Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

İleri Sürüş Eğitimi

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Ben hem Honda'dan hem de BMW Rider Academy'den eğitim aldım. Kısa anlatmak gerekirse her ikisi de çok başarılıydı size uyan bir tanesinden mutlaka eğitim alın.

    Biraz karşılaştırmak gerekirse:

    Kayıt:
    - Honda'ya kayıt yapmak bir dert, ben uzunca bir uğraştan sonra hafta içi 2 gün izin alarak katılabildim.
    - BMW Rider Academy'de her gün eğitim var, size uyan bir zaman bulmanız çok daha kolay

    Ücret:
    - Honda YTL ve ücret makul
    - BMW Euro ve Honda'ya göre daha pahalı

    İkram:
    - Honda'da eğitim süresince çay/kahve/kurabiye mevcut. Öğle yemeği fabrika yemekhanesinde. Mükellef bir sofra.
    - BMW'de çay/kurabiye eğitim boyunca var. Kurabiyeyi hatırlayamadım. Kurs bitiminde muhteşem bir cheesecake ikramı. Öğle yemeği showroom'daki cafe'de. Bir kaç çeşit sandwich'den birini seçiyorsunuz.

    Yorum: BMW'daki yemek benim gözümü doyurmamıştı ne de olsa 90 kiloluk adamım, eğitmenler yenilen yemeğin bile Almanya onaylı olduğunu eğitimin performansı için bu tarz hafif yemekler verdiklerini soylemişlerdi, o gün pek önemsemesemde Honda'da yediğim mükellef yemek öğleden sonra öyle bir ağırlık yaptı ki resmen sürüşümü etkiledi. O zaman yemek olayının önemini anladım.

    Süre:
    - Her ikisinde de 2 gün

    Güvenlik ekipmanı:
    - Her ikisinde de kask, dizlik ve dirseklik temin ediliyor isterseniz.

    Eğitim pisti:
    - Honda'nın eğitim alanı oldukça geniş. Bu nedenle hızlı parkurlar kurabiliyorlar. Asfalt kalitesi 1. sınıf.
    - BMW'nin eğitim pisti biraz daha büyük olmalıydı. Başlangıç için OK ama ileri seviye için biraz yetersiz kalıyor.

    Eğitim motosikletleri:
    - Honda CBF 150, CBF 500 ve CBF 1000
    - BMW CG 125 ve BMW 650

    Teorik eğitim:
    - Honda'da teorik eğitim açık havada, (aslında üstü kapalı ama yanları açık) dev kartonlar üzerinde veriliyor. Motor üzerinde kontrol tanıtımları yapılıyor. Ben yazın eğitim aldığım için sorun olmadı hatta keyifliydi, kışın bilmem. İçerik fren, viraj, kontrol gb konular.
    - BMW'de kapalı klimalı salonda barko eşliğinde eğitim veriliyor. İçerikte farklı olarak biraz ilk yardım konuları, grup sürüş kurallarından da bahsediliyor.

    Pratik eğitim:
    - Honda'da 15 motor, eğitmenin arkasından pisti tekrarladık, slalom, dönüş, panik fren, denge, yokuş dur kalk yaptık (GS2) Eğitmen bazen dışardan izleyip yönlendirdi, bazende motora atlayıp arkamızdan gelerek yorum yaptı. Herkesin motoru var.
    - BMW'de 5 kişi Honda'dakine benzer bir akışla eğitim yaptık. 2 tane F650 olduğu için diğer arkadaşlarla değiştik. Motor kullanma süresi Honda'ya göre biraz daha az

    Değerlendirme:
    Honda'da 15 kişi olmak kesinlikle dezavantaj, bir yerden sonra insanlar birbirlerine hava atmaya ve limitlerini zorlamaya başlıyorlar. Ben sakin sakin turumu atarken kı.ıma yapışmış beni geçmeye çalışanlardan çok rahatsız oldum, 2 Eğitmen maalesef yeterli değil bu tarz hareketleri uyaran olmadı. Motor üstünde fazla zaman geçirmekte iyi değil, öğleden sonra yorgun düşüyorsunuz ve kazalar gelmeye başlıyor. Bir keresinde birbirlerini yakın takip edip sınırlarını zorlayan 3 motor birbirine girdi. Tek başına düşenler de boldu. Eğitim sırasında ve sonunda eğitmenlerden aldığım eleştiri de beni tatmin etmedi. Eğitim sonunda nasıldım dediğimde iyiydi, büyük motor kullanabilirsin ama önce CBF 250 al dedi. Ne iyiydi, ne geliştirmek lazım yok.

    BMW'de 5 kişi olduğu için eğitmen size çok yakın, sürekli neyi yanlış yaptığınızı anlatıyor. Eğitim sonunda daha detaylı bir eleştiri yapıyor ve bundan sonra yapmam gerekenleri anlatıyor.

    Eğitmen Kalitesi:
    - Çok iyi motor kullanan, bilgili, bildiğini anlatabilen ama etkileşimi zayıf. (umarım anlatabildim)
    - Çok iyi motor kullanan, bilgili, anlatım yeteneği iyi ve iyi iletişim kuran

    Genel Eğitim Değerlendirmesi

    Honda (Japon sistemi) ile BMW (Alman sistemi) arasında temel ciddi farklar var. Aklıma gelen 1-2 tanesini söylemek gerekirse:
    - Honda, panik frende debriyajı en son çektiriyor. Son saniyeye kadar motor frenden faydalan diyor. BMW ise debriyajı başta çektiriyor.
    - Honda 2 parmağın fren üzerinde olmasına kesinlikle karşı, uzun zamanda kan dolaşımının azalacağını ve freni istenilen gucte sıkamayacağını söylüyor. BMW'de ise 2 parmak'ın özellikle sıkışık trafikte fren üzerinde olmasının reaksiyon zamanını kısaltacağını söylüyor.
    - Honda'nın ağzından kontra tekniği lafı çıkmıyor. Manevları vücutla yaptırıyor. Vücut gerekli hareketi yapmaya başlayınca kontra zaten geliyor diyor. BMW'de ise temel kontra tekniği
    - Honda hiç ABS olayına girmiyor. Ben sorduğumda ABS fren mesafesini uzatıyor gibisinden bir cevap aldım. BMW ise eğitimde hem ABS'li hem ABS'siz fren farklarını gösteriyor.

    Sonuç:

    Honda eğitmeni ABS fren mesafesini uzatıyor diyerek bendeki kredisini tüketti. Sürüş stili olarakta bana Alman sistemi daha mantıklı geldi. Honda'da eğitim süresince panik freni yanlış yaptığım (debriyajı erken çektiğim) ve 2 parmağımın sürekli fren üzerinde olmasından dolayı sürekli fırça yedim. Bunun dışında kurdukları uzun, hızlı ve giderek zorlaşan parkurlarda sürüş yapmak oldukça eğiticiydi. Bence mutlaka gidin ama her dediklerini sorgusuz kabul etmeyin. İlereyen zamanlarda GS3'ü almayı planlıyorum.

    BMW'nin eğitiminden daha memnun kaldım. Özellikle eğitmenin ilgisi, yönlendirmesi konusunda. BMW'nin eğitimlerine devam ediyorum.

    Burada yazanlar benim izlenimlerimin sonucudur. Başka biri çok farklı yorumlar yapabilir. Eğitimlerin üzerinden zaman geçtiği için aklıma geldiği kadarını yazabildim, ufak tefek yanılmalar olabilir kusura bakmayın. Umarım eğitim almak isteyen arkadaşlara faydalı olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    "pyro" hocam tam bir bilgilendirici metin olmuş,emeğine sağlık.Tabiki kendi bakış açından konuyu yazacaksın.İfade tarzın ve kurduğun cümleler itibariyle analitik bir kişiliğe sahip olduğun görülüyor ve bu yorumlara güvenerek iki kurumdan birini veya ikisinide seçeceğimi düşünüyorum.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  3. #23
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Gitmiş kadar olduk sağolasın

    Şaka bir yana gitmek gerekiyor, araştırmaya başladım bile

  4. #24

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "pyro" hocam tam bir bilgilendirici metin olmuş,emeğine sağlık.Tabiki kendi bakış açından konuyu yazacaksın.İfade tarzın ve kurduğun cümleler itibariyle analitik bir kişiliğe sahip olduğun görülüyor ve bu yorumlara güvenerek iki kurumdan birini veya ikisinide seçeceğimi düşünüyorum.
    Darkdiamond, teşekkürler, faydalı olduysa ne mutlu bana.

  5. #25

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    Alıntı pyro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Darkdiamond, teşekkürler, faydalı olduysa ne mutlu bana.
    evet evet çok yararlı oldu

  6. #26

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı pyro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç:[/B]
    Honda eğitmeni ABS fren mesafesini uzatıyor diyerek bendeki kredisini tüketti. Sürüş stili olarakta bana Alman sistemi daha mantıklı geldi. Honda'da eğitim süresince panik freni yanlış yaptığım (debriyajı erken çektiğim) ve 2 parmağımın sürekli fren üzerinde olmasından dolayı sürekli fırça yedim. Bunun dışında kurdukları uzun, hızlı ve giderek zorlaşan parkurlarda sürüş yapmak oldukça eğiticiydi. Bence mutlaka gidin ama her dediklerini sorgusuz kabul etmeyin. İlereyen zamanlarda GS3'ü almayı planlıyorum.
    arkadaşım önce bu detaylı bilgilendirme için kendi adıma çok teşekkür ederim.
    Ama hondanın krebilitesini yanlış nedenle bitirmişsin..

    eğitmenin abs konusunda dediği doğru.. ben motor öğretmeniyim ve bu konuda öğrenciyken oldukça fazla deneyim kazandık. özellikle aktif ve pasif taşıt güvenlik sistemleri benim dalımda ihtisas yaptığım alan..

    abs nin en önemli amacı frenleme esnasında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini sürücüye vermesidir.. aksi taktirde araç frenler kilitlendiğinde hangi doğrultuda gidiyorsa o doğrultuda gitmeye devam eder..

    abs li araçlar abs siz araçlara göre (kuru bildiğimiz asfaltta) her zaman daha geç durur.. abs siz araçlar çakıllı, taşlı, kuru asfalt tarzı zeminlerde daha kısa durma mesafesine sahiptir..

    ıslak, kaygan vb zeminlerde ise abs li araçlar daha istikrarlı ve kısa durma mesafesine sahiptirler..

  7. #27
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bmw de iyiymiş de çok çok da pahalıymış.Başlangıç seviyesi 325 euro
    O paraya Hondada güvenli sürüş 2 ve 3 alırsın

  8. #28

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    tabi işin maddi boyutu da var. ben söyleyip üzmek istemedim herkesi

    yoksa bmw giysilerini de, eğitimini de seçmemek işten bile değil

  9. #29

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım önce bu detaylı bilgilendirme için kendi adıma çok teşekkür ederim.
    Ama hondanın krebilitesini yanlış nedenle bitirmişsin..

    eğitmenin abs konusunda dediği doğru.. ben motor öğretmeniyim ve bu konuda öğrenciyken oldukça fazla deneyim kazandık. özellikle aktif ve pasif taşıt güvenlik sistemleri benim dalımda ihtisas yaptığım alan..

    abs nin en önemli amacı frenleme esnasında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini sürücüye vermesidir.. aksi taktirde araç frenler kilitlendiğinde hangi doğrultuda gidiyorsa o doğrultuda gitmeye devam eder..

    abs li araçlar abs siz araçlara göre (kuru bildiğimiz asfaltta) her zaman daha geç durur.. abs siz araçlar çakıllı, taşlı, kuru asfalt tarzı zeminlerde daha kısa durma mesafesine sahiptir..

    ıslak, kaygan vb zeminlerde ise abs li araçlar daha istikrarlı ve kısa durma mesafesine sahiptirler..
    asfalt meleği, dediklerin optimum şartlar için geçerli. Yani ben freni düşme sınırına kadar tam performansla kullanırsam. Bu dediğini değişen yol ve trafik şartlarında hele panik anında yapmak herkesin harcı değil. ABS fren mesafesini uzatıyor demek hem yetersiz hem de pratik hayattaki gerçekleri yansıtmayan bir açıklama. Bunun yerine eğitmen işin tam mantığını anlatabilirdi. Konu hakkında yeterli bilgisi olmayanlar bu açıklama ile ABS'nin kötü birşey olduğunu düşünüyor ve etrafındakilere o şekilde bilgi veriyor. Bence bu bilgi eksik ve yanlış. Kısaca kredisinin bitmesinde bir hata yok.

    ABS'nin en büyük artısı lastik kitlenmesini önlemesi demişsin, bence bu açıklama ne kadar işe yarar birsey olduğunu anlatıyor. Çok iyi bildiğin gibi motosiklette lastik kitlenmesi kötü sonuçlar doğurabiliyor.

    Bence 1-2 metre daha kısa mesafede durmaktansa güvenli şekilde durmak daha önemli bu yüzden herkese ABS'li motor tavsiye ederim.

  10. #30

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    hayır beni yanlış anlama arkadaşım..

    eğitmenin dediği doğru onu söyledim.. ama bi kaç kere bahsetmişsin iletişim yetersiz diye.. söyleme şekli yanlış yada yetersiz olabilir..

    bmw nin kalitesiz bir şeyi yok ki..

  11. #31

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    asfalt meleği, dediklerini anladım, yanlış anlaşma yok. Cevap vermemin sebebi konu hakkında bilgilendirici olabilmek.

    Eğitmenden senin verdiğin gibi detaylı bir açıklama vermesini isterdim. İki fren sisteminin artı/eksisini anlatmasını beklerdim.

    Eğitmenin kendisininde ABS'siz bir motorla her seferinde optimum frenleme yaptığını sanmıyorum. Ortalama bir sürücü ABS'siz motorda düşmekten korkacağı için fren mesafesi olması gerektiğinden daha uzun olacaktır. Halbuki ABS'li motorda tek yapması gereken tüm gücüyle freni sıkmak.

    BMW eğitimlerinde benzer denemeler yaptık, her seferinde ABS ile daha kısa mesafede durduk. Kısaca demek istediğim kağıt üzerindeki doğru ile pratik hayattaki doğru farklı.

    İlave bilgi konu BMW-Honda tartışması değildi. Eğitmenin kullandığı CBF 1000'de ABS ışığı yanıyordu, ABS kapalı mı diye sorduğumda aldığım cevaptı bu.

  12. #32
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    yazilar cok faydali olmus

  13. #33

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    pyro sağolsun.... onun verdiği bilgiler..

  14. #34
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Bi arkadaşın kardeşini Honda güvenli sürüş 1 eğitimine götürdük. Gayet memnun kaldı. ayrıca kendim de bmw rıder academy eğitimini ve Honda GS 2 ve3 eğitimine gittim...

    Bi kere Honda nın pisti ile Bmw nin pistçiği arasında dağlar kadar fark var. Yani efektif olarak bakarsanız Bmw nin aldığı bi kamyon paraya karşılık adam gibi bir pist te bu eğitimleri vermesini beklerdim. O kadar paraya autodroom da felan vermeleri lazım...

    Honda nın pisti gerçekten muhteşem...

    İkram olarak honda daha ilerde Bmw ye göre....

    Motor konusunda da aynı şekilde... Bmw de kısıtlı sayıdaki motor için değişerek kullanıyoruz. Honda da herkesin iki gün boyunca motoru aynı , hiç değişmiyor aynı motora biniyosunuz.

    Honda da motor ve katılımcı sayısının fazla olması iki eğitmen için pek bi dezavantaj olarak gelmedi bana... yani belki de bizim eğitimde ki eğitmenlerimiz oldukça ilgiliydi bizimle.. Özellikle adını yanlış hatırlamıyorsam Tayfun hoca ve Murat hoca oldukça bilgili ve konu ile tecrübeliydi.

    Öğlen yemeği gerçekten güzel , bmw deki biraz ucuza kaçma olmuş.

    Parkurlar Honda da biraz daha iyi ve gerçekçi, Bmw de ise biraz daha basit.

    Ayrıca temel teoriler de farklılıklar her zaman var.

    Yani bana Honda nın eğitimi çok daha iyi geldi. Ayrıca eğitim sonunda diğer büyük hacimli eğitim motorlarına binme fırsatı veriyolar.. Hornet lere felan binebiliyo kursiyerler..

    Bmw iki motora kıyıp oraya koyamamış üst segment te bi iki motor...

    Yani kısaca Bmw ismini kullanarak biraz kazıklıyor amiyane tabirle...
    Honda ise verilen parayı sonuna kadar hak ediyor...

    Tabi ki seçim sizlerin.....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  15. #35

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Gerçekten İleri Sürüş eğitimi sadece pistte olmaz arkadaşlar. Bu tip pist eğitimlerini başlarda aldıktan sonra motor hakimiyetiniz son derece iyileşir. Ama ileri seviye olmaz, sadece iyi motor kullanırsınız. İleri seviye, adından da anlaşılacağı gibi iddialı bir durumu gösteriyor ki bunuda yol eğitimiyle beraber alabilirsiniz. Bunu Türkiye'de yapan tek organizasyonda OMM. Honda, Emok, Bmw eğitimlerini alıp biraz km yaptıktan sonra yol eğitimi alırsanız gerçekten İleri Sürüş Eğitimi aldım diyebilirsiniz.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  16. #36

    Üyelik
    25 Nisan 2008
    BMW 'da kendi motorumuz ile gitmeme imkanimiz var mi ? Orada motor temin ediliyor mu ? ( Simdi izmir'den istanbul'a gitmek zor olur )

  17. #37

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    BMW'de Honda'da motor temin ediyor.

  18. #38

    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    BAHÇEŞEHİR
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-R
    pyro süper bi kıyaslama olmuş..

    BMW deki eğitim seviyeleride anlamsız geldi bana biraz.. başlangıç sonrasında güvenli sürüş teknikleri orta ve ileri diye devam ediyo? içerikleride pek açıklayamamışlar.. hadi bmw yi seçsem bile hangisine gideceğime karar veremedim..

    teşekkürler... sanırım hondayı güvenli sürüş 2 eğitimini seçeceğim ben .. motorum da honda diye + 1 sempatim vardı zaten

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    ayrıca bu kurslar için uçuk fiyatlar istiyorlar . 3 günlük eğitim 570 milyon .sanki uçak sürmeyi öğretiyor

  20. #40

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Motosikler kullanmak= Dikkat , az sürat,ve eğitim -tecrübe
    Bunları ceşitlendirmek coğaltmak mümkün. Çünkü öğrenmenin sonu yok.

    Bende 6000-7000 km tecrübem var ama kursa gitsemmi diyordum.
    Honda motosıklet 2 güvenli sürüş kursuna yazıldım. Yaz olduğu için 1 günde sıra geldi. 9 kişilik uyumlu bir gurupla eğitime katıldım.

    Kayıt işleminden kurs bitene kadar herşey düzenli ve profosyonelce.

    2 günlük bir kurs. Motorsiklet kullandığım için 2 kurdan başladım. Vitesli kullanmamıştım. Pata kute vitesliyide öğrendik. Ama biraz ön bilgi istiyor. Kursa birinci vitesle başladım 2 vitesle tamamladım.

    Birinci gün öğlene kadar teorik eğitim. Motor u tanıdık. Sabah kontrollerde neler yapılır. Sonra başladık kukalar arasında dönmeye . Doğru oturuş pozisyonu, doğru yere bakmak ile temel bilgileri olmayan birisinin o parkuru
    tamamlamasına imkan yok. onlarca kez döndük.
    İkinci gün parkurdakı dönüşler dahada daraldı. Öğretilenleri uygulamassanız
    başarılı olamassınız. Frenleme mesafesi, yokuşta kalkma , denge sürüşleri v.s dolu dolu iki gün gecti. Sabah ve tüm gün yiyecek ve içecek ikramı, üçretsiz
    öğle yemekleri ve kdv dahil 280 ytl ile güzel bir eğitim.Birde üçretsiz servis.

    Belirli bir km yapmak kaydıyla 3 güvenli sürüş eğitimine katılabiliyorsunuz.
    Ama eğitim ağırlığı vitesli motorlara göre olduğundan vitesli motorda bacaklarınızla motora hakımıyetinizi daha iyi anlıyorsunuz. Teşekkürler HONDA
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)