Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yokuş aşağı debriyaja basılı tutmak tehlikeli midir???

    REKLAM ALANI
  1. #21
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    uygun viteste kompresyon kullanarak inmek en guvenli yontendir bazı motor şanzuman tiplerinde 5. vites ile 4 arasında boşluk oluyor yada 5 ten 1 e dahai duşebiliyorsunuz fakat suruş guvenliği için en emniyetlisi viteste inmektir boşa atmak şanzuman ve suruş guvenliği için son derece sakıncalıdır
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Memleket Çorum, ikametgah; Gediz /Kütahya
    Motosikleti
    YAMAHA SUPER TENERE
    Alıntı ocean84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bencede at hemen bosa asagıya kadar ole gıt dostum yoksa yakında debrıyajında sorun cıkar

    arkadaşın kullandığı motor ne bilmiyorum ama eğerki çin malı ise caaar diye 1'e geçiverir birden ve yığılır kalır oraya. ben de 250 mct var ve 3 te iken kendiliğinden 2 ye geçiyor, bağırıp duruyor ara ara.
    bu sorunun ne olduğunu yazmıştım ama bi türlü öğrenemedim.
    BUGÜN GEÇTİ, BEKLE YARINA GELİYORUM, YA NİCE YOLARA AŞACAK YADA KARA TOPRAK BAĞRINDA AŞTIĞIMIZ YOLLARI HATIRLATACAK.

  3. #23
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Vitesi boşa atarak kullanmak sürüş güvenliği açısından olumsuzdur, yeni model ABS vs gibi alfabenin tüm harflerini taşıyan otomobiller hariç tavsiye edilmeyen bir durumdur. bence de yapılmamalıdır, hatta benim scooter düşük süratte boşa alıyor otomatik olarak ve ben o an kendimi güvende hissedemiyorum
    Poturdak

  4. #24
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    zamanla debriyajın kaçırmaya başlar , sebebide senin denriyajı basık tuttuğun zaman balatalar ile aralarındaki baskıları sıkan yayları uzatman . eger bu sorun başlarsa debriyaj yaylarına pul koyarak(bu sayede yaylar daha sert çeker) sorunu bir süreliğine bertaraf edebilirsin
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  5. #25
    rafel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2007
    Şehir
    İSTANBUL-BAHÇEKÖY-SARIYER
    balatam falan hıkaye arkadasım ne de olsa yokuş asagı bu en temızı kopursor guvenlıgın acısında dusunse yokus asagı kaptırdın gıdıyon bır baktın kedı yada cocuk oda olmadı araba bır anda bıraktıgını dusun onun etkısıyle arka fren sonra arada önde var ne oldu tehlıke kacılmaz oluyor bence yokusta debriyajı bırakma motor 2 ıstıyorsa sen 3 ver öyle gıt
    Ayrılık vakti geldıgınde sessizce cekilir giderım yüzümü önüme düşürüpte

  6. #26
    shule - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2007
    Motosikleti
    ninja250r-600RR-gs650
    Alıntı Ahmettt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, benim yol güzergahım genelde yokuşlu rampalı,
    4-5 km kadar durmadan yokuş aşağı gidiyorum, 5. vitese de atsam motor freni olduğu için motorun hızlanması için debriyaja basılı tutuyorum yol boyunca..
    Bunun bir sakıncası var mıdır??
    5.vıtesde kacda gıdıyorsun?? bilkent yolunda??

  7. #27

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    Alıntı bboy_iced adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum at boşa madem hızlansın istiyosun
    At bakayım ne olacak ?

  8. #28

    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Borelli Ledow CXM250
    Yol yokuş aşağı ama bazı yerleri biraz düzleşebiliyor.
    Şöyle söyleyeyim, bilkent3 ten eskişehir yoluna kadar yokuştur, arabamla da hiç gaza basmadan nu mesafeyi gidebiliyorum.
    Yokuş aşağı 5. viteste bıraktığım zaman hızım en fazla 40-45km oluyor fakat bu yol 50-60 km hız ile inmeye müsait..

  9. #29
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    debriyaj telin koparsa görürsün... ben dün ddebriyaj manetini kırdım ve teker kitledi
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #30
    eeraktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    pulsar ns 200
    Boşa atma sık debriyajı git zaten balatalar en fazla 20 - 30 ytl bişey olmaz.
    O kadar cabuk aşınsaydı balatalar cb 750nin 79 dan beri aşınırdı
    farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez

  11. #31

    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Borelli Ledow CXM250
    Yani sonuç olarak sağlık bir şey olmadığını çıkarabiliriz,
    Haklısınız yay zarar görebilir, kavrama azalabilir, tel kopabilir..
    Keşke 6. vites olsaydı

  12. #32

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanla debriyajın kaçırmaya başlar , sebebide senin denriyajı basık tuttuğun zaman balatalar ile aralarındaki baskıları sıkan yayları uzatman . eger bu sorun başlarsa debriyaj yaylarına pul koyarak(bu sayede yaylar daha sert çeker) sorunu bir süreliğine bertaraf edebilirsin
    heh ustası geldi işte . eğer dener de dağıtırsan darjeling ve bu şahıs toplayverirler

    Alıntı Ahmettt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani sonuç olarak sağlık bir şey olmadığını çıkarabiliriz,
    Haklısınız yay zarar görebilir, kavrama azalabilir, tel kopabilir..
    Keşke 6. vites olsaydı
    6.vites de koyan vardır illaki ama o da mesela 5.vitesi 4,5 gibidir , 6.vitesi de 5,5 gibidir.

    '83 model renault 12 gts'nin 4,viteste 6000 rpm'de devirde yaptığı 130km hızı, 2000model toros'un 5,vitesde 5000 rpm devirde yapması gibi.

  13. #33
    72kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    d integra
    viteste inmen en doğrusu...kompresör yapmak debriyaj balatalarına zarar vermez...ve fren balatalarının aşırı ısınmasını önler
    HIZ'SIZ VE ÖFKE'SİZ

  14. #34
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    heh ustası geldi işte . eğer dener de dağıtırsan darjeling ve bu şahıs toplayverirler
    servis ücrete tabidir
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  15. #35
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    hortttttttttttttttt
    dün motorumu sattıgım herif de aynısını yapıyordu....
    vitesi 1-2-3-4 5 atıp basıyo debriyaja 90-100 m gidiyo bırakıp bidaha asılıyo gaza sonra gene basıyo debriyaja (ne güzel yazmışım)
    balatalara zararı olmaz mı dedim yok dedi...
    bir de buraya sorayım bakalım....

  16. #36

    Üyelik
    01 Aralık 2011
    Şehir
    Hendek/SAKARYA
    Motosikleti
    2012 GT250R (kırmızı-beyaz)
    Alıntı BenVeKendim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tecrübem sürüş güvenliği açısından boşa atmanın iyi bir şey olmadığıdır. Yüksek hızda boşa attıktan sonra, üst viteslere 4 - 5 geçiremiyorum, mecburen 2 - 3 vites hızlarına düşürüp debriyaj basılı önce 2 sonra 3 yapmam gerekiyor. Trafik yüzünden hemen gaz açman gereken bir durum olsa sakata geldin demektir. Ben yeniyim motorda daha rodajda belki bunun etkisi vardır ama ben gene de tavsiye etmem boşa atma olayını.
    kesinlikle boşa atman iyi değil, birincisi herkeste şu yanlış bilgi var ki; boşa atınca motor kesinlikle daha az yakmaz! bunu televizyonda ekonomik yakıt tüketimiyle ilgili bir programda izledim. ikincisi ve daha önemlisi ise boşa atman seni motor freninden mahrum eder ki bu hayati bir durum! kimse bana birşey olmaz demesin; tedbir kadar iyi bir silah yoktur... benim acizane şimdiye kadar öğrenip uyguladığım şöyle; yüksek vitesteyken (yokuşun durumuna göre deviri kaldıracak hangi vitesse artık) 4000 gibi düşük ile orta arasında bir devirle yokuş inmek, yol virajlı değilse 3000 devir de olabilir...
    başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    sorun olmaz.

  18. #38

    Üyelik
    01 Aralık 2011
    Şehir
    Hendek/SAKARYA
    Motosikleti
    2012 GT250R (kırmızı-beyaz)
    Alıntı benkaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aman diyeyim boşa atma. bu çok tehlikeli bi duruma yol açabilir.
    en sağlıklı ve kısa sürede durma motor freni ile birlikte olur. frene aniden asılman kayma yapacaktır. 2. vitese çekmen daha beter kaydırır. çünki 4. ve 5. vitesin hızından bahsediyorsun. diyelimki 3 e çekeceksin. dişlilerine yazık sıyıra bilirsin.
    en iyisimi bırak 5. vitesin hızında gitsin...
    tabi bu bence
    kesinlikle katılıyorum; zaten yukarda da bahsettiğim gibi boşa atmak yakıt tasarrufu sağlamıyor aksine biraz daha fazla da yakıt tüketimine sebep olabiliyor + sürüş güvenliği açısından yokuşlarda kesinlikle tavsiye edilmiyor; bunu ben söylemiyorum, az çok bu işi takip edip televizyonda program yapan adamlar söylüyor...
    başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...

  19. #39
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı Zodium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun olmaz.
    Bencede motor açısından sorun olmaz. Fakat güvenli sürüş için tehlikeli.

  20. #40
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Alıntı Zodium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun olmaz.
    Sen bu topiği takip etmeye devam et. ))
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)