Yokuş aşağı debriyaja basılı tutmak tehlikeli midir???
Reklamlar
-
09 Haziran 2008, 20:20
#21
uygun viteste kompresyon kullanarak inmek en guvenli yontendir bazı motor şanzuman tiplerinde 5. vites ile 4 arasında boşluk oluyor yada 5 ten 1 e dahai duşebiliyorsunuz fakat suruş guvenliği için en emniyetlisi viteste inmektir boşa atmak şanzuman ve suruş guvenliği için son derece sakıncalıdır
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
Reklamlar
-
09 Haziran 2008, 20:22
#22
ocean84 adlı üyeden alıntı
bencede at hemen bosa asagıya kadar ole gıt dostum yoksa yakında debrıyajında sorun cıkar
arkadaşın kullandığı motor ne bilmiyorum ama eğerki çin malı ise caaar diye 1'e geçiverir birden ve yığılır kalır oraya. ben de 250 mct var ve 3 te iken kendiliğinden 2 ye geçiyor, bağırıp duruyor ara ara.
bu sorunun ne olduğunu yazmıştım ama bi türlü öğrenemedim.
BUGÜN GEÇTİ, BEKLE YARINA GELİYORUM, YA NİCE YOLARA AŞACAK YADA KARA TOPRAK BAĞRINDA AŞTIĞIMIZ YOLLARI HATIRLATACAK.
-
09 Haziran 2008, 20:40
#23
Vitesi boşa atarak kullanmak sürüş güvenliği açısından olumsuzdur, yeni model ABS vs gibi alfabenin tüm harflerini taşıyan otomobiller hariç tavsiye edilmeyen bir durumdur. bence de yapılmamalıdır, hatta benim scooter düşük süratte boşa alıyor otomatik olarak ve ben o an kendimi güvende hissedemiyorum
Poturdak
-
09 Haziran 2008, 20:55
#24
zamanla debriyajın kaçırmaya başlar , sebebide senin denriyajı basık tuttuğun zaman balatalar ile aralarındaki baskıları sıkan yayları uzatman . eger bu sorun başlarsa debriyaj yaylarına pul koyarak(bu sayede yaylar daha sert çeker) sorunu bir süreliğine bertaraf edebilirsin
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
09 Haziran 2008, 21:02
#25
balatam falan hıkaye arkadasım ne de olsa yokuş asagı bu en temızı kopursor guvenlıgın acısında dusunse yokus asagı kaptırdın gıdıyon bır baktın kedı yada cocuk oda olmadı araba bır anda bıraktıgını dusun onun etkısıyle arka fren sonra arada önde var ne oldu tehlıke kacılmaz oluyor bence yokusta debriyajı bırakma motor 2 ıstıyorsa sen 3 ver öyle gıt
Ayrılık vakti geldıgınde sessizce cekilir giderım yüzümü önüme düşürüpte
-
09 Haziran 2008, 21:40
#26
Ahmettt adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, benim yol güzergahım genelde yokuşlu rampalı,
4-5 km kadar durmadan yokuş aşağı gidiyorum, 5. vitese de atsam motor freni olduğu için motorun hızlanması için debriyaja basılı tutuyorum yol boyunca..
Bunun bir sakıncası var mıdır??
5.vıtesde kacda gıdıyorsun?? bilkent yolunda??
-
09 Haziran 2008, 22:01
#27
bboy_iced adlı üyeden alıntı
Dostum at boşa madem hızlansın istiyosun
At bakayım ne olacak ?
-
09 Haziran 2008, 22:05
#28
Yol yokuş aşağı ama bazı yerleri biraz düzleşebiliyor.
Şöyle söyleyeyim, bilkent3 ten eskişehir yoluna kadar yokuştur, arabamla da hiç gaza basmadan nu mesafeyi gidebiliyorum.
Yokuş aşağı 5. viteste bıraktığım zaman hızım en fazla 40-45km oluyor fakat bu yol 50-60 km hız ile inmeye müsait..
-
09 Haziran 2008, 22:07
#29
Mersin İl Temsilcisi
debriyaj telin koparsa görürsün... ben dün ddebriyaj manetini kırdım ve teker kitledi
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
09 Haziran 2008, 22:12
#30
Boşa atma sık debriyajı git zaten balatalar en fazla 20 - 30 ytl bişey olmaz.
O kadar cabuk aşınsaydı balatalar cb 750nin 79 dan beri aşınırdı
farkimi farketmedin ya artik farketsende farketmez
-
09 Haziran 2008, 22:13
#31
Yani sonuç olarak sağlık bir şey olmadığını çıkarabiliriz,
Haklısınız yay zarar görebilir, kavrama azalabilir, tel kopabilir..
Keşke 6. vites olsaydı
-
09 Haziran 2008, 23:14
#32
SmirnouF adlı üyeden alıntı
zamanla debriyajın kaçırmaya başlar , sebebide senin denriyajı basık tuttuğun zaman balatalar ile aralarındaki baskıları sıkan yayları uzatman . eger bu sorun başlarsa debriyaj yaylarına pul koyarak(bu sayede yaylar daha sert çeker) sorunu bir süreliğine bertaraf edebilirsin
heh ustası geldi işte . eğer dener de dağıtırsan darjeling ve bu şahıs toplayverirler
Ahmettt adlı üyeden alıntı
Yani sonuç olarak sağlık bir şey olmadığını çıkarabiliriz,
Haklısınız yay zarar görebilir, kavrama azalabilir, tel kopabilir..
Keşke 6. vites olsaydı
6.vites de koyan vardır illaki ama o da mesela 5.vitesi 4,5 gibidir , 6.vitesi de 5,5 gibidir.
'83 model renault 12 gts'nin 4,viteste 6000 rpm'de devirde yaptığı 130km hızı, 2000model toros'un 5,vitesde 5000 rpm devirde yapması gibi.
-
10 Haziran 2008, 03:43
#33
viteste inmen en doğrusu...kompresör yapmak debriyaj balatalarına zarar vermez...ve fren balatalarının aşırı ısınmasını önler
-
11 Haziran 2008, 03:05
#34
digi_boy26 adlı üyeden alıntı
servis ücrete tabidir
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
20 Aralık 2011, 19:56
#35
hortttttttttttttttt
dün motorumu sattıgım herif de aynısını yapıyordu....
vitesi 1-2-3-4 5 atıp basıyo debriyaja 90-100 m gidiyo bırakıp bidaha asılıyo gaza sonra gene basıyo debriyaja (ne güzel yazmışım)
balatalara zararı olmaz mı dedim yok dedi...
bir de buraya sorayım bakalım....
-
20 Aralık 2011, 20:10
#36
BenVeKendim adlı üyeden alıntı
Benim tecrübem sürüş güvenliği açısından boşa atmanın iyi bir şey olmadığıdır. Yüksek hızda boşa attıktan sonra, üst viteslere 4 - 5 geçiremiyorum, mecburen 2 - 3 vites hızlarına düşürüp debriyaj basılı önce 2 sonra 3 yapmam gerekiyor. Trafik yüzünden hemen gaz açman gereken bir durum olsa sakata geldin demektir. Ben yeniyim motorda daha rodajda belki bunun etkisi vardır ama ben gene de tavsiye etmem boşa atma olayını.
kesinlikle boşa atman iyi değil, birincisi herkeste şu yanlış bilgi var ki; boşa atınca motor kesinlikle daha az yakmaz! bunu televizyonda ekonomik yakıt tüketimiyle ilgili bir programda izledim. ikincisi ve daha önemlisi ise boşa atman seni motor freninden mahrum eder ki bu hayati bir durum! kimse bana birşey olmaz demesin; tedbir kadar iyi bir silah yoktur... benim acizane şimdiye kadar öğrenip uyguladığım şöyle; yüksek vitesteyken (yokuşun durumuna göre deviri kaldıracak hangi vitesse artık) 4000 gibi düşük ile orta arasında bir devirle yokuş inmek, yol virajlı değilse 3000 devir de olabilir...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
20 Aralık 2011, 20:10
#37
-
20 Aralık 2011, 20:13
#38
benkaan adlı üyeden alıntı
aman diyeyim boşa atma. bu çok tehlikeli bi duruma yol açabilir.
en sağlıklı ve kısa sürede durma motor freni ile birlikte olur. frene aniden asılman kayma yapacaktır. 2. vitese çekmen daha beter kaydırır. çünki 4. ve 5. vitesin hızından bahsediyorsun. diyelimki 3 e çekeceksin. dişlilerine yazık sıyıra bilirsin.
en iyisimi bırak 5. vitesin hızında gitsin...
tabi bu bence
kesinlikle katılıyorum; zaten yukarda da bahsettiğim gibi boşa atmak yakıt tasarrufu sağlamıyor aksine biraz daha fazla da yakıt tüketimine sebep olabiliyor + sürüş güvenliği açısından yokuşlarda kesinlikle tavsiye edilmiyor; bunu ben söylemiyorum, az çok bu işi takip edip televizyonda program yapan adamlar söylüyor...
başkalarının kusur ya da avantajlarına odaklanmaktansa, kendi yanlışlarını düzeltmeye çalış ve elindeki fırsatların farkında ol... dünyada birşeyleri düzeltmek istiyosan önce kendinden başla...
-
20 Aralık 2011, 20:23
#39
Zodium adlı üyeden alıntı
sorun olmaz.
Bencede motor açısından sorun olmaz. Fakat güvenli sürüş için tehlikeli.
-
20 Aralık 2011, 20:25
#40
Zodium adlı üyeden alıntı
sorun olmaz.
Sen bu topiği takip etmeye devam et. ))
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)