allah'a emanet hızlarda motosiklet kullanmanın tehlikeleri var ki, burada gözden kaçmış olmalı. Her gün evime 1 km kala indiğim gayet ciddi bir yokuş var. Uygun viteste inmeyen arkadaşların muhtelif yerlerde sağdan soldan çıkan araçlara çarpıp ellerinde kaza tutanağı beklediklerine şahit olmadığım gün az geçiyor.
Gökhan YAŞDAL
Peki konuyu iyice açayım bunun daha geniş haliyle bir düşüncem var. Denizli /çivril arası 10 km lik aşırı virajlı ve cok dik bir ZıprYokuşu var ben bu yolda ne yapacağım ? Virajda hızı sabit tutmak gerekiyor ise boşa al sallan diyen arkadaşları dinlesem karşı şeritten bir kamyonun yada ormanın içine uöçarım heralde
Çok basit bir şey yapacaksın ,
VİTES DÜŞECEKSİN
Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.
Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
ben o boşta gıtme olayını 1 kez yaptım bır dahada yapmam. boşta gıderken devır düştüğü için vitese gecıremedım garç diye bır ses geldı ve dişliyi elıme aldım dıye korktum. Bir sorun olmadı ama o ses bana yeterlı korkuyu verdı. o gun bugundur bırdaha aynı hatayı yapmadım.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Okan abi,
Diyelim ki oldukça dik bir inişte, çok keskin bir viraja yatıyoruz. Vitesi 2'ye düşürmemize rağmen motorun hızlanmasını ve doğal olarak ta virajın dışına savrulmayı engelleyemiyoruz. Ben bu durumda arka freni hafifçe, motorun süratini istediğim düzeyde tutacak kadar kullanıp, bu arada standart bir virajda yaptığım gibi gazı da hafifçe açarak dönmeyi alışkanlık haline getirdim.
Umarım yeterince anlatabilmişimdir. Eleştirilerini bekliyorum.
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
Sevgili Kardeşim,
Daha uzun yıllar buralarda görmeyi istediğim kişilerden birisin sevildiğini bil.
Soruna dönecek olursak , ben aynı soruyu ilk hocama sorduğumda cevabı " Allahla senin aranda bir konu ben karışmam" diye cevap vermişti umarım yaptığın konusundaki fikrimi anlamışsındır.
Burada anlatmayı kesinlikle reddedeceğim "Limit noktası takibi ve viraj girişi için hız tespiti" konusunu öğrenmen şart ve bunu maalesef forum sayfalarından değil sana yol gösterecek bir eğitmen nezaretinde yapmalısın.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
2 zamanli scooterlar icin motor freni ile yokus asagi inmek motor icin zararli diye okumustum biyerde (motor yakitsiz dolayisiylada yagsiz kaldigi ama piston calismaya devam ettigi icin asinmayi ve isinmayi arttiracagindan dolayi) bunun dogrulugu hakkinda bilgisi olan varmi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)