Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Neden Motorlar Hep Sola Düşer ??

    REKLAM ALANI
  1. #21
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Her iki tarafada düştüm. Duruma göre değişiyor.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bir defa sol, bir defa sağa hemen hemen duruyorken devrildim, bir defa da gideken düştüm sola.

  3. #23
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    (BENCE) gaz sağ elde oldugundan dolayı vucut orantımız sola cekiyo yani ben sahsen sola viraj donerken hiç korkmam gaz kesmem(genelde) ama sağa doğru virajlarda biraz daha temkinli girerim birde lastik yakan ve daire çizen arkadaslarda bilirler motorda saat yönünde daire çizmek zordur çünkü hal böyle olunca gidon sağ dogru dönmek zorunda ve elinizin gaza takılı kalma durumu doğmakta ama gidon sola dogru oldugunda eliniz daha gergin ve hızlı hareket eder...(BENCE)

  4. #24
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Alıntı shule adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende 2 kez dustum ve sola tum motorlarda yan ayak soldamıdır acaba
    Yan ayak solda olur butun modellerde.
    Ayrica surucu de ardci da motora her zaman soldan biner, soldan iner.

    Motorlarin genelde sola dustugu seklinde bir genelleme yapmak bence yanlis. Bence lastik, gidon vs. motora ait ogeler ile motoru etkileyen cevre sartlarina (yol vb.) gore bu is degisir.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  5. #25
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla okumasam aynısını yazacaktım, az kaldı da okumayacaktım. Ben de iki kere düştüm ikisi de sağa... İlk düşüşüm düşük hızda derin sağ dönüşte arka tekerin mazota basıp kaydırmasıyla oldu ve sağa devrildim.

    İkinci de kavşakta önüme atlayan bir otomobile vurmamak için sert fren yapınca ön teker kilitlendi ve yine sağ tarafıma doğru düştüm. Başka da düşmem umarım ...

    Hadi ilki sağ dönüş olduğu için sağa düşmem normal ama ikincisi sağ veya sol ayrımını olmadığını teker kilitlenince yol durumuna göre motorun meyil aldığını düşündürtüyor. Yani yol sağa meyilliydi veya bir şekilde sağ bileğime daha çok yük bindi ve gidon sola çevrildi ve motosiklet sağa yattı.

    Kısacası böyle bir genelleme yapılabilineceğini zannetmiyorum ya da yapılan genelleme yanlıştır diyorum ...
    Zaten bir genelleme yapılamazki.Genelleme olarak bakmayalım.Birnevi tecrübe görüp yaşadıklarımıza nazaran.Ben de birkez sol tarafa 80 km/h ile düştüm.Zaten o anda naptının farkında olmuyosn.Araştırırken,bu konuya benzer bir olayı Beyin-İnsan vücudu ve Denge ilişkisi adlı bir belgeselde izlemişdim ona nazaran.Ama sağa doğru 40-50km/h ile 60 derece meğille yoldaki muz kabuğundan geçmek üzereysen sola yatmaktansa besmele çekmek daha sağlıklı .istesende yataman ztn sola.Normal olarak baktığımızda %80 sol kanımca
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  6. #26

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Alıntı K_R_A_L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten bir genelleme yapılamazki.Genelleme olarak bakmayalım.Birnevi tecrübe görüp yaşadıklarımıza nazaran.Ben de birkez sol tarafa 80 km/h ile düştüm.Zaten o anda bilincini yitiriyor insan.Araştırırken,bu konuya benzer bir olayı Beyin-İnsan vücudu ve Denge ilişkisi adlı bir belgeselde izlemişdim.E ama sağa doğru 40-50km/h 60' meğille giderken biri yola muz kabuğu atmışsa besmele çekecen. İstesende yataman ztn sola
    Bilmiyorum K_R_A_L; yani insan düşeceği an refleksler zinciri yaşıyor ve soluna yönelmek istiyor olabilir bilinçsizce ama fizik ne derse o olur gidon sola dönerse sağa yatarsın, sağa dönerse sola yatarsın. Yani bu işi yol koşulları etkiler diye mantık yürüttüm ben, yanılıyor olabilirim tabi...

  7. #27

    Üyelik
    29 Şubat 2008
    Alıntı K_R_A_L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bunu çok önceden araştırdım kendimce bişeyler yazmak istiyorum.Bende hiç sağa düşen görmedim.

    Heyecan ve adrenalin anlarında insanların vücutlarının sağ ve sol taraflarını farkında olmadan kullanabildiklerini tespit etmişler.İnsanların %95'inde beynin sağ tarafı vücudun sol tarafını ve duygularını kontrol etmede görevlidir.Fiziki kanunlar açısından ayakta ve bir yüzeyde dengeli durabilmemiz için ağırlık merkezimizden geçen dikey çizginin iki ayağımızın ortasına denk gelmesi gerekir.Bu sayede bir yüzey ve bir cisim üzerinde dengede dururuz.İnsanların %95'inde denge çizgisi sola baskınmış.Yani sol taraf bize daha güvenli hissiyatı verir.Şöyle örnekleyim enazından ben hiç bebeğini sağ kolunda tutan yatıran anne görmedim.
    Veya yüksek bir hızda sağa doğru viraj alırken sola doğru irkilme hissiyatı oluşuyor.Ama aynı şey virajı sola doğru yatarken olmuyor.Enazından benim tespit ettiğim bu.Aklımda kalanlar bu kadar.
    bu denge olayında haklı olabilirsin. mesela tek ayak üzerinde durmaya çalışın, sol ayak daha dengelidir sağ ayağa göre.

  8. #28
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı GradaL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu denge olayında haklı olabilirsin. mesela tek ayak üzerinde durmaya çalışın, sol ayak daha dengelidir sağ ayağa göre.


    ama ben sol elımle kaşık tutamıyorum ağzımı bulamıom yemek yerken
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  9. #29
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    Ön diskin sağ tarafda olmasından dolayı fren esnasında teker kilitlendiğinde dreksiyon sola döner ve dreksiyon kilitlendiğinde hangi yöne dönerse motor o yöne devrilir.
    27 B 3793 Sürücü Hataları için HATA yaz 3793 yolla Hatasız Kul olmaz Melodisi Cebine Gelsin

  10. #30
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Valla başlığı görünce hayatım film şeridi gibi gözümün önünden geçti

    Ben defalarca sağa vede defalarca sola düşmüşüm .. hemen hemen hiç birinde ciddi hasar almadan atlatmışım.

    Düşüşünüze bağlı .. ama sol ayağınız motora daha hakim yani işi iyi biliyor .. ağır yükü kaldırabiliyor ama sağ ayağınız olaya o kadar hakim değil .. Çok kolay atlatılacak bir durumda bile sağ ayağımızı sol kadar iyi kullanamadığımı farkettim yani herkeste böle olacak diye bişi yok .. Mesela beni kesin motora sağdan binemem .. scooterda dahi illa soldan binerim (motorun solundan) .. ve biner binmez sağ ayak peg üzerindeki yerini alır onun görevi dengeyi koruma falan değil onun işi fren yapmak ... Uzmanlık alanı o yani yapacak bişi yok

    Ama sol ölemi motor hareket edene kadar denge ondadır .. işte bu yüzden motoru ayakta tutmayı sağ ayağa nazaran daha iyi becerir .. solda güvenilecek bir sol ayak var ... sağdaki benim işim fren ve kick start diyen bir ayak var .. Eh işte elinden geldiğince oda dengeye katkıta bulunmaya çalışsada denge mekanizması sol ayakta ..

    Ama nasıl düştüğünüz motorun hangi yana yatacağını belirleyen en etkin etmendir .. refleks olarak bir tehlike anında en güvendiğimiz sol ayağımıza atarız topu o işi yaptı yaptı yapamadı hoooooop motor sola yatar o kadar basit işte
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #31

    Üyelik
    04 Haziran 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    mondial 2005
    arkadaşlar ben 10 senedir motorun üzerindeyim 600 lük falan kullanmadım ama 350 lik java ve 125 lik kt kullandım.kaza da yaptım.
    kaza anında motoru sola yatırmak en iyisi ve en güvenlisi.nedeni de fren pedalı sağ tarafta dır.motor kaza esnasında yada düşüş kesinleştiği anda motor sağ tarafa yatsa sürücü ayağını yere koymak isteyecek gayri ihtiyari.frene basamayacak ve frensiz düşecek belki de daha hızlı düşecek.sola yatırdığımız an düşerken sol ayağımız yerde bile olsa sağ ayak fren de olur belki de küçk bir ihtimal düşme olmuyacak veya düşse bile daha yavaş düşecek.
    sürücüler de bilinç altı yada bilinçli sola yaırarak düşürüyor benim naçizhane fikrim budur

  12. #32
    eric_cartman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    bi gün benim de olacak
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benden de bir sol bir orta (Hadi bakalım düşünün o nasıl oluyor )
    tek tekere mi kalktın naptın merak ettim

  13. #33

    Üyelik
    29 Şubat 2008
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama ben sol elımle kaşık tutamıyorum ağzımı bulamıom yemek yerken
    yok sadece ayak konusunda demiştim.


    ama sol ayak sağ ayağa göre çok daha dengeli, emin oldum şimdi. ufakken karate kursuna gitmiştim her zaman için sol ayak yere basarken tekme atmak falan çok daha kolaydı. sadece bende değil ama, hepimizde aynıydı durum iyi hatırlıyorum

  14. #34

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    ZAT 150
    arkadaşlar buna sağ serit refleksi diyorlar.bizim ülkemizde sag serit kullanıldıgı için ilk refleks sola dogru oluyor ve toparlayanadıgımız zaman sola düşüyoruz

  15. #35
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    peki ayaklığı açtığımızda neden motorlar sağa değilde sola yatıktır?
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  16. #36
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Üç defa kaza yaptım üçünde de sola düştüm. birincide bir araba arkadan çarpmıştı. ikincide yine bir araba motorun sol tarafına seyir halindeyken hafiften dokundurmuştu. üçüncüde bir çocuğa çarpmamak için sert firen yapmıştım.

    bence motora soldan binip indiğimiz için kaza anında düşüşlerde genellikle refleksler motoru sola doğru düşürmemize neden oluyor. böyle anlarda ben motoru sola doğru -belki de gayri ihtiyari olarak- yatırıp, bırakıyorum.

  17. #37
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    2 sağ da benden
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  18. #38
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yargenral

    buda çok mantıklı .. Güzel bir başlık oldu .. iyi fikirler gelecek .. ama gene genelde sola düşeceğiz
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  19. #39
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı SaLToN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön diskin sağ tarafda olmasından dolayı fren esnasında teker kilitlendiğinde dreksiyon sola döner ve dreksiyon kilitlendiğinde hangi yöne dönerse motor o yöne devrilir.
    Katılıyorum ama KRAL ın yaptığı yorumda bana çok mantıklı geldi; şahsen bende sola düşüyorum genelde ; istemdışı insan kendini sola doğru bırakıyor, kimbilir beyin o anda istemdışı devreye geciyor olabilir;

  20. #40
    e-rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Motosikleti
    Honda Magna 250
    Merhaba,

    Duserken ne sebeple dustugumuz onemli, onumuze aniden cikan bir engel sebebiyle ani fren yapma ve bunun sonucunda dusmekten bahsediyorsak bundan kurtulmanin yolu var. (saga sola dusmeyi gectim

    Motosikletimle giderken yol ve trafik uygunsa (ki yasadigim yerde genelde uygun oluyor) ani fren denemeleri yaparim. Bu denemeleri yaparken de daha onceden okudugum yazilarda yapilan onerileri deneyip etkilerine bakarim.

    Oncelikle on frenin motosikleti durdurma konusunda ne kadar etkili oldugunu biliyoruz, ortalam 50 km/s hizla giderken on freni artan bir bicimde siktigimda motosiklet hizla yavaslamaya basliyor. Ancak bu sirada, eger motosikleti bacaklarimin arasinda iyice kavramamissam hissettigim ikinci sey on freni sikan sag elimin vucudumun ileri gitme istegi neticesinde sag gidonu ileri dogru ittirmeye baslamasi oluyor. (Bunu deneyip gorunuz)

    Yaklasik 60 km/s ve uzeri hizlarda ani fren yapma ve motor uzerinde bacaklarla tutunmama neticesinde sag elcige baski yapmak motorun dogasi geregi saga dogru gitmesine sebep olacaktir, ancak fren sebebiyle hizimiz iyice dustuyse ve biz bu dusuk hizda vucudumuzun eylemsizligi sebebiyle sag elcige baski uyguluyorsak dogal olarak sola dogru duseriz.

    Ama konuyu bu noktada sag/sol ayrimindan cikarip hepimizin dikkat ettigi, etmeyenlerin de etmeye baslasa iyi yapacagi bu noktada birakmak istiyorum, Motosikletimizin uzerinde giderken ve ozellikle de fren/ani fren durumlarinda bacaklarimizla govdeyi iyice kavramali ve frenleme sebebiyle one atilan vucut agirligimizi gidonlara vermemeliyiz. Bu dusecegimiz tarafi secmekten ziyade etkili frenleme yapabilmek, dengeyi kaybetmemek, dusememek anlamina gelir.

    Dusmedigimiz muddetce icinde bulundugumuz durumdan sadece durarak degil, hizlanarak da kurtulabilme sansimiz olur, ancak frenleme yaparken denge kaybedip dusersek artik gidecegimiz yeri biz secemeyiz.

    Sevgiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)