Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
up--------------------
ben yaş sınırına değineyim ehliyeti olsada olmasada adam kullanıyo bari ehliyetli olsun ama zor olsun yaş sınırı olmasın 16 yaş demek evlense çocuğu olur demek
[B][COLOR="Green"]1908 Üsküdar İnfaz 1908[/COLOR][/B]
İSTANBULU İZLİYORUM ÇAMLICADAN
Ama o çocuğa bakamaz demek aynı zamanda. Çünkü kendi de çocuktur.
Bu yüzden yaş sınırı iyidir iyi. Yaşça büyümüş insan olgun insandır. Daha doğru kararlar verir. Heyecanını daha çok kontrol edebilme yetisine sahiptir. Kötü sonuçlar doğurabilecek durumları daha net tespit eder, ki bu hayati önem taşır motosiklette.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
Yaş sınırı ile ilgili bazı şeyleri tekrar etmem gerekiyor sanırım.
Yoksa yanlış anlaşılacağız.
Aslında daha önce anlatmaya çalıştım ama uzun uzun okuma alışkanlığımız olmadığından, ilk mesaja şöyle bir bakıp geçiliyor.
Halbuki topic içinde bir çok arkadaşın çok değerli katkıları oldu.
Neyse....
16 yaş hem bana göre, hem de bir çok gelişmiş ülkeye göre, motosiklet kullanmak için uygun bir yaştır.
Hatta motosikleti spor yapmak için kullanacak olanlar için bir hayli geç bir yaş olduğunu düşünüyorum.
Motosiklet Kullanmak ana temasının içeriğini hepimiz kendi yaptığımız ya da etrafımızda gördüğümüz serseriliklerle tartınca, bir de bunları 16 yaşında birinin yapacağını düşünüp, hemen itirazı çakıyoruz.
Bunun nedeni motosiklet kullanmaktan anladığımız şey tabii ki..
Fakat benim bahsettiğim şey çok farklı...
Özetlemek gerekirse,ben diyorum ki;
* 16 yaşına gelen bir genç, kısa bir trafik eğitimi alarak motosiklet kullanmaya başlamalı.
* Bu gencin kullanacağı motosikletten kastım, scooter ya da mopet türünde küçük hacimli ve zayıf motosikletler.
* Motosikleti kullanacağı yerden kastım da sınırlı. Yani çıksın otobana hız rekorları kırmaya çalışsın demiyorum.
Bu sınırlama ile ilgili devletin bir alt yapı hazırlaması gerekiyor.
Örneğin işlek caddelerde motosiklet ve bisiklet için ayrılmış alanlar yapılması ile işe başlayabilirler.
Ben diyorum ki çoğunluğun öğrenci olduğu bu yaşlarda okula, bakkala motosikletle gidip gelebilsin gençler...
Bu onların trafik kültürünü de geliştirecektir.
Eğer motosiklet kullanımı yaygınlaşırsa, kafes kullanıcıları motosikletlere daha çok dikkat edecekler.
Çünkü o kaskın gizlediği surat, kendi kızının ya da oğlunun son kez göreceği suratı olabilir.
Peki denetim nasıl olacak?
Herşeyin çözümünü de ben bulacak değilim.
O kadar kapasitem olsa.....
Ama denetimin kolay yolları var elbette.
Örneğin amacı dışında kullanım sonucu yakalanan motosikletlinin gelecekte ehliyet alması ile ilgili büyük problemler çıkarılabilir.
Bunu bilen sürücü ehliyet yaşına kadar olan süreyi oldukça dikkatli geçirecektir.
Bunun gibi şeyler işte.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Gemi değil, gemicik !!
Gemi kullanılacak bröve de 18 yaşında alınabiliyor günümüzde, bunu da biraz toleransla indirsek, çok çok uzak değildir belki..
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
Nacizane tavsiyem gemicikte kalın, uçakçık için Yumurtalık'ın ağız kokusunu çekmek var, gemiciklere Boğaz'larımızı sorgusuz sualsiz açıyoruz biz...
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
Neyse,
Ergenekon Davası'na kapaklanmadan konuyu değiştireyim ben.
Havalarda sıcak gidiyor biraz.
Fakat siz yine de kasklarınızı takın.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Çok ihmal ettim bu konuyu.
Fakat artık toparladım.
Yarın tamamlanmış metni buraya yazıp,görüşlerinize son bir kez başvuracağım.
Mutabık kalırsak, gerekli temaslara başlayabilmek için ne gibi girişimlerimiz olabilir,onları tartışacağız.
Görüşmek üzere....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak niye? tam kawrayamadığım bir husustur kendileri muhalif olmak için yazmıyorum coq hocam harbiden anlamadım motosikleti keşfeden mutlu azınlık olmanında cazip bi tarafı var nazarımda
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Haksız değilsin aslında.
Fakat bu ayrıcalık hissini farklı şekilde yaşamak da mümkün.
Bir de egoist olmamak lazım.
Tamamı mutlu bir toplum hoş olurdu.
Motosikleti keşfeden mutlu azınlık tabirine bir ek var.
Mutlu fakat tedirgin azınlık.
Neden tedirginiz?
Çünkü görünmeziz.
Görünmenin en kolay yolu çoğalmak.
Geçen yıl iznim sırasında bir arkadaşımı otomobille geç saatte oturduğu köye bırakmak için yola çıktım.
Hem sohbet edip hem de köye varmaya çalışıyoruz.
Tabii köy yolları malum.
Karanlık,ışıksız,neredeyse tamamı tabelasız,bozuk,daracık yollar.
Şehirden çıkınca arkadaşım;
"burada yavaş git!"
diye beni uyardı.
Neden? diye sordum.
Çok tavşan ve tilki var, birden yola fırlayıveriyorlar dedi.
Bir de lambasız yola çıkan traktörler oluyormuş.
Bu nedenle çok tehlikeli bir yolmuş.
Buralarda yavaş ve dikkatli gitmek lazımmış.
Ya motosikletler?
diye sordum.
Onlara da dikkat etmek lazımmış.
Arkadaşın uyarısında, motosikletler,tilki ve tavşanlardan sonra geliyordu.
Çünkü onlar daha fazla sayıdaydılar.
Yaşadığım bu olay,benim çoğalma fikrimi pekiştiren bir olaydır.
Demekki bizim insanımız aslında duyarsız değil.
Dikkatsiz.
Varlığımızın farkında değiller.
Bağıra çağıra da farkında olmalarını sağlamak, imkansız gibi görünüyor.
Öyleyse, her an gözlerinin önünde olmak lazım.
Bu da çoğalarak mümkün.
Yani ana fikrim budur.
Fakat aslında topiğin amacı,sorunların tespit edilip,yazılı bir tutanak haline getirilmesidir.
Motosiklet kullanan arkadaşların,sadece kendi kişisel sorunları değil, diğer motosiklet kullanıcılarının sorunlarına da vakıf olması amaçlanmaktadır.
Tabii daha ileri boyutu da var ama sonraki iştir...
Katkın için teşekkürler...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Motosikletlerin trafikte fark edilmesi amacı üzerine bir proje yarışması (tv reklamı, broşür, billboard vb.) düzenlense nasıl bir fikir üretirdik?
admincim konu ile alakalı değil ama sana bişey soracağım ben kimseye özelden mesaj gönderemiyorum benim yetkilerimi kısıtladın neden böyle bi sorun var beni bilgilendirisen sevinirim bi mukaat yediyeysekte uyarda birdaha yapmayalım başkalarınada örnek olsun saygılarımla anılyuksel
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
"Motosikletlileri fark edin onlar hız manyağı değildir" gibi bir kampanyanın
pek etkili ve doğru bir yönlendirme yapacağını düşünmüyorum.
Daha güzel fikirler üretebiliriz.
Kontrol panelinizdeki ayarlarınız da bulunan;
Diğer Üyelerimiz ile Özel Mesajlaşmak istemiyorsanız bu Sistemi kapalı tutun.
Özel Mesajlaşma Sistemini
işaretlediğiniz için kullanamıyordunuz. Ayarlarınız güncellendi.
bence ilk yapılması gereken istanbuldaki tüm motorsiklet siteleri adminleri ortak hareket ederek vali ve belidiye başkanlarını ziyaret etmeliler. yaşadığımız sıkıntıları dile getirmeliler. tabi biz üyelerde maksimum katılımla basının dikkatini çekmeliyiz. zaten basını arkamıza almadan böyle bir etkinlik sadece lafta kalır. aynı zamanda birkaçtane popüler programlarda konuyu gündemde tutmalıyızki hedef amacına ulaşsın
Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın
Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)