Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Neden Motorlar Hep Sola Düşer ??

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Super Moderator Alper_tim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Şehir
    Bakırköy/İSTANBUL
    Motosikleti
    KIA SPORTAGE
    ben hep sağa düştüm neden acaba
    motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Alıntı e-rider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Duserken ne sebeple dustugumuz onemli, onumuze aniden cikan bir engel sebebiyle ani fren yapma ve bunun sonucunda dusmekten bahsediyorsak bundan kurtulmanin yolu var. (saga sola dusmeyi gectim

    Motosikletimle giderken yol ve trafik uygunsa (ki yasadigim yerde genelde uygun oluyor) ani fren denemeleri yaparim. Bu denemeleri yaparken de daha onceden okudugum yazilarda yapilan onerileri deneyip etkilerine bakarim.

    Oncelikle on frenin motosikleti durdurma konusunda ne kadar etkili oldugunu biliyoruz, ortalam 50 km/s hizla giderken on freni artan bir bicimde siktigimda motosiklet hizla yavaslamaya basliyor. Ancak bu sirada, eger motosikleti bacaklarimin arasinda iyice kavramamissam hissettigim ikinci sey on freni sikan sag elimin vucudumun ileri gitme istegi neticesinde sag gidonu ileri dogru ittirmeye baslamasi oluyor. (Bunu deneyip gorunuz)

    Yaklasik 60 km/s ve uzeri hizlarda ani fren yapma ve motor uzerinde bacaklarla tutunmama neticesinde sag elcige baski yapmak motorun dogasi geregi saga dogru gitmesine sebep olacaktir, ancak fren sebebiyle hizimiz iyice dustuyse ve biz bu dusuk hizda vucudumuzun eylemsizligi sebebiyle sag elcige baski uyguluyorsak dogal olarak sola dogru duseriz.

    Ama konuyu bu noktada sag/sol ayrimindan cikarip hepimizin dikkat ettigi, etmeyenlerin de etmeye baslasa iyi yapacagi bu noktada birakmak istiyorum, Motosikletimizin uzerinde giderken ve ozellikle de fren/ani fren durumlarinda bacaklarimizla govdeyi iyice kavramali ve frenleme sebebiyle one atilan vucut agirligimizi gidonlara vermemeliyiz. Bu dusecegimiz tarafi secmekten ziyade etkili frenleme yapabilmek, dengeyi kaybetmemek, dusememek anlamina gelir.

    Dusmedigimiz muddetce icinde bulundugumuz durumdan sadece durarak degil, hizlanarak da kurtulabilme sansimiz olur, ancak frenleme yaparken denge kaybedip dusersek artik gidecegimiz yeri biz secemeyiz.

    Sevgiler.
    Selam üstadım.Yalnız takıldıgım bir konu oldu.sağ elciğe ileri doğru bir baskı uygulandığında doğal olarak gidon sola döner sağa yatarız.Anlatımınıza yalnış açıdan baktıysam kusuruma bakmayın.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  3. #43
    e-rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Motosikleti
    Honda Magna 250
    Ben de ayni seyi soylemeye calistim:

    "Yaklasik 60 km/s ve uzeri hizlarda ani fren yapma ve motor uzerinde bacaklarla tutunmama neticesinde sag elcige baski yapmak motorun dogasi geregi saga dogru gitmesine sebep olacaktir,"
    Ancak fren yaptiktan sonra hizla yavaslamayi becerdiysek ve hizimiz 'countersteering' denilen saga bas saga, sola bas sola git etkisini yaratacak hizdan daha dusukse bu sefer tam tersi sekilde duseriz. (sag elcigi it ve sola dus)

    Okudugum yazilarda bu etkiyi ortaya cikaracak hiz genelde 30 km/s uzeri olarak belirtiliyor. Bu durumda eger frenleme neticesinde iyice yavaslamis (<30km/s) ancak gidonu dengeli bicimde tutmayi becerememissek (sag tarafa bastirip sola dondurmussek) sola dusememiz dogal gibi gorunuyor.

    hepsi olasilik tabii


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)