Bu konuda ben de birseyler yazmak istiyorum.
Ne kadar dogru , ne kadar yanlis hep beraber tartisalim.
Oncelikle , yukaridaki hayalin bir kopyasini yaratabilecegimizi dusunuyorum.
Bunun da kopyasi mi olurmus derseniz , olur. Aciklayayim.
Motosiklet sektoru , ulkemizde son birkac yil icinde cok gelisti. Motosikletler trafikte cogalmaya basladi. Otomobil suruculeri de motosiklet suruculeri ile yeni yeni tanisti. Kural olmasa bile , trafige yeni kavramlar geldi. Bazi otomobil suruculeri buna alisti , bazilari alisamadi.
Otoyollarda eskiden emniyet seritleri , trafik skstiginda uyanik suruculerin gidecekleri yere daha hizli varabilmesi icin kullandiklari bir express yoldu.
Motosikletler cogalinca , motosuklet suruculeri , daha guvenli gordukleri emniyet seridinden gitmeye basladilar. Cunku zaten onlar otomobil aralarindan da gidebiliyorlardi , fakat daha tehlikeliydi. Aniden serit degistirenler , kapi acip kapatanlar buyuk sorun teskil ediyordu.
Zaman gectikte , emniyet seritlerinden giden motosiklet sayisi artti. Ozellikle kopru trafiginde , motosikletler pespese emniyet seridini kullaniyordu. Motosikletlerin beklemesi gerekmiyordu ve daha emniyetliydi.
Otomobil suruculeri , motosikletlerin emniyet seridini kullandigini gorduklerinde , emniyet seridine gecmeden once daha dikkatli olmaya basladilar.
Emniyet seridini kapatan suruculer , diger suruculerin motosikletlere yol verdiklerini gorduklerinde , seridine geri donduler.
Boyle boyle , kopru trafiginde , emniyet seridi motosiklet kullananlarin yolu oldu.
Bu konudan -bazilari haric- hem otomobil suruculeri , hem de motosiklet suruculeri memnun oldu. Cunku motorlar aralardan gidip otomobiller , ozellikle de aynalari icin sorun olmuyordu. Hicbir otomobil surucusu 15 cm yanindan hizla gecen bir motosiklet gormek istemez.
Fakat bu yapilan yasal degildi. Ve duzenlemeler getirildi. Emniyet seritlerine elektronik denetleme sistemi yerlestirildi... Bu iyi bir gelismeydi.
Simdi gelelim benim anlatmak istedigim konuya.
Ne yazikki , bu konuda bir yasa cikmasi cok cok zor. Tipki emniyet seridinin motorlara ayrilamayacagi gibi.
Bu yuzden , tipki emniyet seridinde yaptigimiz gibi , kendimizi baska bir sekilde kabul ettirmeliyiz. O da bu fotografta gorunuyor.
Trafikte eger duzenli bir hat olusturmazsak , kimse bize iyi gozle bakmayacaktir.
Su an trafikte de gordugumuz gibi , bir motor en sol serit ile orta serit arasindan gitmeye calisirken paralelinde diger bir motor emniyet seridinden gidiyor , 3. motor ise yine paralelinde sag serit ile orta serit arasina girmeye calisiyor.
Durum boyle olunca otomobil suruculeri nereye kaymasi gerektigini bilemiyor.
Iyi niyetli suruculer bir motora yol verirken digerinin onunu kesiyor.
Bizim bu konuda yapabilecegimiz , kendimize guvenli bir hat belirlemek , ortak ses olmak , bunu duyurmak , ve bu hatti kullanmak.
Bu hatti da dusunup , kosullara gore en guvenli olana karar vererek secebiliriz.
Kimsenin bize saygili olmasini bekleyerek birseyler kazanamayiz.
Bir motorcu degil , 2 motorcu degil , her motorcu ayni hatti kullandigi taktirde, otomobil suruculeri yavas yavas o hatti bosaltacaklardir. Bu kisa surede gerceklesmese de zaman icinde gerceklesecek , duyarli suruculer , diger suruculere ornek olacaktir.
En sonunda , bir kanun degil ama yeni bir kavram ortaya cikacaktir.
Ornegin ; trafik skstiginda motosiklet suruculeri en sol serit ile orta serit arasini kullaniyorlar.
Bu zaman isteyebilir , fakat neden olmasin?