Her iki tarafada düştüm. Duruma göre değişiyor.
Her iki tarafada düştüm. Duruma göre değişiyor.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Bir defa sol, bir defa sağa hemen hemen duruyorken devrildim, bir defa da gideken düştüm sola.
(BENCE) gaz sağ elde oldugundan dolayı vucut orantımız sola cekiyo yani ben sahsen sola viraj donerken hiç korkmam gaz kesmem(genelde) ama sağa doğru virajlarda biraz daha temkinli girerim birde lastik yakan ve daire çizen arkadaslarda bilirler motorda saat yönünde daire çizmek zordur çünkü hal böyle olunca gidon sağ dogru dönmek zorunda ve elinizin gaza takılı kalma durumu doğmakta ama gidon sola dogru oldugunda eliniz daha gergin ve hızlı hareket eder...(BENCE)
Yan ayak solda olur butun modellerde.
Ayrica surucu de ardci da motora her zaman soldan biner, soldan iner.
Motorlarin genelde sola dustugu seklinde bir genelleme yapmak bence yanlis. Bence lastik, gidon vs. motora ait ogeler ile motoru etkileyen cevre sartlarina (yol vb.) gore bu is degisir.
= = = Be Aprilia racer! = = =
Zaten bir genelleme yapılamazki.Genelleme olarak bakmayalım.Birnevi tecrübe görüp yaşadıklarımıza nazaran.Ben de birkez sol tarafa 80 km/h ile düştüm.Zaten o anda naptının farkında olmuyosn.Araştırırken,bu konuya benzer bir olayı Beyin-İnsan vücudu ve Denge ilişkisi adlı bir belgeselde izlemişdim ona nazaran.Ama sağa doğru 40-50km/h ile 60 derece meğille yoldaki muz kabuğundan geçmek üzereysen sola yatmaktansa besmele çekmek daha sağlıklı .istesende yataman ztn sola.Normal olarak baktığımızda %80 sol kanımca
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
Bilmiyorum K_R_A_L; yani insan düşeceği an refleksler zinciri yaşıyor ve soluna yönelmek istiyor olabilir bilinçsizce ama fizik ne derse o olur gidon sola dönerse sağa yatarsın, sağa dönerse sola yatarsın. Yani bu işi yol koşulları etkiler diye mantık yürüttüm ben, yanılıyor olabilirim tabi...
Ön diskin sağ tarafda olmasından dolayı fren esnasında teker kilitlendiğinde dreksiyon sola döner ve dreksiyon kilitlendiğinde hangi yöne dönerse motor o yöne devrilir.
27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin
Valla başlığı görünce hayatım film şeridi gibi gözümün önünden geçti
Ben defalarca sağa vede defalarca sola düşmüşüm .. hemen hemen hiç birinde ciddi hasar almadan atlatmışım.
Düşüşünüze bağlı .. ama sol ayağınız motora daha hakim yani işi iyi biliyor .. ağır yükü kaldırabiliyor ama sağ ayağınız olaya o kadar hakim değil .. Çok kolay atlatılacak bir durumda bile sağ ayağımızı sol kadar iyi kullanamadığımı farkettim yani herkeste böle olacak diye bişi yok .. Mesela beni kesin motora sağdan binemem .. scooterda dahi illa soldan binerim (motorun solundan) .. ve biner binmez sağ ayak peg üzerindeki yerini alır onun görevi dengeyi koruma falan değil onun işi fren yapmak ... Uzmanlık alanı o yani yapacak bişi yok
Ama sol ölemi motor hareket edene kadar denge ondadır .. işte bu yüzden motoru ayakta tutmayı sağ ayağa nazaran daha iyi becerir .. solda güvenilecek bir sol ayak var ... sağdaki benim işim fren ve kick start diyen bir ayak var .. Eh işte elinden geldiğince oda dengeye katkıta bulunmaya çalışsada denge mekanizması sol ayakta ..
Ama nasıl düştüğünüz motorun hangi yana yatacağını belirleyen en etkin etmendir .. refleks olarak bir tehlike anında en güvendiğimiz sol ayağımıza atarız topu o işi yaptı yaptı yapamadı hoooooop motor sola yatar o kadar basit işte
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
arkadaşlar ben 10 senedir motorun üzerindeyim 600 lük falan kullanmadım ama 350 lik java ve 125 lik kt kullandım.kaza da yaptım.
kaza anında motoru sola yatırmak en iyisi ve en güvenlisi.nedeni de fren pedalı sağ tarafta dır.motor kaza esnasında yada düşüş kesinleştiği anda motor sağ tarafa yatsa sürücü ayağını yere koymak isteyecek gayri ihtiyari.frene basamayacak ve frensiz düşecek belki de daha hızlı düşecek.sola yatırdığımız an düşerken sol ayağımız yerde bile olsa sağ ayak fren de olur belki de küçk bir ihtimal düşme olmuyacak veya düşse bile daha yavaş düşecek.
sürücüler de bilinç altı yada bilinçli sola yaırarak düşürüyor benim naçizhane fikrim budur
yok sadece ayak konusunda demiştim.
ama sol ayak sağ ayağa göre çok daha dengeli, emin oldum şimdi. ufakken karate kursuna gitmiştim her zaman için sol ayak yere basarken tekme atmak falan çok daha kolaydı. sadece bende değil ama, hepimizde aynıydı durum iyi hatırlıyorum
arkadaşlar buna sağ serit refleksi diyorlar.bizim ülkemizde sag serit kullanıldıgı için ilk refleks sola dogru oluyor ve toparlayanadıgımız zaman sola düşüyoruz
peki ayaklığı açtığımızda neden motorlar sağa değilde sola yatıktır?
Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma
Üç defa kaza yaptım üçünde de sola düştüm. birincide bir araba arkadan çarpmıştı. ikincide yine bir araba motorun sol tarafına seyir halindeyken hafiften dokundurmuştu. üçüncüde bir çocuğa çarpmamak için sert firen yapmıştım.
bence motora soldan binip indiğimiz için kaza anında düşüşlerde genellikle refleksler motoru sola doğru düşürmemize neden oluyor. böyle anlarda ben motoru sola doğru -belki de gayri ihtiyari olarak- yatırıp, bırakıyorum.
2 sağ da benden
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
yargenral
buda çok mantıklı .. Güzel bir başlık oldu .. iyi fikirler gelecek .. ama gene genelde sola düşeceğiz
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Merhaba,
Duserken ne sebeple dustugumuz onemli, onumuze aniden cikan bir engel sebebiyle ani fren yapma ve bunun sonucunda dusmekten bahsediyorsak bundan kurtulmanin yolu var. (saga sola dusmeyi gectim
Motosikletimle giderken yol ve trafik uygunsa (ki yasadigim yerde genelde uygun oluyor) ani fren denemeleri yaparim. Bu denemeleri yaparken de daha onceden okudugum yazilarda yapilan onerileri deneyip etkilerine bakarim.
Oncelikle on frenin motosikleti durdurma konusunda ne kadar etkili oldugunu biliyoruz, ortalam 50 km/s hizla giderken on freni artan bir bicimde siktigimda motosiklet hizla yavaslamaya basliyor. Ancak bu sirada, eger motosikleti bacaklarimin arasinda iyice kavramamissam hissettigim ikinci sey on freni sikan sag elimin vucudumun ileri gitme istegi neticesinde sag gidonu ileri dogru ittirmeye baslamasi oluyor. (Bunu deneyip gorunuz)
Yaklasik 60 km/s ve uzeri hizlarda ani fren yapma ve motor uzerinde bacaklarla tutunmama neticesinde sag elcige baski yapmak motorun dogasi geregi saga dogru gitmesine sebep olacaktir, ancak fren sebebiyle hizimiz iyice dustuyse ve biz bu dusuk hizda vucudumuzun eylemsizligi sebebiyle sag elcige baski uyguluyorsak dogal olarak sola dogru duseriz.
Ama konuyu bu noktada sag/sol ayrimindan cikarip hepimizin dikkat ettigi, etmeyenlerin de etmeye baslasa iyi yapacagi bu noktada birakmak istiyorum, Motosikletimizin uzerinde giderken ve ozellikle de fren/ani fren durumlarinda bacaklarimizla govdeyi iyice kavramali ve frenleme sebebiyle one atilan vucut agirligimizi gidonlara vermemeliyiz. Bu dusecegimiz tarafi secmekten ziyade etkili frenleme yapabilmek, dengeyi kaybetmemek, dusememek anlamina gelir.
Dusmedigimiz muddetce icinde bulundugumuz durumdan sadece durarak degil, hizlanarak da kurtulabilme sansimiz olur, ancak frenleme yaparken denge kaybedip dusersek artik gidecegimiz yeri biz secemeyiz.
Sevgiler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)