Bak yine kaybolmuş konu...
Bu mesajı bir kere daha yazmıştın. Hatta yukarıdaki mesajı yazarken bunu yazacağını biliyordum , yazmanı bekledim.
Bu çözüm akıcı trafik için geçerli değil. Yani tamamen bir trafik şeridi halinde değil , ki bence yasal bir trafik şeridi olsaydı bizim için daha tehlikeli olurdu.
Kendimize ait bir şeridimiz olsaydı (akan trafikte) o şeritten gitmek zorunda kalırdık , ve tüm şeritleri kullanıp kaçamazdık. O şeridi kesenler mi desek , otosunun yarısı o şeritten gidenler mi desek , sağdan sol yola girmek için şeride dalanlar mı desek...
Bizim yazdığımız çözüm , sıkışık trafikte uygulanacak bir uygulama.
(Istanbul'da akan trafik zor bulunduğu için düşünülenden geniş kapsamlı bir uygulama)
Sıkışık trafikte ilerlerken zaten 40-50 km üzeri tehlikeli. Yani bu şeritte bir 1000lik makina da 100lük makina da 40-50 ile gidecektir. Trafik açıldığında isteyen istediği şekilde hareket edebilir.
Yalnız söylemek isterim ki Kiev'de yaşadığımdan beri Istanbul'da aktif olarak motor kullanmıyorum. Neler değişti , nasıl hareket ediliyor güncel olarak bilemiyorum. Bu yüzden diğer arkadaşların da destek ve bilgi vermesi gerekiyor bir fikir alınırken...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:53 PM ----------
coq
2. yazını yeni gördüm.
Katılıyorum , bu süreçte adımları dikkatlice atmalı ve tamamen planlı olmadan büyük bir adım atmamalıyız. Bu atılan adımlar o kadar sağlam olmalı ki , birşeyleri en azından değiştirmek için temel olmalı.
Bu yüzden şerit fikri sadece bir öneri şu an... Şimdi her foruma konu açsak "motorcular artık şu şeridi kullansın" diye, belki 1-2 hafta önemsenecek , sonra unutulup gidecek.
Veyahutta insanlar çıkıp "bu uygulama saçma" veya "kim oluyorsunuz da böyle birşey duyuruyorsunuz" şeklinde yorumlayacak. Bu yüzden adımlar çok dikkatli atılmalı.
Shrieker'ın dediği gibi. Belki her yerde o şeridi dolduracak kadar motosikletli yok , fakat bazı ana arterlerde bu kadar motorcu mevcut. Mesela köprü yolları.
Eğer bu yollarda bu kültürü yaratabilirsek , diğer yollarda da otomatikman uygulanmaya başlanacaktır.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Eh!
aklin yolu bir.
Derin dusununce, onerilerimizin ne kadar birbiriyle baglantili oldugunu kavrayiveriyoruz.
Kaldi ki daha ince detaylara bile girmedik.
Hemen aklima gelen bir tanesi.
Turkiye'de yasal hiz siniri 70km/h
130 km/h ile akan sol ve orta seridin arasinda 70 km/h ile nasil gidilir?
Takdiri Allah'a birakiyorum.
Yalniz motosiklet trafiginin yogun oldugu ve yolun musait oldugu yerlerde bu tur bir aliskanligin gelistirilmesi faydali olacaktir aslinda.
Fakat bu seridin motosiklet surucusune birakilmasinda yardimci olan 4 teker suruculeri ile aramizda bir iletisim kurulmasi iyi olur.
Bu iletisimin en guzel yolu tesekkur etmedir.
Yani dikiz aynasinda sizi gorup, yol veren 4 teker surucusune nazik bir tesekkur, hem onun kendini daha iyi hissetmesini saglayacak, hem de motosiklet suruculerine sempatisini arttiracaktir.
Selamlasma ve tesekkur konusunu daha once çesitli topiclerde tartismistik.
Biz burada tesekkur mevzusunu sag ayagimizi asagiya dogru çapraz ve ileri uzatarak yapiyoruz.
Yani bize yol veren surucuye sag ayagimizi ileri dogru uzatarak tesekkur ediyoruz.
Farkli davranis biçimleri gelistirilebilir.
Yani bunda israrli degilim ama en tehlikesizi bu.
Birbirimizle selamlasma isini de sol elimizi iki parmagimizi gostererek(iki teker) yapiyoruz.
Zafer isaretindeki gibi.
Tek fark;
kolumuzu yere paralel ya da ileri dogru uzatarak yapiyoruz.
Bu tur davranis sekillerinin gelistirilmesi, trafigi paylastigimiz diger araç suruculeri ile sempatik bir iliski kurmamizi sagliyor.
Hosa giden davranislar bunlar.
Gelistirmeli ve uygulamaliyiz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Geçenlerde Kutlu Torunlar motosikletlerin trafikte fark edilmesi ile ilgi bir proje hakkında beni arayıp fikirlerimi sordu. O da bizlere desteğin çok az olduğunun ve insanların bu konuya ilgisizliğinin farkında. Bir benzin firmasının sponsorluğunda bir kampanya yapmayı düşündüklerini söyledi. Elimizden gelen tüm desteği göstereceğimizi belirttim. Umarım yakın zamanda proje başlar, proje sürüncemede kalmaz.
merhaba arkadaşlar
coq
Bizim selam şekli bu şekilde
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Yaptıkları işin doğruluğuna inanan insanlar, çalışmalarının denetlenmesinden, karşı fikirler ortaya atılmasından ve tercihleri üzerinde münakaşa yapmaktan zevk alırlar.
[I]- Mustafa Kemal ATATÜRK[/I]
devlet önce şu yolları düzeltsin nereye gitsem bi çukur
Devlete düşen 2 görev var:
1) Benzindeki vergiyi %500 den daha aza çeksin,
2) Motosikletteki vergiyi azaltsın.
Gerisi kendiliğinden olur. Yeter ki devlet artık verimli çalışmaya başlasın.
Motosiklet sezonunun yavas yavas sonuna gelmekteyiz.
Bir sezonu daha sag salim atlattik.
Gerçi henuz bitmedi ama buraya kadar sag gelebilmis olmamiz bile bir basari.
Sezon basindan bu yana forumumuzda 10-15 olumlu kaza topigi açildi.
Bir o kadar da bizim bilmedigimiz, haberimiz olmamis olanlar var.
Bir de ulusal medyaya yansimayanlari sayarsak, sezonun su anina kadar 100 ölü motosikletçiden bahsediyoruz demek yanlis olmaz.
sezon sonuna kadar muhtemelen 150yi buluruz.
Bu gune kadar, herhangi bir motosiklet kullanicisinin hayatini kurtarmak adina herhangi bir sey yapabildik mi?
Hayir.
Bundan sonra yapabilirmiyiz sizce?
Konunun ozunu bile tartisamadik.
Uzun surecek ve net bir karara varmamiz zaman alacak dedigimiz su topigi bile canli tutamadik.
Bu siteme ben kendimde dahilim.
Ayda bir girip, ya da tesadufen birileri bulup, biseyler yazmasa, iyice kaybolup gidecek.
Kisacasi, henuz kendi sorunlarimizi anlatabilecek kapasitede degiliz.
Durum boyleyken, baskalarindan bizi anlamasini, sorunlarimiza çozum bulmasini bekliyoruz.
Daha çoooook bekleriz.
Gazaniz mübarek olsun....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Leyn yine bitirdin beni
Allah belani vermesin iyimi.
Bu topic i yeni gördüm
Bende kapasite var da dinleyen yok..Ben hangi tanıma uyuyorum?
motosikletsiz gençliğe motosiklet temin edilsin benzini biz koyarız o kadar yüzsüz diiliz
Suzuki Turkiye, B ehliyetiyle motosiklet kullanilabilsin onerimizi ciddiye almis olacak ki, anket duzenlemis.
http://www.suzuki.com.tr/motosiklet/
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)