Motosiklet Kullanımının Yaygınlaşması ve Devlete Düşen Görevler
Reklamlar
-
11 Ağustos 2010, 07:05
#181
Soru: Motosikletler biz faniler için fazla mı güçlü ?
Avrupa'yı yönetenler şu anda bu konunun üzerine eğilmiş durumdalar.
Shrieker adlı üyeden alıntı
Bir ara şöyle bir haber yapılmış forumda.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-geliyor.html
Aslını araştırdım internetten. Bakanını
salladığı gibi yıllardır olmasa da Fransa bu sene içerisinde yeni motosiklet modellerinin 100hp'den fazla olmasını bir kanun çıkartarak yasak etmiş.
Sanırım Avrupa'da Ss motorlara karşı son yıllarda oluşmuş negatif bir eğilim var. Çünkü bu şekilde bir yasa çıkartarak bütün motosikletlere güç sınırı koyma eylemi ciddi bir tepki. Fransa'yı yöneten insanlar motosiklet sürücülerinin ne kadar eğitimli ve donanımlı olurlarsa olsunlar altlarındaki gücün hükmedilemeyecek kadar fazla olduğu yönünde bir kanaat edinmişler. Avrupa Birliği'de Fransa'nın peşinden bu çizgide adımlar atabilir. Ancak aynı zamanda motosiklet kullanıcıları ve motosiklet üreten firmalardan gelebilecek tepkilerle Fransa'da çıkan bu yasanın geri çekilmesi ihtimali de varmış.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:03 ----------
Avrupa'nın -şu an için- askıdaki "motosikletler için 100 beygir sınırı"nın arkasındaki gerçekler isimli yazıya göz atmakta fayda var.
http://hellforleathermagazine.com/20...pes-pendi.html
ABS ve ön-arka kombine frenin tüm motosikletlerde zorunlu olması gibi şeyler de konuşulmaktaymış.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:22 ----------
http://hellforleathermagazine.com/20...pes-pendi.html
http://www.asphaltandrubber.com/news...wer-limit-law/
Konuyla ilgili şu iki makalenin altına yabancı kullanıcıların yazdığı yorumlar kesinlikle okumaya değer. Şu anki motor düzeneklerine (özellikle de yüksek cc li motorlarda) beygir gücü sınırlaması getirmenin bu motosikletleri çok daha tehlikeli yapacağına ikna oldum bu yorumları okuduktan sonra.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:33 ----------
Ve konu dönüp dolaşıp özgürlüklere gelmiş... Haklı olarak.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Reklamlar
-
11 Ağustos 2010, 14:04
#182
coq adlı üyeden alıntı
Motosiklet ehliyeti alan şahısların en az 2 yıl ancak belli bir güç ve hacimdeki motosikletleri kullanabilmelerine izin verilmelidir.
İtiraz ediyorum Sayın Yargıç. !
16 yaşında olmamdan ve hayalimdeki motorun racing olmasından dolayı karşıyım bu maddeye. 2 yıl boyunca küçük cc kullanıp tecrübe kzanıcak olmak güzel bişey tabiki ama hayalimin gerçekleşmesine belki 2 belkide 4 yıl daha olduğunu gösterir.
Bu beni belki motordan soğumaya belkide vazgeçmeye zorlar.
'' Honda CBR 600RR '' :joker:
-
11 Ağustos 2010, 14:44
#183
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
12 Ağustos 2010, 11:57
#184
aYe ile ilgili konulardan birinde gördüm bu başlığı kendi kendime de kızdım daha önce görmediğim için. Tüm yazılanları okudum katkısı olanlara teşekkürler.
--Farkedilme konusunu ben de önemsedim (sırf daha iyi görünebilmek amacıyla ruhsat işlemlerini göze alarak motorumun kırmızı-siyah olan rengini değiştirerek beyaza boyattım -sarının en görünür bir renk olduğunu biliyorum ama beyaz gözüme daha hoş görünüyor-).
Farkedilebilmek için coq'un fikri yabana atılır gibi değil sayıca artmanın farkedilmeye etkisi olacağı muhakkak...
Hemen aklıma gelen bir şey; (daha önce bazı arkadaşlar da dile getirmiş) sanırım bir çoğumuzun hem arabası hem de motosikleti var, "arabada bebek var" yazılı küçük levhaları hatırlarsınız bir ara ne kadar yaygınlaşmıştı, ona benzer bir levha tasarımı yapılıp (ana teması motosikletlerin farkedilmesi olan), öncelikle kendi arabalarımıza, ya da kendi arabamız yoksa bile hatta kendi arabamızdan sonra sözümüzü dinleyebilecek, eşimiz, dostumuz, kardeşimiz gibi insanların arabalarına koydurabilir miyiz?
Görüş kısıtlamaz mı? Evet o levhalar dikiz aynasından baktığımızda arka görüşte bir miktar görüş kısıtına sebep olabilir onun yerine sticker şeklinde arabalarımızın bagajının yere doğru dikey olan bölümüne arkadaki aracın görebileceği şekilde yapıştırılabilir. Trafik sıkışıklığında arkadaki aracın sürücüsü tarafından rahatça okunabilecek konumda, renkte ve şekilde olmalı...
--Bariyer konusu; evet tüm bariyerlerin altına ek yapılması şu an pek mümkün görünmüyor ancak daha önce bir arkadaşın söylediği gibi en azından viraj çıkışlarında yapılması için bastırılabilir. Madem hepsine yapmıyorsunuz en azından en tehlikeli olan bölümlere yapın şeklinde bir çıkış yapılabilir.
Şimdilik bu kadar... Lütfen katkınızı esirgemeyin yapılacak olan her kazanım hepimiz için...
-
12 Ağustos 2010, 12:45
#185
tüm avrupa'yi cok iyi bilmem ama yasadigim ülkedeki durumu izah edecegim;
16 yasinda bir genc motosiklet ehliyeti alabiliyor, ama bu ehliyetle sadece moped kullanabiliyor, yani maksimum 50 km/h gidebiliyor. 17 yasina gelince b ehliyeti alabiliyor ve b ehliyeti ile 125 cc ye kadar olan motosikletleri kullanabiliyor, ama yok ben b ehliyti almayacam direk büyük motor sürecem derse önce moped ehliyetini alip moped sürmesi gerekiyor ve daha sonra a ehliyeti ile istedigi motosikleti kullanabiliyor. ama tüm bunlari yapabilmesi icin doktora tezi kadar zor olan bilgisayar sinavini ve tek seferde almasi neredeyse imkansiz olan direksiyon sinavini kazanmasi gerekiyor.
bu arada eger hic motosiklet ehliyeti almak istemiyorsa ve b ehliyeti varsa 125 ccye kadar motosiklet kullanilabiliyor.. ama bu demek degilki tr'de de b ehliyeti ile motosiklet kullanilsin, cünkü burda b ehliyetini almak ta öss gibi bir bilgisayar sinavi ve cok ama cok zor bir direksiyon sinavini kazanmayi gereketiriyor.
gelelim devletin motosiklet tesvikine; eger yasiniz 21 i gecmis ise ehliyetsiz motosiklet sürebilirsiniz ama sadece moped, ve bu mopedler 5o km'yi gecemiyorlar, hani istesenizde gecemiyorlar, cünkü orjinal haline modifiye yapmak demek trafikten men edilmek anlamina gelir. b ehliyeti ile de 125 cc motosiklet sürebilirsiniz, cünkü zaten b ehliyetini alabilen kisi bu yetiye sahip olabiliyor, o derece zor burada ehliyet alabilmek.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
12 Ağustos 2010, 14:44
#186
Motosiklet Eğitmeni
Guzel gelisiyor konu.
Ne demisler?
Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
Is donup dolasip, ehliyetin alinma sekline dayaniyor.
Yani duzeltilmesi gereken ilk problem ehliyet almanin standartlari.
Bu kadar kolay olmamali.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
12 Ağustos 2010, 16:17
#187
Keşke bir an önce gelişip serpilse de daha fazla zaman kaybedilmese insanların dikkati bir an önce çekilebilse...
-
23 Aralık 2010, 22:14
#188
Motosiklet Eğitmeni
Dünden beri eski günleri yazinca aklima geldi bu topic.
Hadi bakalim canlanalim biraz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
23 Aralık 2010, 22:42
#189
ben emniyete motorun üzerine çok geliyorsunuz,sıkıştırıyorsunuz diye yazdım
cevap
Sayın .......;
www.antalya.pol.tr Internet sitesinde bulunan sikayet@antalya.pol.tr e-posta adresine göndermiş olduğunuz mesajınız incelenmiştir.
Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünce motosiklet ve motorlu bisikletler üzerinde yapılan denetimler; Aylık Kontrol Planları dâhilinde İl Merkezinde ve zaman zaman tüm IL genelinde aynı anda yapılmaktadır.
2010 yılında motosikletler üzerinde yapılan denetimler sonucunda 20.068 sürücüye cezai işlem uygulanmış olup, denetimlerimiz devam etmektedir. Motosikletlerin karışmış oldukları kazaların büyük çoğunluğu yaralanma veya ölümle sonuçlanmakta, motosiklet trafik yoğunluğu olan yerlerde kullanımı açısından avantaj sağladığından ve sürücüler tarafından en çok kural ihlali yapılan araç sınıfına girdiğinden dolayı motosikletler üzerindeki denetimlerimiz yoğun şekilde devam etmektedir
Bilgilerinize sunar, mutlu ve huzurlu günler dileriz
ANTALYA EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü
biryandan haklılar
-
23 Aralık 2010, 23:52
#190
hükümet bindigi dalı kesmez. eger motosiklet yaygınlaşırsa trafikte yogunluk olmaz yogunluk olmayınca şehir içinde tüketilen akaryakıt miktarı azalır. sonra kime satacak dünyanın en pahalı benzinini. olaya burdan bakmak lazım.
motosiklete en büyük darbeyi bu hükümet 2006 yılında getirdigi ötv ile vurmuştur. bakınız şu anda antalya gibi motosiklete binilmeyecek kadar kötü hava şartlarının oluşabildigi gün sayısı yılda 15 günü geçmeyen bir ilde honda gibi uluslararası bir firmanın bayiligi yoktur. bunun tek nedeni var motosikletten alınan yüksek vergiden dolayı fiyatların uçmasıdır. eger ötv oranını arttırmassa şükredelim diyecegim ama şükür allaha edilir. böyle yobaz zihniyete degil. bu zihniyet öyle bir zihniyet ki çin motosikletleri ülkeyi istila ederken buna dur dememiş önünegelen çinden motosiklet getirmiş ve ülke motosiklet çöplügüne dönmüştür. devlet istese buna sınırlama ve belli kriterleri yerine getiremeyen firmalara ithalat izni vermeseydi durum böyle olur muydu.ama önüne gelen abidik gubidik markalar yapıştırıp işin kaymagını yiyip çekildiler kenara. devlette halinden memnundu alsınlar nasıl olsa çogu ehliyetsiz ara sıra kontrol ederiz keseriz cezayı. kaldıki bunun muayenesi var sigortası var bandrolü var var oglu var hepsinide çatır çatır alırım zihniyetinde degilmidir.
motosiklet kullanmak medeniyettir. oyunu kuralına göre oynandıgı sürece gelişmiş ülkeler bunu yapmaya mecburdur. yollarda giderken gördügünüz her 10 aracın 8 inde sadece tek kişi yolculuk etmekte. malesef şehir içi durum böyle.
yapılması gereken o kadar çok şey varki hangi birini saysak.
yinede bişeler yazalımda içimizde kalmasın.
öncelikle motosiklet ehliyeti verme işini sürücu kurslarından almalı. bunun yerine her ile motosiklet egitim hizmeti veren firmalar açmalı ve kursu bu kurumlar vermeli. kurs ücretli olmalı ama ehliyetten alınan sınav haracı kart haracı tamamen kaldırılmalı. bugün 400 e malolan a2 ehliyeten yarısı devlete haraç olarak gidiyor. eger özel egitmenlerce verilecek kurs olsa ve bu para onlara gitse en azında insanlar belli şeylerin farkında olur. ödedigi paranın karşılıgını alır.
diger bir husus sıfır motosiklet alırken ehliyet zorunlulugu getirilmelidir. bu ilk maddeyle bagdaşırsa anlamlı olur.
aslında yazılacak çokşey var ama inanın ben bu ülkeden umudumu kestim. ne zaman bizi yönetenler vatandaşı diger vatandaşlardan üstün tutup her alanda düşünür ve refah seviyesini yükselmek için ugraşır o zaman umutlarım yeşerir.
-
12 Ağustos 2017, 17:40
#191
-
12 Ağustos 2017, 21:45
#192
en son 7 yıl önce cevap yazılmış bir konu hortlatıldı.
benim emin olduğum bir şey var, birilerinin canı yanmadan düzen değişmeyecek. canı acıtan bir protesto şart o kadar.
-
13 Ağustos 2017, 00:10
#193
Her geçen yıl yeni bir vergi geliyor, bu gidişle geriye dönüş başlayacak.
-
13 Ağustos 2017, 00:12
#194
bu konuyu çok aramış olmalı hortlatan arkadaş :S
-
13 Ağustos 2017, 02:22
#195
Ne güzel konuymuş yahu. Kendi yazdıklarıma da şaşırdım. "Entel muşta bak" diye geçirdim içimden
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
Ancak üzülerek gördüm ki içinde yazılan şeylerden hemen hiçbiri gerçekleşmemiş... Bir ehliyet yasası değişti sadece. Gerçi o da bir şeydir. Somut olarka bir şeyler yapan Barkın vardı bir, o da gitti...
-
13 Ağustos 2017, 03:19
#196
Ben 2010 yılında başladım motora.
O zamanlar bile çok daha güzeldi her şey.
Yolda veya gittiğim mekanlarda karşılaştığım çoğu motorcu trafikte saygılı, ona buna şov yapmaya kalkmayan, belli bir tarzı olan adamlardı.
Son zamanlarda aksiyon kameralarıyla beraber bayağı yaygınlaştı artık motosiklet kullanımı.
Ama daha fazla yaygınlaşmasın abi bırakın.
Zamanında bu ülkede sadece motor sürmeyi hak eden adamlar sürüyormuş.
Ancak bu aksiyon kamerası ve youtube, işi çok bozdu.
Minibüsçüden taksiciden farkı yok artık çoğu motorcunun.
Bırakın daha fazla maganda özenmesin motora.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler