Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

İleri Sürüş Eğitimi

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    23 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR
    Alıntı DriftMachine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu konuyu ileri sürüş eğitimi almayı düşünenler için yazıyorum. Geçtiğimiz günlerde daha güvenli daha bilgili olarak motosiklet sürebilmek için SÜLEYMAN MEMNUN un ileri sürüş eğitimine katıldım. Ben 6 yıldır motosiklet kullanıyorum scooterdan başlayıp devam ettim. Kursa büyük ümitlerle gittim fakat hiç bi yarar alamadan döndüm. Kısaca kursda slalom yaptık ani fren yaptık 8 çizdik ve düz pistte 180 civarı bi hıza çıktık. Bunlar yapılrken hiç bi ayrıntı anlatılmadı. Atıyorum alın size 8 8 çizin gelin Buraya bi bidon koydum onun önünde ani fren yapın ani fren nasıl yapılır kaç km de ani yapmak tehlikesiz olur motor kaç süratte kaç mt de durur hiç bişey yok. Demek istediğim eğer motosiklete yeni başlamadı iseniz paranız yanmasın. Benim param da günümde yandı düöndüğümde elimde 0 vardı.
    O yüzden gitmeden araştırdım ve ben Honda Güvenli Sürüş Eğitimine gittim, tamamen 1 numara olduklarını düşünüyorum, herşey aynen anlatılıyor en ufak hatanda sana ayrıntılı gösteriliyor, nerde neyi yanlış yapıyorsan hemen müdahele geliyor 4000 m2 pist alanında 3 eğitmen sürekli peşinde

    Her ayrıntıya kadar ilgileniyorlar, Tşkler Honda

    Herkese öneririm, bir kaç ay sonra Güvenli sürüş 3 olan fren ve viraj teknikleri eğitimine katılacağım

    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi 1 günde 290 ytl verdim diyorsun peki bu eğitim sence yeterlimi birgün için verdiğin paraya değermi

    eğitim tabikide şart ancak bir günde sana ne kazandırabilirki bu eğitim bence fiyatlar çok pahalı ve birçok insan bu eğitimi almadan yollara çıkıyor

    işte bir eğitimci gaz elinde nekadar basarsan okadar gider diyor bizim eğitim anlayışımız bu böyle söyleyen eğitimci bana ne verebilirki
    Arkdaşlar honda güvenli Sürüş eğitimi 2 , 2 gün için 280 Ytl , ve farkını kıyaslayamazsınız, servis yol yemek kask mont tüm malzemeler onlara ait,

    Süleyman Memnun sadece kendinden memnuun heralde


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    6 yıldır motor kulllanıyorsan ustalaşmısındır artık oraya niye o kadar para verdin

  3. #43

    Üyelik
    23 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR
    Alıntı pyro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hem Honda'dan hem de BMW Rider Academy'den eğitim aldım. Kısa anlatmak gerekirse her ikisi de çok başarılıydı size uyan bir tanesinden mutlaka eğitim alın.

    Biraz karşılaştırmak gerekirse:

    Kayıt:
    - Honda'ya kayıt yapmak bir dert, ben uzunca bir uğraştan sonra hafta içi 2 gün izin alarak katılabildim.
    - BMW Rider Academy'de her gün eğitim var, size uyan bir zaman bulmanız çok daha kolay

    Ücret:
    - Honda YTL ve ücret makul
    - BMW Euro ve Honda'ya göre daha pahalı

    İkram:
    - Honda'da eğitim süresince çay/kahve/kurabiye mevcut. Öğle yemeği fabrika yemekhanesinde. Mükellef bir sofra.
    - BMW'de çay/kurabiye eğitim boyunca var. Kurabiyeyi hatırlayamadım. Kurs bitiminde muhteşem bir cheesecake ikramı. Öğle yemeği showroom'daki cafe'de. Bir kaç çeşit sandwich'den birini seçiyorsunuz.

    Yorum: BMW'daki yemek benim gözümü doyurmamıştı ne de olsa 90 kiloluk adamım, eğitmenler yenilen yemeğin bile Almanya onaylı olduğunu eğitimin performansı için bu tarz hafif yemekler verdiklerini soylemişlerdi, o gün pek önemsemesemde Honda'da yediğim mükellef yemek öğleden sonra öyle bir ağırlık yaptı ki resmen sürüşümü etkiledi. O zaman yemek olayının önemini anladım.

    Süre:
    - Her ikisinde de 2 gün

    Güvenlik ekipmanı:
    - Her ikisinde de kask, dizlik ve dirseklik temin ediliyor isterseniz.

    Eğitim pisti:
    - Honda'nın eğitim alanı oldukça geniş. Bu nedenle hızlı parkurlar kurabiliyorlar. Asfalt kalitesi 1. sınıf.
    - BMW'nin eğitim pisti biraz daha büyük olmalıydı. Başlangıç için OK ama ileri seviye için biraz yetersiz kalıyor.

    Eğitim motosikletleri:
    - Honda CBF 150, CBF 500 ve CBF 1000
    - BMW CG 125 ve BMW 650

    Teorik eğitim:
    - Honda'da teorik eğitim açık havada, (aslında üstü kapalı ama yanları açık) dev kartonlar üzerinde veriliyor. Motor üzerinde kontrol tanıtımları yapılıyor. Ben yazın eğitim aldığım için sorun olmadı hatta keyifliydi, kışın bilmem. İçerik fren, viraj, kontrol gb konular.
    - BMW'de kapalı klimalı salonda barko eşliğinde eğitim veriliyor. İçerikte farklı olarak biraz ilk yardım konuları, grup sürüş kurallarından da bahsediliyor.

    Pratik eğitim:
    - Honda'da 15 motor, eğitmenin arkasından pisti tekrarladık, slalom, dönüş, panik fren, denge, yokuş dur kalk yaptık (GS2) Eğitmen bazen dışardan izleyip yönlendirdi, bazende motora atlayıp arkamızdan gelerek yorum yaptı. Herkesin motoru var.
    - BMW'de 5 kişi Honda'dakine benzer bir akışla eğitim yaptık. 2 tane F650 olduğu için diğer arkadaşlarla değiştik. Motor kullanma süresi Honda'ya göre biraz daha az

    Değerlendirme:
    Honda'da 15 kişi olmak kesinlikle dezavantaj, bir yerden sonra insanlar birbirlerine hava atmaya ve limitlerini zorlamaya başlıyorlar. Ben sakin sakin turumu atarken kı.ıma yapışmış beni geçmeye çalışanlardan çok rahatsız oldum, 2 Eğitmen maalesef yeterli değil bu tarz hareketleri uyaran olmadı. Motor üstünde fazla zaman geçirmekte iyi değil, öğleden sonra yorgun düşüyorsunuz ve kazalar gelmeye başlıyor. Bir keresinde birbirlerini yakın takip edip sınırlarını zorlayan 3 motor birbirine girdi. Tek başına düşenler de boldu. Eğitim sırasında ve sonunda eğitmenlerden aldığım eleştiri de beni tatmin etmedi. Eğitim sonunda nasıldım dediğimde iyiydi, büyük motor kullanabilirsin ama önce CBF 250 al dedi. Ne iyiydi, ne geliştirmek lazım yok.

    BMW'de 5 kişi olduğu için eğitmen size çok yakın, sürekli neyi yanlış yaptığınızı anlatıyor. Eğitim sonunda daha detaylı bir eleştiri yapıyor ve bundan sonra yapmam gerekenleri anlatıyor.

    Eğitmen Kalitesi:
    - Çok iyi motor kullanan, bilgili, bildiğini anlatabilen ama etkileşimi zayıf. (umarım anlatabildim)
    - Çok iyi motor kullanan, bilgili, anlatım yeteneği iyi ve iyi iletişim kuran

    Genel Eğitim Değerlendirmesi

    Honda (Japon sistemi) ile BMW (Alman sistemi) arasında temel ciddi farklar var. Aklıma gelen 1-2 tanesini söylemek gerekirse:
    - Honda, panik frende debriyajı en son çektiriyor. Son saniyeye kadar motor frenden faydalan diyor. BMW ise debriyajı başta çektiriyor.
    - Honda 2 parmağın fren üzerinde olmasına kesinlikle karşı, uzun zamanda kan dolaşımının azalacağını ve freni istenilen gucte sıkamayacağını söylüyor. BMW'de ise 2 parmak'ın özellikle sıkışık trafikte fren üzerinde olmasının reaksiyon zamanını kısaltacağını söylüyor.
    - Honda'nın ağzından kontra tekniği lafı çıkmıyor. Manevları vücutla yaptırıyor. Vücut gerekli hareketi yapmaya başlayınca kontra zaten geliyor diyor. BMW'de ise temel kontra tekniği
    - Honda hiç ABS olayına girmiyor. Ben sorduğumda ABS fren mesafesini uzatıyor gibisinden bir cevap aldım. BMW ise eğitimde hem ABS'li hem ABS'siz fren farklarını gösteriyor.

    Sonuç:

    Honda eğitmeni ABS fren mesafesini uzatıyor diyerek bendeki kredisini tüketti. Sürüş stili olarakta bana Alman sistemi daha mantıklı geldi. Honda'da eğitim süresince panik freni yanlış yaptığım (debriyajı erken çektiğim) ve 2 parmağımın sürekli fren üzerinde olmasından dolayı sürekli fırça yedim. Bunun dışında kurdukları uzun, hızlı ve giderek zorlaşan parkurlarda sürüş yapmak oldukça eğiticiydi. Bence mutlaka gidin ama her dediklerini sorgusuz kabul etmeyin. İlereyen zamanlarda GS3'ü almayı planlıyorum.

    BMW'nin eğitiminden daha memnun kaldım. Özellikle eğitmenin ilgisi, yönlendirmesi konusunda. BMW'nin eğitimlerine devam ediyorum.

    Burada yazanlar benim izlenimlerimin sonucudur. Başka biri çok farklı yorumlar yapabilir. Eğitimlerin üzerinden zaman geçtiği için aklıma geldiği kadarını yazabildim, ufak tefek yanılmalar olabilir kusura bakmayın. Umarım eğitim almak isteyen arkadaşlara faydalı olur.
    Arkadaşım daha güzel anlatmış, tavsiye ederim aynı eğitimi alan birisi olarak,

    EĞİTİM ŞART

  4. #44

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı pyro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hem Honda'dan hem de BMW Rider Academy'den eğitim aldım. Kısa anlatmak gerekirse her ikisi de çok başarılıydı size uyan bir tanesinden mutlaka eğitim alın.

    Biraz karşılaştırmak gerekirse:

    Kayıt:
    - Honda'ya kayıt yapmak bir dert, ben uzunca bir uğraştan sonra hafta içi 2 gün izin alarak katılabildim.
    - BMW Rider Academy'de her gün eğitim var, size uyan bir zaman bulmanız çok daha kolay

    Ücret:
    - Honda YTL ve ücret makul
    - BMW Euro ve Honda'ya göre daha pahalı

    İkram:
    - Honda'da eğitim süresince çay/kahve/kurabiye mevcut. Öğle yemeği fabrika yemekhanesinde. Mükellef bir sofra.
    - BMW'de çay/kurabiye eğitim boyunca var. Kurabiyeyi hatırlayamadım. Kurs bitiminde muhteşem bir cheesecake ikramı. Öğle yemeği showroom'daki cafe'de. Bir kaç çeşit sandwich'den birini seçiyorsunuz.

    Yorum: BMW'daki yemek benim gözümü doyurmamıştı ne de olsa 90 kiloluk adamım, eğitmenler yenilen yemeğin bile Almanya onaylı olduğunu eğitimin performansı için bu tarz hafif yemekler verdiklerini soylemişlerdi, o gün pek önemsemesemde Honda'da yediğim mükellef yemek öğleden sonra öyle bir ağırlık yaptı ki resmen sürüşümü etkiledi. O zaman yemek olayının önemini anladım.

    Süre:
    - Her ikisinde de 2 gün

    Güvenlik ekipmanı:
    - Her ikisinde de kask, dizlik ve dirseklik temin ediliyor isterseniz.

    Eğitim pisti:
    - Honda'nın eğitim alanı oldukça geniş. Bu nedenle hızlı parkurlar kurabiliyorlar. Asfalt kalitesi 1. sınıf.
    - BMW'nin eğitim pisti biraz daha büyük olmalıydı. Başlangıç için OK ama ileri seviye için biraz yetersiz kalıyor.

    Eğitim motosikletleri:
    - Honda CBF 150, CBF 500 ve CBF 1000
    - BMW CG 125 ve BMW 650

    Teorik eğitim:
    - Honda'da teorik eğitim açık havada, (aslında üstü kapalı ama yanları açık) dev kartonlar üzerinde veriliyor. Motor üzerinde kontrol tanıtımları yapılıyor. Ben yazın eğitim aldığım için sorun olmadı hatta keyifliydi, kışın bilmem. İçerik fren, viraj, kontrol gb konular.
    - BMW'de kapalı klimalı salonda barko eşliğinde eğitim veriliyor. İçerikte farklı olarak biraz ilk yardım konuları, grup sürüş kurallarından da bahsediliyor.

    Pratik eğitim:
    - Honda'da 15 motor, eğitmenin arkasından pisti tekrarladık, slalom, dönüş, panik fren, denge, yokuş dur kalk yaptık (GS2) Eğitmen bazen dışardan izleyip yönlendirdi, bazende motora atlayıp arkamızdan gelerek yorum yaptı. Herkesin motoru var.
    - BMW'de 5 kişi Honda'dakine benzer bir akışla eğitim yaptık. 2 tane F650 olduğu için diğer arkadaşlarla değiştik. Motor kullanma süresi Honda'ya göre biraz daha az

    Değerlendirme:
    Honda'da 15 kişi olmak kesinlikle dezavantaj, bir yerden sonra insanlar birbirlerine hava atmaya ve limitlerini zorlamaya başlıyorlar. Ben sakin sakin turumu atarken kı.ıma yapışmış beni geçmeye çalışanlardan çok rahatsız oldum, 2 Eğitmen maalesef yeterli değil bu tarz hareketleri uyaran olmadı. Motor üstünde fazla zaman geçirmekte iyi değil, öğleden sonra yorgun düşüyorsunuz ve kazalar gelmeye başlıyor. Bir keresinde birbirlerini yakın takip edip sınırlarını zorlayan 3 motor birbirine girdi. Tek başına düşenler de boldu. Eğitim sırasında ve sonunda eğitmenlerden aldığım eleştiri de beni tatmin etmedi. Eğitim sonunda nasıldım dediğimde iyiydi, büyük motor kullanabilirsin ama önce CBF 250 al dedi. Ne iyiydi, ne geliştirmek lazım yok.

    BMW'de 5 kişi olduğu için eğitmen size çok yakın, sürekli neyi yanlış yaptığınızı anlatıyor. Eğitim sonunda daha detaylı bir eleştiri yapıyor ve bundan sonra yapmam gerekenleri anlatıyor.

    Eğitmen Kalitesi:
    - Çok iyi motor kullanan, bilgili, bildiğini anlatabilen ama etkileşimi zayıf. (umarım anlatabildim)
    - Çok iyi motor kullanan, bilgili, anlatım yeteneği iyi ve iyi iletişim kuran

    Genel Eğitim Değerlendirmesi

    Honda (Japon sistemi) ile BMW (Alman sistemi) arasında temel ciddi farklar var. Aklıma gelen 1-2 tanesini söylemek gerekirse:
    - Honda, panik frende debriyajı en son çektiriyor. Son saniyeye kadar motor frenden faydalan diyor. BMW ise debriyajı başta çektiriyor.
    - Honda 2 parmağın fren üzerinde olmasına kesinlikle karşı, uzun zamanda kan dolaşımının azalacağını ve freni istenilen gucte sıkamayacağını söylüyor. BMW'de ise 2 parmak'ın özellikle sıkışık trafikte fren üzerinde olmasının reaksiyon zamanını kısaltacağını söylüyor.
    - Honda'nın ağzından kontra tekniği lafı çıkmıyor. Manevları vücutla yaptırıyor. Vücut gerekli hareketi yapmaya başlayınca kontra zaten geliyor diyor. BMW'de ise temel kontra tekniği
    - Honda hiç ABS olayına girmiyor. Ben sorduğumda ABS fren mesafesini uzatıyor gibisinden bir cevap aldım. BMW ise eğitimde hem ABS'li hem ABS'siz fren farklarını gösteriyor.

    Sonuç:

    Honda eğitmeni ABS fren mesafesini uzatıyor diyerek bendeki kredisini tüketti. Sürüş stili olarakta bana Alman sistemi daha mantıklı geldi. Honda'da eğitim süresince panik freni yanlış yaptığım (debriyajı erken çektiğim) ve 2 parmağımın sürekli fren üzerinde olmasından dolayı sürekli fırça yedim. Bunun dışında kurdukları uzun, hızlı ve giderek zorlaşan parkurlarda sürüş yapmak oldukça eğiticiydi. Bence mutlaka gidin ama her dediklerini sorgusuz kabul etmeyin. İlereyen zamanlarda GS3'ü almayı planlıyorum.

    BMW'nin eğitiminden daha memnun kaldım. Özellikle eğitmenin ilgisi, yönlendirmesi konusunda. BMW'nin eğitimlerine devam ediyorum.

    Burada yazanlar benim izlenimlerimin sonucudur. Başka biri çok farklı yorumlar yapabilir. Eğitimlerin üzerinden zaman geçtiği için aklıma geldiği kadarını yazabildim, ufak tefek yanılmalar olabilir kusura bakmayın. Umarım eğitim almak isteyen arkadaşlara faydalı olur.
    Güzel yorumlar yapmışsınız. Gerci bazı farklılıklar olsada özü aynı.
    Arkadaşım gitmişti 4 eğitmenle yapmışlardı . Ama yaz izinleri dolayısıyle iki hocayla ve 9 kışiyle yaptığımız için güzel gecti. Arkadaşın arka freni sıkıp lastık sesi cıkarması ve hocanın uyarmasıyla mesele halloldu.
    Yanlız kısa kollu tişörtle eğitime katılanlar omuz koruması olmaması dolayısıyle
    2 arkadaş düştüklerinde omuzlarının hafif cizilmesini ve darbe almasını engelleyemediler. Ertesi gün montlarıyla geldiler. Diz ve dırsek korumaları olduğundan o bölgelerde hasar olmadı. Koruma - koruma -koruma
    Düştükten sonra değil düşmeden kafaya dank etmesi lazım.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  5. #45
    no_name - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    cbf 150
    bunları ehliyeti alırken yapılması lazım diğer yabancı ülkelerde bunları ehliyet verilken yapıyorlar

  6. #46
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    Şimdi bu tip üzücü eğitim haberlerini arada sırada duyuyorum. eğer olaylar yazdıklarınız gibiyse çok garipsedim. Adı İleri sürüş olan bir eğitimin seviyesi ve içeriği bu olmamalı. İzmirde de eğitim veren bir kaç kurum ve kişi var. Bazıları eğitimlerine bu tip adlar koysalarda eğitime katılan arkadaşlarımızla yaptığımız görüşmeler sonucunda İLERİ kısmının sadece eğitimin adında olduğunu, içeriğinde ise temel eğitimden başka birşey olmadığını görebiliyoruz. Onun dışında Uğur Ertekin gibi çok güzel ve detaylı eğitimler veren hocalarımızdan alınan eğitimleri de arkadaşlarımız yere göre sığdıramıyor. sizin için üzüldüm

    PYRO hocam çok güzel bir değerlendirme yapmışsın. işte forumlarımızda örnek olacak türden bir paylaşım teşekkür ederim

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    siz o parayı bana verin , kendimi aşıp ders veririm size

  8. #48

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı no_name adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 yıldır motor kulllanıyorsan ustalaşmısındır artık oraya niye o kadar para verdin
    Şaka değil mi...? Bu tarz eğitimler senede 1 kez yenilenmeli. Eğitimlerde karşılaştığınız senaryoların çoğu günlük hayatınızda her dakika karşınıza çıkacak senaryolar değil. Belki hayatınızda 1 kere karşılaşacaksınız ama o anda gerekeni yapacak bilgi, tecrübe ve reflekslere sahip olmak gerek.

    Alıntı no_name adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunları ehliyeti alırken yapılması lazım diğer yabancı ülkelerde bunları ehliyet verilken yapıyorlar
    Ne güzel demişsin işte. Haklısın ehliyet alırken bunları yapmak, yapamayanada ehliyet vermemek gerek. Ancak böyle bir uygulama olmadığına göre bu açığı bir şekilde kapatmalıyız.

    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz o parayı bana verin , kendimi aşıp ders veririm size
    Konuya sadece para diye bakmamak lazım. İnsanın kendine yaptığı her yatırımın geri dönüşü olur.

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    çok abartı bir ücret istiyorlar . paranın karsılığını verseler de isteseler tamam. ama kaç kişi verdikleri eğitimden şikayetçi . inanın birilerinden rica etseniz yardımcı olacak o kadar insan cıkar ki. paranız da cebinizde kalır.

  10. #50
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok abartı bir ücret istiyorlar . paranın karsılığını verseler de isteseler tamam. ama kaç kişi verdikleri eğitimden şikayetçi . inanın birilerinden rica etseniz yardımcı olacak o kadar insan cıkar ki. paranız da cebinizde kalır.
    Alakası bile yok.Bence paranızın karşılığını Honda'da kesinlikle alıyorsunuz.Aşağıdaki yazdıklarım Honda Güvenli Sürüş 1 eğitimi sonrası izlenimlerimdir.Kimse sizinle öyle iki gün sabahtan akşama kadar ilgilenmez.Tek eksik yönü bozuk yol yoktu mesela Honda'da.Bir de cbf 150 kullandıracaklarına 250 kullandırsalardı 2. gün çok daha güzel olurdu.Önce teorik olarak anlatmaları, ardından göstermeleri, uygulamalı olarak yaptırmaları,.. bence çok güzeldi.Tek kötü yanı hata yaptığında acayip kızıyorlardı.Hani bu ilk kez değil de aynı hatayı 3.,4. kez yaptığınızda böyle sonuçlanıyordu.Ayrıca ben eğitmenleri de sıcak buldum.Kesinlikle tavsiye ederim

    NOT:Lütfen dedikodulara kulak asmayalım, inanmayalım!!! Hayatında vitesli kullanmamış hatta onu bırak motora binmemiş bayanlar bile 2 günlük eğitim sonunda CBF 500 gibi bir motora rahatça binip sürebiliyorlarsa hatta bir de üstüne slalom yapıyorlarsa ben bu eğitimin böyle eleştirilmesine üzülürüm...
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  11. #51
    perishte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir Tire
    Motosikleti
    maalesef...
    arkadaşlar izmir'de böyle bir honda veya bmw beklemiyorum ama yine de işini ciddi yapan güvenli sürüş eğitim merkezi var mı? özellikle haftasonu yer bulunabilen bir kurs olması makbulümdür.

  12. #52

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Hondadaki hocaların bu eğitim için söyledikleri GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ

    Eğer yarış hızlı sürüş , motorun önünü kaldırma v.s istiyorsanız o başka bir şey

    5 -6 yıllık motor kullanıcılarının bile doğru yöne bakma, doğru oturuş pozısyonu
    v.s uygulamadıklarında kukalı birinci virajı dönemeyeceklerine eminim.

    Düz yolda herkes kullanır. Ama orda bile doğru fren uygulamak önemliyken
    o dönüşlerden herkesin öğreneceği birşeyler olmalı

    Güvenli sürüş 1-2-3-4 şeklinde bir güvenli sürüş proğramı.
    3 ve 4 gidince daha eminim bir cok bili öğreneceğim.
    Ancak 1 ve 2 eğitimi almayana hakkıkaten ehliyet verilmemeli.
    Ehliyet Kursların yapması gereken şeyleri parayla ehliyeti aldıktan sonra alıyoruz. Bu arada 7000 km tecrübeye vitesli öğrenmeyide dahil ettik.

    Parasına gelince. Yol ,yemek, ikramlar, kdv, motorda 50 km boyunca kullandığın benzin, motor düşünüldüğünde 280 ytl kdv dahil rakkam cok değil gibi.
    280 ytl= belkide öğrendiğin aklında kalan 1-2 bilgi sayesinde hayatın.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  13. #53
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı sbuyukkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondadaki hocaların bu eğitim için söyledikleri GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ

    Eğer yarış hızlı sürüş , motorun önünü kaldırma v.s istiyorsanız o başka bir şey

    5 -6 yıllık motor kullanıcılarının bile doğru yöne bakma, doğru oturuş pozısyonu
    v.s uygulamadıklarında kukalı birinci virajı dönemeyeceklerine eminim.

    Düz yolda herkes kullanır. Ama orda bile doğru fren uygulamak önemliyken
    o dönüşlerden herkesin öğreneceği birşeyler olmalı

    Güvenli sürüş 1-2-3-4 şeklinde bir güvenli sürüş proğramı.
    3 ve 4 gidince daha eminim bir cok bili öğreneceğim.
    Ancak 1 ve 2 eğitimi almayana hakkıkaten ehliyet verilmemeli.
    Ehliyet Kursların yapması gereken şeyleri parayla ehliyeti aldıktan sonra alıyoruz. Bu arada 7000 km tecrübeye vitesli öğrenmeyide dahil ettik.

    Parasına gelince. Yol ,yemek, ikramlar, kdv, motorda 50 km boyunca kullandığın benzin, motor düşünüldüğünde 280 ytl kdv dahil rakkam cok değil gibi.
    280 ytl= belkide öğrendiğin aklında kalan 1-2 bilgi sayesinde hayatın.
    Kesinlikle katılıyorum.Aynı bakma sorunu bende de varmış.Hep motorun ön tarafına bakarak kullanıyormuşum.Eğitimden sonraki gün Dylan ile giderken ciddi bir kaza atlattım.Eğer eski şekilde olsa önüme bakarak giderdim ve de kartala arka camdan girerdim.Ben paramın karşılığını çoktan aldığıma inanıyorum
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  14. #54

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle katılıyorum.Aynı bakma sorunu bende de varmış.Hep motorun ön tarafına bakarak kullanıyormuşum.Eğitimden sonraki gün Dylan ile giderken ciddi bir kaza atlattım.Eğer eski şekilde olsa önüme bakarak giderdim ve de kartala arka camdan girerdim.Ben paramın karşılığını çoktan aldığıma inanıyorum
    Hondanın eğitimine katılıpta mennun kalmadığını yazanı şimdiye kadar görmedim.
    Birtek kışın sadece hafta sonları eğitim olduğu için sıra gelmediğinden şikayet edeni gördüm. Bende paramın karşılıgını aldığıma inanıyorum.

    Aslında topiğin adı ileri sürüş eğitimi. Hondanınki Güvenli sürüş eğitimi.

    Kukaların arasında giderken motorun kıc kısmına bakıp 2 metreden geri döneceksin deseler hadı canım derdim. Veya seleye 4 parmak önde veya arkada oturmanın viraylarda ne kadar önemli olduğunu eğitim almasam kulaktan dolma bilgilerle belki duyardım belki duymazdım.

    Motora yeni başlayanların ve frenlemede , viraylarda, yokuşta kendini eksik hissedenlerin alması gereken eğitimler. 1-2-3-4 serileri.

    Bu arada burman 650 ile 7000 km sürüş deneyimi olarak 2 kurdan anladığım budur.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  15. #55
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Hocam sen 1-2 mi aldın?Ben daha geçen hafta 1'i aldım da.Acaba 2 mi alsam yoksa 3 mi onu merak ediyordum.Açıklama kısımlarında 3 için 2'de öğrenilenlerin cbf 150 değil de cbf 500 gibi büyük bir motorda uygulanması diyor.Benim alacağım motor da hyo 250.Hani ikisinin arasında bir motor.Bu yüzden ikilemdeyim...
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  16. #56

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Alıntı mhyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sen 1-2 mi aldın?Ben daha geçen hafta 1'i aldım da.Acaba 2 mi alsam yoksa 3 mi onu merak ediyordum.Açıklama kısımlarında 3 için 2'de öğrenilenlerin cbf 150 değil de cbf 500 gibi büyük bir motorda uygulanması diyor.Benim alacağım motor da hyo 250.Hani ikisinin arasında bir motor.Bu yüzden ikilemdeyim...
    2 yi aldım. 5000-7000 km yapmış biri olarak bir tek vitesli kullanmama dezavantajım vardı. Onuda 10 dakkada kaptık.
    3 te 500 luk motorlar kullanılıyor diye biliyorum. Eğitim dahada ağırlaşıyor.
    1 i alıpta 2 ye 10 gün sonra gelen arkadaşlardan 2 kişi vardı. Gayet mennun kaldılar. Katılacağın eğitimin kullandığın motorla alakası yok.
    1 den sonra 3 te 500 luk motorla zorlanabilirsin. Ancak sunu anladım. Orda öğrenilenleri uygulamak için vitesli motor kullanmak lazım. Scoterde benzin deposuna dayanıp ayaklarınla depoyu kavramayınca uygulama eksik kalıyor.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  17. #57
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Zaten sırf o zevk çok hoşuma gittiğinden scooterı sattım şimdi vitesli almak üzereyim.Biraz pratik yaptıktan sonra GSE-2 veya 3'ü almayı düşünüyorum.Faydası olduğu kesin
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R

  18. #58

    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    Yaşamıyorum.
    Motosikleti
    yakında geliyo :)
    Alıntı emin_arikoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç şaşırmadım, sonuçta patates tarlası gibi olan körfez pistinde "sorun yok" diyen bir şahıs.
    aynen öyle....
    yeniden Burdayım :bounce::rendeer:


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)