Motosiklet Kullanımının Yaygınlaşması ve Devlete Düşen Görevler
Reklamlar
-
02 Haziran 2008, 17:03
#21
Çok faydalı bir konu olmuş. Biz toplum olarak motosikletlere karşı hep ön yargılı olduk. Bunu kendimden biliyorum, 3-4 sene öncesine kadar motosiklet denince işin içinden çıkar konudan uzaklaşırdım. Şu anda toplumumuzun tahminimce %70 i bu şekilde düşünüyor. Öncelikle bu düşüncenin kafalardan silinmesi, motosikletin de trafikte her araçtan üstün olduğunun kabul edilmesi gerekiyor. Bir araç sürücüsü sabah işe gitmek üzere direksiyon başına geçtiğinde gideceği yolun kurgusunu kafasında kurarken her türlü 4 tekerli aracı aklından geçirir, ama bizim ülkemizde malesef motosikletler kimsenin aklının ucundan bile geçmiyor. Sanki trafikte motosikletler yokmuş gibi davranılıyor.
Sevgili @coq, sen zaten yazılabilecek en güzel maddeleri eklemişsin. Aklıma gelenleri de ben eklemek istiyorum.
* E5 gibi trafiğin yoğun aktığı en az 3 şeritli otobanlarda yarım şeritlik bir alan yaratılmalı ve bu alan motosikletlere ayrılmalıdır. Bu aynı zamanda araç sürücülerini de motosiklete teşvik edici bir unsurdur. Hangimiz trafikten boğulmuş bir vaziyette arabasının içinde beklerken, yan tarafta vızır vızır giden motosikletlere özenmez ki??
* Şehrin merkezi bölgelerine motoparklar kurulmalı, bu park alanları ücretsiz olmalı veya çok cüzzi bir ücret talep edilmelidir.
* Köprü ve otoban geçiş ücretleri ülkemizde motosikletler için neredeyse arabalarla kafa kafayadır. Bu adaletsizliğin düzeltilerek arabalarla motosikletlerin arasındaki 2 koca tekerlek farkının anlaşılması sağlanmalıdır.
* Ülkemizdeki bir çok aracın dikiz aynaları (özellikle eski modeller) kör noktaları göstermemektedir. Bu tür araçların yanından geçen motosiklet sürücüleri kör noktada kalıp görünmediğinden zor duruma düşmekte ve kazalar meydana gelmektedir. Bu sebeple kör nokta aynaları, ihtiyaç olan tüm araçlarda mecburi kılınmalıdır (Oto yedek parçacı veya yapı marketlerde satılan bombeli yuvarlak aynalardan bahsediyorum).
Aklıma geldikçe yazarım daha. Zaten baya uzun oldu, karman çorman olmasın. Umarım faydalı olur. Kazasız sürüşler herkese.
Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!
Reklamlar
-
02 Haziran 2008, 17:59
#22
muhozo adlı üyeden alıntı
Öncelikle ilkokuldan başlayarak çocuklara "arabanın" kişisel statü göstergesi olmadığı, bir ulaşım aracı olduğu aşılanmalıdır.
Yani dümdüz asfalt yollarda 4000 lt 4x4 arazi araçalarına binenle, 70 model VW siyle kırmızı ışıkta duran insanların aynı havayı tenefüs ettikleri etten kemikten oluştuğunu çocuklar ve çocuk beyinli büyükler bilmelidir.
Çalışmadan üretmeden köşeyi bir gecede dönmek veya bazı değerleri satarak birden sınıf atlamak için çabalamak çocukların beyninden kazınmalıdır.
Bireysel zenginleşmenini arttığı toplumlarda fakirliğin kat be kat arttığı ancak toplumların hepbirlikte tasarruf ederek, kendi ürettiğini tüketerek zenginleşebildiğinin öğretilmesi gerekmektedir.
Türk insanı son 28 yılda alabildiğine bencilleştirilmiştir. Yeni diziler, yarışma programları bile hep aniden zengin olmak isteyneler ve onun yerinde olmak isteyen fakir yığınların hezeyanları sayesinde rating patlamaları yapıyor.
Daha çok şey varda zamanım yok, bunların motorsikletle ne alakası var diye düşünenler varsa gelişmiş avrupa ülkeleri ve doğu bloku ülkelerinde motosikleti insanlar yazları zevk olsun diyemi kullanıyor??
muhozo senin bu söylediklerinin yarısı olabilse şuan bu topigi açmaya gerek kalmayacagı gibi ülkedeki köklü birçok sorunda çözülmüş olurdu.
-
02 Haziran 2008, 18:17
#23
Süper Moderatör (BBRR)
devlet b sınıfı ehliyetle 24 kw ye kadar otor kullanılabilir dememeli bence bu yaklaık 31 hp yaparki gt 250 r bu güçtedir ..
motor için özel eğitim alınmalı bu şimdiki gibi göstermelik eğitim değil hem motosikletle ilgili sivil toplum kuruluşları hemde devletin ortak yürüteceği adam gibi bir eğitim olmalı..
bu eğitim daha ilköğretim seviyesinde başlamalı . trafiğe kapalı alanlarda bu çocuklar hem eğitilmeli hemde motora özendirilmeli.. Motor tehlikelidir düşüncesini anne ve babaların zihninden uun vadede silmeye gayret gösterilmeli..
yollar ve ark yerleri dzenlenirken motorcularda düşünülmeli .
devlet bazı güzergahlarda yolları 4 teker ve üstüne kapayıp sadece motor trafiğine izin vermeli
bende daha çok fikir va yavaş yavaş yazayım okuması kolay olsun
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
02 Haziran 2008, 18:43
#24
Motosiklet Eğitmeni
Bbr hızlı hızlı yaz.
Atlantic yazdıkların (tabii benim yazdıklarım da) tartışılabilecek konular.
Fakat motosikletler için özel park yeri ya da hali hazırdaki park yerlerinin ücretsiz olması harika bir fikir.
Eklemek istediğim bir şey daha var.
Bir arkadaşımız da bahsetmiş.
Biz nasıl başlangıç motoru gibi bir muhabbetin içerisindeysek, otomobilde de bu tür bir uygulama olmalı.
Bakın avrupa da bu nasıl halledilmiş.
Genç 16-17 yaşına geldiğinde otomobil ehliyeti almak için kursa yazılır.
Oradan aldığı belge ile 18 yaşına yani B ehliyeti yaşına kadar yanında kanunla belirlenmiş aile fertleri olmak şartıyla otomobil kullanabilir.
B ehliyetini aldığında ise kullandığı aracın arkasına acemi olduğunu belirten bir A harfi yapıştırılır.
Bu tür kurallara uymayan sürücüler yakalandıklarında sadece ceza ödemekle kalmazlar.
Bir daha hiç ehliyet alamamaya kadar giden cezalar mevcuttur.
Bu nedenle kuralları çiğnemeyi kimse göze alamaz.
Şimdi bu detayların ne faydası var?
Özellikle benin üstünde çok durduğum sigorta sistemi çok önemli.
Sigorta kişi adına açıldığında ödenecek tutarlar bir hayli caydırıcı olacağından başlangıç aracı seçilirken daha dikkatli davranılacaktır.
Ne demiştim ben yazımda?
Örneğin eleman A2 ehliyetini aldı ve hemen koşup boyundan büyük bir motosikleti satın aldı.
Sigorta şirketine gidip sigortalattırmaya kalkıştığında şirket ehliyetine bakacak. Yetersiz olduğu anlaşıldığında sigorta yapmayacak.
Şimdi ne var bunda? Gider yeterli ehliyeti olan birisinin adına sigorta açtırır, diyebilirsiniz.
Zaten enteresan olay burada başlıyor.
Şahıs sigortası başkasının üzerine olan bir araçla kaza yaparsa, sigorta geçersizdir.
Yani aracı ancak poliçede adı yazılı şahıs veya şahıslar kullanabilecektir.
Tabii ehliyetleri yeterli olmak şartıyla.
Sigorta ücretleri de kademeli olarak belirlenmeli, 2 yıllık ehliyet sahibi ile, 20 yıllık ehliyet sahibi şahıslar aynı ücreti ödememelidirler.
Çoğunuzun itiraz edebileceği bir diğer konuda ehliyetsiz motosiklet kullanımı veya B sınıfı ehliyet belli bir hacme kadar yeterli olmalı sözümün açılımıdır.
Bu konuyu daha sonra dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Ama ana tema motosikletin kolay ulaşılabilir bir araç olmasını sağlamaktır.
Güzel bir zemin yakaladık sanırım.
İnşallah içini de aynı güzellikte doldururuz.
Gerisini de getirebilirsek, gurur duyacağımız bir sonuca imza atacağımıza inanıyorum....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
02 Haziran 2008, 18:55
#25
coq & elint teşekkür ederim, ama devam etmek lazım çünkü her sorunun temeli aynı nedenler.
-Petrol kaynaklarına en yakın ülke olmamıza rağmen dünyanın en pahallı benzinini satın alıyoruz ama insanlar bunu uluslararası petrol krizine bağlıyorlar. Kimse kafasını kumdan çıkarmak istemiyor.
-Devlet vergi alabileceğini hisettiği her alanda hemen dolaylı veya dolaysız vergiyi vatandaşın boğazına dayıyor. Örn. deprem vergisi hala ödeniyor, MT vergileri adaletsizce tahsil ediliyor. Motosiklette satışların artması ile vergi oranları değişmedi mi?
-Köprü geçişleri içi arkadaşlar görüş bildiriyor, esasında köprü geçişlerinin 97 yılından itibaren bedava olması gerekirdi çünkü 77 yılında açılan köprü 20 yıllığına işletmek üzere devredilmişti
özür diliyorum hep sorunların kaynaklarını belirttim çözümleride beraberinde sunmak gerek
-
02 Haziran 2008, 19:17
#26
Bütün sorunların temeli ülke yönetimidir.O konunun da bu forumda tartışılması yasaklanmıştır.İstediğimiz kadar kuvvetli birlik olalım.İlkokul mezunu satılık öküzler mi bizi dinleyecekler?Dürüst olmak gerekirse bu pollyannacılık olur...Ülkemizde insan gibi yaşamak istiyorsak bu kapsamda yapmamız gerekenler bellidir.Böyle bir kuvvetin organize olabileceği yer ise MT değildir malesef.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
02 Haziran 2008, 22:38
#27
hmmm eee başka (güncel olsunda )
-
02 Haziran 2008, 23:30
#28
ben sesimizi duyurmak için eylem yapma taraftarıyım toplanıcaz bir sözcü olacak bunu tv ler yayınlıycak
-
03 Haziran 2008, 00:18
#29
Bizde Erdağan abiyle cuma günkü toplaşmamızda bu konuyu dile getirdik kısaca...
Yapılabilecek her türlü etkinliğe elimdeki imkanlar doğrultusunda VARIM .....
Güzel ve yalnız ülkemde şu da bir gerçektirki.
Birleşmeye çalışanlar ve doğru söyleyenler ....ya idam ediliyor yada .....:S
-
03 Haziran 2008, 00:30
#30
-
03 Haziran 2008, 01:06
#31
muhozo adlı üyeden alıntı
Bu ülkede kanunların ve/veya uygulamaların değişmesi için mutlaka birilerinin veya bir zümrenin yararına bir durum olması gerekiyor. Bu ülkenin tarihinde ''Atatürk dönemi dışında'' toplumun tüm kesimlerini içine alan toplum yararına kanun, yasa, yönetmelik vs çıkarılmamıştır. Onun için söylediklerinizin 2 ve 3. maddelerine katılmamakla birlikte (Eğitim seviyesi zihniyet sorunu vs) diğer tüm yazdıklarınızla hemfikirim
tamamiyle sizle hemfikirim
-
03 Haziran 2008, 01:16
#32
Motosiklet Eğitmeni
-
03 Haziran 2008, 01:21
#33
zeda3000 adlı üyeden alıntı
COQ Donkisotluktan otesini yaptin. Bu bir gercek ve sen sadece dile getiriyorsun. Fakat bizde toplumsal olarak bir tikinma var. Benzinin litresinin 2 USD gectigi su donemlerde bile hic bir seye ses cikarmayan bir toplum yapimiz var. Halbuki toplum milletin sesidir , ve biz Turk milleti icin dogrulari savunursak yine biz ve bizim cocuklarimiz kazanir.
Turkiyede motosiklet halen bir luks. Kimse onlari ulasim araci olarak gormuyor. Soylediklerine aynen katiliyorum. Bu soylediklerini savunmasi gereken bir Fedarasyonumuz var. Sadece spor faaliyetlerini degil ayrica sosyal durumlarida dile getirmek ile yukumlu ama Fedarasyonun parmagini bile oynatmaya niyeti yok.
Benim sahsen hem otomobilim ve motosikletim var ama ikisinede binmiyorum benzin pahaliligindan. Kendimce protesto ediyorum sadece pazar gunleri biniyorum. Kalan tum gunler toplu tasima. Keske herkez benim ile beraber protesto etse ,
Yani uzun lafin kisasi bizim sesimiz tek tuk cikiyor . Toplu ve dogru bir ses duzeyimiz yok.
Bu millet 600 yıl boyunca saltanatlıkla yönetilmiş. Cumhuriyetin kurulmasıyla kendi kendini yönetir hale gelmiş. Bu geçen zamanda tam olarak demokrasiyi özümseyemediğimiz için birçok noktada sindirilmiş bir toplum haline geliverdik. Demokrasi, demokrasi denip duruyor! En basit anlamda demokrasi insanların birbirine karşı saygılı olması demek. Trafikte kim kime saygılı?? Trafikde durup da yol veren kaç kişi var? %1 geçmez. Her konuda bilinçli bir toplum olabilmemiz için en baştan eğitim sistemi ve kafalardaki zihniyet değişmeli. Umarız herşey daha güzel olur ve Türkiye birçok alanda dünyaya örnek olur. Düşünsenize, Türkiye motosiklet hakları konusunda dünyada 1 numaralı ülke olsa, yolları motosikletler için uygun olsa, vergiler az kullanım oranları yüksek ve bilinçli kullanıcılar fazla olsa ne güzel olurdu değil mi?
-
03 Haziran 2008, 01:35
#34
ben özellikle ehliyet konusuna hak veriyorum, hayatımda ilk olarak ehliyet sınavında motorsiklet sürdüm ( dandik bir scooter ) ve çok rahat aldım ehliyeti, şu an gidip 1300 cc hayabusa alma hakkım var, cidden komik....
bence özellikle site admin leri ön ayak olursa bir bildiri oluşturulup, buluşmalarda herkesin imzası alınarak basın bildirisi, bakanlığa gönderilmesi gibi bir çalışma yapılabilir ve bu artık yapılmalı, ben elimden gelen her türlü desteği vermeye hazırım ve bu önemli konuda da bir topic açıldığı için teşekkür ederim
[B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]
-
03 Haziran 2008, 01:49
#35
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
03 Haziran 2008, 03:19
#36
akıllı toplumlarda motosiklet kullanımı fazla dikkat ederseniz bide iklimlerin bu işte rolü fazla istanbulun yağmuru çamurunu herkes dayanaaz keşke çok motor olsa ne güzel olur
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
03 Haziran 2008, 03:42
#37
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
03 Haziran 2008, 04:33
#38
Olayın kaynağını düşündüğümde aklıma direk ülkemizde ki şöför sıfatını taşıyan insanlar geliyor, şimdi yıllardan beri trafikte 4 teker ve üstü araçların birbirine saygısı yokken biz 2teker olarak saygıyı istememiz komik olucaktır..Nedenleri ise hala içimizde hatta bu foruma bile üye ehliyetsiz motor kullanan kaskını takmayan arkadaşlarımız var ki önce bunu aşmalıyız yani kendi aramızda oyunun kurallarına uymalıyız cümlenin başında yazdıklarım sadece örnekti tek bir noktaya takılmayalım..Sonrasında en azından biz üstümüze düşeni tam olarak yaptık diyebilmeliyiz. Bence basından ve bakanlıktan önce gidelim emniyete Türkiye Kara Yolları üzerinde ne kadar ehliyetsiz ve kasksız motosiklet sürücüsü varsa bunların trafikten ihlali hatta denetimlerin sıklaşması için imzalı bir dilekçe iletelim.Evet kendimizi temizledikten sonra sözsahibi olur ona göre bir plan çizebiliriz.
Duruma fazla realist bakmış olabilirim ama sakın darılmayın arkadaşlar yolların durumu mu? kim aldırış ediyor ki ülkemizin motosiklet için en güvenli yollarının çevre yolu olduğunu düşünüyorum oraya bile kamyon lastik parçaları yayılmış durumda, trafikte saygımı? bizden çok İstanbul daki arkadaşlar anlatsın bu kelimenin tanımını, motorlar için parkyerimi? Sadece evimizin önünde zincire vurup kilitlediğimiz motorlarımızın güvenliği sağlansın o bile yeter. Belki binlerce neden binlerce problem bulabiliriz, umarım bulduklarımızın çözümüde vardır.Umarım bu sefer bir adım atar hakettiğimiz saygıyı görürürz.
Aştım artık tek teker dolaşıyorum
-
03 Haziran 2008, 04:58
#39
Shrieker adlı üyeden alıntı
Bütün sorunların temeli ülke yönetimidir.O konunun da bu forumda tartışılması yasaklanmıştır.İstediğimiz kadar kuvvetli birlik olalım.İlkokul mezunu satılık öküzler mi bizi dinleyecekler?Dürüst olmak gerekirse bu pollyannacılık olur...Ülkemizde insan gibi yaşamak istiyorsak bu kapsamda yapmamız gerekenler bellidir.Böyle bir kuvvetin organize olabileceği yer ise MT değildir malesef.
malesef bu anlayis ben dahil bizim insanlarimizda var
hicbirseyin degismeyecegi kaygisi...
biz devlete neden kdv otv vs oduyoruz bize hizmet etmesi icin degilmi??
tutencomen adlı üyeden alıntı
ben sesimizi duyurmak için eylem yapma taraftarıyım toplanıcaz bir sözcü olacak bunu tv ler yayınlıycak
tum yazilanlari okudum bende aranizdayim
mt en cok uyesi olan sitelerden biri biraz gayretle binlerce hemfikir olan insan isteklerini diger insanlara ve yoneten kesime duyurabilir
motosiklet trafigin ilaci olabilir istanbulda ozellikle
benim encok istedigim ve en kolay uygulanabilicegine inandigim sey ise vergi indirimi kucuk cclerde otv kalksin 250cc gibi motolardada vegi makul seviyeye cekilsin
2tonluk luks jeep ile trafikte bekleyen insanlar belki jeeplerinden vazgecmeyecekler ama tek basina otomobile binmek yerine motora binenler artacaktir...
-
03 Haziran 2008, 09:53
#40
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler