Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

motor pert oldu, motor kime satılacak..

    REKLAM ALANI
  1. #21
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Muhabbet-i Mekan...

    Hocam muhabbetini yakaladığım dediğiniz ortamda ben şahsen mayışma faslını
    yaşamaya başlamıştım..
    Yedik içtik..
    Sohbet ettik..Tartıştık..Ortam bir doldu.Bir boşaldı..
    Muhabet esnasında kim ne yedi.Ne içti..Ne konuştu şuan aklımda kalmadı..
    Masada bir ben kalmışım galiba..Fatura da bana kesilmiş..

    İnan böyle bir soruya muhatap kalacağımı bilmiyordum.
    O yüzden dersine çalışmamış olarak yakaladınız beni..

    Dedim ya mayışma faslındayım diye..
    Şuan ,sorularınızı net olarak tektek mesajın altında toplamışsın.Birtek Hesap halinde uzatmışsınız bana faturayı...
    Ama fatura ağır olmuş be yaw..

    Benim bu konuda uzmanlığım yok?..
    Yani Trafik işlemleri mevzusunda bir eğitim almadım..
    Tescilden de pek anladığım söylememez..
    Tabi bu dediklerim Mesleki olaraktır..Yanlış anlaşılmasın..

    Her araç sürücüsünün bilmesi gereken konuları tabiki biliyorum..
    Bu bilgilerime dayanarak şu faturayı ödemek istiyorum..Kalanını da taksitlendirirseniz sevinirim..İyi bulaşık yıkarım bu ayrı konu..

    Araçların hurdaya ayrılması 2 başlıktan olur..
    1) Kanunların belirlediği kullanım koşullarından ötürü..
    2)Kullanıcının uyguladığı kulanım koşularından ötürü..

    Kanunlarla belirlenen koşullar zaten kanun içinde yazılıdır..Süresi, uygunluk şartları, trafik tescil kuralları vs..

    Kulanıcının uyguladığı koşullar ise kaza,sigorta şirketi exper raporu vs.

    Yani sözün özü;

    Kaza yaptıktan sonra tutulan kaza raporuyla isterseniz aracınızı hurdaya ayırabilirsiniz.
    Yada keyfi olarak gidip hurda belgesi alarak hurdacıya hediyede edebilirsiniz.
    Hangi deli yapacak ki bunu demeyin..
    Burası Türkiye..Burası Altın yapraklı çorba içilen bir ülke.
    Dünyaca ünlü İsveçli model Victoria'yı ÇARKIKELEK'te (çarkıfelekte) hostes yapan bir ülke..
    Expertizlerin tutacağı bir raporla bu keyfi yaşayabilirsiniz..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Çok affedersin.
    Geç cevap yazıyorum.
    Neden?
    Farkındaysanız yurtdışında olduğum halde bende Türkçe karakterler konusunda bir sıkıntı yok.
    Fakat bir az önce oldu.
    Onu halletmeye çalışıyordum.
    Özür dilerim.
    Muhtemelen ne yazacağımı beklemişsinizdir.

    Hocam benim demek istediğim şey şu.

    Motosikletiniz bir şekilde kırıldı.
    Bir adam gelip diyor ki,
    "bu motor hurdadır"

    Neye göre diyor bunu?
    aslında genele soruyorum bu soruyu.
    Motosiklet otomobil gibi bir alet değil ki.
    Yani yolcuyu tehlikeye atacak bir durum oluşsun.
    Motosiklette yolcu zaten her an tehlikede.



    Biraz daha açayım.
    Şimdi ben geçen ay yeni bir motosiklet aldım.
    Motosikleti hafifletmek için şasiyi değiştirdim.
    Pist uygulamaları için ön takımı da değiştirdim.

    Sonra gittim bir kamyona(Ogün kulakların çınlasın) kafadan girdim.

    Şasi yamuldu.
    Ön takım dağıldı.
    Bir adam gelip diyor ki bana.
    "Sizin şasi yamulmuş, ön takım dağılmış. Bu motor hurdadır."

    Ben de diyorum ki.
    Hayır ben de ön takım da var, şasi de...

    Motorda başka bir problem de yok.

    Yani değiştirip kullanabilirim.

    Kanunen bir sakıncası da yok.
    Orjinal şasi, orjinal ön takım.

    Ne olacak şimdi?


    Mesele budur hocam.
    Bir sigorta eksperi neye dayanarak bir motosikleti hurdaya ayırabilir?
    Merak ettiğim konu budur.
    Yoksa işin kanuni yönünü bilmeniz zaten (o işin uzmanı değilseniz) imkansız.

    Ps: Siz söylemeden ben söyleyeyim. Evet,
    Gıcık herifin biriyim....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #23

    Üyelik
    15 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    as gy200
    iyi yedek parca olur o motordan...

  4. #24
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Valla Hocam fatura ağır..Billahi fatura ağır oldu..

    Bu gidişle bulaşıkları yıkatman yetmeyecek..
    Çamaşırlarıda çitileteceksin bana..
    Oldu olacak ütüyü de yapim baride ödeşelim..

    Sizin bu olay..(pardon önce geçmiş olsun diyecem ama zaten geçen geçirdiğince geçmiş.)
    Tekrarını yaşatmasın Cenâb-ı Hak...
    Evet sizin nefes aldığınız yerde kanunlar nasıl işliyor bilmiyorum ama buradan iyi olduğunu
    arasıra sizden duyuyoruz..

    Benim söyleyeceğim sözler buraya göre olacağı için pek fazla size fayda getirmeyecek kanımca..Sizi Dışişleri'ne havale edeyim..
    Hamilikart yakînımdır dersem ilgilenirler..

    Bizim buda olsa suçlu olurdunuz..Kısaca ayvayı yemiş dumurları anlayacağınız..

    Neyse işin ciddiyet kısmına gelirsek..
    Kasko expertizlerinin tutacağı rapor katidir kanımca..
    Expertizlerin raporuna trafik dairesi karışamaz bence..
    Gerçi burada olsanız bişekilde expertizlerle uyuşurdunuz..Hatta akraba bile olma
    ihtimaliniz olur hediye bile alacak kadar yakınlaşırdınız ya.(anlasın sen onu)

    İyi ki ecnebi memlekettesiniz. İnsanı boş verin hayvan hayatı kıymetli orda..

    Alıntı akin11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi yedek parca olur o motordan...
    Valla iyi bir fikir..
    Ben niye akıl edemedim ki kısa ve öz yazıp işin içinden sıyrılmayı..

    Gelmeyin üstüme fazla, yakarım kendimi..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  5. #25
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Gergerli hocam...
    Muhabbeti yarına erteliyorum.
    Çünkü anladığım kadarıyla hakikaten mayışmıssınız.(kelimeye bak)

    Fransa tüm dünyada kabul edilmiş bir iki teker cennetidir.
    Sadece motosiklet değil bisiklette saygın bir araçtır burada.
    Kurallar da buna göre konulmuştur.

    Fakat ben buna göre sormadım sorumu.
    Türkçe muhabbet ediyoruz.
    O nedenle Türkiye içindir yazdıklarım.

    Mesele şudur.
    Yazmışsınız.
    Ekspertiz raporu geçerlidir.
    Okey.
    Fakat!!
    Eksper neye dayanarak bu kararı veriyor?

    Örneğin;
    motosiklet tamamen yanmış.
    Bunu anlarım.
    Feci bir kaza geçirmiş, her taraf paramparça..
    Bunu da anlarım.
    Ama şaside ki yamukluk, ya da ön takımdaki dağınıklık, veya motorun patlaması, nasıl olur da motosikleti hurda sınıfına sokar?
    Benim merak ettiğim bu.


    Yani bir kanun maddesi ya da kararname varmıdır?
    Şu şu sorunlar varsa o motosiklet hurdadır diyen....

    Tabii ki bilmeniz imkansız.
    Ama araştırmanız imkansız değil.
    Ayrıca bu tür bir bilgiye bizden daha hızlı ulaşabilecek bir konumdasınız.
    Konuyu açan arkadaşa da bişeyler yazacaktım ama sonraya kalsın.



    Fatura konusuna gelince.
    Ben oralara fırsat bulurda bir gelirsem,
    görürsünüz faurayı...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #26
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Hocam siz beni hakikakten uçuracaksınız galiba..
    Benim F16 uçağına benzer bir yanım yok ki.
    Altı üstü tekmotorlu teyyarenin biriyim..

    Konumuz konudışına taşınırsa şaşma..Ben şaşırmam çünki..

    özel sigorta kanunu hakkında pek bir fikrim yok açık ve net söylüyorum..
    Zaten elle tutulur bir bilgim olsa direk bir firmada emeklilikten sonra expertiz olarak işe başlardım..

    Fakat tahminimce bu expertizler, servislerden aldıkları parça fiyatlarına bakarak
    kasko değerinin belli bir limitini geçtikleri zaman "pert olması uygun" raporu veriyorlar..
    yinede bir araştıralım bakalım..

    Dedim ya dersime çalışmadan yakaladınız beni..Çekin bakalım kulağımı..çekin..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  7. #27
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    cog sadece meraktan mı soruyorsun yoksa buna benzer bir konu mu var merak ettim valla :D

    Şimdi Murat abimin anlattıklarına ek olarak kasko-eksper olaylarına kabaca yorum getirmek isterim. Tabiki konunun uzmanı olarak değil, ortalama 15 yıldır her şeyini sigorta ettiren ve otomotiv dünyasında yakınları olan biri olarak

    Sigorta şirketi yada eksper tarafından hurdaya ayrılma diye bir şey yok, yani yasal olarak hurda işleminden bahsediyoruz. (Gerçekten hurda olan, kaza sonrası demir yığını haline gelen araçlar değil)

    Ne demiştik, hurdaya ayrılma yok.

    Kaza yapan aracın hasarı belirlenen bir miktardan fazla ise araç tamir ettirilmez.

    Bu oran % 70 di yanlış hatırlamıyorsam, farklı şirketlerde değişiklik gösterebilir ama ortalaması bu.

    Şimdi gelelim bir örneğe.

    Diyelim ki kaza yapan aracınız 15.000 YTL değerinde bir araç, kötü bi kaza yapıldı ve şase yamuldu - depo ezildi - 3/4 grenaj hasar aldı - cant yamuldu filan.

    cog un dediği gibi bunlar vidaları sök tak yoluyla değişebilen parçalar. Fakat ülkemizde ki kazık yedek parça fiyat mantığı nedeni ile bu saydığımız hasarlar 10 bin ytl yi bulabilir (bulurda , bknz: CBR)

    Yani araç bedelinin % 70 değerinde hasar ödemesi lazım sigortanın. Ama sigorta diyorki kardeşim uğraşma tamir filan, senin aracının bedeli 15.000 YTL al paranı git kendine motor al. Ver senin ruhsatı ve satış vekaletini de, bu hasarlı motor sigortanın oldu artık.

    Peki nolcak bu hasarlı motor, ihale ile yada anlaşmalı olunan bir kişi/firmaya bu haliyle satıılacak.

    Neden satlacak?

    1. Parçalanıp 2. el yedek parça olacak.

    2. İşi bilen biri çok daa ucuza tamir ettirip öyle binecek yada satacak.

    Şimdi sigorta 10 bin YTL hasar ödeyecekti, ödemedi 15 bin ytl araç sahibine verdi.

    Bu hurda dediğimiz motoruda durumuna göre 5-6-7 bin ytl ye sattı. zarar etmeden hatta azda kar ederek müşteriyi memnun etti, yada zarar etmedi kafa kafaya geitirdi (hasara ödeyeceği 10 bini zarar saymıyorum onu zaten ödeyecek işi gereği) hem müşteriyi memnun etti hemde servis evrak ıvır zıvır işlerinden yırttı.

    Şİmdi neden tamir edilmeden araç sahibine araç bedeli ödeniyorda sonrasında tamir edilmesi için satılıyor diyen olabilir.

    Çünkü sigortalı aracınız hasar aldığı zaman haklı olarak uyduruk tamirler istemez direk değişim istersiniz, buda servis masrafını arttırıp 10 bin YTL ye çıkarır.

    Fakat aracı hasarlı olarak sigortadan alan işi bilen adam, grenajları tamir edip boyayarak, cantı presleterek hatta hatta şaseyi bile değişmeden sadece düzelttirerek 5-6 bine aldığı hasarlı aracı 9-10 bine mal edip yürür ve satılabilir hale getirebilir.

    Yani 15 bin değerindeki motora 10 bin lira bedel ödeyerek binmeye hak kazanır yada 1-2 de kar edeyim diyerek 11-12 bine satar.

    Yazı uzadı ve saat erken, dahada uzatmadan bitireyim
    metinkilic bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #28

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Eyong un söylediklerine katılıyorum benimde bildiğim kadarıyla sistemin işleyişi aynen yukarıdaki gibi...
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  9. #29
    Lamborghini - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cog sadece meraktan mı soruyorsun yoksa buna benzer bir konu mu var merak ettim valla :D

    Şimdi Murat abimin anlattıklarına ek olarak kasko-eksper olaylarına kabaca yorum getirmek isterim. Tabiki konunun uzmanı olarak değil, ortalama 15 yıldır her şeyini sigorta ettiren ve otomotiv dünyasında yakınları olan biri olarak

    Sigorta şirketi yada eksper tarafından hurdaya ayrılma diye bir şey yok, yani yasal olarak hurda işleminden bahsediyoruz. (Gerçekten hurda olan, kaza sonrası demir yığını haline gelen araçlar değil)

    Ne demiştik, hurdaya ayrılma yok.

    Kaza yapan aracın hasarı belirlenen bir miktardan fazla ise araç tamir ettirilmez.

    Bu oran % 70 di yanlış hatırlamıyorsam, farklı şirketlerde değişiklik gösterebilir ama ortalaması bu.

    Şimdi gelelim bir örneğe.

    Diyelim ki kaza yapan aracınız 15.000 YTL değerinde bir araç, kötü bi kaza yapıldı ve şase yamuldu - depo ezildi - 3/4 grenaj hasar aldı - cant yamuldu filan.

    cog un dediği gibi bunlar vidaları sök tak yoluyla değişebilen parçalar. Fakat ülkemizde ki kazık yedek parça fiyat mantığı nedeni ile bu saydığımız hasarlar 10 bin ytl yi bulabilir (bulurda , bknz: CBR)

    Yani araç bedelinin % 70 değerinde hasar ödemesi lazım sigortanın. Ama sigorta diyorki kardeşim uğraşma tamir filan, senin aracının bedeli 15.000 YTL al paranı git kendine motor al. Ver senin ruhsatı ve satış vekaletini de, bu hasarlı motor sigortanın oldu artık.

    Peki nolcak bu hasarlı motor, ihale ile yada anlaşmalı olunan bir kişi/firmaya bu haliyle satıılacak.

    Neden satlacak?

    1. Parçalanıp 2. el yedek parça olacak.

    2. İşi bilen biri çok daa ucuza tamir ettirip öyle binecek yada satacak.

    Şimdi sigorta 10 bin YTL hasar ödeyecekti, ödemedi 15 bin ytl araç sahibine verdi.

    Bu hurda dediğimiz motoruda durumuna göre 5-6-7 bin ytl ye sattı. zarar etmeden hatta azda kar ederek müşteriyi memnun etti, yada zarar etmedi kafa kafaya geitirdi (hasara ödeyeceği 10 bini zarar saymıyorum onu zaten ödeyecek işi gereği) hem müşteriyi memnun etti hemde servis evrak ıvır zıvır işlerinden yırttı.

    Şİmdi neden tamir edilmeden araç sahibine araç bedeli ödeniyorda sonrasında tamir edilmesi için satılıyor diyen olabilir.

    Çünkü sigortalı aracınız hasar aldığı zaman haklı olarak uyduruk tamirler istemez direk değişim istersiniz, buda servis masrafını arttırıp 10 bin YTL ye çıkarır.

    Fakat aracı hasarlı olarak sigortadan alan işi bilen adam, grenajları tamir edip boyayarak, cantı presleterek hatta hatta şaseyi bile değişmeden sadece düzelttirerek 5-6 bine aldığı hasarlı aracı 9-10 bine mal edip yürür ve satılabilir hale getirebilir.

    Yani 15 bin değerindeki motora 10 bin lira bedel ödeyerek binmeye hak kazanır yada 1-2 de kar edeyim diyerek 11-12 bine satar.

    Yazı uzadı ve saat erken, dahada uzatmadan bitireyim
    çok net ve anlaşılır olarak yazmışsınız, bahsi geçen motorun kasko bedeli 15.000 ytl ve servis tarafından çıkarılan hasar tutarı isr 10.580 ytl.
    bu durumda direk olarak 15.000 ytl alırsın motoru verirsin denildi bize. sigorta ve expertiz işleyişi sizin dediğiniz gibi.
    buradan anladığım bu motoru açık artırma usulu satacaklar sanırım, hurda sadece servisin kullandığı terim olarak kalacak.
    motora 10.580 ytl masraf çıkarıldı fakat 1.500 ytl ye toplanılacağıda söylendi, dediğiniz gibi grenajlar boyatılıp yamulan parçalar düzeltilerek bu fiyata toplabileceği söylendi, yani motor 5.000-6.000 ytl ye satılacak ve 1.500 ytl masraf ile 2005 cbr 1000rr sahibi olan kişi bu durumdan en çok mutlu olan taraf olacak.

  10. #30
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı Lamborghini adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok net ve anlaşılır olarak yazmışsınız, bahsi geçen motorun kasko bedeli 15.000 ytl ve servis tarafından çıkarılan hasar tutarı isr 10.580 ytl.
    bu durumda direk olarak 15.000 ytl alırsın motoru verirsin denildi bize. sigorta ve expertiz işleyişi sizin dediğiniz gibi.
    buradan anladığım bu motoru açık artırma usulu satacaklar sanırım, hurda sadece servisin kullandığı terim olarak kalacak.
    motora 10.580 ytl masraf çıkarıldı fakat 1.500 ytl ye toplanılacağıda söylendi, dediğiniz gibi grenajlar boyatılıp yamulan parçalar düzeltilerek bu fiyata toplabileceği söylendi, yani motor 5.000-6.000 ytl ye satılacak ve 1.500 ytl masraf ile 2005 cbr 1000rr sahibi olan kişi bu durumdan en çok mutlu olan taraf olacak.
    Evet durum aynen dediğin gibi. Bizim bir arkadaşımızında aracı bu şekilde pert olmuştu. Sigorta aracın bedelini ödedi ancak satılacağı zaman dedilerki bizim tanıdığımız usta var o almak istiyo. Sigortadaki adamda dediki o zaman size bu fiyatı vermeyiz daha azını veririz. Bu fiyatı ancak bizim istediğimiz adam alırsa alabilirsiniz. Maalesef burası Türkiye üçkaat dönmeyen bir iş kalmamış durumda. Exper müessesesi de düzgün değil tabiki. Herkes yolunu bulmaya bakıyor. Kendi motorunu tekrar almaya kalktığında sorun çıkaracaklarına da eminim.

  11. #31
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    hepsını okudum benım kafa allak bullak oldu

    cvptan cok soru var yahu.. ben karışmıyacam yiyin birbirinizi
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  12. #32

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    aprila rs 125
    bende cok karıstım sımdı benım 2002 model r6 m var(örneğin).. sımdı bu motorla ılgılı servıs expere verdıgı fıyat motorun fıyatının%70 ustunde oldugunda sıgorta sırketı motorun sıfırının parasını mı ödüyo???
    kim demiş sarhoşluk kötü diye!!!!
    ben herşeyimi ayıkken kaybettim....[I][B][/B][/I]

  13. #33
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hepsını okudum benım kafa allak bullak oldu
    Dur biraz daha bulandırayım..
    Alıntı tic_ket adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende cok karıstım sımdı benım 2002 model r6 m var(örneğin).. sımdı bu motorla ılgılı servıs expere verdıgı fıyat motorun fıyatının%70 ustunde oldugunda sıgorta sırketı motorun sıfırının parasını mı ödüyo???
    Arkadaşlar motosikletinizin piyasa değeri bu kasko işinde önemli değil..
    Yani mesela 2006 R1 atıyorum piyasası 20-23 bin ytl arası olsun..(baktım şimdi)
    Sizin makinayı kasko yapatırcaksınız..
    Kasko değeri vardır ..Piyasa değeri değil..Devletin belirlediği kasko bedeli..
    200r R1 kasko değeri (baktım şimdi) 21.853ytl'miş...
    Sizin motosikletinizi bu değer üzerinden kaskolatırsınız..
    Pert durumunda da o anki devletin belirlediği kasko değeri üzerinden ya paranız
    ödenir yada o fiyata bir motosiklet alırsınız.Yani sıfır makina vermezler..


    sizin makina eğer Yamaha 2002 R6 ise onun değerine baktım..Kasko değeri gözükmüyor listede..
    Bence bu durumda Kasko Şirketiyle belli bir fiyat üstünde anlaşıp kasko yapılabiliyorsunuz..
    Kasko firmaları Devlet tarafından belirlenmeyen bir aracı kasko yapmaya genelde
    yaklaşmıyorlar..Ama yapanda var tabi..O anlaşmaya(müşteri-firma) bağlı...

    .
    Dipnot: Motosikletinizin Marka/modeline göre KASKO DEĞERİ'ni görmek için linke tıklayın..

    http://www.gib.gov.tr/fileadmin/kask...est=Sonu%E7lar
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  14. #34

    Üyelik
    04 Nisan 2008
    Şehir
    aksaray
    Motosikleti
    yamaha ybr125
    millet tanışmadayım bi göz atın tanışmak istiyorumm
    moderatör abilerim hiç hoşgeldin diyecek yok mu ya
    istenmiyosak söyleyin ama

  15. #35
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    ya abim her topıge yazma goruyor herkez ana sayfada zaten =)
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  16. #36

    Üyelik
    04 Nisan 2008
    Şehir
    aksaray
    Motosikleti
    yamaha ybr125
    erhan bırak bi abi ya
    hızlı bi giriş yapmak istiyom
    tamamdır zaten herkes gördü ister istemez yazmıcam artık rahat olun

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Eyong teşekkür ederim.

    Harika anlatmışsın.

    Benim bir sorunum yok. Sadece konuyu olgunlaştırma adına sordum.
    Bir de Türkiye'de ki sigorta sistemini kavramaya çalışıyorum.
    Konuyu didiklemem o nedenledir.

    Tabii lafı getirmek istediğim bir yer var.
    Şimdi oraya gelelim.

    Kendimden örnek vererek anlatacağım.
    Daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.

    Ben geçen ay bir motosiklet aldım.
    Motosikletin başına şu sıralar bir iş gelirse,sigortanın bana ödeyeceği para 10.990 euro.
    Yani sizin yazdığınız kasko bedeli bu.

    Ben motosikleti biraz daha ucuza aldım.
    Yani ilk bakışta karlı gibi görünüyor.

    Fakat motosikletimin bu günkü değeri aslında 25 bin euro civarı.



    İlginç değil mi?

    Neden böyle.
    Çünkü bu motosikleti pist için aldım.
    Yani homolog değil.
    Pist için olunca da doğal olarak üzerinde baya bir oynadık.
    Motosiklet için yaptığım toplam harcama 23 bin euronun üzerinde.(Motosikletle beraber)
    Aynı şeyi geçen yıl 65 yaşında bir arkadaşımın Ducati'sine yaptık.
    31 bin küsür euroya aldığı motoru toplamda 63 bin euroya mal oldu.

    Şimdi biz bu motosikletleri pistte kullanıyoruz ve doğal olarak düşecez.
    Bu düşmelerin sonucunda, sizin deyiminizle motorun pert olma ihtimali de yüksek.
    Bknz: Ben.. Daha önce bir Suzuki pert ettim. Az daha ben de oluyordum.

    Aynı mevzuyu Türkiye'ye uygulayalım.
    Kasko ya da adı her neyse, bu kadar para harcadığınız motora, örneğin benimkine 10.990 euro verecek öyle mi?
    Doğru anladım değil mi?
    Al motorunun parasını git diyorlar....
    Peki benim motorun üzerinde bulunan ve motosikletten çok daha fazla para harcadığım, (13 bin euro) ekipman ne olacak?

    Bunun için bir çözüm var mı Türkiye'de????
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı mevzuyu Türkiye'ye uygulayalım.
    Kasko ya da adı her neyse, bu kadar para harcadığınız motora, örneğin benimkine 10.990 euro verecek öyle mi?
    Doğru anladım değil mi?
    Al motorunun parasını git diyorlar....
    Peki benim motorun üzerinde bulunan ve motosikletten çok daha fazla para harcadığım, (13 bin euro) ekipman ne olacak?

    Bunun için bir çözüm var mı Türkiye'de????
    Kasko değeri fabrika çıkış bedelidir.Satıcıdan alınan fatura değeri üzerinden sigorta ediliyor.
    Üzerine takacağınız aksesuarlar (değişiklikler) bu fiyata tabi değildir.

    Tabi olmasını istediğiniz aksesuarlara ait faturaları ibraz edip, bunu da sigorta poliçesinde gösterirlerse motorun sigorta değeri yükselir.

    Yani fabrikadan aldığınız 10.000 YTL değerindeki motora 15.000 YTL değerinde aksesuar takarsanız değeri 25.000 YTL olur ve bu bedel üzerinden sigorta ettirip ona göre prim ödemeniz gerekmektedir. Kİ Türkiye'de sadece motosikletiniz var ise bir tek sigorta şirketi sigorta yapıyor. Onlarda aksesuarları sigorta bedeline dahil edeceğini hiç zannetmiyorum. Ama en kısa zamanda bedele dahil edip etmediklerini öğrenecem. Herhalde siz Fransa'da motosiklette yaptığınız değişikliklere ait faturaları sigorta şirketine ibraz edip değerini onun üzerinden sigorta ettiriyorsunuzdur. Yoksa sigorta şirketi motosikletin değerinin yükseldiğini bilemez.Oralarda nasıl uygulanıyor.

  19. #39
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    coq , engin abinin anlattığı gibi aksesuarları sonradan ekletmek gerekir bencde. Motor da yapmadım ama arabada yaptım daha önce .

    Senin olayına ek olarak TR deki kasko poliçelerinde "spor amaçlı" kullanıldığında sigortanın geçersiz olduğu yazıyor. Yani kaskolu motorunla pistte kaza yaparsan masraflarını ödemiyorlar.

    Gerçi bizdeki pistin durmu malum, rapor tutturup resim çekersen sigorta şirketini bir ara sokakta kaza yaptığına inandırabilirsin
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #40
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Gerçi bizdeki pistin durmu malum, rapor tutturup resim çekersen sigorta şirketini bir ara sokakta kaza yaptığına inandırabilirsin


    Bu çok iyi geldi...

    Pist için ayrı sigorta var.
    Yani burada da aynı Türkiye'de ki gibi normal sigortanızla pistte kaza yaparsanız elinize kırık bir motosikletten başka bir şey geçmez.
    Fakat hemen her pistte poliçe imzalayabilirsiniz.
    Bir de ek sigorta var tabii.


    Aslında gelmek istediğim nokta şu.

    Burada sadece motosiklet sigortalayan şirketler var.
    Yani adamların tek faaliyet alanı motosiklet.
    Gidip istediğiniz şartlarda motosikletinizi sigortalayabilirsiniz.

    Örneğin bayiden gidip 14 bin euroya aldığınız cruiserinize 100 bin euro harcayıp şopar haline getirdiniz.
    Başınıza bişey gelirse ne olacak?
    14 bin euroyu alıp oturup ağlarsınız herhalde.
    İşte bu durumlarda devreye bu tip bir sigortacılık giriyor.

    Bence girişimci arkadaşlar bu tip bir sigorta sistemini ülkemize monte ederlerse, hem kendileri, hem de motosiklet sahipleri kazanacaktır diye düşünüyorum.
    Aslında daha önce de yazmıştım.
    Sigorta sistemi ile ilgili bir çalışma yapılmadan, devletin çıkardığı kanunların uygulanabilir olma olasılığı hemen hemen yok gibidir.
    Örneğin yeni çıkartılan(ya da çıkacak olan) kanunla yeni ehliyet alan bir vatandaşın 2 yıl ancak belli bir hacime kadar motosikletleri kullanmasına izin veriliyor.
    Güzel bir gelişme fakat uygulanabilirliği var mı?
    Yok.
    Takip sistemi nasıl olacak?
    Özel birim kurularak mı?
    Bu da ek masraf demek.
    Halbuki sigorta şirketleri bunu devletin yerine yapabilir.
    Nasıl yapacak?
    Bunu ayrı bir topic açıp anlatsam daha iyi olur.
    Aslında geçen yıllarda çeşitli platformlarda dillendirmiştim.
    Hatta Motosiklet federasyonu bu konuda bir bildiri yayınlamıştı.
    (nerden akıllarına geldiyse)

    Neyse ben en iyisi motosiklet kültürünün genişletilmesi yönünde devlete düşen görevler konulu bir başlık açayım.
    Orada uzun uzun tartışırız.

    Bu arada topiğin asıl hedefi olan konuyla ilgili bir şeyler söylemek istiyorum.
    Tabii topiği açan arkadaşa ayıp olmaması için.

    Eğer yanılmıyorsam bu motosikletin şasisi aliminyum.
    Yani düzeltirim kullanırım mantığı ölümcül bir yaklaşım olur.
    Bu tip motosikletlerde şasi hayati önem taşır.
    Çıkabildiği hız limitlerini göz önüne aldığınızda sanayide tornacıda, orda burda yaptırdığınız bir şasi hayatınızı karartacak sonuçlar doğurabilir.

    Bu nedenle o motosikleti alıp yaptıracak adamın ilk işi şasiyi değiştirmek olmalıdır.
    Şasi de öyle ucuz bir parça değil ne yazık ki.
    Yani o motosikleti tekrar alıp toplamak sanıldığı gibi çok ucuza mal olacak bir şey değil.

    Mutlaka motosikletten anlamayan bir meraklı bulup motosikleti satabilirsiniz.
    Ama bu o zavallının katili olmanız anlamına geliyor.
    Ahlaken şasinin üzerinde oynama yapıldığını söylemeniz gerekir.
    Motosikletten anlayan bir adam bunu duyar duymaz yanınızdan uzaklaşacaktır.

    Yani boşverin.

    (Ben de bu arada kimsenin okumayacağı bir topic açmak için hazırlıklara başlayayım)
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)