Motosiklet satışı 5'e katlandı Honda 'Türkiye'de yeniden üretime başlayabiliriz' dedi
Motosiklet satışlarındaki artış, otomotiv üssü haline gelen Türkiye'yi bu alanda da üretim yapmak için cazip hale getirdi. Honda Avrupa Başkanı, "Satışlar patladı. Türkiye'de üretimi 2002 yılında bıraktık ama tekrar başlamayı düşünebiliriz" diye konuştu
03.10.2005
Türkiye'de motosiklet satışlarında sadece 2 yılda 5 kata ulaşan artış, üreticileri cezbetti. Paris Motosiklet Fuarı'nda konuştuğumuz Honda Avrupa Başkam Yutaka Negishi, "Türkiye çok yüksek potansiyele sahip bir pazar. Satışlardaki artış çok dikkat çekici. Pazar bu hızla artmaya devam ederse Türkiye'de yeniden üretime geçmeyi düşünebiliriz" dedi.
2001 krizi sonrası üretimi bıraktı
Honda Türkiye'de motosiklet üretimine 1995 yılında başlamış ancak krizlerin de etkisiyle satışlar 22 bine düşünce, 2002 yılında üretimini durdurmuştu. Bu kararda, Türkiye'deki üretim maliyetlerinde yaşanan artış da etkili olmuştu. Ancak 2001 yılında 22 bin olan motosiklet pazarı 2005 yılında büyük bir patlama yaşadı. Bu yıl satışların 150 bini bulması bekleniyor. Yani pazardaki büyüme yüzde 700'ü buluyor. İtalya'da bin kişiye 170, Yunanistan'da 80, Türkiye'de ise sadece 18 motosiklet düşüyor. Bu da Türkiye'deki potansiyeli gözler önüne seriyor.
Honda düşük hacimli motora yüklenecek
Honda Avrupa Başkanı Yutaka Negishi, Türkiye'de satışlarını artırmak, çok hızlı yükselen bu pazarda daha geniş bir pay almak için düşük hacimli motora sahip motosikletlere ağırlık vereceklerini açıkladı. Negishi, ucuz modellerle dünya pazarında pay kapan Çinli üreticilerle rekabette, uygun maliyetli üretim fırsatlarını araştırdıklarını da vurguladı.
Dünyanın ilk havayastıklı motosikleti bu Fuar'da
Paris Motosiklet Fuarı, 1 Ekim'den itibaren meraklılarını ağırlamaya başladı. Paris Otomobil Fuarı'nın ardından en büyük ikinci fuar olan ve bu yıl 500 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen Paris Motosiklet Fuarı, 9 Ekim'e kadar açık kalacak. Motosiklet ve bisiklet olmak üzere ikiye ayrılan fuarda göz kamaştıran yeni modeller ve güvenlik ön plandaydı. Bütün markalar bu alanda önemli gelişmeleri sergilerken, Honda Gold Wing modelinde geliştirdiği havayastığı uygulaması ile motosiklet tarihinde ilke imza attı. Önden gerçekleşen çarpma esnasında açılan yastık şöyle çalışıyor:
Yastık nasıl çalışıyor?
Ön çatala yerleştirilmiş dört adet çarpma sensörü, çarpışmadan kaynaklanan hız değişikliklerim ölçüp hava yastığının şişmesine gerek olup olmadığına karar veriyor. Havayastığını devreye sokarak çarpışmanın etkisiyle motosikletten fırlama ihtimali olan sürücünün hızını kesiyor. Böylece sürücünün düşmesi sırasında oluşabilecek yaralanmanın şiddetini azaltmaya yardımcı oluyor.
KAYNAK: http://www.vatanim.com.tr
İşte çin malı motorların piyasamıza olan olumlu etkisi, haber doğru çıkarsa iç pazarda rekabet acayip kızışır Beğenmediğiniz çin malı motorlar hondayı adam ediyor...
******************************************
+ Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
+ Mesajlarınızın daha çok dikkate alınıp, sonuca daha çabuk ulaşabilmeniz için, lütfen KONU satırını anlamlı olarak kullanınız. Konu başlığı "ACİL ACİL ACİL" yada "LÜTFEN YARDIM" olan mesajlar, sanılandan daha az ilgi görmektedir. Başlıkta mesaj içeriği hakkında bilgi vermeniz yararınızadır.!
+ Tüm yazılar, yazan kişinin sorumluluğundadır ! Doğabilecek herhangi bir problemden site yöneticileri ve site sahibi sorumlu tutulamaz!
+ Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
+ Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
+ Şikâyetler için... info@motosiklet.net
®******************************************®